וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנאתינייקוס גברה על פנר, קאחה השפילה את אפס

פאו טיילה ל-55:69 בחזרתו של באטיסט. הבאסקים המשתפרים נקמו בטורקים. מילאנו הסתבכה עם הפסד ביתי לז'לגיריס

שלב הבתים ביורוליג מתקרב לסיומו, והערב (שישי) הושלם המחזור התשיעי והלפני האחרון בשלב עם שישה משחקים נוספים. במוקד המשחקים עמד המפגש בין פנאתינייקוס לפנרבחצ'ה-אולקר בבית א' והחזרה המרגשת של מייק באטיסט לאואקה, שהסתיימה ב-55:69 מוחץ לפאו. מילאנו התרחקה מהשלב הבא עם הפסד ביתי 65:67 לז'לגיריס. ריטאס וילנה פתחה את הערב עם 62:67 על באמברג במשחק שעשוי להיות מכריע בקרב על המקום הרביעי בבית ד'. אנדולו אפס הובסה בבית 91:76 על ידי קאחה לבוראל, לובליאנה הפתיעה את חימקי מוסקבה עם 72:74 ואילו שאלון הפתיעה את סיינה עם 103:108 בהארכה בבית ב' של מכבי תל אביב.

מייק באטיסט שחקן פנרבחצ'ה אולקר. Panagiotis Moschandreou, GettyImages
קבלת פנים מרגשת ותבוסה מהדהדרת. מייק באטיסט/GettyImages, Panagiotis Moschandreou

בית א'

פנאתינייקוס - פנרבחצ'ה-אולקר 55:69

חזרתו המצופה של מייק באטיסט לאואקה לא הייתה קלה. הסנטר האמריקאי שעזר את פאו אחרי תשע עונות הקיץ נעצר על ידי רשויות המס היווניות אתמול, והערב הוא חטף תבוסה מהדהדת מהאקסית, שכבר הבטיחה את מקומה בשלב הבא. הטורקים שעדיין נאבקים על העפלה הצליחו להתגבר על רבע שני איום בו קלעו רק 9 נקודות ולכפות משחק צמוד עד הדקות האחרונות, אבל ברגעי הקלאץ' הירוקים לחצו על הדוושה, הפגיזו 26 נקודות ברבע האחרון וברחו לניצחון קל מכפי שנדמה. אנדי פנקו כיכב אצל המקומיים עם 15 נקודות, סופוקליס שחורציאניטיס היה יעיל עם 11 ו-6 ריבאונדים ודימיטריס דיאמנטידיס ניצח על ההצגה עם 9 נקודות, 9 אסיסטים ו-6 ריבאונדים. את המפסידים הוליך רומיין סאטו, שבילה את השנתיים האחרונות במדי פאו, עם 20 נקודות, בו מקאלב היה הבא אחריו ברשימת הקלעים של פנר המאכזבת עם 7 נקודות (2 מ-9 מהשדה). באטיסט הנרגש מהאהבה שהאוהדים היוונים הרעיפו עליו סיים עם 4 נקודות ב-20 דקות.

אולימפיה לובליאנה - חימקי 72:74

הסלובנים נשארו בחיים בתמונת הטופ 16 עם ניצחון מפתיע על הרוסים, יממה אחרי שקאנטו הדהימה את מוליכת הבית ריאל מדריד. הקבוצה של רימאס קורטינאיטיס, שכבר הבטיחה את עלייתה לשלב הבא למרות התבוסה במדריד בשבוע שעבר, נלחמה עד הסוף כדי להימנע ממבוכה נוספת, ופתחה בסערה לפני שרבע שני מצוין של לובליאנה החזיר אותה לעניינים. ואחרי מותחן בדקות הסיום שכלל שלל מהפכים, היו אלה הירוקים שצהלו עם ניצחון דרמטי. קלמן פרפליץ' הוביל את לובליאנה עם 16 נקודות, כולל סל הניצחון הדרמטי, יאקה בלאזיץ' הוסיף 13. פול דייויס קלע 20 לחימקי.

מצ'אי לאמפה שחקן קאחה לבוראל מול סמיח ארדן שחקן אנדולו אפס. Salih Zeki Sayar, GettyImages
נקמה על התבוסה מהסיבוב הקודם. לאמפה/GettyImages, Salih Zeki Sayar

בית ב'

שאלון - סיינה 103:108 (בהארכה)

הקבוצה הצרפתית החביבה, שלא עשתה חיים קלים למכבי תל אביב בשבוע שעבר, נתנה לאוהדיה ניצחון מתוק במשחקה הביתי האחרון אחרי שאיבדה כל סיכוי להשתחל לשלב הבא. סיינה הגיעה עם שלושה ניצחונות רצופים, אבל לא הצליחה לעצור את המטווח של המקומיים, שהוליכו בבטחה וגם לאחר שנגררו להארכה המשיכו לירות מכל פינה, בדרך ל-15 נקודות בהארכה בלייק שילב כיכב עם 28 נקודות, 7 ריבאונדים ו-5 ריבאונדים, שלדן וויליאמס הוסיף 15. את האיטלקים הוביל בובי בראון עם 26 נקודות, 1 מ-8 לשלוש ו-10 אסיסטים.

בית ג'

אנדולו אפס - קאחה לבוראל 91:76

זה לקח קצת זמן, אבל מינויו של ז'אן טבק למחליפו של דושקו איבנוביץ' כמאמן קאחה לבוראל מתחיל להשתלם. אחרי הניצחון הדרמטי על מילאנו בשבוע שעבר, הבאסקים חזרו מטורקיה עם הישג גדול, ונקמה על התבוסה הביתית שאפס הנחילה לה בסיבוב הקודם, עדיין תחת הרס"ר המונטנגרי. תומאס הרטל, גיבור הניצחון על מילאנו, המשיך להפגיז עם 22 נקודות (4 מ-6 מחוץ לקשת), וגם מצ'איי לאמפה כיכב עם 17 נקודות ו-7 ריבאונדים אצל קאחה, שלהטה עם 53 נקודות במחצית השנייה. בצד השני שיחק ג'ורדן פארמר 18 דקות בלבד וסיים עם 2 נקודות ו-3 אסיסטים, סשה וויאצ'יץ' קלע 21 לאפס, סמיח ארדן הוסיף 17.

שחקן ארמאני מילאנו קית' לנגפורד. Salih Zeki Sayar, GettyImages
20 נקודות באחוזים רעים לשלוש. לנגפורד/GettyImages, Salih Zeki Sayar

מילאנו - ז'לגיריס 67:65

האיטלקים השאפתנים הסתבכו כהוגן עם הפסד ביתי נוסף, והניצחון של קאחה לבוראל רק מקשה עליה לתפוס את הכרטיס לטופ 16. קית' לנגפורד קלע 20 נקודות למילאנו, אך רק ב-1 מ-5 מחוץ לקשת, וחבריו לא סיפקו לו יותר מדי עזרה, גם לא ריצ'רד הנדריקס ששיחק 18 דקות ותרם 2 נקודות ו-2 ריבאונדים. הליטאיםהתאוששו מהתבוסה הביתית לאולימפיאקוס במחזור הקודם למרות היעדרו של דריוש לאברינוביץ' שלא המריא עם הקבוצה לאיטליה, בעזרת 16 נקודות של פאוליוס יאנקונאס, מרקו פופוביץ' וטרמל דארדן הוסיפו 14 כל אחד.

בית ד'

ריטאס וילנה - באמברג 62:67

הליטאים הצליחו לשמור על סיכוי קטן להעפיל לטופ 16 עם ניצחונם השני בלבד בבית ד', ועל הדרך סיבכו את הגרמנים שהמעידה הלא צפויה עשויה לעלות להם בעלייה לשלב הבא. שתי הקבוצות הציגו יכולת רעה, כשהמקומיים ברחו ברבע השני בו עצרו את באמברג על 13 נקודות, והחזיקו מעמד במחצית השנייה. רנאלדאס סייבוטיס הוביל את המנצחים עם 19 נקודות (8 מ-14 מהשדה) ו-10 ריבאונדים, לאון ראדושביץ' היה היחיד פרט אליו שקלע בדאבל פיגרס עם 11. את האורחים הובילו מאייק זיברס ובוסטיאן נכבאר עם 12 נקודות כל אחד.

סוני ווימס שחקן צסק"א מוסקבה (ימין) מול רנלדאס סייבוטיס שחקן ריטאס וילנה. Robertas Dackus, GettyImages
עדיין עם סיכוי קלוש. רנאלדס סייבוטיס/GettyImages, Robertas Dackus

* בליגה הצ'כית שמרה נימברוק של ננו גינזבורג, יריבתה של הפועל ירושלים ביורוקאפ, על מאזן מושלם גם במחזור ה-15, כשהביסה 54:83 את USK פראג מהתחתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully