וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלייה האתיופית, הזוית הישראלית

18.1.2013 / 7:30

החזרה של נבחרת אתיופיה לאליפות אפריקה היא אחד הסיפורים המרתקים בטורניר. יצאנו לבדוק כיצד הקהילה בארץ מתייחסת לכך, כמה דור הזהב שהניף את הגביע השפיע עליהם, וגם גילינו כדורגלן יהודי ענק

AP

צילום: דרור פיקלני

עריכה: רן צימט


נבחרת הכדורגל של אתיופיה תשתתף החל מסוף השבוע הקרוב באליפות אפריקה, לראשונה מאז 1982. על פניו, תמיד נראה שהספורט האתיופי מסתפק באתלטיקה הקלה, שמביאה לו את עיקר הגאווה. אבל מסתבר שגם במדינת רצים למרחקים ארוכים כמו אתיופיה, הכדורגל הוא הספורט השולט. ולא רק זה, בשנות השישים אתיופיה הייתה סוג של מעצמת כדורגל במונחים של יבשת אפריקה, כשהשיא היה זכייתה באליפות היבשת ב-1962. מסתבר שלאתיופיה יש מסורת ארוכה ומפוארת של כדורגל, וכוכב אחד שהלך לא מזמן לעולמו, ויש האומרים שהיה יהודי.

כעת, נבחרת אתיופיה של 2013, שאף אחד ממנה לא משחק בליגות האירופאיות, מתכוננת לקמפיין אליפות אפריקה ו-80 מיליון אתיופים בונים עליה ומאמינים שהפטריוטיות החזקה תוכל להוביל את השחקנים להישגים מרשימים באליפות שתתקיים בדרום אפריקה.

כדי ללמוד דבר או שניים על ההיסטוריה המרשימה של הנבחרת האתיופית ועל הנבחרת הנוכחית, פגשנו את העיתונאי סלומון מרשה, איש הערוץ האתיופי וקול ישראל באמהרית לשעבר, שסיפק לנו את כל המידע הנחוץ לקראת אליפות אפריקה 2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully