וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פברגאס: "עוד 30-20 שנה יעריכו את השיא שלנו"

ברצלונה קבעה את הפתיחה הטובה אי פעם בליגה. וגם: צפו במוריניו יוזם עימות עם אוהדי ריאל מדריד, 40 דקות לפני הדרבי

ברצלונה חגגה אתמול (שבת) יותר מעוד ניצחון, היא אף רשמה את הפתיחה הטובה ביותר אי פעם של קבוצה לליגה בספרד. ה-1:5 המוחץ של ברצלונה היה הניצחון ה-13 שלה (ותיקו אחד) ב-14 משחקים, ועם 40 נקודות מתוך 42 אפשריות, היא שיפרה את השיא הקודם של ריאל מדריד מ-1992/93 (שאז רשמה 12 ניצחונות ו-2 תיקו). התיקו היחיד של ברצלונה העונה היה בקלאסיקו מול ריאל.

במקביל גם נמשכת המעקב אחרי השיא של ליאונל מסי, ובספרד היו חילוקי דעות אם לזקוף לזכותו של מסי את השער הראשון, מאחר שמגן בילבאו נגע בכדור לפני שעבר את קו השער. בסיום המשחק התברר כי השופט מתאו להוז נתן את השער למסי, ואחרי שהארגנטינאי השלים צמד במחצית השנייה, הוא כרגע עומד על 84 שערים ב-2012, רחוק שער אחד מהשוואת שיאו המיתולוגי של גרד מולר ב-1972 (85 שערים). מסי כבש העונה בליגה 21 שערים: תשעה צמדים ושלושער. עם 21 שערים, יש לו לבד יותר שערים מאשר ל-16 קבוצות בליגה.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה עם ג'ורדי אלבה. רויטרס
עוד שער למנאייק. מסי/רויטרס

ססק פברגאס, אחד הבולטים בברצלונה אתמול, הודה בסיום ש"אני חושב שהשיא שלנו ידבר בעד עצמו בעוד 20 או 30 שנה, אבל יותר חשוב שהקבוצה ניצחה והשיגה שלוש נקודות. היה לנו מזל שכבשנו את השער הראשון המהיר, כי בילבאו קבוצה טובה".

טיטו וילאנובה אמר בסיום ש"זה ניצחון מאוד מרגש. אתלטיק היא יריבה קשה, והיא תמיד לוחצת ולא מאפשרת לך הרבה זמן לחשוב. אבל אני מאוד גאה בתצוגה של השחקנים, במיוחד על כך ששברו את השיא. זה מרשים מאוד לנצח את כל המשחקים האלה. אבל אני גאה אפילו יותר ב-1:5 על בילבאו, ושהשחקנים ממשיכים לחפש את השער השישי".

גם מרסלו ביילסה, מאמן בילבאו, החמיא לבארסה. "בכל פעם שאיבדנו את הכדור, קיבלנו התקפה מתפרצת במהירות מסחררת", אמר המאמן, שסבור שברצלונה לא השתנתה בכלל מאז עזיבת פפ גווארדיולה: "עדיין יש להם את אותו כוח, אותו סגנון, אותה נחישות, אותו איזון בכל חלקי המגרש".

טיטו וילאנובה, מאמן ברצלונה. רויטרס
" אני מאוד גאה בתצוגה של השחקנים, במיוחד על כך ששברו את השיא". וילאנובה/רויטרס

ז'וזה מוריניו עושה את מה שז'וזה מוריניו עושה

במשחק המרכזי של המחזור גברה ריאל מדריד 0:2 על אתלטיקו בדרבי, ובכל זאת נותרה מרחק 11 נקודות ברצלונה וחמש מסגנית המוליכה, יריבתה העירונית. כריסטיאנו רונאלדו הצטיין עם שער ובישול למסוט אוזיל. אחד האירועים המעניינים במשחק התרחש דווקא 40 דקות לפני שריקת הפתיחה, כאשר ז'וזה מוריניו בחר לעלות לכר הדשא לבדו כדי לאפשר ל"אוהדים שרוצים לקלל אותי לשרוק לי בוז", כפי שהבטיח במסיבת העיתונאים ערב המשחק. הקהל, כפי שתראו מיד, דווקא תמך בגדול:

"זה לא היה משהו נגד האוהדים", דאג עוזר המאמן איטור קראנקה להסביר את המחווה הייחודית. "אנחנו בכלל היינו בחדר ההלבשה ולא ראינו את זה. זה מוריניו, הוא מאמן שמראה את הפרצוף שלו, בתקשורת, על המגרש ועל הספסל. הוא לעולם לא מתחבא".

על המשחק עצמו אמר קראנקה: "ידענו שיהיה משחק קשה, כי אתלטיקו הגיעה עם הרבה ביטחון. כולם חשבנו שזו תהיה השנה שהם מנצחים אותנו, אבל הראנו המון אופי. החזק מנצח. תמיד אנחנו מראים אופי חזק, אבל במיוחד כשהיריבה העירונית מגיעה. זה היה משחק לשמח את הקהל אחרי ההפסד לבטיס".

אוהדי ריאל מדריד תומכים במאמנם, ז'וזה מוריניו. Gonzalo Arroyo Moreno, GettyImages
חלק גדול מהקהל בעדו. אוהדי ריאל מניפים שלטי תמיכה במוריניו/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully