וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר ויינטרוב זכה באליפות ישראל בטניס

סלע איבד את התואר, לאחר שנכנע 4:6, 6:4, 6:3 לויינטרוב, ששחזר את ההפתעה מלפני שנתיים, בגמר. ואולי זו לא הפתעה?

לאחר ששחר פאר עשתה את שלה בטורניר הנשים, הוכתר היום (שבת) אמיר ויינטרוב (194 בעולם) כאלוף ישראל לגברים לאחר שגבר בגמר 6:4, 4:6, 3:6 על דודי סלע (109 בעולם). זו הזכיה השניה בקריירה ויינטרוב בתואר, לאחר שהפתיע את עולם הטניס הישראלי בגדול ב-2010. הפעם, לעומת זאת, הניצחון שלו קצת פחות מפתיע, לאור השנה הטובה שעברה עליו והשנה המאכזבת של המחבט הישראלי בבכיר. מישהו אמר העברת השרביט?

ויינטרוב הציג היום טניס טוב מאוד, בעיקר במשחקוני ההגשה שלו, בהם היה נראה עדיף בהרבה על סלע. המחבט הישראלי הבכיר אמנם ניצח את המערכה הראשונה, אך בשני הסטים הבאים הוא פשוט שיחק פחות טוב, היה הרבה פחות מרוכז, ולבסוף איבד את התואר בו זכה אשתקד. לנו לא נותר אלא לקוות ששני החבר'ה האלה עוד יספיקו להשתפר לפני מפגש גביע דייויס עם צרפת בתחילת פברואר 2013.

הטניסאי הישראלי אמיר ויינטרוב. ברני ארדוב
כל הכבוד. ויינטרוב/ברני ארדוב

מהלך המשחק

מערכה ראשונה: 4:6 לסלע

שני השחקנים שמרו על הגשותיהם במשחקונים הראשונים, וסלע הוליך 1:2. במשחקון הרביעי הצליח המחבט הישראלי הבכיר להשיג אפשרות שבירה בנוסף, אך לא ניצל זאת, ובכל זאת, על הגשותיו שלו שמר די בקלות ובתום שבעת המשחקונים הראשונים הוביל 3:4. סלע המשיך להגיש מצוין, עלה ל-4:5, שם את כל הלחץ על ויינטרוב, אילץ אותו לשגיאה בלתי מחויבת, השיג שבירה ראשונה במשחק ולקח את המערכה הראשונה עם טניס טוב מאוד.

מערכה שניה: 4:6 לויינטרוב

בתוצאה של 1:1 במערכה השניה, עלה ויינטרוב ל-15:40 השיג שתי אפשרויות שבירה ראשונות במשחק, ניצל את השניה שבהן ועלה ליתרון 1:2. סלע השיג נקודת שבירה משלו במשחקון הבא, אך לא ניצל אותה ויריבו עלה ל-1:3. ויינטרוב המשיך לשמור על ההגשות, ונקודה מצוינת במשחקון השמיני סידרה לו יתרון 3:5. סלע השיב עם משחקון הגשה על-האפס, וביתרון 4:5 הגיש ויינטרוב לניצחון במערכה השניה. סלע לא התחשב, עלה ל-30:0 ולאחר מכן ל-40:30, אך לא הצליח לנצל זאת ושני השחקנים הלכו למערכה שלישית ומכרעת.

מערכה שלישית: 3:6 לויינטרוב

ויינטרוב פתח את המערכה השלישית בדיוק באותו קצב בה סיים את השניה, שבר מיד ועלה ל-0:2. סלע לא ויתר וחזר מפיגור 40:0 במשחקון השלישי עד אפשרות שבירה, אולם ויינטרוב ענה עם שני סרבים מצוינים ועלה ל-1:3. סלע השיג שתי אפשרויות שבירה נוספת במשחקון השישי, הפעם הצליח לנצל את השניה שבהן, ואיזן סוף סוף ל-3:3 למורת רוחו של ויינטרוב הכעוס. סלע השיג שתי אפשרויות שבירה נוספת במשחקון השישי, הפעם הצליח לנצל את השניה שבהן, ואיזן סוף סוף ל-3:3 למורת רוחו של ויינטרוב הכעוס. אלא שדווקא בנקודה הזו הצליח ויינטרוב לשבור חזרה ולהוליך 3:4, סלע נשבר, תרתי משמע, נתן לאמוציות להשפיע עליו, ביצע מספר שגיאות בלתי מחויבות ואפשר ליריבו לשבור במצב של 3:6, ולזכות בפעם השניה בקריירה בתואר. כל הכבוד.

הטניסאי הישראלי דודי סלע. ברני ארדוב
נתן לאמוציות להשפיע עליו בסיום. סלע/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully