וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לטרייד שיגאל אותו: עומרי כספי בדרך החוצה מקליבלנד?

אם הדרישות הכספיות לא יעכבו זאת שוב, עמרי כספי צפוי לנטוש בטרייד את קליבלנד בימים הקרובים. הבלוג של גרינוולד חושף את כל הבלגן: המריחות של המאמן, המבוכה של המנג'ר. השיחות, הטענות, המריבות ("סקוט נתן הסברים של כיתה ג'") וכל הקבוצות שעשויות לקלוט את הישראלי

בשבוע הבא, אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, עומרי כספי יעזוב את קליבלנד. הרבה קבוצות NBA הביעו עניין בטרייד עם הקאבאלירס: וושינגטון, שארלוט, אטלנטה, דאלאס. לאחרונה פנתה לסוכניו סגנית האלופה מאוקלהומה סיטי. אבל שלוש הקבוצות שהכי מעניינות את כספי הן מינסוטה טימברוולבס, ממפיס גריזליס ויוסטון רוקטס.

כספי וקרוביו רואים במינסוטה קבוצה בעלת אוריינטציה אירופאית מובהקת: הם מאמינים שיוכל להשתלב היטב לצידם של ריקי רוביו, אנדרי קירילנקו, ניקולה פקוביץ' ואלכסי שבד.

הג'נרל מנג'ר של ממפיס, כריס וואלאס, מאוהב בכספי; אם יצטרף לשם יחבור למארק גאסול הספרדי ולחאמד חדדי האיראני.

קווין מקהייל, המאמן של הרוקטס, גם הוא נחשב לחובב גדול של השחקן. להיות מודרך בידי אייקון כמו מקהייל זה דבר שקורץ לכספי מאוד.

משלושתן, ממפיס היא אולי המועדפת ביותר. זו קבוצה חזקה שמכוונת לפלייאוף. אחרי שנים בקבוצות חלשות, חסרות אספירציה, כמו הקינגס והקאבאלירס, כספי ומקורביו חשים שהגיעה העת להשתדרג. בתקופה האחרונה מנסות ממפיס וקליבלנד לרקום טרייד גדול, שבמקור אמור היה לכלול את כספי ואת אנדרסון ורז'או (שנפצע לאחרונה ברגלו).

עומרי כספי שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
העזיבה את קליבלנד קרובה מתמיד. כספי/AP

***

מערכת היחסים בין כספי לבין המאמן הנוכחי שלו, ביירון סקוט, עלתה מזמן על שרטון. העונה נדחק כספי אל תחתית הרוטציה של סקוט, ודקות המשחק שלו קרסו (מ-21 בעונה שעברה ל-13 העונה). באופן בלתי-נמנע הידרדרו גם יתר ממוצעיו: 7.1 נקודות הפכו ל-4.9; 3.5 ריבאונדים הפכו ל-2.5. כספי עלה בחמישייה רק פעם אחת מתחילת העונה, לעומת 35 מ-65 משחקים בעונה שעברה.

בשבועות האחרונים הפך המצב לבלתי-נסבל: מאז ה-11 בדצמבר שותף כספי במשחק אחד בלבד, לפני שבועיים, מול אינדיאנה (שיחק דקה אחת).

כספי הגיע לקליבלנד בזכות הג'נרל מנג'ר כריס גראנט. סקוט מעולם לא החזיק מכספי. אפילו בעונה שעברה, כאשר החזיק בסטטוס של שחקן חמישייה, נהג סקוט לספסל את כספי לעתים קרובות. לפעמים, למרות שעלה בחמישייה, זרק אותו מהפרקט אחרי שלוש-ארבע דקות.

כספי ציפה שהעונה הזו תתגלגל אחרת. הוא הגיע בכושר מצוין מקמפיין נבחרת ישראל, אבל כבר במשחקי ההכנה, כשלא קיבל מסקוט הזדמנות, הבין ש"משהו לא בסדר", לדברי קרוביו.

כעבור מספר שבועות יזם שיחה עם סקוט וביקש הבהרות. סקוט אמר לכספי שעקב אחריו הקיץ במדי הנבחרת, אבל "נראה שההפך הוא הנכון", מספרים בסביבת השחקן. "סקוט מעולם לא הביע עניין בעומרי, ובשיחה ביניהם נתן לספסול שלו הסברים של כיתה גימ"ל". לדברם, "המאמן אמר לעומרי שזה עניין של מאץ'-אפים וקשקושים אחרים. עומרי? אין לו מאץ'-אפ בליגה? באמת, זה לא רציני".

לפני מספר שבועות ניסה כספי לערב את ה-GM, גראנט. גראנט אמר לכספי שגם הוא לא מבין מדוע הוא לא זוכה לזמן פרקט סביר, והציע שיפנה שוב לסקוט. גראנט אמר לכספי ש"יעמוד מאחוריו", אבל סירב לשוחח ישירות עם המאמן.

כספי עשה כדברו של גראנט ושוב ביקש לשוחח עם סקוט. "זה לא פייר", אמר לו השחקן, "בחמש דקות אני לא יכול לעשות כלום. אני מבקש לקבל הזדמנות הוגנת להוכיח את עצמי". סקוט הנהן, אבל לא שינה את דעתו. כספי נמחק.

"איך יכול להיות שעומרי לא משחק אפילו בקבוצה החלשה ביותר בליגה?", תוהים המקורבים לשחקן. "נכון, הוא היה חולה כמה ימים, אבל גם לפני ואחרי כן הוא לא שיחק כמעט. אבל עומרי לא שכח כדורסל. בנבחרת הוא הוכיח שהוא נמצא בכושר שיא. ברור לכולם שיש כאן איזה עניין אישי של סקוט נגד עומרי".

עומרי כספי, ביירון סקוט, קליבלנד קאבלירס. AP
מערכת היחסים בין כספי וסקוט עלתה מזמן על שרטון/AP

***

בסביבתו של כספי משוכנעים שסקוט מנסה "לייבש את עומרי כדי להכריח את הג'נרל מנג'ר להעביר אותו בטרייד".

כריס גראנט כבר נכנע, כאמור. סוכניו של כספי, ליאון רוז וסטיבן היומן, מפעילים לחצים כבדים כדי לסגור טרייד כלשהו בימים הקרובים.

כולם מבינים שסקוט לא מחזיק מכספי. כולם מבינים שדרכו של כספי בקליבלנד הסתיימה. הטרייד כבר אמור היה לצאת לפועל, אבל סוכניו של כספי אמרו כי "קליבלנד דורשת המון עבור עומרי". המון, משמע, בחירת דראפט גבוהה ולא מעט כסף. הדרישות הגבוהות האלה הן הדבר היחיד שמעכב את מעברו של כספי למקום אחר.

ואולם בימים הקרובים או לכל מאוחר בשבועות הקרובים, מאמינים בסביבות השחקן, גם הבעיה הזו תיפתר - וכספי יימצא בית חדש, שלישי במספר, בליגה הטובה בעולם.

לירון פנאן, המנהלת האישית של עומרי כספי, מסרה לוואלה! ספורט בתגובה את הדברים הבאים: "עומרי הגיע העונה לקליבלנד עם ציפיות גבוהות, לאחר קיץ מצוין במדי הנבחרת. המאמן וההנהלה נתנו לו תחושה מאוד טובה והחמיאו לו מאוד על היכולת שהפגין בקיץ האחרון. לצערנו, עומס הגארדים בקבוצה ומצב הקבוצה בכלל מונע מעומרי דקות משחק. ברור לכולם שאנחנו לא נמצאים במצב אידיאלי. ידוע לנו שמספר לא מבוטל של קבוצות מתעניינות בעומרי ורוצות לצרף אותו לשורותיהן, אבל ב-NBA מי שמקבל את ההחלטה זו רק הקבוצה שמחזיקה בחוזה עם השחקן. השחקן לא מעורב ברמת קבלת ההחלטות האלה. לכן, אם קליבלנד תחליט שהיא מעוניינת לבצע טרייד על עומרי, עומרי יקבל את ההחלטה בהבנה - תוך ציפייה שמהנקודה הזו קריירת ה-NBA שלו תמשיך להתפתח".

שחקני מינסוטה טימברוולבס, ריקי רוביו, ג'יי ג'יי בראה. AP
האם כספי יצטרף למושבת השחקנים הבינלאומיים של מינסוטה? בראה ורוביו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully