וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאחדות תשמור על סמכויות חלוקת הכספים עד יוני

בישיבת המנהלת נקבע כי רק בתום העונה יוחלט האם להעביר את הסמכויות בנושא למנהלת. יחל מו"מ על הסכם שיווק חדש

נושא הקמת מנהלת הליגה ממשיך לקרום עור וגידים: היום (רביעי) נפגשו מרבית נציגי ליגת העל (כולל יואב כץ, שהגיע במיוחד מארצות הברית) עם היושב ראש הזמני ניר חפץ במטרה להתעדכן במהות הפגישה שערך בשבוע שעבר עם יושב ראש ההתאחדות, אבי לוזון. בישיבה ההיא נכחו גם יעקב שחר, משה דמאיו ועו"ד גיל לב ומטרתה הייתה לסכם מה יחסי הגומלין בין ההתאחדות למנהלת בעונה וחצי הקרובות שמוגדר כ"שלב ההקמה וההרצה". הפגישה היום הסתיימה ללא החלטות משמעותיות. כלומר המשמעות היא שחלוקת הכספים תישאר בידי ההתאחדות למרות התנגדות של חלקי מנציגי הקבוצות.

כזכור, כבר הבוקר טענו גורמים בהתאחדות לכדורגל בנושא: "אין להם רוב שרוצה באמת להעביר את המערך הפיננסי בעונה הבאה. מלבד זאת, הם גם לא ביקשו להעביר את המערך אליהם, אלא רק שמעו המלצה של לוזון איך לטפל במערך הזה".

לאחר הישיבה אמר חפץ בנושא: "עלו היום שתי הצעות. אחת היא זו שההתאחדות תחלק ותעביר עד סוף העונה הנוכחית ובעונה הבאה את הכסף לידי הקבוצות. מדובר בכסף ששמור לקבוצות ליגת העל ולא מדובר בכספים ששייכים לקבוצות הליגה הלאומית. יהיה למנהלת נציג או משקיף שיהיה בתוך התהליך הזה וידווח לפורום ראשי הקבוצות. רעיון השקיפות יקויים. ההצעה השנייה הייתה שהמנהלת היא זו שתהיה אחראית על חלוקת הכספים. נכון לעכשיו הוחלט שהנושא הזה יידחה להכרעה במנהלת וידון ביוני לקראת עונת המשחקים הבאה".

נשיא מכבי חיפה יעקב שחר לצד דודי כהן, ניר חפץ במהלך דיון של ועדת הרפורמה בכדורגל. קובי אליהו
יגיעו להסכמות? שחר, דודי כהן וחפץ/קובי אליהו

מכיוון שזכויות הכספים העונה כבר אינן רלוונטיות, בפגישה היום עלה דיון סביב נושא סמכות החלוקה בעונה הבאה בלבד. יש לציין כי כל נציגי ליגת העל נמצאים בדעה שההתאחדות צריכה להיות שותפה לתהליך הקמת המנהלת, אך השאלה שעולה היא מידת מעורבותה.

הבוקר טענו חלק מנציגי ליגת העל כי נוצרה מחלוקת בנוגע לכניסת קבוצות הליגה הלאומית למנהלת. בהתאחדות טוענים כי לא שמעו על מחלוקת כזאת, אך כמה מהם סיפרו כי "צריך לקיים מנגנון של איזונים, שיקנו זכויות גדולות יותר לקבוצות שלנו". לטענתם, ישנה מחלוקת בנוגע לזכויות ההצבעה במנהלת.

ראשי הקבוצות הגדולות דורשים "לאזן" את יחסי הכוחות עם הקבוצות הקטנות, שמהוות נציגות גדולה יותר ובעלי זכות הצעה רחבה יותר. במהלך הפגישה עלה לדיון גם נושא שאלת כניסתם של נציגי הליגה הלאומית למנהלת בעונה הבאה. הסיבה לכך היא פגישה שנערכה בשבוע שעבר בין נציגי הלאומית ובראשם אשר אלון לבין לוזון, בה הובהר ללוזון כי הם רוצים להיות שותפים במנהלת החל מהעונה הבאה.

אבי לוזון יושב ראש ההתאחדות לכדורגל. ברני ארדוב
שומר על הסמכויות הכספיות. לוזון/ברני ארדוב

חפץ הוסיף: "הוחלט להתקדם עם פרויקט המנהלת. מונה צוות הכולל שישה מראשי הקבוצות, שייכנס למשא ומתן עם המועצה להסדר ההימורים על הסכם שיווק חדש, שכן זה הנוכחי פג תוקף בסוף השנה".

"בצוות יהיו חברים בין היתר ג'ק אנגלידיס, יעקב שחר, אלונה ברקת, משה דמאיו וגיל לב. הוחלט שמתקדמים גם בנושא המכרז שייצא בקרוב למשחק המרכזי. ראשי הקבוצות יהיו בתוך המשא ומתן לאחר שייצא המכרז הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully