וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסיאס: "לפעמים מוריניו צריך להיות יותר רגיש איתנו"

ההפסד לבטיס יצר זעזוע בריאל, אחרי שהמאמן האשים: "חשבתי שצעירים כאלה יכולים לשחק גם ברביעי וגם בשבת בלי בעיות"

הלם. רק כך אפשר לתאר את ההרגשה שאחזה בריאל מדריד מהרגע ששופט המשחק אמש (שבת) שרק את השריקה האחרונה וקבע הפסד של הבלאנקוס 1:0 בסביליה מול בטיס. לברצלונה מחכה משחק חוץ היום מול לבאנטה ובבירת ספרד יודעים היטב שניצחון של בארסה יפתח פער של 11 נקודות בין הקבוצות וינשל כמעט רשמית את ריאל מתואר האליפות, אותו החזירה לעצמה רק בעונה שעברה.

בסיום המשחק, ז'וזה מוריניו בחר להאשים את כל העולם ובכן, מלבד את עצמו כמובן: "ברור שמי שמשחק ביום רביעי לא צריך לשחק שוב בשבת", אמר 'המיוחד', שהתכוון לכך שברצלונה שיחקה באלופות בשלישי ונחה עד היום, בניגוד לקבוצתו, "אחרים שולטים על לוח המשחקים, אבל בסוף תמיד אני זה שצריך לדבר. כמו על השופט שהיה לנו מול סיטי. תמיד אני הרע בסוף".

מאמן ריאל מדריד ז'וזה מוריניו. AP
נמאס לו להיות הרע תמיד. מוריניו/AP

למרות התלונות הללו, מוריניו בחר להטיל לא מעט מהאשמה גם על שחקניו ועשה זאת באמצעות הקבלה מעניינת: "אנחנו מדברים כאן על שחקנים מקצוענים מהשורה הראשונה. גם אם הם יותר עייפים מהרגיל, הם צריכים להראות את היכולות האחרות שלהם, כמו חוזק מנטלי והקרבה. כשראיתי את ראדק סטפאנק, בגיל 34, משחק שלושה משחקים בשלושה ימים בגמר גביע דייויס נגד ספרד וראיתי שהוא מת לנצח כדי לתת את הגביע למדינה שלו, חשבתי שצעירים בגילאי 23-26 יכולים לשחק בלי בעיות ברביעי ושוב בשבת. בספורט, הלב חשוב מאוד, לא רק הרגליים. כשרוצים משהו מאוד, מתגברים על הקשיים".

על המשחק עצמו אמר מוריניו לעיתונאים: "אתם מחמיאים לנו כשאתם שפתחנו טוב. היינו קצת יותר טובים בהתחלה מאשר בהמשך, אבל כשאני מפסיד אני לא מחפש תירוצים. בטיס נלחמה מהרגע הראשון ועד האחרון ונתנה הכל. בירכתי את השחקנים שלהם. הם לא אשמים בזה שפסלו לנו שער חוקי של בנזמה או לא נתנו לנו פנדל שהיה בדקות האחרונות".

לסיום, נשאל מוריניו כמובן על המצב בליגה כעת: "בעונה שעברה היינו ביתרון 10 נקודות במרץ ופתאום הכל הסתבך והליגה נפתחה. כנראה שעכשיו נהיה בפיגור 11 ובסוף העונה בפיגור תשע, 13 או 11, לא שלוש או ארבע נקודות. אנחנו לא אופטימיים מדי, אבל גם לא פסימיים, המצב קשה, אבל אני לא רוצה שנתרכז בתואר אחד, אני חושב על כל משחק בנפרד. אני מבין שאוהדים איבדו תקווה".

איקר קסיאס שוער ריאל מדריד. AP
לא מפחד לצאת נגד מאמנו. קסיאס/AP

מי שלא אהב כלל את ההתקפה של מוריניו היה השוער שלו איקר קסיאס, שידע לא מעט עליות ומורדות ביחסיו עם המאמן: "למוריניו יש את המזג שלו, אבל לפעמים הוא צריך להיות יותר רגיש עם השחקנים. ההפסד הזה הוא מכה כואבת עבורנו, עשינו שני צעדים לאחור במאבק על התואר. הכל משפיע, גם העייפות, גם הרצון של בטיס להחזיר לאוהדים שלה על התבוסה בדרבי, גם השופט. צריך להמשיך הלאה, לעבוד קשה ולהיות מאוחדים יותר".

הפרשנים במדריד החמיאו לבטיס על כך שהצליחה להוציא מהמשחק את צ'אבי אלונסו ובכך לשתק את ההתקפה המדרידאית ובנוסף, טענו שבניגוד לקבוצות עבר של מוריניו, השחקנים לא נלחמים עבורו, כשהם מביאים כדוגמא העיקרית את סרחיו ראמוס, עוד אחד שלא ידוע ביחסים טובים במיוחד עם המאמן.

רובן קסטרו שחקן בטיס לפני סרחיו ראמוס שחקן ריאל מדריד. AP
מה עובר עליו? רובן קסטרו מקדים את סרחיו ראמוס/AP

בבטיס חגגו כמובן, כשאחרי ה-5:1 המשפיל שספגו בדרבי מול סביליה לפני שבוע, הם הצליחו להחזיר הרבה מאוד מהכבוד שלהם והאהבה של האוהדים: "מה שהיה, היה", אמר המאמן המאושר פליפה מל, "אי אפשר לתקן את מה שהיה נגד סביליה, זה כבר עבר. ההבדל היה שהפעם תקפנו טוב בניגוד לשבוע שעבר וזה הרבה בזכות הקהל שעודד, אבל בעיקר בזכות השחקנים. הרבה שחקנים נתנו הכל במשחק הזה ועבור מאמן, זה הכי טוב שיש".

בניאט הצעיר, שכבש את השער היחיד במשחק, סיכם: "עברנו שבוע לא פשוט, גם הקהל וגם אנחנו. היינו צריכים משחק טוב, הניצחון הזה מגיע לנו. היה לי מזל שהכדור הגיע אליי בצורה טובה ואני שמח שהבעיטה שלי הלכה למקום הנכון. עשינו הגנה טובה, באנו בגישה נכונה למשחק. לריאל יש שחקנים מספיק טובים כדי להמשיך ולהיאבק על האליפות".

בניאט שחקן בטיס מול סמי חדירה שחקן ריאל מדריד. GettyImages
החזירו לקהל אחרי הדרבי. בניאט מול סמי חדירה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully