וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צריך לעשות מהפכה בכל תרבות הספורט בישראל"

איתמר צ'יזיק, מנכ"ל מכבי חיפה, נאם בפאנל ספורט מיוחד שעסק בשיווק בספורט: "אין מקום ליותר מ-12 קבוצות בליגה"

פאנל מומחים על הספורט הישראלי נערך הערב (רביעי) בבית הספר למנהל עסקים של האוניברסיטה העברית. הפאנל הפגיש בין ארבעה מומחים: איתמר צ'יזיק, מנכ"ל מועדון מכבי חיפה, איציק קורנפיין, יו"ר בית"ר ירושלים, גיא ברנע, שחיין ושיאן ישראלי וברוריה ביגמן, דוברת ומנהלת השיווק של הוועד האולימפי. בפאנל דנו בין היתר בשאלות כמו איך מנהלים שיווק של קבוצת כדורגל? איך משווקים ספורטאי יחיד? מהי השפעת התקשורת על תדמית הקבוצה/הספורטאי בישראל? איך זה שכדורגלן מרוויח מאות אלפי שקלים לעונה בעוד שספורטאי אולימפי מתקשה לגמור את החודש? ומה צריך לעשות כדי לטפח את הספורט האולימפי?

השחיין גל נבו (ימין) עם איתמר צ'יזיק מנכ"ל מכבי חיפה, ברוריה ביגמן, איציק קורנפיין, טל שורר. קובי אליהו
נאמו בכנס. ברנע, צ'יזיק, ביגמן, קורנפיין/קובי אליהו

"צריך לעשות מהפכה בכל תרבות הספורט בישראל. הקהל מגיע למשחקים אבל מפה לא ניבנה וגם לא מהאצטדיונים החדשים שבנו. הגעתי למתקנים של קבוצות קטנות באוסטריה ובקפריסין ונדהמתי לראות את המתקנים והמגרשים שמסביב". כך אמר איתמר צ'יזיק בכנס והוסיף: "יש למכבי חיפה הכי הרבה קהל כ-700 אלף בכל הארץ אבל הקהל הזה לא בא לידי ביטוי מבחינה שיווקית. כדי להרוויח צריך להגיע לליגת האלופות ובשביל זה צריך הרבה משאבים וזה לא פשוט".

מנכ"ל מכבי חיפה שגם התייחס למאמן הקודם: "ראובן עטר לא הגיע לחיפה בגלל האלמנט השיווקי. לא מכרנו הרבה יותר מנויים שראובן עטר בא. הבאנו את עטר כדי שיעזור לנו להשיג את המטרות שהצבנו בתחילת העונה".

"אנחנו צריכים להיות מציאותיים ולהבין שמשהו בבסיס צריך להשתנות. אף מדינה לא מרשה לעצמה לשדר כל כך הרבה כדורגל וכל כך הרבה ליגות וזו אחת הסיבות שבישראל הרייטינג של הכדורגל הישראלי נמוך", אמר צ'יזיק והתייחס גם למספר הקבוצות המוגזם בליגת העל: "במדינה כמו שלנו 10-12 קבוצות זה המקסימום שצריך להיות בליגת העל כדי שספונסרים ישקיעו בה".

צ'יזיק התייחס גם לתדמית של הכדורגלן הישראלי: "השוני היחיד בינינו לכדורגלנים האירופאים הוא המקצוענות. המנטאליות של הכדורגלן הישראלי הוא מנטאליות של חפיף. איך ששחקן עולה לבוגרים הוא סופג את המנטאליות הזו של החפיף".

איתמר צ'יזיק מנכ"ל מכבי חיפה. קובי אליהו
"אין מקום ליותר מ-12 קבוצות בליגת העל". צ'יזיק/קובי אליהו

איציק קורנפיין, יו"ר בית"ר ירושלים התייחס לשאלה מדוע אין רוכשים שממהרים לרכוש את הקבוצה: "אנחנו גם שואלים את השאלה מדוע מותג ספורט כל כך חזק לא מצליח למצוא רוכשים. אני חושב שזה מכלול של דברים. אחת הסיבות העיקריות היא שהבעלים הקודמים לא הצליחו. גד זאבי לא הצליח פה, ארקדי גאידמק סיים לא טוב בבית"ר וגם גומא אגייאר רצה לרכוש וזה הסתיים לא טוב".

קורנפיין התיייחס לתדמית הלא טובה של הכדורגלנים: "אני מסכים שהתדמית טעונה שיפור אבל השחקנים כבר מתבטאים הרבה יותר טוב ומתראיינים בשפה רהוטה. אני לא זוכר שחקני כדורגל שנפלו בצורה דרמטית בראיונות בתקשורת".

השחיין האולימפי גיא ברנע אמר: "קצת חבל שהכדורגלנים מקבלים הרבה יותר חשיפה מאיתנו ולא משנה מה קורה. מי בכלל יודע שהייתה בשבוע שעבר אליפות העולם בשחייה לבריכות קצרות?".

הדוברת ומנהלת השיווק של הוועד האולימפי ברוריה ביגמן אמרה: "אני בטוחה שאפשר למנף ולמצב את ארגון הספורט הגדול במדינה, העוסק בטיפוח האליטה או בקידום של ספורטאי העילית של ישראל בדרכים הטובות ביותר. חשוב להחדיר בקרב אנשי העסקים עד כמה הספורטאים הללו מייצגים מובילות, מצוינות, יכולת עמידה בלחץ, יציאה ממשבר, יותר מכל ספורטאי שעוסק בענף קבוצתי".

הפאנל אורגן על ידי יעל גולן, ס? רמ?ח תרבות והעשרה באגודת הסטודנטים של מנהל עסקים וחשבונאות של האוניברסיטה העברית

איציק קורנפיין יו"ר בית"ר ירושלים. קובי אליהו
ממשיך לחפש רוכש לבית"ר. קורנפיין/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully