וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית”ר ירושלים תבקש לארח את אום אל פאחם ללא קהל

28.1.2013 / 15:40

כך הציע קורנפיין לאבי לוזון, אך יו"ר היריבה מתנגד בתוקף: "אלפים כבר קנו כרטיס. לא שיתפו אותנו ולא נסכים לזה"

one

בית"ר ירושלים, שתעמוד מחר (שלישי, 11:00), לדין בגין הקריאות הגזעניות שהושמעו במשחק הביתי נגד בני יהודה, תבקש מבית הדין לפסוק נגדה משחק ביתי ללא קהל כבר במשחק הגביע שיתקיים באותו הערב נגד מכבי אום אל פאחם. הרעיון עלה במהלך פגישה בין היו"ר איציק קורנפיין ליו"ר ההתאחדות אבי לוזון ובכירים נוספים בהתאחדות.

כפי שפורסם בוואלה! ספורט כבר במוצאי שבת, קורנפיין ביקש את הפגישה על מנת לקבל גיבוי להתמודדות מול ההעמדה לדין בעקבות קריאות גזעניות וכל האווירה הצפויה ביציעים בעקבות ההחלטה לצרף את שני השחקנים המוסלמים. בהתאחדות מעוניינים לעזור לבית"ר, אך יודעים כי כל סיוע או גיבוי שייתנו לבית"ר יעמיד אותם בסיטואציה בעייתית מול מועדונים אחרים שיעמדו לדין וירצו גב דומה מההתאחדות. גורם בהתאחדות: "השכל הישר אומר ללכת עם בית"ר בכל הכל ולסייע לה לא לקבל שום עונש כי כל הפעולה הזאת היא מלחמה בגזענות. מנגד, כל סיוע לבית"ר יגרור הרבה מאוד בעיות מול מועדונים אחרים בעתיד. צריך למצוא פתרון יצירתי".

במהלך הדיון אמר אבי לוזון לאנשי בית"ר: "זאת בעיה. אנחנו נעשה הכל כדי לעזור, אבל אם התופעה לא תיפסק פיפ"א עשויה לתת הוראה לפעול ביד קשה עד לכדי סגירת המועדון. אנחנו נבדוק מה אפשר לעשות אבל צריך להבין שמנגד יש גם תקנות מחמירות של פיפ"א נגד הגזענות וזה מצריך גם בדיקות שלנו מולם".

קורנפיין אמר לתקשורת בסיום הפגישה: "ביקשנו לקיים את המשחק ללא קהל ולפתוח בהליכים פליליים נגד אוהדים שיתפרעו. ההחלטה לא קלה והתקבלה אחרי התייעצות. פעלנו 3-4 שנים לבד אבל הפעם נצטרך הרבה עזרה בשביל הרוב השפוי. הודענו להם שזו ההחלטה שלנו בדירקטוריון ואנחנו מקווים שבית הדין יאשר את זה. יש פה חבורה של אנשים שמכתימים קהל שלם. ביומיים האחרונים קיבלנו פניות רבות מאוהדים שנגד האוהדים האלה. עד המשחק האחרון, הכל עבר ללא בעיות". על צמד שחקני הרכש הצ'צ'נים אמר קורנפיין: "אלה שחקנים שיכולים לעזור לנו וברגע שהמאמן המליץ עליהם לא חשבנו פעמיים. אין מקום לתופעות האלה מבחינתנו. אנחנו יודעים שאנחנו הולכים לתקופה קשה ואנחנו יחד עם המשטרה ערוכים לכך".

יושב ראש ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון. מגד גוזני
רוצה לעזור. אבי לוזון/מגד גוזני

באום אל פאחם ממש לא מרוצים מהבקשה

אום אל פאחם מצידה מנסה למנוע את קיום המשחק ללא קהל והערב היא פנתה אל בית הדין בבקשה להשמיע את טיעוניה בדיון שייערך מחר ב-11 בבוקר. את אום אל פאחם, שטוענת שהיא כבר מכרה כרטיסים לאוהדיה ושבשל העובדה שמדובר במשחק גביע ולכן ההכנסות אמורות להתחלק באופן שווה בין שתי הקבוצות, ייצג בדיון עורך הדין רועי דניאל. היו"ר אבו רג'א פנה להתאחדות וזעם: "לא שיתפו אותנו בהחלטה. נרכשו יותר מאלף כרטיסים ואלפים רוצים להגיע. אנשים מחכים למשחק הזה כבר שבועות. אם רוצים לטפל בקהל של בית"ר, שייתנו לאוהדים שלנו להיכנס לאיצטדיון ולא יכניסו את אוהדי בית"ר ויהיה שקט מאוד. בלי הקהל שלנו לא נגיע לטדי ולא נסכים להחלטה לא חוקית של בית הדין. להם יש בעיה עם האוהדים שלהם, לא לנו. אנחנו באים לשחק כדורגל ואנחנו לא נסכים שהקהל שלנו לא יגיע. מצידנו שיהיו אלף שוטרים".

בית"ר עצמה מסרה הודעה לתקשורת ובה נכתב בין היתר: "אנו מתביישים בתופעת גילויי הגזענות החמורים והמכוערים שהתרחשו במשחק האחרון. התנהגות זו אינה מייצגת את המועדון. לפני שעה קלה ניתנה הוראה לפני להפסיק ולמכור כרטיסים למשחק הקרוב. אוהדים אשר רכשו כרטיסים, כספם יוחזר במשרדי הכרטיסים. בנוסף על כך ובסיכום עם ההתאחדות לכדורגל ומשטרת ישראל הוחלט על שורת צעדים כבר במשחקים הקרובים של מעצרים והרחקות מיידיות, פתיחה בהליכים פליליים ומניעת כניסתם בעתיד למשחקי בית וחוץ כנגד אוהדים אשר יעבור על החוק".

מההתאחדות נמסר בנושא: "ההתאחדות הודיעה כי לא תתנגד לבקשת הקבוצה. בנוסף על כך, שוחח אבי לוזון עם ראש אג"ם על מנת לוודא כי משטרת ישראל תגביר את פעילותה הגלויה והסמויה, לרבות פתיחת הליכים פליליים מידיים כנגד האוהדים שמפרים את החוק במגרשים. בכוונתו של יו"ר ההתאחדות לקיים פגישה נוספת עם מפכ"ל המשטרה על מנת לדון בנושאים הנ"ל". במקביל, סיפרו בהתאחדות כי ינסו להעביר החלטה לפיה שופט יוכל להפסיק משחק לזמן קצר או לבטלו במקרה של תופעות גזעניות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יו"ר בית"ר ירושלים איציק קורנפיין. ברני ארדוב
אופטימי. קורנפיין/ברני ארדוב

אלי כהן: "אם האפשרויות הן צ'צנים או כלום, אני מעדיף אותם"

כאמור, בבית"ר ירושלים עדיין לא שקט בעקבות החלטת ארקדי גאידמק לצרף את שני השחקנים הרוסים זאור סדאייב וג'יבראיל קאדייב. בשלב זה המועדון עדיין לא הוציא ויזה לשניים ולטפל בהבאתם ארצה וההערכה היא כי אם יגיעו זה יהיה לקראת סוף השבוע. התקווה בבית"ר היא לעבור בשלום את המשחק נגד מכבי אום אל פאחם בגביע על מנת להמשיך ולנסות לעבור את התהליך בשלום. למרות הצהרות אום אל פאחם על ציפייה לאלפי אוהדים, בית"ר לא תעניק לה את היציע הצפוני כבקשתה והיא תצטרך להסתפק ביציע הצפון מערבי המכיל כ-1,800 אוהדים כפי שמחוייבת בית"ר על פי התקנון.

מאמן הקבוצה אלי כהן עבר סערה לא פשוטה מאז קבלת ההחלטה וההתבטאויות שלו אחרי ההפסד לבני יהודה, אך הוא אינו מתחרט על ההחלטה ואמר: "אני לא מבין על מה אני צריך להתחרט. בית"ר חייבת בדחיפות חלוץ. רצינו זרים כמו סנטיני אבל עם 300 אלף שקל ברוטו לא יכולנו להביא כלום. האפשרות היחידה שנותרה הייתה תורג'מן וגם הוא נפל והגענו לסיטואציה שזה מה שיכולנו לקבל. אם האפשרויות הן לקבל את שני השחקנים הצ'צ'נים או כלום ברור שאני מעדיף אותם. אתה יודע טוב מאוד מה קורה בחדר ההלבשה שלנו וכמה השחקנים נפלו מהרגליים לפני בני יהודה ומתקשים לעמוד על הרגליים גם עכשיו".

לגבי ההתבטאויות שלו לאחר המשחק אמר כהן: "נותנים בתקשורת זמן אוויר לכאלה שמשעמם להם ורוצים תשומת לב כאשר חלקם מונעים משנאה נטו לבית"ר. הם מבינים טוב מאוד מה אמרתי אבל מנצלים את האפשרות להוציא דברים מהקשרם ולעשות עליהום עליי ועל בית"ר. מה שהם עושים זאת שנאה לא פחות גדולה וגזענות לכל דבר. מישהו יכול לפקפק ביחס שלי לערבים? כולם יודעים טוב מאוד ששני הבנים שלי משחקים כדורגל בשתי קבוצות ערביות מתוך בחירה ומעדיפים להתעלם מזה. כולם יודעים שרצינו את אחמד סבע היה אבל הוא לא שוחרר מנתניה. היו ניסיונות אמיתיים להביא שחקן ערבי ונתתי יד מלאה לכך, הדברים האלה לא קיימים עבורי".

כהן מנסה להרגיע את האווירה אך נחוש בדעתו: "כולם יודעים כמה אני אוהב את אוהדי בית"ר ומחובר אליהם, אבל יש קומץ שמורכב ברובו מצעירים שיש מי מחממים אותם לפני משחקים ואין מה לעשות, היום הדברים האלה פוגעים בקבוצה. אין היום מקום להתנהגות גזענית בכדורגל לא בארץ ועוד יותר לא בעולם שם מחמירים יותר ואנחנו עוד עלולים לשלם על כל זה. אימנתי את סלים טועמה וברור לי שהוא היה ראוי לא פחות מאף שחקן אחר. צריך לעשות סוויץ' בחשיבה ולהתיישר גם לפי החוקים והתקנות שקיימים היום, גם האוהדים שלא מסכימים עם זה גם בית"ר חשובה יותר מהכל".

אלי כהן מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"כולם יודעים טוב מאוד ששני הבנים שלי משחקים כדורגל בשתי קבוצות ערביות מתוך בחירה". אלי כהן/ברני ארדוב

אבי ריקן עשוי להיעדר, גם אריאל הרוש בספק

בית"ר ערכה את האימון המסכם לקראת המשחק כאשר בשלב זה ברור כי דריו פרננדס ואופיר קריאף ייעדרו בשל כרטיסים צהובים ושי חדד בשל מתיחה בשריר. מעבר לכך, אבי ריקן סובל ממתיחה ועשוי אף הוא להיעדר כאשר גם אריאל הרוש סובל מכאבי גב ועשוי שלא לפתוח מחר. שחקנים בקבוצה קוראים לאוהדים לקראת המשחק ואמרו: "כל השבוע הזה נגדנו. יש אווירה של גל שחור בקבוצה, השחקנים גמורים פיזית ומנטאלית ואם האוהדים לא יתמכו בנו מחר ונגד רמת השרון זה עשוי להיות שבוע שחור שיגמור לנו את כל העונה הזאת. כל העונה הזאת היא קודם כל האוהדים, שיעשו עצירה מכל הבלגן כדי לעבור את השבוע הזה כי הוא קריטי ובמצב של השחקנים אנחנו חייבים אותם".

עדכון ראשון: 13:57

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully