וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אוסטרליה: פדרר ומארי בשמינית, דל פוטרו הודח

השוויצרי הכניע את טומיץ' 4:6, 6:7, 1:6, הסקוטי עבד קשה מול בראקינס, הארגנטינאי נכנע לשארדי. ארליך בשמינית בזוגות

אחרי ששמונת המקומות הראשונים בשמינית גמר טורניר הגברים והנשים באליפות אוסטרליה כבר נתפסו בשישי, ננעל היום (שבת) הסיבוב השלישי עם 16 המשחקים הנותרים. בין הגברים עמד במוקד רוג'ר פדרר שהדיח את ברנרד טומיץ', התקווה המקומית. עוד לפני כן אנדי מארי הצליח בשלוש מערכות לטפס גם הוא לשמינית הגמר. מי שלא שרד את הסיבוב הזה הוא חואן מרטין דל פוטרו, שהפסיד בתום מותחן לצרפתי ג'רמי שארדי. אצל הנשים ויקטוריה אזרנקה וסרינה וויליאמס הצטרפו גם הן אל הסיבוב הרביעי בגרנד סלאם, כאשר הבלארוסית שמטה מערכה ואילו האמריקאית טיילה בקלות.

* אחרי ההדחות של דודי סלע, אמיר ויינטרוב ושחר פאר, נראה שהבשורה הישראלית מגיעה מכיוונו של יוני ארליך, שהעפיל לשמינית הגמר בטורניר הזוגות. ארליך משתף פעולה עם קווין אנדרסון הדרום אפריקאי והשניים ניצחו הלילה 1:6, 6:7, 3:6 את מתיו ברלון וג'ון מילמן האוסטרלים. בשלב הבא ממתינים להם כבר הצמד ההולנדי רובין האס ואיגור סיסלינג.

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
בשתי המערכות הראשונות זה היה צמוד. פדרר/רויטרס

גברים

למשחק הזה כל אוסטרליה חיכתה מאז הגרלת המשחקים. רוג'ר פדרר (2) מול ברנרד טומיץ'. אלוף הטורניר ארבע פעמים פגש את המדורג 43 בעולם, שהופיע למשחק עם מומנטום עצום ומאזן של 0:10 השנה. ילד הפלא האוסטרלי, שקיווה לנקום בפדרר על התבוסה בשמינית הגמר במלבורן אשתקד, שאחריה החלה הצלילה שלו ממעמד של ילד פלא לאכזבת השנה, נתן פייט טוב בשתי המערכות הראשונות. הראשונה נמשכה 34 דקות כאשר שבירה אחת של השוויצרי סידרה לו 4:6. המערכה השנייה הייתה אף צמודה יותר, כאשר טומיץ' שיגר בסך הכל חמישה אייסים, אבל בשובר השוויון הוא נכנע 7:5. הילד האוסטרלי לא הצליח להרים את עצמו ונכנע במערכה השלישית 1:6 בדרך לסיום דרכו בטורניר. לפדרר, שמשלים ניצחון רביעי במפגשי העבר בין השניים, מצפה בשלב הבא מילוש ראוניץ' (13), שגבר על פיליפ קולשרייבר (17) 6:7, 3:6, 4:6.

אנדי מארי (3), ששבר את נאחס הגרנד סלאמים שלו באליפות ארצות הברית האחרונה, עבר גם הוא דרך קלה עד כה ולא שמט אף מערכה, אבל היריב שלו הבוקר היה הרבה פחות קל ממה שהתוצאה מראה. ריקארדס בראקינס הליטאי, שהעפיל לסיבוב השלישי כל הדרך מהמוקדמות ומדורג רק 110 בעולם, סחב את הסקוטי שעתיים ועשר דקות אחרי שמארי בסופו של דבר חגג בסיום 3:6, 4:6, 5:7. לליטאי אמנם היו שלוש שבירות במשחק, אבל מארי השיג כמות כפולה וחגג בסיום.

את יום המשחקים סגר מרתון כל צרפתי מרתק, בסיומו הצליח ז'יל סימון (14) לגבור על גאל מונפיס 4:6, 4:6, 6:4, 6:1, 6:8 בחמש מערכות ובתום ארבע שעות ו-43 דקות של טניס, כאשר המערכה האחרונה בלבד אורכת למעלה משעה וחצי. סימון יפגוש את מארי בשלב הבא.

צרפתי אחר שהעפיל לשמינית הגמר הוא פיינליסט 2008, ג'ו ווילפריד צונגה (7), שפגש את בלאץ' קאבצ'יץ' הסלובני, ששרד מותחן אדיר מול ג'יימס דאקוורת' המקומי בסיבוב הקודם, אבל בקרב בין השניים צונגה ניצח בלי קושי 2:6, 1:6, 4:6. המנצח ביניהם יפגוש את רישאר גאסקה (9), שגבר על איבן דודיג הקרואטי 6:4, 3:6, 6:7, 0:6.

נציג נוסף של ארץ הבאגט, ז'רמי שארדי, הפתיע את חואן מרטין דל פוטרו (6) במותחן הגדול של היום. דלפו הפסיד במפתיע את שתי המערכות הראשונות 6:3, 6:3, אבל רשם קאמבק מהסרטים. הוא ניצח 6:7 את המערכה השלישית אחרי 3:7 בשובר השוויון, קיבל ביטחון והמשיך ל-3:6 אבל במערכה החמישית והמכרעת הוא הפסיד 6:3, והודח. בשלב הבא יחכה לצרפתי אנדראס ספי (21) שניצח גם הוא בחמש מערכות את מרין צ'יליץ' (12) 7:6, 3:6, 6:2, 4:6, 2:6.

אנדי מארי טניסאי בריטי. רויטרס
הכל רק לא טיול. מארי/רויטרס

נשים

ויקטוריה אזרנקה, שנראתה נהדר עד כה ושמטה רק שישה משחקונים בשני הסיבובים הראשונים, הראתה שגם היא פגיעה. המדורגת ראשונה ואלופת אשתקד פתחה את היום באיצטדיון רוד לייבר מול ג'יימי המפטון, שיצרה לה מותחן כבר במערכה הראשונה שהסתיימה ב-4:6 לבלארוסית. אלא שהאמריקאית (63 בעולם) הצליחה לגנוב מערכה בהמשך ועם 4:6 נפלא מצידה שלחה את ההכרעה למערכה שלישית. אלא שאז ראינו את אזרנקה בשיאה ובזכות 2:6 היא נפנפה בדרך את מי שהפתיעה את אורסולה רדוואנסקה בסיבוב הראשון. יריבתה הבאה של אזרנקה תהיה אלנה וסנינה שניצחה גם היא בשלוש מערכות את רוברטה וינצ'י (16) 6:4, 6:7, 4:6.

מועמדת נוספת ללכת עד הסוף היא סרינה וויליאמס (3), שממשיכה להיות יעילה, הרבה יותר מהיריבות שלה בתחרות. אחרי ששמטה שני משחקונים בלבד בשני משחקיה, ואחרי שנעצרה בשמינית הגמר באוסטרליה אשתקד אך סיימה את העונה כאלופת ווימבלדון והפלשינג מדו, נראה שלסרינה בשלב הזה אין עדיין למה לדאוג. האמריקאית, שראתה את אחותה מובסת מול מריה שראפובה, לא עשתה הנחות לאיומי מוריטה היפנית, שספגה את נחת זרועה והובסה 6:1, 6:3. סרינה שברה במשחק הזה את שיא ההגשה האישי שלה כאשר הכתה סרב במהירות של 207 קמ"ש. בהמשך תחכה לה מריה קירילנקו (14), שגברה על ינינה וויקמאייר (20) 6:7, 3:6.

קרוליין ווזניאקי (10), שהגיעה לפני שנתיים לחצי הגמר, ממשיכה להתקדם אחרי שגברה על האוקראינית לסיה צורנקו (85 בעולם), שעלתה מהמוקדמות, 4:6, 3:6. הדנית תפגוש בשמינית הגמר את הרוסיה הוותיקה סבטלנה קוזנצובה, שניצחה את הספרדיה קרלה סוארס נבארו 2:6, 6:4, 3:6. קימיקו דאטה קרום בת ה-42, שדילגה מעל שחר פאר בסיבוב הקודם, סיימה את המסע החלומי שלה מול בויאנה יובאנובסקי הסרבית, שניצחה אותה 2:6, 6:7 בדרך למפגש מול סלואן סטיבנס (29) האמריקאית המפתיעה, שניצחה את לורה רובסון הבריטית 5:7, 3:6.

סרינה וויליאמס טניסאית אמריקאית. רויטרס
בינתיים אף אחת לא מדגדגת אותה. סרינה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully