וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשמוריניו פוגש את פרגוסון: ניתוח הגרלת שמינית הגמר

20.12.2012 / 15:43

המפגש בין ריאל ליונייטד יוכרע קודם כל בקרב בין שני הטקטיקנים הגדולים ביבשת. ברצלונה צריכה להיות מודאגת ולמה אסור להחמיץ את הקרב בין שחטאר לדורטמונד

ריאל מדריד - מנצ'סטר יונייטד (13 בפברואר ו-5 במרץ)

לא לילד הזה פילל ז'וזה מוריניו. הליגה כבר גמורה, הפער מברצלונה ככל הנראה בלתי ניתן למחיקה ולכן זכייה בליגת האלופות הפכה למשימה העיקרית והיחידה עבור המיוחד. מאז הגיע לברנבאו ב-2010 מוריניו חזר פעם אחר פעם על המילה שמרטיטה את ליבם של אוהדי הבלאנקוס: "דסימה", זכייה עשירית בהיסטוריה בליגת האלופות על גלגוליה השונים. מוריניו רוצה לעזוב את ריאל עם הישג שישאיר אותו בתודעה וכמובן יסתום את הפה לכל המבקרים בתקשורת, מחוץ ובתוך המועדון.

למוריניו יש היסטוריה ארוכה עם מנצ'סטר יונייטד. הוא יעדיף לזכור שב-2003/4 הוא הדהים את השדים באולד טראפורד בשמינית הגמר בדרך לזכייה עם פורטו, ו-ודאי רוצה לשכוח שחמש שנים מאוחר יותר הודח על ידם עם אינטר באותו שלב בדיוק. כמאמן צ'לסי, אגב, הפורטוגלי מחזיק במאזן מדהים מול אלכס פרגוסון. ב-10 משחקים רשמיים בכל המסגרות, צ'לסי שלו הפסידה רק פעם אחת ליונייטד ב-90 דקות.

במפגש בין ריאל מדריד למנצ'סטר יונייטד, שתיים מהאימפריות הגדולות בכדורגל האירופי, יש הכל. פיקנטריה, יריבות בין המאמנים וכמובן מגה סטאר ענק שיפגוש לראשונה את האקסית. על הדשא, יונייטד עולה על ריאל כמעט בכל פרמטר. פרגוסון העמיד קבוצה ווינרית ויעילה שהכדורגל שלה קרוב לשלמות עם סגל עמוק ומגוון שמאפשר לו לנווט בין מספר שיטות. הצמד ואן פרסי את רוני יכול וצריך להכאיב להגנה הלא מרשימה של ריאל. הבלאנקוס, מצידם מתבססים באופן אבסולוטי רק על רונאלדו. אלא שבשורה התחתונה, מוריניו חי על משחקי נוקאאוט והמפגש הזה יוכרע בדו קרב הטקטי בין המאמנים וכשמוריניו רואה את פרגוסון, הוא מגיע תמיד מגיע באובר מוטיבציה.

הצפי: שני משחקים צמודים ושקולים שיוכרעו על חודו של שער.

סיכויים: על הנייר, 40-60 יונייטד, אבל לכו תהמרו נגד מוריניו.

אלכס פרגוסון מנג'ר מנצ'סטר יונייטד עם ז'וזה מוריניו מנג'ר צ'לסי. Laurence Griffiths, GettyImages
עזבו את רונאלדו, זה הקרב האמיתי. מוריניו ופרגוסון/GettyImages, Laurence Griffiths

מילאן - ברצלונה (20 בפברואר ו-12 במרץ)

הרוסונרי ירו לעצמם ברגל בשלב הבתים, הסתבכו בבית קל על הנייר, סיימו במקום השני וכעת הם משלמים את המחיר. השתיים נפגשו בשלב הבתים וגם ברבע גמר המפעל אשתקד. מילאן חילצה 2:2 שלא הגיע לה בקאמפ נואו, אבל בשאר המשחקים הפסידה פעמיים וסיימה פעם אחת ב-0:0 ולא ממש היוותה יריב. מילאן של השנה נחלשה משמעותית, וברצלונה? מאיימת מאי פעם. ובכל זאת, סביר שהקטלאנים היו מעדיפים יריבה אחרת בשמינית הגמר כי בליגת האלופות כמו בליגת האלופות, אלמנטים כמו מסורת וניסיון עוזרים לא אחת בצמצום פערים.

כדורגל זה משחק של מומנטום ונכון לעכשיו, הרוסונרי נמצאים במומנטום מצוין עם ארבעה ניצחונות ליגה רצופים שהחזירו את הקבוצה למסלול הנכון. אחרי פגרת חג המולד ועד המפגש הראשון עם ברצלונה, צפויים לקבוצה משחקים מול קבוצות תחתית והמטרה של מסימליאנו אלגרי תהיה לשמור על הרצף. לעומת זאת, קשה בינתיים להעריך כיצד תשפיע טראומת המחלה של טיטו וילאנובה על שחקני ברצלונה. גם מכונה משומנת ומתוחזקת היטב צריכה מפעיל מיומן וג'ורדי רואורה הולך לקראת האתגר הגדול בקריירה שלו.

הצפי: כמו בעונה שעברה, תיקו בסן סירו, ניצחון של בארסה בקאמפ נואו.

הסיכויים: 20-80 ברצלונה.

שחקן ברצלונה ליאונל מסי מול שחקן מילאן מאסימו אמברוסיני. רויטרס
בעונה שעברה זה לא היה כוחות. מסי/רויטרס

ארסנל - באיירן מינכן (19 בפברואר ו-13 במרץ)

ב-2011 זו הייתה ברצלונה, ב-2012 מילאן וב-2013 באיירן מינכן עשויה להיות הקבוצה השלישית ברציפות ששולחת את ארסן ונגר והתותחנים הביתה בשמינית הגמר. על העונה הכושלת של ארסנל והרכש שלא מספק את סחורה נכתב כבר הכל. התוצאות הרעות בליגה זלגו גם לליגת האלופות ולמפגש עם באיירן, ארסנל מגיעה כאנדרדוג מובהק. זה אומר הכל. מדובר במועדון שנמצא בנסיגה, איבד מהזוהר שלו וצמא לשינוי. שינוי מדיניות. שינוי תדמית. ואולי גם שינוי בעמדת המאמן.

באיירן, מנגד, מחפשת עליית מדרגה בזירה האירופית. רק פעם אחת בשש השנים האחרונות הבווארים לא עברו את שמינית הגמר כולל שני הפסדים מאכזבים בגמר. בבונדסליגה, באיירן דוהרת לאליפות, מחזיקה ביתרון מבטיח והיא נראית דורסנית ואטרקטיבית. עבור באיירן זה מפגש של הצהרת כוונות, עבור ונגר להיות או לחדול.

הצפי: הפיקנטריה של פודולסקי מול האקסית תהיה הדבר הכי מעניין במפגש.

הסיכויים: 25-75 באיירן.

מריו גומז שחקן באיירן מינכן. רויטרס
מפגש של הצהרת כוונות. גומז/רויטרס

סלטיק - יובנטוס (12 בפברואר ו-6 במרץ)

בהופעת החזרה למפעל אחרי ארבע שנות היעדרות, סלטיק עשתה את שלה בעצם ההעפלה. היא הוסיפה צבע, התלהבות ואלו האלמנטים שסחפו אותה לסנסצייה הביתית מול ברצלונה (שכבר הבטיחה עלייה באותו זמן). אלא שאסור לטעות. סלטיק היא קבוצת כדורגל בינונית מאוד ואולי החלשה ביותר מבין העולות לשמינית הגמר. היעדר התחרות בליגה נטולת ריינג'רס גורם לה לתצוגות לא מרשימות בזירה המקומית וכלל לא בטוח שההתלהבות והמוטיבציה יספיקו במפגש כפול מול מוליכת הליגה האיטקלית. יובנטוס לא הייתה ברבע גמר הצ'מפיונס מאז 2006 ובסופו של דבר, המפגש הכפול מול סלטיק תלוי בעיקר בה.

הצפי: יובנטוס תעביר את ההכרעה הביתה ותסגור שם את הסיפור.

הסיכויים: 20-80 יובנטוס.

קשר סלטיק בירם כיאל מול חלוץ ברצלונה ליאונל מסי. Jasper Juinen, GettyImages
אחרי מסי, עכשיו הוא נוסע לאיטליה. כיאל/GettyImages, Jasper Juinen

שחטאר דונייצק - בורוסיה דורטמונד (13 בפברואר ו-5 במרץ)

הברזילאים נגד הצעירים המופלאים. וויליאן מול גציניו, לוצ'סקו הוותיק נגד קלופ המוערך. שתי הקבוצות האטרקטיביות ביבשת בקרב ישיר ובמילה אחת: וואו! עזבו אתכם מריאל, מנצ'סטר, מילאן וברצלונה. זה המפגש הכי מסקרן ומרתק של שמינית הגמר, גם אם מדובר בשתי קבוצות עם שמות פחות סקסיים. אחרי שתי אליפויות, דורטמונד הקריבה במובן מסוים את הליגה ועשתה את ההתקדמות המרשימה בזירה האירופית, שם השאירה אבק למנצ'סטר סיטי ומיררה לריאל את החיים. שחטאר כבר מזמן מיתגה את עצמה ככוח משמעותי בכדורגל האירופי. החיסרון היחיד שלה לקראת המפגש נעוץ בעובדה שעד פברואר הקבוצה לא תקיים משחקים רשמיים בשל פגרת החורף באוקראינה.

הצפי: שני משחקים שאסור להחמיץ (למרות שהם ישוחקו במקביל לריאל ויונייטד).

הסיכויים: 45-55 דורטמונד.

מריו גצה שחקן דורטמונד. רויטרס
אל תחמיצו. גצה/רויטרס

ולנסיה - פריס סן ז'רמן (12 בפברואר ו-6 במרץ)

הקבוצה הצרפתית ניצלה את הבית הקל לקמפיין איכותי ועלתה בקלות לשמינית הגמר, אך זהו הישג שלא צריך להמעיט בערכו. בליגת האלופות, הכסף הגדול לא תמיד משחק תפקיד מרכזי ודי להזכיר מה קרה למנצ'סטר סיטי (בבתים קשים בהרבה) בשנתיים האחרונות. אחת ממטרות ההשתלטות הקטארית על סן ז'רמן הייתה להביא את המועדון לטופ האירופי בתוך מספר שנים וההעפלה לרבע הגמר בהחלט תהווה צעד בכיוון הנכון. גם הפעם ההגרלה האירה פנים לפ.ס.ז'. ולנסיה נראית קטסטרופה בליגה, סובלת מצרות כלכליות והיא איבדה לחלוטין את מעמדה כקבוצה השלישית בספרד. העטלפים לא היו ברבע גמר האלופות מאז 2007. ספק אם זה יקרה הפעם.

הצפי: החלום של זלאטן יישאר בחיים.

הסיכויים: 40-60 סן ז'רמן.

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן. Laurent Cipriani, AP
עוד הגרלה נוחה. זלאטן/AP, Laurent Cipriani

גלאטסראיי - שאלקה (20 בפברואר ו-12 במרץ)

המפגש הפחות נוצץ של שמינית הגמר שהמנצחת בו תהיה אולי היריבה הכי מבוקשת בשלב הבא. מצד אחד, אלופת טורקיה של פאתיח טרים, שמוליכה את הליגה במדינתה ומציגה את שני החלוצים המובילים בכדורגל הטורקי: בוראק יילמאז ואומוט בולוט. מצד שני, הרויאל בלוז שפתחו את העונה בצורה מדהימה לפני שנקלעו למשבר מקצועי חריף ומשבר אמון בין השחקנים להוב סטיבנס שהוביל לפיטוריו של המאמן. עד פברואר לשאלקה יהיה מאמן חדש (אולי רוברטו די מתאו) ואם היא תצליח לצבור מומנטום, המפגש הכפול יהיה תלוי בה. היתרון האיכותי של שאלקה ברור והוא צריך להספיק לה גם מול הר הגעש באיסטנבול.

הצפי: ניצחון גרמני כפול.

הסיכויים: 20-80 שאלקה.

ג'פרסון פרפאן שחקן שאלקה מאוכזב. רויטרס
די מתאו יהיה המאמן הבא שלו? פרפאן/רויטרס

פורטו - מלאגה (19 בפברואר ו-13 במרץ)

מנואל פלגריני עושה העונה קסמים במלאגה. קבוצה שנראתה בדרך להתרסקות כלכלית הפכה להפתעה במרעננת של שלב הבתים בעונתה הראשונה במפעל, כשגם בליגה האנדלוסים שמרו על מקומם בצמרת הגבוהה. פורטו טיילה בשלב הבתים וגם בליגה נהנית מקמפיין נטול הפסדים עד כה. בכלל נראה ששתי הקבוצות מרוצות. פלגריני נמנע מארסנל ושחטאר ואילו מנגד, כל קבוצות הדרג השני בהגרלה פנטזו על מפגש עם מלאגה. מבחינת שתיהן, כל מה שיקרה בליגת האלופות הוא בונוס והפוקוס שלהן נמצא בליגה המקומית. זה עשוי לגרום למשחק מהנה ופתוח וכשעל המגרש כמה דרום אמריקאיים איכותיים, אפשר לצפות לכדורגל טוב. אחת מהן תהיה ברבע הגמר וזה כנראה יסתיים שם.

הצפי: ביום הזה כנראה תעדיפו לראות את ארסנל-באיירן.

הסיכויים: 50-50.

מנואל פלגריני מאמן מלאגה. Claudio Villa, GettyImages
ימשיך לעשות ניסים? פלגריני/GettyImages, Claudio Villa

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully