וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המהלך של ברצלונה חשוב לעולם הכדורגל כולו"

התקשורת הקטלאנית מאושרת מהארכת חוזיהם של מסי, צ'אבי ופויול ("הסוד לשחזור ההיסטוריה") ועקצה את היריבה ממדריד

בברצלונה סיפקו היום (שלישי) הצהרת כוונות מכרעת לקראת עתיד המועדון, והודיעו על הארכת חוזיהם של קרלס פויול, צ'אבי וליאונל מסי. המאסטרו הארגנטינאי יחתום עד 2018 בעוד הקפטן והקשר הנפלא ימשיכו עד 2016, ובכך, למעשה, יסיימו את הקריירה בקבוצה בה גדלו.

ראשי ברצלונה סירבו לחשוף את שווי החוזים החדשים, אולם הערכות בספרד גורסות כי מסי ירוויח כ-15 מיליון יורו לעונה (ללא בונוסים), השכר הגבוה באירופה להוציא את סמואל אטו (לעומת חוזהו הנוכחי, ששם אותו במקום התשיעי ברשימת השחקנים המשתכרים ביותר ביבשת). סעיף השחרור של הארגנטינאי יעמוד על כ-250 מיליון יורו, בעוד זה של צ'אבי מוערך בכ-80 מיליון יורו. מי שרוצה לרכוש את פויול המזדקן, אגב, יצטרך לשלם עשרה מיליון יורו "בלבד".

ליאונל מסי, צ'אבי, קרלס פויול, שחקני ברצלונה. David Ramos, GettyImages
כל אוהדי ברצלונה יכולים לנשום לרווחה. מסי, צ'אבי ופויול/GettyImages, David Ramos

"פויול, מסי וצ'אבי הם עמודי התווך שלנו", אמר דובר ברצלונה, טוני פרייצ'ה. "זה מאוד הכרחי עבורנו להשאיר שחקנים כל כך משמעותיים להיסטוריה של המועדון. זהו עונג גדול עבורנו להמשיך את הפרויקט המצליח הזה עם השחקנים הללו". אגב, פרייצ'ה טוען כי העובדה שברצלונה הודיעה על הארכת חוזיהם של השלושה באותו יום הינה צירוף מקרים, ולא אסטרטגית בשום צורה.

על פויול, שכיום בן 34 ויהיה בן 38 כשיסיים את חוזהו, היו לפרייצ'ה רק מילים טובות להגיד: "העובדה שהוא רוצה לשחק עד גיל כזה היא פשוט מדהימה, ובכל יום הוא מראה לנו שהוא פשוט נטול גיל".

ססק פברגאס היה מאושר מהמלך, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "חדשות גדולות לברצלונה!". חאבייר מסצ'ראנו צייץ גם הוא: "מזל טוב, פויול, צ'אבי ומסי, חדשות מצוינות לקבוצה שלנו!".

צ'אבי, ססק פברגאס, ברצלונה. רויטרס
גם החברים מפרגנים. פברגאס עם צ'אבי/רויטרס

מיותר לציין כי גם בתקשורת בברצלונה היללו את המהלך. פרנססק אגייאר מ"אל מונדו דפורטיבו", כתב בין היתר בטור שלו: "זהו צעד חשוב מאוד למועדון ולכדורגל באופן כללי. מדובר בשלושה סמלים שהתחילו את הקריירה במועדון, ויסיימו אותה בו. זו דוגמא מושלמת לדורות הבאים. במשחק המודרני רוב השחקנים הם שכירי חרב. המהלך הזה מלמד על ההתבגרות של ההנהלה של ברצלונה, פילוסופיה שהחלה הרבה בזכות פפ גווארדיולה. תחשבו כמה היה עולה להחתים את מסי, פויול וצ'אבי בשוק החופשי. אף שייח או בעלים לא היה מסוגל להחתים אותם ביחד. תוסיפו לזה את שאר שחקני הקבוצה, ומצאתם את הסוד של ברצלונה לשחזר את ההיסטוריה".

ג'וזפ מריה ארטלס, מאותו עיתון, כתב: "לחידוש החוזים של שלושת האייקונים של הקבוצה הטובה בעולם יש השפעה משמעותית גם על המצב הבעייתי של ריאל מדריד, שעדיין לא פתרה את הבעיות שלה עם כריסטיאנו רונאלדו. הצעד הזה מראה את הניהול החלק של הנהלת ברצלונה, המבוסס על אמון הדדי מצד המנהלים והכוכבים. במדריד חווים את הימים האחרונים של מוריניו, ובינתיים, ברצלונה מחתימה מחדש את השחקן הטוב בעולם - מסי, הארכיטקט של הקבוצה - צ'אבי, והקפטן הגדול של תקופת הזוהר של המועדון - פויול".

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. AP
הפרשנים בספרד קובעים כי המהלך המכונן מדגיש את ההבדלים בין ברצלונה וריאל מדריד. רונאלדו/AP

מסי גם ב"60 דקות": "להפסיד היום זה הרבה יותר גרוע מכשהייתי בן 15"

הטירוף של מסי לא פסח גם על ארה"ב, וב-9 בינואר הכוכב הארגנטינאי יוצג בגרסת הספורט של התוכנית היוקרתית "60 דקות". "אתה עדיין נלחץ לפני משחק?", שאל המנחה בוב סיימון את מסי, בפרומו שיצא לקראת התוכנית. "כן", השיב מסי, "אפילו יותר מכשהייתי צעיר. לא רק בגלל שכולם ביציע מצפים ממני אלא בגלל שאני פשוט שונא להפסיד. להפסיד היום זה הרבה יותר גרוע מלהפסיד כשהייתי בן 15, כי היום אנחנו נלחמים על תארים. כשהפסדתי בגיל 15 זה היה חלק מההתבגרות. לא היינו חושבים על זה יותר מדי".

עוד בשורות טובות: אריק אבידל חוזר

הצוות הרפואי של ברצלונה נפגש הערב ואישר לאריק אבידל לשוב למגרשים. כזכור, במארס 2011 התגלה גידול בכבד של המגן הצרפתי, ולפני כתשעה חודשים הוא נאלץ לעבור השתלת כבד. במאי 2012 שוחרר אחד השחקנים האהובים ביותר של ברצלונה מבית החולים, וכעת, אחרי תקופה ארוכה מחוץ למגרשים, במהלכה אף נשקלה אופציית פרישה מהמשחק, קיבל אבידל את החדשות להן ציפה. המגן כבר התחיל להתאמן עם חבריו, אך בברצלונה לא ימהרו להשיבו להרכב ולעת עתה עדיין לא ברור מתי ייכלל בסגל של טיטו וילאנובה.

אריק אבידל שחקן ברצלונה מונף על ידי השחקנים. רויטרס
אחד השחקנים האהובים במועדון. אבידל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully