וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זנב לשועלים: הפחדנות של ג'ון פוקס

הגישה הלוזרית של ג'ון פוקס חיסלה את דנבר, והקפיאה עוד יותר את פייטון מאנינג. כנראה שגם ארבעה ניתוחי צוואר לא מורידים קוף מהגב. הבלוג של אורן יוסיפוביץ

כשפייטון מאנינג קיבל את ההודעה שביקשה ממנו לכרוע ברך 31 שניות לסיום הזמן החוקי מול בולטימור, הוא בטח הקיא בתוך הקסדה. אני פייטון מאנינג, חשב לעצמו, הקוורטרבק הכי טוב בעסק. זה הפלייאוף, דנבר בבית, שוויון 35:35 ויש עוד 31 שניות ושני פסקי זמן. ואני פייטון מאנינג. והוא, ג'ון פוקס, מבקש ממני לכרוע ברך? לבזבז את הזמן עד להארכה? מי הוא חושב שאני – טים טיבו?

פייטון מאנינג שחקן דנבר ברונקוס. Jack Dempsey, AP
טים טיבו 1 - פייטון מאנינג 0. והכל בגלל ג'ון פוקס/AP, Jack Dempsey

זו בדיוק הבעיה. ג'ון פוקס ניהל אתמול רבע אחרון נוראי, והוא אחראי ישיר לנתון המדהים הזה: טים טיבו ניצח עם דנבר משחק פלייאוף. פייטון מאנינג לא. כולם צעקו על ההחלטה האומללה של פוקס לשחק בטוח חצי דקה לסיום, אבל אסור לשכוח – פוקס היה נוראי גם בדקות שקדמו לכך.

7:16 לסיום, מאנינג מסר טאצ'דאון "מנצח" לדימריוס תומאס. מאז, ועד להארכה, מאנינג לא מסר אפילו כדור אחד. ניהול משחק שמרני, פחדני, לוזרי מצד הצוות של דנבר, ובראשם פוקס. חמישה מהלכי ריצה, מהלך כריעה, וזהו. דאון שלישי ו-7 יארד, שתי דקות לסוף - רק תיתן לפייטון לנצח. אבל הקוורטרבק, קופא במשחק הפלייאוף הקר ביותר בהיסטוריה של הברונקוס, נשאר עם הידיים עמוק בתוך הכפפות.

מוזר שפוקס לא הסתכל קצת על הקו המקביל לו, על ג'ון הארבו, שב-5&4 החליט לשים את הביצים בידיים של פלאקו. אז, שלוש דקות לסיום, זה לא השתלם, פיטה לא תפס והכדור חזר לברונקוס. אבל פלאקו הרגיש שסומכים עליו, וכשהוא שיגר את הטיל-70-יארד לג'קובי ג'ונס, הוא עשה זאת עם כל הביטחון שבעולם. זה בדיוק ההבדל בין השניים. הארבו סמך על קוורטרבק ממוצע למרות הגנה אדירה של קבוצתו. פוקס לא סמך על קוורטרבק אדיר למרות הגנה רעועה שלו. פוקס ניסה לא להפסיד, הארבו ניסה לנצח. כפי שסיכם וודי פייג' מה"דנבר פוסט": "פוקס הוריד את הברונקוס על הברכיים".

פוקס גמר לברונקוס את העונה.

ג'ון פוקס מאמן דנבר ברונקוס. GettyImages
"פוקס הוריד את הברונקוס על הברכיים"/GettyImages

גם ב-2008 פוקס הביא קבוצה לפלייאוף עם שבוע חופש. קרולינה נראתה נהדר עם 4:12 אבל הובסה בבית מול אריזונה המפתיעה. ארבע שנים עברו, ופוקס נשאר באותו מקום, עם אותה תווית: לוזר.

אגב תווית לוזר, פייטון מאנינג הראה שגם ארבעה ניתוחים בצוואר לא הצליחו להסיר את הקוף מהגב. למעט הבלחה אחת ב-2006, מאנינג שובר שיאים של בעיטה בדלי. מתוך 12 הופעות פלייאוף, שמונה הסתיימו לאחר משחק אחד בלבד. זבנג והביתה. לטום בריידי, עד הערב (נאחס), זה קרה רק פעמיים. ואחרי עוד מחנק בשלבים הקרים של העונה, ואחרי עוד שני איבודים אוויריים ופאמבל, הדברים הרבה יותר ברורים. לא משנה מה תהיה התוצאה הערב בין ניו אינגלנד ליוסטון, אפשר לנעול סופית את שאלת מי הקוורטרבק הכי טוב בפוטבול. למען האמת, אפשר גם לנעול סופית את שאלת מי הקוורטרבק הכי טוב במשפחת מאנינג.

אתמול, במייל היי, הפחד הפסיד והצדק ניצח.

ואיתו הנחישות, האגרסיביות, הווינריות, הרוע.

הכי ריי לואיס, לא?



הבלוג של אורן יוסיפוביץ

טוויטר

מייל

ריי לואיס שחקן בולטימור רייבנס. Doug Pensinger, GettyImages
לו זה לא היה קורה. ריי לואיס מאריך את הקריירה בעוד משחק אחד לפחות/GettyImages, Doug Pensinger

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully