וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי תזכה בחלוץ הטוב בעולם?

16.12.2012 / 10:00

המשל של הוגו סאנצ'ס בריאל מדריד, הבמה השונה שמחכה בצ'לסי, הקשרים המיוחדים של סיטי. שאלת 60 מיליון היורו: מה צריכה להיות התחנה הבאה של רדאמל פלקאו. הסוגיה שמשגעת את ספרד

מאי 2011. סרחיו אגוארו כבש שלושער ראשון בקריירה בניצחון 3:4 על מאיורקה והגיע ל-100 שערים במדי אתלטיקו מדריד, אבל לא חגג לאחר ההבקעות. אוהדי הקולצ'ונרוס הבינו שמדובר ברגע לפני פרידה וחששו מהנורא מכל - מעבר של כוכבם לריאל מדריד. היריבה המושבעת אכן הגישה את ההצעה הגבוהה ביותר על הארגנטינאי וסוכניו נטו לקבלה, אלא שאז הנהלת אתלטיקו הטילה וטו מוחלט והעדיפה להיענות להצעה הנמוכה יותר (באופן יחסי כמובן, בכל זאת 45 מיליון יורו). רק לא לשלוח את הכוכב הגדול של הקבוצה לזרועותיה החומדות של ריאל. האיבה הכריעה.

שם חם נוסף באותו קיץ היה רדאמל פלקאו, שהוביל אז את פורטו לטרבל נדיר שכלל גם זכייה בליגה האירופית. הקולומביאני נראה בדרכו לחבור למאמנו אנדרה וילאש בואש בצ'לסי עתירת הממון, אך הפתיע את כולם ולאחר מכירתו של אגוארו למנצ'סטר סיטי נחת כמחליפו בוויסנטה קלדרון. אתלטיקו ניצלה את המזומנים שהשיגה מעסקת אגוארו ובמקביל ניצלה גם את סעיף השחרור של פלקאו בפורטו. המהלך לא סייע לשיפור המצב הכלכלי במועדון, אבל קשה למצוא מישהו באתלטיקו שמצטער לרגע על לקיחת הסיכון.

רדאמל פלקאו שחקן אתלטיקו מדריד. רויטרס
שלוש מועמדות בולטות לרכישה ועוד אופציה אחת רומנטית. במי יבחר רדאמל פלקאו/רויטרס

כעת, כשנה וחצי אחרי אותו קיץ מפתיע, שוב אותם שמות יככבו בחלון ההעברות. בינואר הקרוב או אולי רק בקיץ. פלקאו שדרג את מעמדו בצורה משמעותית ושוב ממתין על המדף, אתלטיקו שוב תידרש לסוגיית ערבוב בין יריבות לעסקים עם ריאל, מנצ'סטר סיטי וצ'לסי שוב משחרות לטרף וגם סעיף השחרור שוב יהיה זה שיחרוץ גורלות. אז איזו קבוצה מובילה במירוץ אחר אחד החלוצים הטובים בעולם? אילו שיקולים משפיעים על ההחלטה? מה קורה מאחורי הקלעים? ומה בעצם רוצה פלקאו? תמונת מצב עדכנית.

ריאל מדריד

ז'וזה מוריניו מאמן ריאל מדריד עם פלורנטינו פרז נשיא הקבוצה. רויטרס
רוצה לפחות גלקטיקו אחד בכל קיץ ויודע שאף מאמן לא יתנגד לרכש כמו פלקאו. פלורנטינו פרס לצד ז'וזה מוריניו/רויטרס

את הסיפור הבא משה דדש ישמח לשמוע. במהלך השבוע שעבר נסובו פלקאו, פלורנטינו פרס ואיקר קסיאס לאותו שולחן בטקס חלוקת פרסים לשנת 2012 שארגן עיתון 'אס'. כאשר קסיאס הצטרף לשולחן, נשיא ריאל פנה אליו והתבדח: "כשאני אלך, אני אעביר מפית לפלקאו". קסיאס צחקק והתריע: "תיזהר, מקליטים אותך". הקטע הזה אכן תועד וגרם לכולם להיזכר בסיפור המפורסם על החתמת זינדין זידאן בריאל מדריד. אז, בקדנציה הראשונה של פרס כנשיא הבלאנקוס, הוא פגש את זיזו בערב הגאלה של אופ"א והעביר לו מפית לבנה עליה נכתב: "אתה רוצה לשחק בריאל מדריד?". הצרפתי השיב בחיוב (החזיר את המפית עם המילה "YES" עליה) והשאר היסטוריה.

האם ההתבדחות הנוכחית של פרס תתגלה לבסוף כעוד החתמה רצינית? רבים בספרד משוכנעים שהעניין כבר חתום וגמור. בסוף השבוע שעבר דווח ב'אל קונפידנסיאל' הספרדי כי ריאל כבר הגיעה לסיכום עם החלוץ על חוזה לשש שנים וכעת מצפה מהמשפחה להפעיל לחץ על אתלטיקו על מנת לאשר את המעבר עד הקיץ. בנוסף, אותו צהובון טען כי פלקאו כבר הודיע לכמה מחבריו לקבוצה על המעבר הצפוי ליריבה העירונית. כאמור, מדובר בצהובון, אבל הדיווח הזה מצטרף לשמועות רבות בעניין ומחזק את הדיבורים על כך שפלקאו ימשיך את דרכו של הוגו סאנצ'ס המקסיקני, אליו הוא מושווה לעתים תכופות.

אם נפסח לרגע על סנטיאגו סולארי, שנטש את הקולצ'ונרוס אחרי ירידת הליגה ב-2000 וערק לריאל, הכוכב האחרון שעשה את המעבר המרעיש מאתלטיקו לריאל היה סאנצ'ס. המקסיקני היה אז בשיאו, בן 27, לאחר שהוביל את אתלטי לזכייה בגביע וסיים כמלך השערים ב-1985. התקופה היפה הזו נראית זניחה בדיעבד, שכן בריאל הוא כבש ללא הפסקה וכמובן השיג את הדבר אשר לשמו עבר וזכה בחמש אליפויות. פלקאו נמצא כעת במצב דומה. בפברואר הוא יהיה בן 27, וגם הוא נמצא כעת בתקופה היפה בקריירה. "מבחינתי פלקאו טוב כמו הוגו סאנצ'ס, אולי אפילו טוב יותר", העיד דייגו סימאונה על הסופרסטאר שלו באתלטיקו. "יש לו רעב ואינטואיציה ברחבה כמו שהיו רק להוגו. הוא פינישר כמוהו, אבל שחקן שלם יותר". האם יהיה חתום על מעבר זהה?

פרס ידוע כשובר מוסכמות. ריאל שוב רואה את הגב של ברצלונה (גם זה כרגע רק עם משקפת) ופרס מתכנן בקיץ לחזור אל הנוסחה הישנה והמוכרת: לפחות גלקטיקו אחד. הוא כבר התחייב בפני חברים בכירים במועדון כי יגיש הצעה על פלקאו ויודע שאין מאמן שיסרב לחיזוק מסוג זה. "היגואין ובנזמה חלוצים מצוינים, כל אחד עם ההתמחות שלו, אבל אף אחד מהם לא קילר כמו פלקאו", הסביר לאחרונה אחד מאנשי הנהלת ריאל את הצורך בקולומביאני. לשמחתו של פרס, סוכנו של פלקאו הוא ז'ורז'ה מנדס הפורטוגלי, חברו של ז'וזה מוריניו ומי שמשמש כסוכן של המאמן ושל כריסטיאנו רונאלדו. מנדס הוא בן בית בסנטיאגו ברנבאו, אך מצד שני הוא גם האיש האחראי לספקולציות סביב עזיבה אפשרית של מוריניו ורונאלדו בקיץ ומנסה לשדך אותם לפריס סן ז'רמן. כך יוצא שעתידו של פלקאו, המעדיף לגור במדריד, קשור בעתידם של מוריניו ורונאלדו.

סיכויים: 40 אחוזים

צ'לסי

פרננדו טורס שחקן צ'לסי. Mike Hewitt, GettyImages
יוצע לאתלטיקו מדריד כפיצוי במקרה שצ'לסי תנסה לרכוש את פלקאו. פרננדו טורס/GettyImages, Mike Hewitt

פלקאו היה מכונת שערים וזכה בתארים עוד בפורטו. אז, כאמור, צ'לסי פספסה אותו. אולם את הקפיצה המשמעותית לעבר הטופ העולמי, למרות יכולת מרשימה בעונה שעברה וזכייה עם אתלטיקו בליגה האירופית, הוא עשה רק בתחילת העונה הנוכחית. מול אותה צ'לסי שלא מפסיקה לחשוק בו. השלושער הפנטסטי בסופר קאפ הפך אותו בעיני רבים לחלוץ הטוב בעולם. גם רומן אברמוביץ' לא יכול היה להתעלם, במיוחד כשאצלו פרננדו טורס עדיין לא הצדיק את ההשקעה הגדולה.

סעיף השחרור של 'אל טיגרה' עומד על 60 מיליון יורו. באתלטיקו כבר אמרו כי לא ימנעו מעבר במידה שיקבלו את הסכום המדובר, ומצבו הכלכלי של המועדון מעיד על הצורך המיידי במזומנים, אף על פי שאנריקה סרסו השמיע זמירות שונות לגמרי לאחר החמישייה הנדירה של פלקאו לרשת דפורטיבו לה קורוניה בשבוע שעבר. "פלקאו הוא החלוץ הטוב בעולם, זו פעם ראשונה שראיתי מישהו מבקיע חמישה שערים בוויסנטה קלדרון", התרגש נשיא אתלטיקו מדריד ואז הקניט: "לי יש 60 מיליון יורו, אני לא יודע אם לריאל יש". מה שבטוח, לצ'לסי יש ועוד איך.

כל סוכנויות ההימורים מציבות את צ'לסי כמועמדת המובילה לצרף את פלקאו. באנגליה טענו בסוף השבוע כי אברמוביץ' שלח לאחרונה את העוזרת האישית שלו למדריד בכדי לברר האם אפשר להחתים בקרוב את החלוץ, ועל הדרך התעניין גם בגונסאלו היגואין כאופציה חלופית. האוליגרך הרוסי מוכן להציע לפלקאו שכר עתק של 10 מיליון ליש"ט לעונה ומוכן לפצות בנדיבות את אתלטיקו, שעשויה לקבל מלבד סכום הכסף גם את הבן האובד טורס. פלקאו כבר אמר בעבר כי הוא מעריך את צ'לסי, ואביו הפטפטן טען כי הפרמיירליג היא היעד האידיאלי בינואר. צ'לסי תגביר את הלחץ בחודש הקרוב, אך אז יכנסו שיקולים נוספים למשוואה.

ראשית, מן הידוע הוא ששחקנים בכירים לא מחליפים קבוצות בינואר. "שחקן גדול באמת, אחד שמודע לרמתו וכישוריו, לא קם ועוזב באמצע העונה, אלא אם כן מדובר באמת בבעיה אישית שאין לה פתרון אחר", הסביר בעבר לא אחר מאשר סוכן העל מנדס, המשמש כאמור כנציגו של פלקאו. "שחקנים גדולים חושבים לטווח ארוך". אז צ'לסי תידרש ככל הנראה להמתין עד הקיץ, אך מבחינה מקצועית היא זו שמוכנה ויכולה להתאים עצמה לפלקאו. בניגוד לריאל, שם רונאלדו הוא כרגע הכוכב הבלתי מעורער, בצ'לסי פלקאו יוצב בראש ההיררכיה. הוא יהיה המשתכר הבכיר והדמות המרכזית על המגרש, כשמסביבו חבורת אסיסטנטים מפרגנת בדמותם של חואן מאטה, אדן הזאר ואוסקר. גם המאמן שייבחר בקיץ יוכל להיות מותאם אליו, והכסף הרי תמיד מסובב את העולם. על הנייר, שידוך אידיאלי. ובכל זאת, טורס ותג המחיר שלו משמשים נורת אזהרה שלא מפסיקה להבהב.

סיכויים: 35 אחוזים

מנצ'סטר סיטי

סרחיו אגוארו שחקן מנצ'סטר סיטי עם קרלוס טבס. רויטרס
תחרות רצינית על מקום בהרכב וחוסר הצלחה באירופה. קרלוס טבס עם סרחיו אגוארו/רויטרס

גם כאן כסף לא מהווה בעיה. 60 מיליון היורו לא מרתיעים את אנשי מנצ'סטר סיטי, שרוצים להפגין נוכחות בחלון ההעברות ולייצר רעידת אדמה נוספת. הקשר הטוב עם הנהלת אתלטיקו מדריד, שהתחזק עם מינויו של צ'יקי בגירסטיין למנהל המקצועי והופעל עוד בעסקת אגוארו, עשוי לבוא לידי ביטוי פעם נוספת. הרי גם בקיץ האחרון הוזכרה סיטי כמועמדת המובילה לקלוט את פלקאו. אלא שמנצ'סטר פחות קורצת לחלוץ כעיר, וגם התרסקותה החוזרת של אלופת אנגליה בליגת האלופות לא עשתה לה שירות טוב לקראת משא ומתן אפשרי איתו. כדי לשכנעו להיפרד מאתלטיקו, פלקאו ירצה קבוצה שתראה כוונה לזכות בתואר האירופי החשוב מכולם. ריאל מציעה זאת, גם צ'לסי (למרות ההדחה המוקדמת העונה). מנצ'סטר סיטי עדיין בחזקת נעדרת.

פלקאו מבין שהוא צריך לבחור את התחנה הבאה שלו בתבונה. טורס נפרד מאתלטיקו לטובת שנים יפות מבחינה אישית בליברפול, אבל זכה בתארים רק כאשר היה בתקופה אישית רעה בצ'לסי. אגוארו, לעומתו, בחר נכון במעבר לסיטיזנס, אם כי איבד את הזוהר ממנו נהנה בספרד ככוכב הבלתי מעורער של אתלטיקו ולא מצליח להגיע לשלבי ההכרעה בליגת האלופות, שהיוותה מבחינתו את הסיבה העיקרית לעזיבה. אותו אגוארו מחכה כעת לפלקאו בסיטי, וכמוהו עוד שלושה שחקני התקפה בכירים בדמותם של קרלוס טבס, מריו באלוטלי ואדין דז'קו. תחרות שכזו תמיד מותירה אחריה נפגעים.

כאן נכנס לתמונה הפייר פליי הפיננסי של אופ"א, שאמור למנוע ממועדונים בזבזניים כמו סיטי, צ'לסי ופ.ס.ז' לסיים עונה בגירעון של 100 מיליון יורו (שלא מזיז להן את קצה הארנק) ולקנות מכל הבא ליד. אמנם עד עכשיו לא הופעלו סנקציות, אבל בסיטי לא מתכוונים להשאיר מקום לספק. כדי לרכוש את פלקאו, לא תהיה להם ברירה אלא למכור שניים מהחלוצים שלהם וליצור איזון. מקצועי וכלכלי כאחד. גם פ.ס.ז' (המנהל המקצועי לאונרדו נמצא בקשרים מעולים עם הסוכן מנדס) ואנז'י מחצ'קאלה העשירות הוזכרו על ידי אנשי אתלטיקו בנשימה אחת עם מנצ'סטר סיטי כמועמדות פוטנציאליות, אך הן לא מסוגלות להציע את המקפצה המקצועית אליה עורג פלקאו. לפחות מולן, סיטי זוכה לעדיפות.

סיכויים: 15 אחוזים

אתלטיקו מדריד

רדאמל פלקאו שחקן אתלטיקו מדריד מניף את הסופר קאפ. רויטרס
אולי בכלל יישאר עם החברים בניסיון להרים את אתלטיקו לגבהים חדשים? רדאמל פלקאו לאחר הזכייה בסופר קאפ/רויטרס

האם בסופו של דבר הרומנטיקה תנצח ופלקאו יבחר להוביל דווקא את אתלטיקו מדריד לעונת הקאמבק שלה בליגת האלופות? קשה לראות את זה קורה כרגע, לאור הצרות הכלכליות של אתלטיקו ומעמדה המקצועי באירופה (מועדון גדול, לא מועדון על). ובכל זאת, 'אל טיגרה' מדגיש לאחר כל תצוגת שיא שלו את רצונו "להיות חלק מההיסטוריה של אתלטיקו ולהוביל אותה להישגים". התבטאויות שכאלה אינן עולות בקנה אחד עם השמועות שמפיצים מקורביו באשר לחלומות על פרמיירליג, ריאל מדריד וכיו"ב. הן משאירות לאוהדי הקולצ'ונרוס תקווה כלשהי להימנע מיריקה נוספת בפרצוף.

אביו של פלקאו כבר טען בתחילת העונה כי בנו חלם כילד לשחק בריאל, אולם השחקן עצמו הצהיר מאז אמונים לאתלטיקו ומודע להשלכות של עריקה שכזאת, במיוחד נוכח ההסכם הג'נטלמני בין שני המועדונים בשנתיים האחרונות, לפיו לא מנסים לקחת שחקנים זה מזה. "אם הוא יעשה את המעבר הזה מאתלטיקו לריאל, חייו במדריד יהפכו לסיוט", הזהיר פאולו פוטרה הפורטוגלי, ששיחק באתלטיקו לפני שני עשורים וגם שימש בתחילת המילניום כמנהל מקצועי במועדון. "הוא פנומן שפורח תחת לחץ . אני חושב שהוא ימשיך באתלטיקו, הם יעשו את המאמץ והוא יוביל את הקבוצה לעתיד טוב יותר". אשרי המאמין.

סיכויים: 10 אחוזים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully