וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמינית גמר האלופות: ריאל-יונייטד, מילאן-ברצלונה

עוד בהגרלת השלב שייפתח ב-13 בפברואר: ארסנל נגד באיירן, דורטמונד קיבלה את שחטאר, סלטיק וכיאל מול יובנטוס, גלאטסראיי נגד שאלקה

אחרי שלב הבתים המסקרן, ליגת האלופות מגיעה אל תחילת האקשן עם הגרלת משחקי שמינית הגמר. 16 הקבוצות שהעפילו לשלב היוקרתי הוגרלו היום (חמישי) בטקס המסורתי של אופ"א בניון, כשסטיב מקמנמן שלף את הכדורים שסידרו לנו דרמה גדולה כבר בשלב המוקדם יחסית. במוקד יעמדו מפגשי הענק בין ברצלונה למילאן, ובין ריאל מדריד למנצ'סטר יונייטד.

המשחקים ייפתחו ב-12 וב-13, ב-19 וב-20 בפברואר, אז יארחו הקבוצות שסיימו את השלב הקודם כסגניות את יריבותיהן, שיארחו את משחקי הגומלין ב-5, 6, ב-12 וב-13 במרץ. באופן תמוה, בחזרה הגנרלית לפני ההגרלה זימנו הכדורים את אותה ההגרלה בדיוק.

13 במרץ 2007 – שחקן מנצ'סטר יונייטד כריסטיאנו רונאלדו משועשע בשיחה עם אלכס פרגוסון. Alex Livesey, GettyImages
הוא מול פרגי, פרגי מול מוריניו. רונאלדו ופרגוסון/GettyImages, Alex Livesey

ההגרלה המלאה:

המשחק הראשון

12/2

סלטיק - יובנטוס
ולנסיה - פריס סן ז'רמן

13/2

שחטאר דונייצק - בורוסיה דורטמונד
ריאל מדריד - מנצ'סטר יונייטד

19/2

פורטו - מלאגה
ארסנל - באיירן מינכן

20/2

גלאטסראיי - שאלקה 04
מילאן - ברצלונה

הגומלין

5/3

מנצ'סטר יונייטד - ריאל מדריד
בורוסיה דורטמונד - שחטאר דונייצק

6/3

פריס סן ז'רמן - ולנסיה
יובנטוס - סלטיק

12/3

שאלקה - גלאטסראיי
ברצלונה - מילאן

13/3

מלאגה - פורטו
באיירן מינכן - ארסנל

שחקן ברצלונה ליאונל מסי מול שחקן מילאן מאסימו אמברוסיני. רויטרס
שוב נפגשים. מסי ואמברוסיני/רויטרס

הפרט המסקרן מכולם מבין שמונת המשחקים שההגרלה זימנה לנו הוא חזרתו הראשונה של כריסטיאנו רונאלדו לאולד טראפורד, הפעם במדי ריאל מדריד. הפורטוגלי שכבש 118 שערים ב-292 משחקים במדי השדים האדומים יפגוש את מורו ורבו אלכס פרגוסון, שמצידו יהנה ממפגש מחודש עם חברו/יריבו הוותיק ז'וזה מוריניו. באופן מפתיע שתיים מהאימפריות של הכדורגל האירופי נפגשו עד כה שלוש פעמים בלבד.

בניגוד לריאל, ברצלונה קיבלה יריבה מוכרת בהרבה, בדמותה של מילאן, אותה פגשה כבר 15 פעם במפעלים האירופיים השונים, כולל ברבע גמר ליגת האלופות אשתקד, אז חילצו הרוסונרי 0:0 בסן סירו והפסידו 3:1 בגומלין בקאמפ נואו, מצמד של ליאונל מסי. המפגש הזכור ביותר בין השתיים הוא כמובן גמר המפעל ב-1994, כשמילאן דרסה את קבוצת החלומות של בארסה 0:4.

מריו גומז שחקן באיירן מינכן. רויטרס
הגרלה מצוינת עבורם. גומז/רויטרס

ארסנל המאכזבת תנסה להרוס את העונה הנהדרת של באיירן, שדוהרת לאליפות בבונדסליגה. המפגש האחרון ביניהן היה ב-2005 באותו שלב, כשהבווארים העפילו לרבע הגמר, ושיפרו את מאזנם מול התותחנים לשני ניצחונות, תיקו והפסד. עוד נציגה גרמנית שההגרלה האירה לה פנים היא שאלקה, שקיבלה את גלאטסראיי ומעולם לא הפסידה ליריבה טורקית. גם בורוסיה דורטמונד, שהוגרלה מול שחטאר דונייצק, יכולה להיות מרוצה, כשבמפגש היחיד ביניהן עד כה הם דרסו את האוקראינים 1:5 בסיכום שני המשחקים בשלב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות ב-2001.

יובנטוס וסלטיק יחדשו את היסטוריית המפגשים ביניהן, שהחלה ב-1982 אז הגברת הזקנה שרדה את השלב הראשון בגביע אירופה לאלופות. ב-2002 הן נפגשו שוב בשלב הבתים של ליגת האלופות, כשיובה ניצחה 2:3 בדלה אלפי והירוקים ענו עם 3:4 מלהיב בסלטיק פארק. בגזרה הספרדית, ולנסיה שגברה בשלב הבתים העונה פעמיים על ליל תפגוש צרפתייה חזקה בהרבה בדמותה של פריס סן ז'רמן, ומלאגה שעורכת הופעת בכורה בשלב הזה קיבלה את פורטו המנוסה, שמחזיקה במאזן של 12 ניצחונות, 5 תיקו ו-20 הפסדים מול יריבות ספרדיות באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully