וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם הדיון בעניינה של בית"ר ירושלים: "חוזרים בנו מהבקשה למשחק ללא קהל"

29.1.2013 / 11:50

הקבוצה עמדה לדין על הקריאות הגזעניות במשחק נגד בני יהודה, משחק הגביע יתקיים בטדי עם קהל. בית"ר הרחיקה 50 אוהדים מהמשחק ויצאה במכתב לאוהדיה: "גלו אחריות". מפקד מחוז ירושלים: "ננהג בצורה קשה כנגד מפירי סדר"

דרור פיקלני

משחק גביע המדינה בין בית"ר ירושלים למכבי אום אל פאחם מתקרב והמתח בבירה עולה. בית"ר עמדה היום (שלישי) לדין משמעתי בגין הקריאות הגזעניות שהושמעו במשחק הביתי נגד בני יהודה. בניגוד להערכות המוקדמות, הקבוצה לא ביקשה מבית הדין לפסוק נגדה משחק ביתי ללא קהל במשחק הגביע שיתקיים הערב בטדי. היו"ר איציק קורנפיין ייצג את בית"ר בדיון יחד עם היועץ המשפטי של הקבוצה אלעד אייזנברג, מול הדיין עמנואל סלע. בתוך כך, נודע כי בית"ר הגישה בקשה לויזה לשני השחקנים הצ'צ'נים, שאושרו בהמשך היום.

כמו כן, המועדון הוציא הודעה לעיתונות כי פנה הבוקר לבית משפט השלום במטרה לקבל צו מניעה זמני האוסר על 50 אוהדים שיש לגביהם חשש שיגיעו למשחק על מנת להפר את הסדר, מלהיכנס למשחק. בית המשפט אישר את בקשת המועדון והאוהדים הללו לא יורשו להיכנס לתחומי המגרש. בית"ר פנו בקריאה לאוהדים: "אנו קוראים לכל האוהדים לגלות אחריות, להגיע למגרש ולתמוך בקבוצה תוך שמירה על רוח הספורט וכבוד השחקנים והאוהדים של שתי הקבוצות".

בהערכת מצב שנערכה לקראת המשחק אמר ניצב יוסי פריינטי, מפקד מחוז ירושלים, שמונה באופן מיוחד לפקד על האירוע: "אין לנו מידע קונקרטי על התפרעויות צפויות אך המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים םותנהג בצורה קשה כנגד מפירי סדר. אותם אוהדים שיצאו בקריאות בית"ר טהורה הורחקו לעונה וחצי מהמגרשים, אך הפעם המשטרה אף תפעל בחומרה גבוהה יותר". כמו כן מגן דוד אדום העלה את הכוננות לקראת המשחק.

יו"ר בית"ר ירושלים איציק קורנפיין. דרור פיקלני
"זה לא טריוויאלי שמרבית יושבי טדי יוצאים נגד הקריאות הגזעניות". איציק קורנפיין, היום/דרור פיקלני

דיין ההתאחדות שלום אבן עזרא פתח את הדיון ואמר: "ההתאחדות חושבת שלתיק הזה יש משמעויות מרחיקות לכת. ההדים הבינלאומיים של האירוע הם הרבה יותר רחבים ממה שהיה עד היום. אני לא יכול להרחיב בדיבור כי זה עלול להרתיח את העניינים מעבר למצב הבעייתי".

הדיין הקריא את כתב האישום, וציין את השלטים הגזעניים שהונפו בטדי. תגובת קורנפיין לדיין: "אנחנו מודים באשמה. אין להם קשר למשחק, אלא להחלטת הבעלים לצרף שני שחקנים מוסלמים מצ'צ'ניה, במטרה להניא אותנו מההחלטה הזאת. האוהדים האלה יעשו הכל כדי להזיק לקבוצה".

"יש לנו הצלחות", התייחס קורנפיין למאבק של הקבוצה בגזענות, "זה לא טריוויאלי שמרבית יושבי טדי יוצאים נגד הקריאות הגזעניות. חשבנו שוב ואנחנו חוזרים בנו ולא מבקשים משחק ללא קהל הערב, ומבקשים הקלה בעונש והתחשבות בסיטואציה היוצאת דופן שנקלענו אליה".

קורנפיין הוסיף ש"אנחנו נחושים להילחם בתופעה, ולא נפסיק לעשות זאת". הדיין שאל את קורנפיין מה עשתה הקבוצה כדי למנוע את האירועים בשבת, כולל הכנסת שלטים לאיצטדיון, ואמר: "היו לנו כמה שעות עד המשחק, וניתנה הוראה מפורשת ממנהל האירוע מנחם נידם לא להכניס שלטים. לטענתו השלטים הוברחו אל האיצטדיון. כשהשלטים הונפו דרשתי ממנו מיידית להוריד אותם, אך לטענתו הוא לא קיבל לכך גיבוי מהמשטרה, שטענה כי לא מדובר בשלטים בעלי אופי גזעני".

הדיין: "בכל דיון שלכם מצוין מה שאתם עושים, אבל חסר העיקר, שזה החלק שלכם בעבודת המשטרה ובתי המשפט מול האוהדים האלה". קורנפיין ענה: "סלח לי אדוני הדיין, אך אתה מפספס את כל הנקודה. כל האירוע הזה הוא בגלל שאנחנו מתמודדים עם זה, ורוצים שבית"ר תהיה כמו כל קבוצה אחרת. האוהדים האלה הם לא הגוף והנפש של הקבוצה, אם היינו יכולים היינו מורידים אותם מהגוף שלנו. בכל העולם הממשלות התערבו וסייעו בפתרונות האלה. אנחנו ידינו כבולות ולבד אנחנו לא יכולים להילחם בזה. האוהדים האלה לא הולכים אפילו להליך פלילי כשהם נעצרים".

כזכור, הסערה ביציעים החלה בעקבות ההחלטה לצרף את שני השחקנים המוסלמים. בהתאחדות מעוניינים לעזור לבית"ר, אך יודעים כי כל סיוע או גיבוי שייתנו לבית"ר יעמיד אותם בסיטואציה בעייתית מול מועדונים אחרים שיעמדו לדין וירצו גב דומה מההתאחדות.

הדיין סיכם ואמר: "ברור לכולם שבהיעדר בקשה, המשחק יהיה עם קהל. אני פונה לאום אל פאחם ואומר להם שהעולם מסתכל על המשחק הזה ויש כאלה שמחכים בפינה למשחק. אני משווה את זה לפתיל שהדליקו ולא יודעים מה האורך שלו, ואני ממליץ להם לעשות הכל כדי שהמשחק יעבור בשלום".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
עורך הדין רועי דניאל. דרור פיקלני
נציג אום אל פאחם בדיון, עו"ד דניאל/דרור פיקלני

לאחר הדיון קורנפיין הסביר למה בית"ר חזרה בה מהבקשה לקיים את המשחק בלי קהל: "ישבנו לאחר הדיון עם אנשי ההתאחדות לכדורגל והבנו שיש בעיה תקנונית עם הדבר הזה. ברגע שאום אל פאחם התנגדה לבקשה הזאת, החלטנו למשוך את זה, והעברנו מסר שאנחנו לא נלחמים בהם אלא באים לשחק כדורגל. אנחנו נלחמים בקומץ הזה, אבל אני לא רוצה לפרט איך.

"באים פוליטיקאיים מהצד של אום אל פאחם בעיקר, ואני קורא להם לא לערבב בין פוליטיקה לספורט. אני מקווה שיהיה משחק טוב ובית"ר תנצח, שכל מי שיגיע למשחק יחזור הביתה לשלום, שאף אחד לא ייפגע.

"עשינו ישיבת תיאום עם המשטרה כבר שלשום, אני יודע שהמשחק הזה ינוהל על ידי מפקד מחוז ירושלים בגלל הרגישות שלו. אין לי שום צל של ספק שגם המשטרה מודעת להתעניינות שיש במשחק, ולפוטנציאל הנפיץ שיש בו. אין לי שום צל של ספק שמה שצריך להיעשות, ייעשה. אוהדים שבאים לפגוע בקבוצה, עדיף שהם לא יבואו. אנחנו עדיין אמורים לסגור את הפרטים האחרונים עם הכדורגלים מצ'צ'ניה. כשזה ייסגר, נעדכן. נהיה בטוחים רק כשהכל ייסגר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully