וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: המתוסכלים והנפגעים מחודש ינואר

14.1.2013 / 14:00

עומר ורד עשוי לעזוב, פריצה מבהיר לקולאוטי את מעמדו, ערן זהבי ידחוק החוצה את לוגסי ואבו זייד, גם גונסאלו ומיכה עלולים להיפגע. הרכש של מכבי תל אביב בינואר ימשיך את הפגיעה בשחקני הבית?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ישנה את הסדר בחלק הקדמי? פריצה עם ג'ורדי/מערכת וואלה, צילום מסך

עומר ורד

מסתמן לחץ בעמדת המגן הימני במכבי תל אביב. ורד, 23, מתקשה למצוא העונה את מקומו בהרכב, לעתים אפילו בסגל. שרן ייני וסטיב גורי מועדפים על פניו במרבית המקרים, וגם כשהם לא טובים, הם ממשיכים לקבל קרדיט על חשבון ורד, שלא רואה דשא בחודשים האחרונים. הפעם האחרונה שבה המגן שיחק הייתה בהפסד נגד בני יהודה בבלומפילד, ומאז, גם בגלל פציעה טורדנית, הוא לא בתוכניות של אוסקר גרסיה וג'ורדי קרויף.

ורד מסיים את חוזהו בקרית שלום בסיום העונה הנוכחית ונכון לעכשיו הוא עשוי לעזוב כבר במהלך חלון ההעברות הנוכחי. אם תימצא קבוצה שתיקח עליה את עלויות שכרו ותבטיח לו דקות משחק, לא נראה שראשי מכבי יעמדו בדרכו. הוא שותף העונה רק ב-7 משחקים, כולל גביע הטוטו, ונראה שכבר מתחילת העונה אוסקר לא ממש ספר אותו. מדהים שבעונה שעברה שותף ורד ב-33 משחקים, כולל 8 הופעות במסגרת האירופית, ובחלק מהמשחקים הוא היה מהבולטים בקבוצה. צריך לזכור שורד נמנה באופן קבע על סגל הנבחרת הצעירה של גיא לוזון, שמתכוננת ליורו בקיץ הקרוב, ולכן חשוב לו למצוא קבוצה שתיתן לו לשחק. אם ורד יעזוב בסופו של דבר את מכבי תל אביב, הוא ייכנס לרשימה ארוכה של שחקני בית שגדלו בקרית שלום והתפספסו בדרך החוצה.

שחקן מכבי תל אביב, עומר ורד. ברני ארדוב
שרן ייני וסטיב גורי מועדפים, עוד שחקן בית עלול למצוא את עצמו בחוץ. ורד/ברני ארדוב

משה לוגסי

המשחק נגד הפועל חיפה לפני שבועיים היה הראשון העונה בו פתח לוגסי בהרכב. הוא ניצל את היעדרותו של גל אלברמן והפגין משחק מצוין בקישור האחורי העמוס של הצהובים. כשירד לספסל בדקה ה-76, קיבל מחמאות וחיבוקים מכל אנשי הצוות המקצועי, שידעו להעריך את המאמץ העצום שהשקיע באותו משחק. לוגסי ידע שזה הצ'אנס שלו להוכיח מה הוא שווה, גם לאחר שהוזכר כמועמד לעבור למכבי נתניה או הפועל רמת גן שחפצות מאוד בשירותיו. לוגסי, כמו חסן אבו זייד ורפי דהן, יהיו מן הסתם מהנפגעים העיקריים מהגעתו הצפויה של ערן זהבי, לכן סביר להניח שכבר בימים הקרובים הוא יעשה ככל הנראה את דרכו בהשאלה לאחת מקבוצות ליגת העל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקן מכבי תל אביב משה לוגסי. דרור פיקלני
הוכיח את עצמו נגד הפועל חיפה, זה לא הספיק. לוגסי/דרור פיקלני

חסן אבו זייד

הקשר הצעיר שנרכש מבני יהודה, באחת ההעברות המפתיעות של ג'ורדי קרויף, סומן בצוות המקצועי כאחד השחקנים המבטיחים בקישור האחורי. אבו זייד קיבל המון קרדיט מהמאמן, שנתן לו פעם אחרי פעם את חולצת ההרכב. גרסיה אף ניסה להסיט את אבו זייד לעמדה קדמית יותר, וציפה מהקשר להשתלב גם בחלק ההתקפי, אבל זה לא ממש עבד, ואבו זייד חזר לתפקוד המקורי שלו, כקשר הורס בקישור האחורי. הפעם האחרונה בה פתח בהרכב הייתה נגד הפועל רמת גן, לפני יותר מחודשיים. מאז שולב רק כמחליף, אך בשני המשחקים האחרונים הוא לא שותף כלל. השיא היה במשחק בקרית שמונה בשבוע שעבר, כאשר אבו זייד אפילו לא נכלל בסגל, לראשונה מאז הגיע לקבוצה. הרוטציה האכזרית בקישור צפויה להיות קשה עוד יותר עם הגעתו של ערן זהבי, וסביר להניח שאבו זייד יהיה אחד הנפגעים העיקריים מכך.

חסן אבו זייד מכבי תל אביב באימון. קובי אליהו
קיבל הרבה הזדמנויות, לא ניצל אותן. אבו זייד/קובי אליהו

דור מיכה

הקשר המוכשר, תוצרת מחלקת הנוער, הוא עוד אחד מאלה שעלולים להיפגע מהגעתם של ראדה פריצה וערן זהבי. בצוות המקצועי של מכבי תל אביב מעריכים מאוד את הקשר, שרושם את עונתו השלישית בסגל הבוגרים. מיכה מוערך מאוד, בעיקר בשל המאמץ שהוא משקיע, ובקבוצה יודעים שאם יידע לתרגם את יכולתו הטובה גם לבישולים ושערים כפי שעשה במדי הנוער (כרגע יש לו שער אחד ובישול אחד העונה), מכבי תרוויח שחקן להרבה שנים. "דור מיכה הוא דוגמה לשחקן שיודע לקחת בשתי ידיים כל דקה שהוא מקבל", אמר גורם במכבי תל אביב. "הוא תמיד משקיע הכל ונותן את הנשמה. אלה השחקנים שאוסקר אוהב, כאלה שלא מפסיקים לרוץ ועושים גם הגנה בחלק הקדמי".

מיכה היה זה שהחליף את גונסאלו גרסיה בדקה ה-40 נגד סכנין, ומאותו רגע הקבוצה טסה לניצחון 0:4. מאז הוא מקבל את חולצת ההרכב באופן קבוע בכל ארבעת המשחקים, נגד מכבי חיפה, מכבי נתניה, הפועל חיפה וקרית שמונה, והוא יודע שחובת הוכחה עליו, במיוחד עכשיו, כשהתחרות על מקום בהרכב, אפילו על מקום בסגל, רק תלך ותגבר.

שחקן מכבי תל אביב, דור מיכה. ברני ארדוב
אוסקר מעריך לא רק את הכישרון שלו, אלא בעיקר את ההשקעה. מיכה/ברני ארדוב

גונסאלו גרסיה

גונסאלו גרסיה היה הרכש הראשון שהביא ג'ורדי קרויף לקרית שלום, כאשר הוא מתעקש לצרף אותו מלרנקה הקפריסאית, ממנה הגיעו השניים. הקשר פתח את העונה בצורה מעט מהוססת, אך הלך והשתפר ככל שנקפו המחזורים. לפחות על פי 10 המחזורים הראשונים, היה נדמה שהשילוב הקטלני בינו לבין אלירן עטר יפרק הגנות בליגת העל, אבל בעוד עטר המשיך להבקיע ולתת תצוגות, גונסאלו הלך ודעך ומשהו בו כבה. בחודשיים האחרונים נראה שמשהו לא טוב עובר על הקשר האורוגוואי, שהוחלף בחילוף די מבזה בדקה ה-40 נגד סכנין, אחרי שלא מילא את ההוראות של המאמן.

מאז חל פיחות גדול במעמדו של גונסאלו. הוא אומנם שוב פתח בהרכב נגד מכבי חיפה ומכבי נתניה, אך בשני המשחקים האחרונים נגד הפועל חיפה וקרית שמונה הוא נותר על הספסל וכלל לא שותף. כפי שכבר פורסם בוואלה! ספורט, קיימת מתיחות רבה בין הקשר הספרדי למאמן אוסקר, וייתכן שהפרידה בין הצדדים היא בלתי נמנעת. במשחקים האחרונים גונסאלו ראה אפילו את גאל מרגוליס הצעיר מקבל יותר ויותר דקות, כך שסביר להניח שהחתמתם של פריצה וזהבי ידחקו את גונסאלו לקצה הספסל, אולי החוצה.

גונסאלו גרסיה שחקן מכבי תל אביב לוחץ יד למאמן אוסקר גרסיה. ברני ארדוב
איך תיגמר המתיחות בין הגרסיות?/ברני ארדוב

רוברטו קולאוטי

הבאתו של ראדה פריצה אמורה להדליק פנסי אזהרה לקולאוטי. החלוץ גם ככה לא מוצא העונה את מקומו בהרכב הקבוצה, אבל עכשיו השבדי הובא ממש על המשבצת שלו. פריצה אמור לספק משחק עם הגב לשער, המון כוח ובעיקר משחק אווירי שאמור לעשות הרבה כאב ראש ליריבות. אם פריצה יצליח להשתלב בהצלחה בהרכב של גרסיה, אין לקולאוטי הרבה סיכוי לראות דשא בקרוב. החלוץ, שמסיים את חוזהו בסיום העונה הנוכחית, לא צפוי להאריך אותו, ונראה שבקיץ ייפרדו הצדדים אחרי רומן לא מוצלח במיוחד של שלוש עונות.

למרות שהוא מתוסכל מאוד מחוסר דקות המשחק, ממשיך קולאוטי להתאמן בשיא הרצינות, ובקרית שלום מציינים תמיד שהוא סמל למקצוענות. מצד שני, יש גם כאלה במועדון שזוכרים שקולאוטי היה זה שהעדיף את החוזה השמן שלו, שנאמד בסכום של 630 אלף יורו, על פני הצעה קוסמת מרוני לוי ואנורתוזיס הקפריסאית שביקשו לצרף אותו בתחילת העונה. "רוברטו העדיף לקבל את מלוא חוזהו וזה לגיטימי", אמר גורם במועדון, "אבל באותה נשימה, הוא גם ידע שלא ממש בונים עליו מבחינה מקצועית, וזה היה הסיכון שהוא לקח. הייתה לו הזדמנות מצוינת לעבור לקבוצה שרצתה לתת לו דקות משחק, אבל הוא עשה את השיקולים שלו והעדיף להישאר במכבי".

רוברטו קולאוטי שחקן מכבי תל אביב מול בריאן חרסיסיץ' שחקן עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
בקבוצה מדברים בהערכה על ההשקעה שלו, אבל זה לא מספיק. קולאוטי/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully