וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולימפיאקוס וקאחה לבוראל יפגשו את מכבי ת"א בטופ 16

היוונים הדיחו את מילאנו האומללה עם 81:82 וסיימו שניים, הבאסקים הביסו את צדביטה 70:97. ז'לגיריס סיימה ראשונה

שלב הבתים הראשון של היורוליג הגיע הערב (שישי) לסיומו עם שלושה משחקים שקבעו את הדירוג הסופי גם בבית ג'. בשורה התחתונה: הדירוג ערב המחזור נותר כשם שהיה, כלומר - ז'לגיריס, שהביסה את אנאדולו אפס 53:71, סיימה ראשונה; אולימפיאקוס, שגברה על מילאנו 81:82, סיימה במקום השני; אפס סיימה שלישית, ואילו קאחה לבוראל, שמחצה את צדביטה זאגרב 70:97, התברגה במקום הרביעי. מילאנו המאכזבת מודחת כבר בתום שלב הבתים הראשון, בעוד קאחה ואלופת אירופה מפיראוס יצטרפו למכבי תל אביב בטופ 16, בבית שיכלול גם את ברצלונה, חימקי מוסקבה, סיינה, בשיקטאש ופנחרבצ'ה/אולקר.

הדירוג הסופי:

בית א' (המודגשות עלו):

1. ריאל מדריד (3:7)
2. חימקי מוסקבה (4:6)
3. פנאתינייקוס (4:6)
4. פנרבחצ'ה/אולקר (5:5)

5. אולימפיה לובליאנה (7:3)
6. קאנטו (7:3)

בית ב':

1. מכבי תל אביב (2:8)
2. מלאגה (2:8)
3. סיינה (5:5)
4. אלבה ברלין (6:4)

5. שאלון (7:3)
6. פרוקום גדיניה (8:2)

בית ג':

1. ז'לגיריס קובנה (2:8)
2. אולימפיאקוס (2:8)
3. אנאדולו אפס (5:5)
4. קאחה לבוראל (6:4)

5. ארמני מילאנו (7:3)
6. צדביטה זאגרב (8:2)

בית ד':

1. ברצלונה (1:9)
2. צסק"א מוסקבה (1:9)
3. בשיקטאש (5:5)
4. באמברג (7:3)

5. ריטאס וילנה (8:2)
6. פרטיזן בלגרד (8:2)

דיוויד בלאט, מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בית קשה בטופ 16. בלאט/ברני ארדוב

אולימפיאקוס - מילאנו 81:82

אוי, מילאנו מילאנו. עוד עונה שנפתחה במסע רכש נוצץ מסתיימת בטרם עת, כשקבוצת הכוכבים של סרג'יו סקאריולו הולכת הביתה כבר בתום שלב הבתים הראשון. יש לציין כי אפילו אם מילאנו היתה מנצחת הערב היא היתה מודחת, בשל הניצחון הגדול של קאחה לבוראל על צדביטה זאגרב במשחק המקביל. ואולימפיאקוס? היא מסיימת שניה ותגיע להיכל נוקיה בעוד מספר שבועות, זאת בשל הניצחון הקליל של ז'לגיריס על אנאדולו אפס במשחק המקביל. האם בשל ההדחה ריצ'רד הנדריקס ישוב למכבי תל אביב? בזמן הקרוב נדע.

המחצית הראשונה היתה הפכפכה למדי, ולאחר שאולימפיאקוס הוליכה בפתיחה, קבע יואניס בורוסיס המדויק 12:17 למילאנו. האיטלקים ברחו עד 20:27 ברבע השני, אלא שאייסי לואו, קייל היינס ו-ואסיליס ספאנוליס הלוהט היו אמונים על המהפך, ושלשה של כוכב נבחרת יוון הורידה את אולימפיאקוס לחדרי ההלבשה ביתרון 38:45. המארחת המשיכה להוליך גם ברבע השלישי, אולם פספסה מספר הזדמנויות לפתוח פער של ממש. מילאנו ניצלה זאת, הרבה בזכות אלסנדרו ג'נטילה הצעיר והמוכשר, ולרבע האחרון עלו הקבוצות בשוויון 62:62. 26 שניות לסיום צלף קוסטס פפאניקולאו המוכשר שלשה והעלה את המארחת ל-79:81, ולאחר קרב עונשין קיבלה מילאנו את הכדור האחרון בפיגור 82:81, שמה אותו בידיו של קית' לנגפורד, אלא שאקס מכבי תל אביב בקושי מצא את הטבעת - וקבוצתו הודחה בבושת פנים.

ספאנוליס, שנחלש מאוד במחצית השניה, בכל זאת סיים כקלע המוביל עם 18 נקודות, קייל היינס הוסיף 16, אייסי לואו 14 ופפאניקולאו סיים עם 12. מנגד, לנגפורד, שהחזיק כמעט לבדו את מילאנו במשחק, בוודאי לא ינתחם ב-21 נקודות אחרונות ביורוליג העונה. ג'נטילה ויואניס בורוסיס הוסיפו 13 נקודות כל אחד, בעוד ריצ'רד הנדריקס שותף שלוש דקות בלבד ולא קלע.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שחקן אולימפיאקוס גיורגיס פרינטזיס. Panagiotis Moschandreou, GettyImages
צלחו את המותחן. פרינטזיס/GettyImages, Panagiotis Moschandreou

ז'לגיריס קובנה - אפס איסטנבול 53:71

כעת חובה להוריד את הכובע בפני הקבוצה המפתיעה של שלב הבתים - ז'לגיריס הנהדרת, שהוכיחה כי ממש לא מדובר כאן בקוריוז, המשיכה את הפתיחה המצוינת שלה וסיימה כראש הבית - מעל קבוצות גדולות בהרבה, עם תקציב גדול בהרבה משלה. כך היה גם הערב, כאשר הליטאים ידעו כי כל מה שהם צריכים לעשות זה לנצח בנקודה, אז הם לחצו על הדוושה בכל הכוח וניצחו ב-18 הפרש. למען הסדר הטוב, נציין שעבור אפס, שכבר היתה מובטחת במקום השלישי, המשחק הערב היה חסר חשיבות.

ז'לגיריס פתחה טוב יותר והוליכה לכל אורך המחצית הראשונה, הרבה בזכות מרקו פופוביץ', כאשר טרמל דריידן אף קבע 24:34 בשלהי הרבע השני. אלא שאפס לא ויתרה, וג'ורדן פארמר וג'וש שיפ צימקו ל-35:30 בלבד עם הירידה לחדרי ההלבשה. דקות מצוינות של פאוליוס ינקונאס ברבע השלישי אפשרו לז'לגיריס לרוץ ל-7:23 מצוין, ולהוליך 37:58 עם העליה לרבע האחרון. משם, אפס כבר לא חזרה.

ינקונאס סיים כקלע המוביל במשחק עם 18 נקודות, פופוביץ' ומריו דלאס הוסיפו 10 כל אחד. מנגד, לפארמר היתה מחצית שניה גרועה והוא סיים את המשחק עם שבע נקודות באחוזים רעים (3 מ-11 מהשדה) וחמישה איבודים. קרם גונלום קלע 13, סמיח ארדן הוסיף 11.

שחקן ז'לגיריס קובנה טרל דריידן מול שחקן אנאדולו אפס סאשה וויאצ'יץ'. Robertas Dackus, GettyImages
ההפתעה של שלב הבתים. דריידן מול וויאצ'יץ'/GettyImages, Robertas Dackus

קאחה לבוראל - צדביטה זאגרב 70:97

מתברר כי חילופי המאמנים וההחלטה האמיצה להיפרד מדושקו איבנוביץ' השתלמו. המאמן החדש ז'אן טבק שיקם את המערכת הבאסקית הלחוצה, והציל אותה מהדחה מביכה כבר בשלב הבתים. קאחה ידעה כי גורלה תלוי אך ורק בה, וכי אם תנצח תעפיל לטופ 16, וזה בדיוק מה שהיא עשתה - ובגדול. בשלב הבא יפגשו הבאסקים את מכבי תל אביב, וכפי שהם נראו הערב, לא מדובר באותה קבוצה מאכזבת שפתחה נורא את היורוליג.

אחרי שסיימה את הרבע הראשון ביתרון 15:17, התפרקה צדביטה וספגה לא פחות מ-34 נקודות (!) ברבע השני, אותו ניצחה קאחה 13:34 מדהים כדי להוליך 30:49 בתום המחצית הראשונה. ההבדל העיקרי היה באחוזים מחוץ לקשת - הבאסקים קלעו 8 מ-14 (57%), הקרואטים 1 מ-11 (9%). פביאן קאוסר, שהיה מצוין במחצית הראשונה, שיפר את אחוזיו מחוץ לקשת ל-5 מ-5 ברבע השלישי, והפער הגדול נותר כשם שהיה. ברבע האחרון ההפרש רק צמח וצמח, עד שהתייצב על 70:97 לבאסקים בסיום.

קאוסר סיים עם 23 נקודות (5 מ-5 ל-3) ב-21 דקות, נמניה בייליצ'ה הוסיף 22 (8 מ-9 מהשדה), אנדרס נוצ'יוני הוותיק תרם 11 ומאצ'יי לאמפה מיודענו הוסיף 10. את צדביטה הסימפטית הוליך מיקאל ג'לאבל עם 12 נקודות.

שחקן צדביטה זאגרב מיקאל ג'לאבל מול שחקן קאחה לבוראל פרננדו סן אמטריו. Rafa Rivas, GettyImages
לא כוחות. סן אמטריו מקאחה מול ג'לאבל מדצביטה/GettyImages, Rafa Rivas

הבתים בטופ 16

בית ה':

ריאל מדריד
ז'לגיריס קובנה
מלאגה
צסק"א מוסקבה
פנאתינייקוס
אנאדולו אפס
אלבה ברלין
באמברג

בית ו':

מכבי תל אביב
ברצלונה
חימקי מוסקבה
אולימפיאקוס
סיינה
בשיקטאש
פנברחצ'ה/אולקר
קאחה לבוראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully