וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אפריקה: 1:1 דרמטי בין ניגריה לבורקינה פאסו

הנשרים הובילו, אבל אמברוז הורחק ואניימה ספג בשנייה האחרונה של תוספת הזמן. אתיופיה הפתיעה עם 1:1 מול זמביה

אחרי שישה משחקים, יש רק מנצחת אחת באליפות אפריקה. מאלי היא היחידה שליקטה את שלוש הנקודות במחזור הראשון עד כה, לאחר שהערב (שני) הסתיימו שני משחקי בית ג' בתוצאות תיקו מפתיעות. האלופה המכהנת זמביה שמטה יתרון ונפרדה ב-1:1 מול אתיופיה, בעוד ניגריה הוליכה עד לשנייה האחרונה של תוספת הזמן, לפני שספגה מבורקינה פאסו את ה-1:1.

אדאנה ג'ירמה שחקן נבחרת אתיופיה. רויטרס
אתיופיה עם קאמבק מרגש לקדמת הבמה. אדאנה ג'ירמה/רויטרס

זמביה - אתיופיה 1:1

שש אלופות אפריקה קודמות פתחו את מסע ההגנה על התואר עם הפסד. לזמביה זה לא קרה. מצד שני, היא גם לא ניצחה. אתיופיה, אלופת אפריקה ב-1962 שחזרה לטורניר אחרי 31 שנות היעדרות, הצליחה להשיג נקודה למרות חיסרון המספרי והראתה פעם נוספת שליחסי הכוחות על הנייר אין כל חשיבות באליפות הזו כאשר עולים על המגרש. הרווה רנאר שמר על הסגל שהביא לזמביה את הזכייה ההיסטורית ב-2012, כש-19 מתוך ה-23 זומנו גם הפעם ושבעה מתשעת בועטי הפנדלים בדו קרב הדרמטי בגמר אף פתחו בהרכב. זה לא הספיק הפעם.

הקאמבק של אתיופיה החל בסערה. סלאדין סעיד החמיץ פעם אחת כשהכדור שלו קיפץ מהקרקע אל מעל המשקוף, ובדקה ה-24 הוכשל ברחבה וקיבל הזדמנות להדהים את אלופת אפריקה. סעיד ניגש לבעוט, אבל נעצר אצל קנדי אמווינה המצוין, שזינק שמאלה ושמר על המסורת שלו כמלך הפנדלים של היבשת. מנגד, השוער בצד השני השאיר את אתיופיה ב-10 שחקנים. צ'יסמבה לונגו דהר לעבר השער והתנגש בג'מאל טאסוו, שהורחק בדקה ה-36 אחרי שקיבל טיפול. בתוספת הזמן של המחצית הצליחה זמביה לנצל את יתרונה המספרי, כשקולינס אמבסומבה סיים התקפה יפה ופצח בריקוד סוער עם חבריו. המשחק נראה בידיים של זמביה, אבל בדקה ה-65 האנטילופות מוואליה הגיבו בצורה נהדרת. סעיד מצא את הקפטן אדאנה ג'ירמה, שירה מצוין לקורה ופנימה ונתן את האות לחגיגות גם באדיס אבבה. אתיופיה החזיקה מעמד עד לסיום ולקחה נקודה מפתיעה.

קנדי אמווינה שוער נבחרת זמביה עוצר פנדל מול נבחרת אתיופיה. AP
עצר נהדר את הפנדל. קנדי אמווינה/AP

ניגריה - בורקינה פאסו 1:1

רצף המשחקים ללא ניצחון של בורקינה פאסו באליפויות אפריקה התארך ל-18, אבל הנקודה הזו היא כמו ניצחון. ניגריה כבר הריחה ניצחון במשחק החזרה שלה לטורניר ממנו נעדרה בשנה שעברה, אך הרחקה של אפה אמברוז בדקה ה-74 נתנה תקווה לבורקינה פאסו, שקבעה שוויון מדהים בשנייה האחרונה של ארבע דקות תוספת הזמן. עוד משחק ללא הכרעה באליפות אפריקה.

בראון אידיי אמנם החמיץ בדקה ה-13, אבל שש דקות לאחר מכן הקפיץ עם העקב את הכדור הארוך שנשלח לרחבה לעבר עמנואל אמניקה, שהקדים את השוער עם רגל ארוכה ושלח פנימה. בורקינה פאסו ניסתה להגיב והייתה טובה יותר, כשבדקה ה-74 קיבלה עזרה מאמברוז. אקס מ.ס. אשדוד השאיר את ניגריה ב-10 שחקנים לאחר שספג צהוב שני, ושניות לפני השריקה הצליחה בורקינה פאסו לנצל זאת, כשחוסר תיאום בין שחקני ההגנה של ניגריה השאיר את הכדור לאלן טראורה, שמתשעה מטרים בעט בין השחקנים בירוק אל הרשת של אניימה. פתיחה מאכזבת לסופר איגלס.

וינסנט אניימה שוער נבחרת ניגריה. AP
ניגריה לא שמרה על היתרון. וינסנט אניימה נכנע/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully