וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויאם עמאשה: "שחקנים לא הבינו את השיטה של עטר. הוא פחות חברמן"

29.1.2013 / 12:58

"אצל בנאדו חדר ההלבשה שמח, הוא יודע מתי לתת חופש. אצל עטר החופש לא היה איפה שצריך; אצל אריק גם קטן יורד לגליצ'ים וגם אני עושה הגנה; אחרי ארבעה ניתוחים לקח לי זמן לחזור, עכשיו הגוף בסדר". בדרך לפסגה, ויאם עמאשה מתגבר על הכאבים שלו, ושל מכבי חיפה. ראיון

one

בכל פעם שויאם עמאשה מגיע לשיא, משהו מאיים על הקריירה שלו. בשנים האחרונות התקליט הזה חוזר בכל פעם שהוא מגיע לרגע שבו הוא עומד להפוך את המספרים הגדולים שלו למספרים שיהיה קשה לשחזר. עם 32 שערים בכל המסגרות (לא כולל ששה שערים באירופה) בשתי העונות החולפות, עמאשה חיכה לעונה הזאת כדי להוכיח שהוא מסוגל לשמור על יציבות. אבל אחרי ארבעה ניתוחי בקע, הגיע השבר ביד, דינו אנדלובו, פתיחת עונה גרועה עם ראובן עטר והתקוות נעלמו. חודשיים אחרי השבר ההוא, מכבי חיפה ועמאשה נמצאים במקום אחר לגמרי, כזה שלא בטוח שהוא עצמו האמין בו. עכשיו מתפנה לדבר על כל מה שכואב לו, בתקווה להפוך את הכאב הזה לאליפות.

ויאם עמאשה שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
על עטר: "יש כאן שחקנים צעירים, חסרי ניסיון, הם לא רגילים לשיטות מסובכות. צריך ללמד אותם שיטה פשוטה, שהם מכירים". עמאשה/ברני ארדוב

"כדי להבין מאיפה זה התחיל, צריך לשאול איך אני מרגיש. כי זה חשוב מאוד כדי להבין מאיזה מקום אני בא. כי הגוף שלי עוזר לי עכשיו, ומוכיח שסבלנות משתלמת. וכשהגוף בסדר, אז אני נראה טוב", הוא מסביר. "אבל זה לא היה קל. כשחזרתי מפציעה אנשים רצו ישר תוצאות, רצו מספרים, אבל הם לא באמת הבינו שזה לוקח זמן. הגוף לא יכול לחזור מהר כל כך למצב שבו הוא היה לפני שנה. כשאני מרגיש טוב, אנשים בחוץ מרגישים את זה".

לא פתחת העונה פעם אחת בהרכב עד שבנאדו הגיע. ואז משחק ראשון בהרכב מול נתניה, והבקעת. זה שחרר אותך?

"זה לא שהייתי בתקופה שבה לא הבקעתי ואז הגול הזה שחרר אותי, כי בתקופה הזאת פשוט לא חשבתי על גולים בכלל. חשבתי רק איך לחזור לעצמי. תבין, זה ניתוח בקע רביעי שלי, בכל ניתוח זה לוקח יותר ויותר זמן לחזור. כל הבעיות התחילו מהניתוח הראשון, זה שעשיתי בקריית שמונה".

מה קרה שם?

"הניתוח לא היה טוב. אחר כך התחילו בעיות, עשיתי תיקון אחרי תיקון, אחרי תיקון, וזאת התוצאה. התברר לי ששמו לי רשת עקומה וכתוצאה מכך הבקע נפתח שוב. זה נזק שהרס לי חלק מהותי בקריירה. לכן גם המשיכו הכאבים. לפני הניתוח האחרון, אמרתי סטופ. החלטתי לעבור אותו בגרמניה. אחרי שלושה בישראל החלטתי שאני צריך לפגוש רופא מומחה, רופאה ליתר דיוק. משם זה הפסיק. חזרתי, ואז שברתי את היד".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אריק בנאדו, מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
עמאשה על בנאדו: "בתקופה של אריק חדר ההלבשה יותר שמח, יותר משוחרר. הוא נתן חופש, אבל לא בכל דבר. הוא יודע מתי לתת חופש ומתי להיות חזק איתנו"/אדריאן הרבשטיין

שחקנים מדברים על שינוי בתקופת בנאדו, אבל לא מנמקים מהו. אתה יכול לשים את האצבע על המקום שבו הוא שינה את פני הקבוצה?

"נתחיל בקטע המקצועי. אריק קודם כל שינה את השיטה. הוא עבר לשיטה פשוטה שכל העולם משחק בה, לא שיטה מסובכת שהייתה קודם. אריק דרש להיצמד לכללים ולמחויבות בהגנה. השיטה של ראובן הייתה קצת מסובכת".

שחקנים לא הבינו אותה?

"עטר שיחק עם חלוץ אחד והשניים שמשחקנים מתחת לחלוץ, משחקים ממש מתחתיו. לא היו לנו שחקנים בצדדים. הוא שיחק עם שלושה קשרים אחוריים, אחד מהם יוצא הצדה. שחקנים לא הבינו את השיטה שלו. תבין, יש כאן שחקנים צעירים, חסרי ניסיון, הם לא רגילים לשיטות מסובכות. צריך ללמד אותם שיטה פשוטה, שהם מכירים. שחקנים לא הבינו את השיטה של עטר. אני שחקן ותיק ואומר לך שהיה לי קשה עם זה".

ראובן עטר מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
עמאשה: "בתקופה של עטר, היה חופש והיה סבלנות, אבל החופש לא היה איפה שצריך וקפדנות לא הייתה שם. היו פחות שיחות אישיות. הוא היה פחות חברמן מאריק". עטר/אדריאן הרבשטיין

גם לא פתחת באף משחק בתקופה ההיא.

"על זה אין לי טענה. הייתי פצוע, הוא נתן לי לחזור, לאט לאט. אם הייתי בריא, הייתי משחק".

מה עוד בנאדו שינה?

"בתקופה של אריק חדר ההלבשה יותר שמח, יותר משוחרר. הוא נתן חופש, אבל לא בכל דבר. הוא יודע מתי לתת חופש ומתי להיות חזק איתנו. בתקופה של עטר, היה חופש והיה סבלנות, אבל החופש לא היה איפה שצריך וקפדנות לא הייתה שם. היו פחות שיחות אישיות. הוא היה פחות חברמן מאריק. זהו. מעכשיו אני לא מדבר על עטר יותר".

אז בוא נחזור לשיטה של אריק. העובדה שהוא משחק עם חלוץ אחד מקשה עליך או מפרה אותך?

"בהתחלה היה לי קשה, אבל בתקופה האחרונה הוא ממקם חלוץ בצד, תורג'מן או אזולאי למשל, וכחלוצים יש להם נטייה לברוח לאן שצריך. הם מגיעים אליי ועוזרים לי".

איך מכבי חיפה הגיעה למצב שהיא מביסה את הפועל תל אביב בהילוך ראשון? זאת הפועל חלשה, או מכבי חיפה חזקה?

"אנחנו קודם כל חזקים בהגנה, חוזרים לעמדות, וזה מקשה על היריב. כולם יודעים איזה כישרונות יש למכבי חיפה, וברור שהגולים יגיעו. בגלל זה אנחנו עובדים קודם כל על לא לספוג. לא יודע אם שמת לב, גם אני עושה הגנה. קטן יורד לגליצ'ים. כשהרשת נקיה אנחנו מנצחים. לשחקנים כאן יש מחויבות, כל הזמן אנחנו מדברים על זה. השיטה עובדת, כי אצל אריק אם אתה לא טוב, אתה בחוץ. יש תחרות גדולה על ההרכב, סגל גדול. שחקנים חוששים לאבד את המקום שלהם".

ויאם עמאשה שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"נבחרת? נכון להיום, אני חושב שיש חלוצים יותר טובים ממני ומגיע להם לשחק לפניי". עמאשה/אדריאן הרבשטיין

בוא ננתח את הקריירה שלך בשנים האחרונות. בשתי העונות האחרונות כבשת 16 שערים, אבל מפת השערים מצביעה על מגמה של חוסר יציבות: חצי עונה בכושר שיא, חצי עונה בירידה. מה עם יציבות?

"צריך לומר: 'חצי עונה בכושר שיא, חצי עונה פצוע'. כך היה בקריית שמונה, וכך גם במכבי חיפה. אם אתה סופר את השערים באירופה, בעונה שעברה כבשתי 22. ההנחה נכונה, אבל צריך להגדיר אותה אחרת. בקריית שמונה סבלתי משבר בקרסול. כשאני לא משחק, זה בדרך כלל מחוסר מזל".

יש טעם לדבר על הנבחרת?

"ברגע שקיבלתי את אישור פיפ"א לנושא הזה, אני יכול להיות שם. נכון להיום, אני חושב שיש חלוצים יותר טובים ממני ומגיע להם לשחק לפני. יש הרבה שחקנים טובים באירופה. אם אני רוצה להיות חלק מזה? בוודאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully