וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: אנדי מארי עלה לגמר

הסקוטי (3) גבר בחמש מערכות דרמטיות על רוג'ר פדרר: 4:6, 7:6, 3:6, 7:6, 2:6 ויפגוש בגמר בראשון את נובאק דג'וקוביץ'

אנדי מארי, מי שזכה במשך תקופה ארוכה לתווית הלוזר של הטניס העולמי, עשה היום (שישי) צעד ענק בדרך להיפטר ממנה באופן סופי. הסקוטי המצוין העפיל לגמר אליפות אוסטרליה, ולראשונה בקריירה שלו הוא ניצח בטורניר גרנד סלאם את רוג'ר פדרר. אחרי בדיוק ארבע שעות, מארי ניצח 4:6, 7:6, 3:6, 7:6, 2:6 וביום ראשון יחכה לו נובאק דג'וקוביץ' במאבק ראש בראש על התואר החשוב הראשון של השנה.

מארי עולה למאזן 9:11 מול פדרר והופך גם לבריטי הראשון שמגיע שלוש פעמים לגמר אליפות אוסטרליה. בנוסף, הוא עבר את פרד פרי בתור הבריטי עם הכי הרבה ניצחונות גרנד סלאם בקריירה, כשהגיע ל-106.

הטניסאי הסקוטי אנדי מארי. רויטרס
הופך לאחד הגדולים באמת. מארי/רויטרס

מארי, שבשלהי השנה שעברה סוף סוף חגג זכייה בתואר גרנד סלאם כשהניף את אליפות ארצות הברית אחרי ניצחון על נולה עצמו, עבר תקופה נפלאה באוסטרליה בטורנירי ההכנה ועד היום הוא לא שמט ולו מערכה אחת. העוצמה שלו נראתה ברוב שלבי המשחק גם מול פדרר, שברגעים מסוימים היה כבוי והתקשה לייצר פייט של ממש מול ההגשות המצוינות של הסקוטי.

הסקוטי, שלא נעדר ממעמד חצי הגמר בשלוש השנים האחרונות, שחזר את הישגיו מ-2010 ו-2011 כשהעפיל שוב לגמר, והפעם הוא יקווה סוף סוף לזכות בתואר החשוב במלבורן. זו תהיה ההופעה השישית שלו בגמר טורניר גרנד סלאם וחובבי הטניס ללא ספק יכולים להתחיל לפנטז על קרב גדול במלבורן.

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
נגמר לו הכוח. פדרר/רויטרס

מארי השיג שבירה אחת בלבד במערכה הראשונה שסידרה לו ניצחון 4:6, ופדרר, שנראה באותם רגעים כבוי, איזן ל-1:1 אחרי ניצחון דרמטי במערכה השנייה נטולת השבירות. הסקוטי הפגין טניס מרהיב במערכה השלישית שהספיק לו כדי לנצח 3:6 ולהשיג יתרון חשוב, אבל פדרר שוב כפה שובר שוויון, ניצח 6:7 במערכה הרביעית ושלח את ההכרעה למערכה חמישית. במערכה המכרעת, מארי כבר היה בשיאו מול השוויצרי, שבאופן מדהים, לראשונה בקריירה הבלתי נגמרת שלו, שיחק שני משחקים רצופים בני חמש מערכות, אחרי המותחן מול צונגה ברבע הגמר. הסקוטי ניצח 2:6 בקלות ועלה לגמר.

בגמר, כאמור, יחכה למארי המדורג ראשון בעולם, דג'וקוביץ', שהיה בשיאו מול דויד פרר בחצי הגמר השני. המאזן בין השניים עומד עד כה על 7:10 לטובת הסרבי, שמוביל גם 1:2 במפגשי הגרנד סלאם ביניהם. העונה, זה יהיה המפגש הראשון בין השניים, לאחר שבעונה שעברה עמד המאזן על 3:4 לדג'וקוביץ'.

אנדי מארי טניסאי סקוטי. רויטרס
יצליח לגבור גם על נולה? מארי/רויטרס

מהלך המשחק

המשחק נפתח בצורה מאוזנת מבחינת שני הטניסאים ששמרו על ההגשות, אבל מארי היה נחוש יותר במשחקון השלישי והשיג שבירה ראשונה ומפתיעה שהעלתה אותו ל-1:2. מארי כבר היה קרוב לשבירה נוספת במשחקון השביעי, אבל השוויצרי ניצל ועם הגשות טובות הוא מנע מהסקוטי לברוח וצימק ל-4:3. פדרר המשיך לשמור על ההגשות שלו אבל לא הצליח לעקוץ עם שבירה והפסיד 6:4 את המערכה הראשונה שבה מארי היכה 16 ווינרים וחמישה אייסים.

המערכה השנייה שוב נפתחה מאוזנת מבחינת השניים, אבל לפדרר היה קשה יותר לשמור על ההגשות שלו. לאחר ארבעה משחקונים השניים עמדו על 2:2 כאשר הסקוטי נראה בלתי חדיר בסרבים ולא ביצע טעויות בלתי מחויבות עד אותו שלב. השניים התקשו לשבור אחד השני ונגררו עד לשובר שוויון. בשובר השוויון פדרר כבר יצר לעצמו יתרון משמעותי של 1:4, אבל מארי חזר עם הרבה נחישות ל-4:4. למרות זאת, השוויצרי סגר את הסיפור עם 5:7.

רוג'ר פדרר, טניסאי שוויצרי. רויטרס
הציל את עצמו, אבל זה לא הספיק. פדרר/רויטרס

המערכה השלישית, ניחשתם נכון, נפתחה כמו שתי המערכות הראשונות עם שמירה על ההגשות. במצב של 2:3 למארי, היו לסקוטי שלוש אפשרויות שבירה, שאחת מהן נוצלה כדי להשיג שבירה ראשונה במערכה שסידרה לו יתרון 2:4. השוויצרי נראה שבור בהמשך, ומארי ניצל זאת עד תום כדי להשיג משחקון קל נוסף. מארי המשיך בקצב והגיש לניצחון במערכה שהסתיימה ב-3:6.

כמו במערכות הקודמות, גם הפעם פדרר פתח טוב ושמר על ההגשות שלו בפתיחה בניסיון להעביר את הלחץ למארי. זה בדיוק מה שקרה. מארי גמגם במשחקון הרביעי, לפדרר היו אפשרויות שבירה והוא ניצל אחת מהן כדי להשיג שבירה ראשונה במשחק שסידרה לו יתרון 1:3. מארי לא נבהל והמתין למשחקון ההגשות של פדרר כדי לעקוץ בחזרה, והוא עשה זאת כדי להקטין ל-4:3 בדרך לשוויון 5:5. זה בדיוק השלב שבו מארי התעורר, והשלים משחקון מושלם כדי להשיג שבירה שנייה שהקפיצה אותו ל-5:6, אבל פדרר לא נבהל ועם הרבה לב הצליח להחזיר בשבירה משלו ששלחה את ההכרעה לשובר שוויון. פדרר עלה ל-0:2 בשובר השוויון, מארי איזן ל-2:2, אבל השוויצרי דהר קדימה והשלים 2:7 בדרך למערכה חמישית מכרעת. עבור פדרר אגב, זו הפעם הראשונה בקריירה (!) בה הוא משחק שני משחקים רצופים של חמש מערכות.

אנדי מארי. רויטרס
נראה נהדר לאורך רגעים ארוכים. מארי/רויטרס

את הסט החמישי פתח מארי בצורה מושלמת. אחרי ששמר על משחקון ההגשה שלו, הוא השיג נקודת שבירה וניצל אותה על מנת לעלות ל-0:2 מהיר ולהלחיץ את פדרר. גם במשחקון ההגשה הבא שלו פדרר הסתבך, אבל הפעם הצליח לנצח ולצמק ל-3:1. אלא שמארי לא התרגש מכלום ועם כמה נקודות נהדרות לקח משחקון נוסף, הפעם על האפס. מארי המשיך לשמור על פער של שבירה וניצח עוד משחקון, בעזרת אייס אדיר בין היתר, כדי לעלות ל-2:5, מרחק משחקון מהגמר. בנקודה זו, פדרר כבר התייאש, מארי השיג שתי נקודות משחק וניצל את השנייה שבהן כדי לנצח 2:6 במערכה ו-2:3 במשחק כולו. יום ראשון: מארי מול דג'וקוביץ' על התואר באוסטרליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully