וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: 50 גוונים של אפור

נבחרת המחזור מצדיעה לשחקנים האפורים, בראשותו של ג'יימס מילנר. וגם: החלוץ שמחכה לנקום בריאל והנשק הקטלני של מנ' יונייטד

ספורט 2

צפו בניצחונה של מנצ'סטר סיטי 0:2 על ארסנל

הם לא נוצצים כמו הכוכבים הגדולים. אין מה לעשות. כולם נוטים להמעיט בערכם, אבל כל מאמן חייב לפחות אחד כזה בהרכב. אלו הם השחקנים האפורים, שמסתתרים בהרכבה של כל קבוצה ומדי פעם מרימים את ראשם כדי לטעום קצת מאור הזרקורים. סוף השבוע האחרון הוציא כמה מהם מהמחילות, בראשותו של ג'יימס מילנר, יקירו של רוברטו מאנצ'יני. נבחרת המחזור עם 11 המצטיינים של סוף השבוע, ביניהם הנשק המפתיע של מנצ'סטר יונייטד, העוגן של נאפולי, הפנטזיסט הגרמני של הליגה הספרדית, החייל שמוכן לנקום בריאל מדריד ופצצת כישרון תוצרת בלגיה.

ג'יימס מילנר, מנצ'סטר סיטי, חוגג מול ארסנל ופודולסקי המאוכזב. רויטרס
גם השחקנים האפורים ראויים מדי פעם ליהנות מאור הזרקורים. ג'יימס מילנר/רויטרס

שוער

כריסטיאן אביאטי - מילאן

שוב שוער איטלקי משתלט על העמדה הראשונה בנבחרת המחזור. לא מעט ילדים התרוצצו על המגרש במראסי, במשחק שנעל את המחזור ה-20 בסרייה A. למרות כל הדם החדש שניסו המאמנים להזרים, דווקא המבוגר מכולם (אחרי יציאתו המהירה של מאסימו אמברוסיני בגלל פציעה) היה המצטיין. כריסטיאן אביאטי היה נהדר לפני שתי עונות והיה בורג חשוב בזכייה של מילאן באליפות. מאז הוא דעך, אבל מול סמפדוריה התעלה על עצמו וחילץ עבור קבוצתו נקודה יקרה. שחקני סמפדוריה טיווחו את שערו של אביאטי ברבע השעה הראשונה, אבל השוער המילאנזי סיפק ארבע הצלות גדולות, כולל שתיים אינסטינקטיביות מול אדר. "סופר אביאטי מנע נוקאאוט", קראה הכותרת של 'גאזטה דלו ספורט'. ההופעה הזו שווה חוזה חדש?

כריסטיאן אביאטי שוער מילאן. Claudio Villa, GettyImages
הגיע חד ל-2013. כריסטיאן אביאטי/GettyImages, Claudio Villa

הגנה

מגן: מארק ברטראן - אוסאסונה

מי שתהה באשר לכוונותיה של ריאל מדריד לחזור באיזושהי צורה למאבק האליפות, קיבל תשובה ברורה ביום שבת. הבלאנקוס כבר מזמן הרימו ידיים, ובהיעדרו של כריסטיאנו רונאלדו נראו אנמיים לגמרי מול נועלת הטבלה בפמפלונה. עד כמה נורא זה היה? רק כדור אחד נבעט במשך 90 הדקות למסגרת של אנדרס פרננדס - המאזן העלוב ביותר של הקבוצה בתקופת ז'וזה מוריניו. גם אוסאסונה לא עשתה יותר מדי בהתקפה, אבל לפחות ניסתה מדי פעם והראתה הרבה נחישות בתצוגה הגנתית קולקטיבית. מעל כולם היה הקטלאני מארק ברטראן, שעלה לעתים תכופות באגף הימני וגם תיקל נהדר את לוקה מודריץ' כדי למנוע שער בדקה ה-29. החזרה של ברטראן האפרורי מפציעה עשתה טוב לאוסאסונה, שכעת צריכה למצוא דרך לשדרג את ההתקפה. היא אמנם סוגרת את הטבלה, אבל ספגה 20 שערים בלבד - בדיוק כמו ברצלונה וריאל מדריד. הבעיה שרונאלדו לבדו כבש שני שערים יותר ממנה.

בלם: ניקולאס ספולי - קטאניה

חצי ליגה רודפת אחר בלם ארגנטינאי של קטאניה. זה לא חדש. מתיאס סילבסטרה ב-2011, ניקולאס ספולי ב-2013. הארמיה הארגנטינאית של קטאניה לא הפסידה לרומא בחמישה מפגשים בשנתיים האחרונות, והמקרה לא היה שונה הפעם. ספולי וחבריו לא התרגשו מההתקפה הטובה בליגה האיטלקית, נעלו הרמטית את הרחבה ונותרו ללא שערי חובה בליגה מאז כניסתה של השנה החדשה. הבלם בן ה-30 היה במקום כדי להרחיק כל סכנה, היה אגרסיבי במידה וחיפה ב-20 הדקות האחרונות על שלושת חבריו להגנה שסחבו כרטיסים צהובים. ספולי הראה שהדיבורים על מעבר אפשרי לא מזיזים לו. קטאניה, שצברה 23 מ-29 הנקודות שלה במשחקי הבית, חייבת לשמור עליו.

ניקולאס ספולי (במרכז) עם שחקני קטאניה. GettyImages
חצי ליגה בעקבותיו. ניקולאס ספולי, במרכז/GettyImages

בלם: יוהאן פולאר - אז'קסיו

מאז המחזור הראשון לא הצליחה אז'קסיו לשמור על שער נקי במשחק חוץ. עם החזרה מפגרת החורף היא עמדה באתגר, דווקא מול ההתקפה הטובה בליגה ומול מלך השערים זלאטן איברהימוביץ'. פריס סן ז'רמן הסתפקה ב-0:0 גם בסיבוב הראשון מול אז'קסיו, אבל אז השבדי לא שיחק. הפעם זלאטן פתח בהרכב, אך נראה חלוד ונתקל בהגנה קשוחה של הקבוצה מקורסיקה, אותה הנהיג יוהאן פולאר. הבלם הוותיק מורגל לקרבות תחתית וכבר ירד ליגה בעבר עם נאנט ולה מאן. הוא לא מוכן שזה יקרה לו גם עם אז'קסיו. המאמן החדש אלבר אמון הימר על הגנה מעובה של חמישה שחקנים, כשפולאר במרכזה. הבלם לא נבהל מזלאטן, נטרל אותו באמצעות הצקות ותיקולים אגרסיביים ודאג שממו אוצ'ואה יזדקק להצלה אחת משמעותית בכל המשחק. בדקות הסיום הוא גם היה במקום כדי למנוע ממקסוול להכריע את המשחק. את החומה הזו פ.ס.ז' לא הצליחה לעבור.

מגן שמאלי: פטריס אברה - מנצ'סטר יונייטד

המפגש המחודש עם לואיס סוארס ולחיצת היד בפתיחה, הוציאו את המיטב מהמגן הצרפתי הנמרץ, שחווה עונת שיא מבחינה התקפית. דווקא אחרי עונה חלשה וכשאלכס פרגוסון העמיד לו מתחרה בדמות אלכסנדר בוטנר, אברה חזר להציג את היכולת בגינה נחשב לפני מספר שנים למגן השמאלי הטוב בעולם. גם אם השער השני מול ליברפול (1:2) נרשם בסופו של דבר לזכותו של נמניה וידיץ', אברה סיים את המשחק עם שני בישולים, שוב הזכיר כי הפך לנשק קטלני במצבים נייחים ודאג לכמה וכמה מסירות רוחב מדויקות שסיבכו את הגנת ליברפול. שיתוף הפעולה בינו לבין שינג'י קגאווה היה גדול בכמה מידות על אנדרה וויזדום הצעיר. איבוד הכדור שכמעט עלה בשער שוויון נשכח לצרפתי, במיוחד לאור המאזן המרשים עד כה - ארבעה שערים וארבעה בישולים העונה בליגה. התשובה הכי טובה לגזענות.

פטריס אברה, מנצ'סטר יונייטד, נמניה וידיץ', כובשים מול ליברפול. GettyImages
הפך לנשק קטלני במצבים הנייחים. פטריס אברה נוגח מול ליברפול/GettyImages

קישור

ג'יימס מילנר - מנצ'סטר סיטי

האלופה השיגה ניצחון ראשון מאז 1975 במשחק חוץ מול ארסנל, וצריכה לזקוף זאת להרחקה המהירה של לורן קוסיילני ובעיקר לזכותו של ג'יימס מילנר. הקשר האנגלי הוא אולי השחקן הכי אפור בחלק הקדמי של מנצ'סטר סיטי, אבל רוברטו מאנצ'יני זקוק לו בהיבט הטקטי, במיוחד במשחקי חוץ, ולאחרונה מקבל ממנו גם תרומה התקפית. מלבד העבודה הבלתי נלאית במרכז השדה, מילנר היה מעורב בכל הפעולות ההתקפיות של הסיטיזנס, ניצל את השטחים הפנויים בהגנת ארסנל וכבש בבעיטה חדה את שערו השלישי העונה (בדיוק כמו בכל העונה שעברה). כדורי הרוחב של מילנר המשיכו לעשות צרות וגם הובילו לשער השני של הסיטיזנס, שממשיכים להיות היחידים שמסוגלים לקרוא תיגר העונה על מנצ'סטר יונייטד.

גוקאן אינלר - נאפולי

קפטן נבחרת שוויץ מבצע השתלטות עוינת על מקום בנבחרת המחזור. גוקאן אינלר נכנס ל-11 שלנו בפעם השלישית העונה, אחרי עוד משחק משובח שכלל גם שער נפלא ובישול קסום. הקשר האחורי פורח העונה גם בהתקפה, כשהכיבוש ב-0:3 על פאלרמו החלשה היה הרביעי שלו העונה בליגה. אותה כמות, אגב, הוא הבקיע בארבע העונות הקודמות גם יחד. "אחרי 20 הדקות הראשונות שיחקנו כמעט מושלם", סיכם אינלר את ההצגה של נאפולי, שמנסה לשכוח מהטעם הרע של סוף 2012 ומהעונשים שהוטלו על פאולו קנבארו וג'אנלוקה גראבה. בינתיים זה עובד נהדר, ובעקבות שני הניצחונות הרצופים צומק הפער מיובנטוס המוליכה לחמש נקודות בלבד. לפני כחודש, לרגל חג המולד, חילק 'סנטה קלאוס' אינלר 88 כרטיסים (כמספר חולצתו) למשחק הגביע מול בולוניה, לעונים נכונה על שאלה פשוטה שהציג בחשבון הטוויטר שלו. אותם אוהדים התאכזבו אז מההפסד הדרמטי. השבוע הוא דאג להם לפיצוי הולם.

פטריק אברט - ויאדוליד

שני שחקנים שהתרסקו בעונה שעברה עם הרטה ברלין, נטשו את גרמניה לטובת קבוצות צנועות בספרד ופשוט נולדו מחדש. כריסטיאן לל כבר הוזכר כאן במדור בעקבות הופעותיו הטובות בלבנטה, וכעת הגיע תורו של חברו פטריק אברט, שהפך במהרה לכוכב של ויאדוליד ובשבת התגלה כסיוט של דודו אוואט. אברט בישל את שער היתרון מול ריאל מדריד לפני כחודש, אך לאחר מכן נפצע ומאז לא שיחק. ויאדוליד ספרה ארבעה משחקים ללא ניצחון, עד שאברט חזר כדי לסחוף אותה ל-1:3 על מאיורקה. הקשר הגרמני הגיח מצד שמאל כדי להפציץ בימין לחיבורים של אוואט, לאחר מכן סיפק כדור עומק נהדר ממנו אוסקר כבש את השני, ולקינוח היתל בכל ההגנה וגם בשוער נבחרת ישראל כדי להשלים צמד ראשון בקריירה. חמישה שערים ושישה בישולים כבר יש לאברט בליגה הספרדית - יותר מכל עונה אחרת בקריירה שלו. "מסי? כריסטיאנו? לא, אברט", נכתב בכותרת המשחק ב'מארקה'. לוויאדוליד יש פנטזיסט גרמני.

שחקן ויאדוליד פטריק אברט. GettyImages
ההצגה האישית המרשימה של סוף השבוע. פטריק אברט/GettyImages

התקפה

דריו סביטאניץ' - ניס

קצת מאחורי זלאטן איברהימוביץ', מסתתר אחד משחקני הרכש המוצלחים של העונה באירופה. רק 400 אלף יורו שילמה ניס לאייאקס כדי לצרף את דריו סביטאניץ', שנכשל בהולנד ולא הצליח לחזור לכושר ההבקעה מימיו בבנפילד גם כשהושאל לפאצ'וקה ובוקה ג'וניורס. קלוד פואל הימר עליו, חיכה לו חודש כדי שייכנס לעניינים, ומאז הוא מקבל ממנו תפוקה ששנייה בליגה רק לזלאטן. סביטאניץ' שיפר את מאזנו ל-12 שערים עם צמד מצוין ב-0:5 המוחץ של ניס על ולנסיין, וגם הוסיף בישול לקראת הסיום. מסי הוא הארגנטינאי היחיד שכבש יותר מסביטאניץ' באירופה. בקצב ההתקדמות הזה של ניס, הם עוד עשויים להיפגש בליגת האלופות בעונה הבאה.

רומלו לוקאקו - ווסט ברומיץ'

לא נהוג לבחור שחקנים מצטיינים מקבוצה מפסידה, בטח לא במקרה בו המנצחת ביצעה קאמבק הירואי ב-10 הדקות האחרונות, אבל רומלו לוקאקו גרם לאנגלים לחרוג ממנהגם. גם לנו. הבלגי הצעיר הוא פצצת כישרון שרק מחכה למומנט המדויק להתפרץ. יכול להיות שבשבת הגיע הרגע. לוקאקו, המושאל לווסט ברום מצ'לסי, סיפק 90 דקות של חלוץ על, כשהתעלל בהגנת רדינג, יצר מצבים לעצמו ולחבריו ונראה בלתי ניתן לעצירה. הוא כבש צמד, ראה שער שלו נפסל וגם נעצר פעמיים בקורות. לצערו, חבריו הצליחו לשמוט את היתרון המבטיח שבנה במו רגליו, ורדינג הפכה פיגור 2:0 לניצחון מדהים 2:3. למרות ההפסד, לוקאקו היה השחקן היחיד שכבש צמד במחזור ה-22 בפרמיירליג (אם נתעלם לרגע מג'וני וולטרס חסר המזל שהרשית לכיוון הלא נכון) ולזכותו בליגה רשומים כבר תשעה שערים. שניים יותר מפרננדו טורס.

רוברטו סולדאדו - ולנסיה

מפגש בין ולנסיה לסביליה בשנתיים האחרונות הוא בעיקר דו קרב בין רוברטו סולדאדו לאלברו נגרדו. שניהם פליטי ריאל מדריד, אבל בעוד סולדאדאו כבש יותר שערים בעונה שעברה, דווקא נגרדו זומן לסגל נבחרת ספרד ושותף בזכייה ביורו 2012. בשבת התאפשר לחלוץ ולנסיה לסגור חשבון כלשהו עם נגרדו, כשהוא הבקיע צמד שכל כולו מיקום נהדר של חלוץ מטרה טהור, והוביל את ולנסיה ל-0:2 משכנע שבקלות יכול היה להסתיים בתוצאה גבוהה יותר. העטלפים נראים טוב יותר מאז מינויו של ארנסטו ולוורדה, ואילו סולדאדו נמצא בכושר הבקעה פנטסטי ומצא את הרשת שמונה פעמים בשמונת המשחקים האחרונים. 11 שערים יש לו בליגה, 17 בכל המסגרות והוא דרוך מתמיד לשבוע ריאל מדריד. החייל בטרילוגיה מול קבוצת נעוריו.

דריו סביטאניץ' שחקן ניס (מימין) מול רוד פאני שחקן מארסיי. AP
גניבה אמיתית של ניס. דריו סביטאניץ', מימין/AP

שווים אזכור

ז'וליו סזאר (ק.פ.ר) - הציל את רדנאפ

גבריאל פאלטה (פארמה) - סיבך את יובנטוס

דויד סוז'ה (סושו) - שלג על עירי

סבסטיאן לארסון (סנדרלנד) - עוד גולאסו לאוסף

אדן הזאר (צ'לסי) - אנרגטי מתמיד

אנטוניו די נטאלה (אודינזה) - קבאני בלחץ

ליאונל מסי (ברצלונה) - יחיד בדורו

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
בעולם משלו. ליאונל מסי/רויטרס

כוכב אורח

כריס ווד - לסטר

חלון ההעברות של ינואר מונע בעיקר מפאניקה של מאמנים ומועדונים לחוצים. בתוך כל הברדק, הנה דוגמה למהלך אחד מבריק. כריס ווד כבש בצרורות כמושאל במדי מילוול, והפך לסחורה החמה של ליגת המשנה באנגליה. ווסט ברומיץ' החזירה אותה אליה מהשאלה והעמידה אותו למכירה, כשמי שזכתה בו הייתה לסטר. השועלים שילמו 1.2 מיליון יורו עבור החלוץ, אך רצו לשתפו באופן מיידי ולכן רשמו אותה תחילה כמושאל. הם ידעו למה. ווד הניו זילנדי, שהיה אחד השחקנים הכי צעירים ששותפו במונדיאל 2010, הבקיע צמד תוך 24 דקות לרשת האדרספילד. ארבעה ימים לאחר מכן הוא הבקיע גם בגביע, ובשבת הבריק עם שלושער נהדר כבר במחצית הראשונה נגד בריסטול סיטי, במדיה שיחק בתחילת העונה שעברה. "הוא התאקלם מיד ומצליח לעשות את ההבדל", החמיא המאמן נייג'ל פירסון. "הוא הוסיף לנו את הנוכחות הפיזית שהייתה חסרה לנו בחלק הקדמי". ווד עם 16 שערי ליגה העונה, לסטר חזק במאבק על העלייה לפרמיירליג.

כריס ווד שחקן לסטר. GettyImages
הלהיט של ליגת המשנה באנגליה. כריס ווד/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully