וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת ליגה? רק בעוד עונה וחצי: המדור של א.טבק

א. טבק

17.1.2013 / 11:11

המדור של א. טבק מגלה מתי באמת אבי לוזון מתכנן להקים מנהלת ומסביר למה זה לא הפתרון למצוקת הכדורגל הישראלי

בשורה לא נעימה לכל אלה שרצו בהקמת מנהלת ליגה. הדבר נדחה על ידי יו"ר ההתאחדות אבי לוזון בשנה וחצי, דבר הגורם לעתיד הקמת הגוף הזה להיות לוט בערפל. ביום חמישי לפני שבוע נערכה במשרדי ההתאחדות פגישה בין נציגי 14 קבוצות הליגה הלאומית והיו"ר לוזון. בפגישה הבהירו נציגי הקבוצות כי הם אינם מוכנים להקמת מנהלת ליגה הכוללת רק את נציגי קבוצות ליגת העל.

באותה הזדמנות הבהיר לוזון כי פעולות מנהלת הליגה נדחו על ידו בשנה וחצי, אך במו"מ על חוזה חדש עם מועצת ההימורים ישתתפו נציגים מליגת העל. פורמאלית, אגב, אין עדיין כל החלטה בהתאחדות על צעדים אלה, אך לפי התנהגותו של לוזון מתקבל הרושם המוצק כי על פיו יישק דבר. משמע, מנהלת ליגה לא תקום העונה, אלא בעוד עונה וחצי לפחות.

לעניות דעתי, לא בטוח שלכדורגל הישראלי דרושה בכלל מנהלת ליגה. דבר אחד בנושא כן ברור - המלצת הוועדה בראשות המפכ"ל בדימוס דודי כהן לוקות בחסר ולא יפתרו את הבעיות. הוועדה, למשל, המליצה על הקמת ליגה חצי מקצוענית, כדי ששחקניה ישמשו מעין רזרבה לליגת העל. יש רק בעיה קטנה עם זה: אין ליגה חצי מקצוענית. היא בוטלה על ידי אופ"א ופיפ"א לפני הרבה שנים.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון. ברני ארדוב
ניסיון העבר מוכיח כי לא בא יותר קהל ולא נכנס יותר כסף בליגות בנות 12 קבוצות. לוזון/ברני ארדוב

אך זה דבר פעוט. הניסיון להקים בארץ ליגה מסוג כזה פירושו של דבר שכר רעב למאות שחקנים. במציאות הישראלית לא ניתן לשחק כדורגל חצי יום ולעבוד חצי יום. גם הניסיון להחזיר את הליגה ארצית, שבוטלה על ידי הנהלת ההתאחדות תחת לוזון, אינו מעשי או רציני. כ"ל לגבי רעיון צמצום הליגות ל-12 קבוצות, שנכשל בפעמים קודמות.

ניסיון העבר מוכיח כי לא בא יותר קהל ולא נכנס יותר כסף בליגות בנות 12 קבוצות. לא נראה לי כי חברי הוועדה חיפשו דרך לא קונבנציונאלית למציאת פתרון לבעיה הישראלית.יתרה מזו, גם לא הוצע פתרון לבעיה הכספית של הקבוצות היורדות מליגת העל לליגה הלאומית. באנגליה, לדוגמה, היורדות ממשיכות לקבל את אותם הכספים ממועצת ההימורים לשנה עד שנתיים.

לכן, דחיית מנהלת הליגה צריכה להוביל לשינויים מתאימים כבר עכשיו, כדי שאת המהפך בכדורגל הישראלי, בבוא הזמן, ניתן יהיה לפתוח ברגל ימין. אך אם ברצונן של קבוצות ליגת העל לבצע כבר עתה את ההמלצות של ועדת כהן, עליהן לפנות לבית משפט כדי שיכפה זאת על לוזון, מאחר והוא ושטרן הלבה חתומים על מכתב מינוי לפיו ההמלצות יבואו לאישור המזכירות וההתאחדות. מאחר ולא נמסר כי הועדה לא חרגה מסמכותה, אין כל נימוק שפוסל את המלצותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully