וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסק ביש: סיכום ביניים של הטרייד המרובע הענק ב-NBA

אסף רביץ

8.12.2012 / 11:30

לאחר הטרייד המרובע הענק בקיץ, ציפו שהווארד ישדרג את הלייקרס, ביינום יככב בפילדלפיה, איגודלה ישפר את דנבר ורק אורלנדו תצא מקופחת. אז מי נפגע ומי הרוויח עד כה מהעסקה

לפני ארבעה חודשים התרחש אחד הטריידים הגדולים והמעניינים בתולדות ה-NBA. דוויט הווארד עבר ללייקרס, אנדרו ביינום לפילדלפיה, אנדרה איגודלה לדנבר וארון אפללו יחד עם צעירים ובחירות דראפט לאורלנדו (היו לטרייד הזה עוד כמה ספיחים פחות חשובים). הטרייד הזה כלל את שני הסנטרים הטובים בליגה בעונה החולפת, שלושה משתתפים באולסטאר האחרון וארבע קבוצות שהשתתפו בפלייאוף האחרון. הוא הפך קבוצה אחת לקונטנדרית בכירה ושתיים אחרות לסוס השחור המעניין ביותר בקונפרנס שלהן. רוב הפרשנויות (כולל שלי) התייחסו לטרייד בו שלוש קבוצות מרוויחות ואחת - אורלנדו, מפסידה בגדול.

יותר מחודש לאחר פתיחת העונה וכבר ניתן לומר שהמציאות הרבה יותר מורכבת ובעיקר הרבה פחות אופטימית עבור רוב הקבוצות המעורבות בטרייד. הפער בין הציפיות למפץ גדול לבין המציאות הוא לא כזה שאפשר להתעלם ממנו. נעבור קבוצה אחר קבוצה כדי לנסות להבין איפה כל אחת מהן עומדת.

הלייקרס

על הנייר, בלייקרס אמורים להיות מרוצים מאוד מהטרייד מסיבה מאוד פשוטה - הם קיבלו שחקן שמשחק ונתנו שחקן שלא משחק. כשזוכרים שהווארד הוא זה שהיה פצוע בזמן הטרייד, מה שאולי הוריד את המחיר שלו, השיחוק של הלייקרס נראה גדול במיוחד - הם חילצו עונה בריאה חד-פעמית מביינום וכך הצליחו להמיר אותו בסנטר עם פוטנציאל להיות גדול בקנה מידה היסטורי בזמן שביינום עצמו חזר להיפצע.

אבל אי אפשר להפריד בין הפתיחה הרעה של הלייקרס העונה למהלך הגדול ביותר שהם עשו בקיץ. לא שחסרות בעיות בקבוצה פרט לדוויט - נדמה שכל סימן שאלה מפתיחת העונה, פרט לשאלת הכושר של קובי בגיל 34, קיבל תשובה מדאיגה, כאשר כרגע מטרידה במיוחד התהייה אם פאו גאסול, בגילו ומצבו הבריאותי, מסוגל לתפקד כפאוור פורוורד בקבוצה של מייק ד'אנטוני. אבל מאוד יכול להיות שאם הכניסה של הווארד לעניינים הייתה חלקה יותר ניתן היה להחביא חלק מהבעיות האחרות.

דוויט הווארד שחקן לוס אנג'לס לייקרס חוסם את ברנדון נייט שחקן דטרויט פיסטונס. AP
הירידה בתפוקה הגיונית, לנוכחות ההגנתית אין תחליף, אבל עדיין - הווארד רחוק מלהיות אותו סנטר מופלא שראינו באורלנדו/AP

זה לא משהו שקל לזהות במספרים שלו, שכוללים ירידה קלה בתפוקה, ירידה שהגיונית למעבר לקבוצה שלא בנויה לחלוטין סביבו. הבעיה בולטת בעיקר כשרואים את הקבוצה משחקת - סופרמן נראה מנותק מחבריו האנושיים, חי במן עולם משלו, משתלט על המשחק לדקות בודדות ונעלם לחלוטין בשאר הזמן. אחוזי העונשין שלו ממשיכים לצנוח לרמה שהם נטל, שלבד יכול לעלות בכמות לא מבוטלת של ניצחונות במהלך העונה. הנוכחות ההגנתית שלו חשובה מאוד כי אין לו מחליף הגנתי ראוי, אבל רחוקה מאוד ממה שהתרגלנו לראות באורלנדו. אולי הגב עדיין מטריד אותו, אולי הוא עבר יותר מדי מהפכים רגשיים בשנתיים האחרונות, אולי הוא פשוט צריך עוד זמן להתחבר לקבוצה, מה שבטוח זה שבינתיים זה לא השחקן שהוביל את אורלנדו לגמר ב-2009.

הסיפור של דוויט והלייקרס עוד עשוי להפוך למורכב יותר. כל עוד מדובר בעונה הקרובה לפחות ברור שהמטרה של כולם זהה, מה שלא בהכרח נכון לגבי העתיד. ההשתלבות הלא חלקה של הווארד בלוס אנג'לס כבר הספיקה להעלאת האפשרות שהוא לא יישאר בלייקרס בסיום החוזה שלו בקיץ, זה יהפוך לבולט יותר אם יתברר שהקבוצה הנוכחית לא בנויה לאליפות. הלייקרס לא יכולים להתחזק באופן משמעותי כל עוד החוזים של קובי ופאו קיימים, האחרון כבר עלה בדיבורי טרייד ולא מן הנמנע שטרייד כזה יתחשב בעתיד לא פחות מאשר בהווה, במטרה לשכנע את דוויט להפוך לפרנצ'ייז פלייר הבא. אבל הקרבת ההווה עבור העתיד זה הדבר האחרון שמעוניין בו הפרנצ'ייז פלייר הנוכחי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

פילדלפיה

העדכון האחרון לגבי אנדרו ביינום הוא שאין עדכון לגבי אנדרו ביינום. אף אחד לא יכול להגיד מה בדיוק מצבו ומתי או אם בכלל הוא ישחק השנה. במילים אחרות - לא נשאר ספק שהסיקסרס הפסידו בענק בטרייד הזה, שהם קיבלו חתול בשק, שהם הימרו על הסוס הלא נכון, חשבו שזה סוס מרוץ והתברר שזה סוס פוני (הנה, הצלחתי להכניס בדיחה על השיער שלו).

סנטר פילדלפיה 76' אנדרו ביינום. AP
ביינום התגלה כחתול פצוע בשק, ופילדלפיה מחמיצה הזמדנות להפוך לקבוצה שיכולה להגיע רחוק/AP

זה חבל במיוחד, כי שאר הפאזל דווקא נראה בדיוק כפי שבפילי קיוו. ג'רו הולידיי, אוון טרנר ותד יאנג ביצעו קפיצת מדרגה ונראים כמו שלד נהדר לקבוצה טובה, שחקני הכנף החדשים שדרגו את הקליעה מבחוץ של הקבוצה, ההגנה עדיין טובה אם כי פחות מאשר בעונה שעברה עם איגודלה. ביינום בריא היה משפר בדיוק את התחומים שהקבוצה הזאת זקוקה להם - משחק פנים וריבאונד. כשרואים את שאר הקבוצה רק מתגברת התחושה שאיתו הם היו יכולים להגיע רחוק.

השאלה מה מצבו האמיתי של ביינום רלוונטית לא רק לעונה הזאת, הוא פחות או יותר הצ'אנס האמיתי היחיד של הסיקסרס להפוך את הדור הנוכחי לקבוצה שמסוגלת להתמודד ברצינות בצמרת. לא תהיה לפילדלפיה אפשרות להציע חוזה גדול למישהו כמו דוויט או אל ג'פרסון בקיץ, רק לביינום, וגם ככה הסיכוי שמישהו כזה יגיע נמוך מאוד. אל תתפלאו אם מנהלי פילדלפיה יעדיפו לתת לביינום זמן להתאושש, ייתנו לו חוזה מקסימום ויקוו לטוב.

דנבר

גם דנבר במאכזבות והמאוכזבות, מאחר שבנאגטס ציפו לשדרוג ובינתיים פתחו את העונה פחות טוב מאיך שסיימו את העונה שעברה. הפתיחה הזאת קשורה בעיקר לירידה חדה בתפקוד של טיי לאוסון וללו"ז עמוס במשחקי חוץ קשים, אבל גם לכך שאיגודלה, בינתיים, לא ממש משפר את הקבוצה. משחק ההתקפה הרבה פחות מבוסס עליו לכן הוא לא קרוב ל-6 אסיסטים למשחק שהיו לו בפילי, מבחינת מספרים הוא נראה כמו גרסא התקפית פחות יעילה של אפללו שהוא החליף.

השדרוג המרכזי שאיגודלה אמור היה להביא הוא בהגנה, אותה עדיף לבחון בעזרת המספרים הקבוצתיים. ובכן, לא. המספרים נראים דומים מאוד לשנה שעברה, במדד היעילות ההגנתית דנבר אפילו נחלשה ביחס לעונה הקודמת והיא מדורגת במקום ה-24 בליגה. AI2 מזכיר בהשפעה שלו על דנבר את ההשפעה של AI המקורי על הקבוצה (אייברסון, למי שהספיק לשכוח) - ציפו לקפיצת מדרגה, קיבלו בערך אותו הדבר בהרבה יותר כסף ולמדו להעריך את השחקן הסולידי שהוא החליף.

אנדרה איגודלה שחקן דנבר נאגטס עם דנילו גלינארי. Jack Dempsey, AP
דנבר קיבלה את אותו הדבר בהרבה יותר כסף. איגודלה/AP, Jack Dempsey

אורלנדו

עד לפני שבוע גם אפללו לא עמד בציפיות והשלים בכך 4 מ-4 לשחקנים המרכזיים בטרייד. הוא נראה כמו שחקן משנה שנקלע לסיטואציה בה דורשים ממנו להיות שחקן מוביל והוא מאוד מנסה אבל לא מצליח. כל מיני חדירות נואשות וזריקות לא לעניין פגמו ביעילות שאפיינה אותו בשנים קודמות, הורידו את האחוזים שלו והקפיצו את כמות האיבודים. אבל לאחרונה היו לו כמה משחקים יפים, כולל 30 נקודות מול הלייקרס, כך שאולי הוא מתחיל להבין איך לתפקד במצב החדש.

בכלל, נדמה לי שיהיה נכון להגיד שבינתיים דווקא אורלנדו יוצאת במצב סביר מהטרייד הזה. פרט לאפללו, גם הסנטר ניקולה ווקצ'ביץ' עושה קולות של שחקן חמישייה לגיטימי והרוקי הצעיר מו הארקלס מראה ניצוצות של מישהו ששווה להשקיע בו. המג'יק עשויים לצאת מהסיפור הזה עם שלושה שחקנים ראויים ביד, שזה לא נורא כפי שזה נראה בקיץ.

ארון אפללו שחקן אורלנדו מג'יק. AP
מתחיל לתפקד היטב במצב החדש, אבל כלל לא בטוח שזה טוב לאורלנדו. ארון אפללו/AP

בכלל, אורלנדו נראית יותר טוב מכפי שניתן היה לצפות. ביג בייבי, ג'אמיר נלסון וג'יי ג'יי רדיק משלימים עם אפללו רביעייה סבירה שהובילה את הקבוצה לכמה תוצאות יפות. הבעיה היא שקשה לראות לאן זה מתקדם. הארבעה האלה הם שחקנים בגילאים 26-30, לא ממש שלד צעיר ולא שחקנים שאמורים להשתפר. איש מהם לא נראה כמו מישהו שיכול להיות אחד משלושת השחקנים הכי טובים בקבוצה טובה באמת, וגם בין הצעירים לא מסתובב אחד כזה.

אורלנדו לא הצליחה לארגן לעצמה גמישות כלכלית בטרייד, כך ששחקנים איכותיים יוכלו להגיע בעיקר דרך הדראפט. מכיוון שתחתית ה-NBA היא עולם אורווליאני בו טוב הוא רע ורע הוא טוב, דווקא ההצלחה של הסגל הנוכחי פוגעת בסיכוי להגיע לבחירות הגבוהות ולהשיג כוכב כלשהו שבלעדיו הגג של הקבוצה הזאת יישאר נמוך מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully