וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה-מכבי ת"א: גונסאלו גרסיה צפוי לחזור להרכב

אריק בנאדו ערך אסיפה לשחקניו: "אפשר להתקרב לצמרת", יניב קטן ערך אימון. בצד הצהוב, קולאוטי ייעדר (ב', 20:50, ע' 1)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מכבי חיפה ומכבי תל אביב נפגשו 134 פעמים בליגה מאז קום המדינה. חיפה ניצחה 46, תל אביב ניצחה 49 ו-39 משחקים נגמרו בתיקו. יחס השערים: 181:182 לצהובים.

* כשמכבי חיפה מארחת המאזן נוטה לטובת הירוקים: 29 ניצחונות לעומת 18 הפסדים ו-18 תוצאות תיקו.

* מכבי חיפה מעולם לא הפסידה בבית עם אלי חכמון כשופט (7 ניצחונות ו-4 תוצאות תיקו).

* מכבי ת"א הפסידה בארבעה מ-16 משחקי החוץ בהם אלי חכמון שפט אותה. בשאר המשחקים: 6 ניצחונות ו-6 תיקו.

* זה יהיה משחק הליגה ה-1650 של מכבי חיפה בכל הזמנים. המאזן עד כה: 782 ניצחונות, 431 תוצאות תיקו ו-436 הפסדים. יחס השערים: 1776:2642.

הנתונים: אתר דריבליסט

שופט הכדורגל אלי חכמון. ברני ארדוב
מכבי חיפה מעולם לא הפסידה משחק בית בו הוא שפט. חכמון/ברני ארדוב

משחק מהעבר

מכבי חיפה – מכבי ת"א, עונת 2002/03, מחזור 14, 21.12.02

* הרים של מילים נכתבו על המשחק הזה בקרית אליעזר, באותה שבת קפואה לפני 10 שנים. בדיעבד זה היה משחק העברת הכתר מהאלופה היוצאת (לשנה אחת בלבד) לאלופה הנכנסת (שלא זכתה בתואר מאז).

* הניצחון של מכבי תל אביב באותה שבת נתפס כניצחון שסידר לה את האליפות, אפילו שהיה מדובר רק במחזור ה-14 ולמרות שגם לאחריו למכבי חיפה עדיין היה יתרון של 3 נקודות בראש הטבלה.

* חיפה של יצחק שום הוליכה את הטבלה מהמחזור ה-1 באותה עונה ועד המחזור ה-15, אז איבדה אותו להפועל תל אביב.

* אבל עם כל הכבוד לחיפה, הסיפור של המשחק הזה מסתכם בתמונה אחת, של שחקן זעוף פנים שיושב עם כובע גרב על ספסל קבוצתו ורואה את חבריו מנצחים משחק שהיו אמורים להפסיד. אבי נמני, שפתח ב-11 משחקי ליגה רצופים עד למשחק הזה, הושאר על ידי המאמן ניר קלינגר מחוץ להרכב, ביריית הפתיחה לדרמה הכי גדולה שידעה מכבי תל אביב בעשור הקודם.

* קלינגר ספסל את נמני כי חיפש זעזוע קבוצתי לנוכח תצוגת הנפל שבוע קודם, בבלומפילד מול הפועל באר שבע: זה נגמר 0:3 לקבוצה מהנגב, עם המספרת האדירה של אמיר אבוטבול.

* מכבי תל אביב פתחה את המשחק חזק. בדקה ה-10 היא זכתה לפנדל אחרי נגיעת יד של אריק בנאדו ברחבה. ברוך דגו בעט לקורה ופנימה, וחגג שער בכורה בקריירה מול מכבי חיפה. זה היה שערו ה-20 של דגו בקריירה, 4 שנים ו-3 ימים אחרי שער הבכורה שלו (לרשת הפועל בית שאן). לדגו, שעדיין פעיל, 56 שערים כרגע (האחרון נגד הפועל פתח תקוה באפריל 2012).

* היתרון של מכבי תל אביב החזיק בקושי 5 דקות, עד שבא איגביני יעקובו והשווה. זה היה השער ה-31 (ובדיעבד האחרון בישראל) של הניגרי.

* הקבוצות ירדו למחצית ב-1:1, אבל דקה וחצי של משחק במחצית השנייה הספיקה למכבי ת"א ולאנדראס פרוחננקובס כדי לעלות ליתרון שני במשחק. זה היה השער ה-13 מתוך 23 של החלוץ הלטבי.

* הדקות נקפו והיה נדמה שקלינגר הצליח הגדול עם הספסול של נמני. שום הלך על התקפה וזרק למערכה את גיז'רמו ישראלביץ' ורפי כהן החלוץ, קלינגר שמר על המערך כשהכניס את קובי מוסא ואת עמיר תורג'מן, ובדקה ה-81, אחרי לחץ מאסיבי של חיפה, נחת כדור קרן על הראש של אדורם קייסי ומשם לרשת של שטראובר, 2:2.

* את הסוף כולם מכירים. שתי דקות אחרי השער של חיפה כבש עמיר תורג'מן את שערו ה-108 בקריירה (מתוך 125) וסידר למכבי תל אביב ניצחון דרמטי ובסופו של דבר גם, כנראה, את האליפות האחרונה שלה עד כה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מאמן קבוצת הנוער של מכבי תל אביב עמיר תורג'מן. קובי אליהו
שער ניצחון שהיה שווה אליפות. תורג'מן/קובי אליהו

מפתחות והכנות, מכבי חיפה

יותר מ-13 אלף צופים ימלאו מחר את קריית אליעזר, כמעט 90 אחוז מהם יהיו צבועים בירוק-לבן. במועדון יודעים שמדובר בהזדמנות גדולה להחזיר את הקבוצה למקום הראוי לה – החלק העליון של הטבלה, אבל גם נזהרים מאוד מלדבר על המאבק על האליפות. "אם ננצח ונגיע למשחקי הפלייאוף בהפרש של שלוש עד ארבע נקודות, נוכל לדבר על זה. אבל קודם צריך לצמצם את ההפרש לשמונה", אמר אחד השחקנים בקבוצה לפני האימון המסכם. "צריך לזכור שכל מהלך במשחק הזה יכול להכריע עונה שלמה. הפסד – ואיבדנו סיכוי מעשי לדבר על מאבק אמיתי. השחקנים מדברים על זה בדרך לכפר גלים, בינם לבין עצמם, אבל ברגע שנכנסים למתחם - שוכחים הכל".

הקשר יניב קטן התאמן עם הקבוצה, אבל רק מחר יתברר האם הוא יפתח בהרכב או לא. אם קטן לא ישחק, ויאם עמאשה צפוי לפתוח בחוד יחד עם שלומי אזולאי. עידן ורד יישב על הספסל. טאלב טוואטחה שחזר לסגל במשחק גביע הטוטו האחרון, יחזור אף הוא לסגל ויתחרה על חולצת ההרכב עם שמואל שיימן.

דלה ימפולסקי וג'ואל דמאו קיבלו הודעה כי לא ייכללו בסגל למשחק. ההחלטה הזאת נובעת בין היתר משום שבנאדו יכול לכלול בסגל שלו שניים מבין עמאשה, תורג'מן וימפולסקי ולא רצה לוותר על אחד החלוצים. חיפה תצרף קשר נוסף במקום ורד אם יעבור ניתוח, אם כי הקשר עצמו מאמין שיצליח לעבור את העונה הנוכחית מבלי לעבור אותו. המאמן אריק בנאדו אמר לשחקנים: "מהיום כולכם מרוכזים רק במשחק מחר. כל אחד צריך להגיע עם 200 אחוז ריכוז, זה מה שאני דורש".

בחיפה מבקשים מהקהל לנהוג באיפוק בכל הנוגע להתנהגות ביציעים. נגד הקבוצה עומד עונש רדיוס לשני משחקים על תנאי, בעבירה של התפרעות אוהדים, שהפעם תכלול גם הדלקת אבוקות.

שחקני מכבי חיפה, דקל קינן, יניב קטן. אדריאן הרבשטיין
ביום שני יובהר אם הוא ישחק או לא. קטן משמאל/אדריאן הרבשטיין

מפתחות והכנות, מכבי תל אביב

מכבי תל אביב סיימה הערב את הכנותיה, לקראת משחק החוץ המסקרן נגד מכבי חיפה בקרית אליעזר. התכנונים של המאמן אוסקר גרסיה, השתבשו מעט עם פציעתו של החלוץ רוברטו קולאוטי, שתוכנן להרכב אך סובל ממתיחה במפשעה ולא יכלל בסגל. גרסיה צפוי להחזיר להרכב מספר שחקנים שקיבלו מנוחה בהפסד להפועל חיפה בגביע הטוטו, ביניהם השוער וינסנט אניימה, הבלם קרלוס גרסיה וכמובן אלירן עטר.

לפחות על פי חלק מהתרגולים ביומיים האחרונים, נראה שרפי דהן וחסן אבו זייד מתחרים על עמדת הקשר השלישי לצד גל אלברמן ומהראן ראדי. בחלק הקדמי, בהיעדרו של קולאוטי, מתמודדים מונס דאבור, דור מיכה, רוברט ארנשו וגונסאלו גרסיה, על שני מקומות לצידו של אלירן עטר. בתדרוך הטקטי שם המאמן גרסיה דגש על עמידה במצבים נייחים ובקרנות וכן הדגיש בפני שחקניו שחיפה מוציאה במהירות את כל כדורי הקרן שלה. מחר יתכנסו השחקנים בקרית שלום, משם יצאו לבית מלון בו ישהו עד מועד המשחק. כל 1600 הכרטיסים שהוקצו עבור אוהדי הקבוצה ליציעים 6-8 אזלו ולצהובים הופשרו גם כרטיסים נוספים ליציע 5א.

במסיבת העיתונאים המסורתית לקראת המשחק אמר מאמן הצהובים אוסקר גרסיה: "אני חושב שנגד בית"ר שיחקנו טוב מאוד. זה לא קל לנצח קבוצה כזאת בחוץ. הם משחקים מאוד חזק, יש להם קבוצה טובה מאוד. אבל אנחנו חושבים כבר על המשחקים הבאים. שני המשחקים האחרונים הם עבר, אנחנו צריכים לחשוב על המשחק מחר. אנחנו חייבים לנצח. מכבי חיפה לא הפסידה בששת המשחקים האחרונים. יש להם סגל טוב מאוד. אם אני לא טועה, הניצחון האחרון של מכבי תל אביב בקרית אליעזר היה לפני עשר שנים, כך שזה יהיה משחק קשה. לא אכפת לי כרגע מהטבלה. אסתכל עליה החל מששת המחזורים האחרונים".

שחקן מכבי תל אביב אלירן עטר. מגד גוזני
מכבי תל אביב חייבת אותו בשיאו. עטר/מגד גוזני

יעמדו למבחן

מכבי חיפה: אייל גולסה

היכולת שלו בשני המחזורים האחרונים הוכיחה שאייל גולסה צריך חופש בחלק הקדמי כדי ליצור מצבים ולעבוד עבור החברים שלו. השער בדרבי היה כמעט מאוחר מדי, אבל היכולת הקבוצתית הובילה את גולסה למצב שבו הוא חייב להמשיך להבקיע, אחרת כל העבודה במחזורים האחרונים תרד לטמיון. השער ההוא גם לא מספיק, משום שגולסה חייב לשפר את המספרים שלו לקראת קמפיין היורו ויציאה אפשרית לאירופה בעונה הבאה. אם מישהו שכח, החוזה שלו במכבי חיפה נגמר ביוני 2014.

מכבי תל אביב: אלירן עטר

עטר נמצא בעונת השיא של הקריירה שלו וכבש כבר 13 שערים בליגה. דבר אחד קטן חסר ברקורד של החלוץ המוכשר וזה שער נגד מכבי חיפה. עטר כבש בעונה שעברה בדרבי, ובשבוע שעבר שער בכורה במכבי גם נגד בית"ר. אם יכבוש גם נגד הירוקים, הוא יענה לכל המבקרים שטוענים שהוא לא מגיע למשחקים הגדולים.

הרכבים משוערים

מכבי חיפה: בויאן שראנוב; אייל משומר, דקל קינן, אדין צוצאליץ', שמואל שיימן; אביחי ידין, גוסטבו בוקולי, אייל גולסה, חן עזרא, יניב קטן (ויאם עמאשה); שלומי אזולאי.

מכבי תל אביב: וינסנט אניימה, שרן ייני (סטיב גורי), קרלוס גרסיה, איתן טיבי, יואב זיו, גל אלברמן, רפי דהן (חסן אבו זייד), מהראן ראדי, מונס דאבור (דור מיכה), גונסאלו גרסיה (רוברט ארנשו), אלירן עטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully