וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראדק סטפאנק: "זה הרגע שחלמתי עליו כל חיי"

צ'כיה חגגה את הזכייה בגביע הדייויס והניצחון על ספרד, הטניסאי הוותיק: "זה מדהים". אלמגרו: "עוזבים עם הראש מורם"

מה תגידו על נבחרת הדייויס של צ'כיה, שלראשונה מאז 1980 זכתה להניף את גביע הדייויס? הנבחרת הצ'כית נקמה אתמול (ראשון) בספרד על ההפסד לפני שלוש שנים 5:0 בגמר הטורניר, ועם ניצחון גדול של ראדק סטפאנק על ניקולאס אלמגרו 4:6, 6:7, 6:3, 3:6 הצ'כים חגגו בפעם השנייה בהיסטוריה את הזכייה במפעל.

שחקני נבחרת הדייויס של צ'כיה חוגגים את הזכייה. רויטרס
לראשונה מזה 22 שנה שנבחרת מנצחת גם בדייויס וגם בפדרציה/רויטרס

ספרד, שזכתה בשנה שעברה בתואר ובסך הכל רשמה ארבעה תארים (כולם בין 2000 ל-2011) הייתה קרובה להמשיך את המומנטום, אבל הדחיפה של הקהל המקומי בפראג סידרה לצ'כים דאבל אחרי שרק לפני שבועיים נבחרת הפדרציה זכתה בטורניר המקביל לנשים אחרי ניצחון על סרביה. הפעם האחרונה שמדינה זכתה בשני התארים הייתה לפני 22 שנה, ובכלל ההיסטוריה של הצ'כים בכך שהם הוסיפו גם את גביע הופמן וזכו בשלושת התארים.

סטפאנק, שקפץ על הרשת והניף את התואר לעיני 14,580 צופים זכה לחיבוקים ונשיקות מחבריו לנבחרת ורץ אל אשתו כשדמעות על לחייו. אחרי 32 שנה ומאז ימי איבן לנדל, הצ'כים יכולים סוף סוף לחייך.

ראדק סטפאנק שחקן נבחרת הדייויס של צ'כיה. רויטרס
גיבור לאומי. ראדק סטפאנק/רויטרס

"חלמתי על הרגע הזה כל חיי, ועכשיו אנחנו עומדים כאן כאלופי גביע הדייויס, זה מדהים", אמר סטפאנק שנבחרתו זכתה לחגוג בגמר ה-100 של גביע הדייויס. כזכור, סטפאנק ואלמגרו הגיעו למשחק החמישי והמכריע אחרי שדויד פרר הביס את תומאס ברדיך 2:6, 3:6, 5:7 ושלח את ההכרעה למשחק חמישי.

נתון לא פחות מעניין מדבר על כך שסטפאנק הוא הטניסאי הראשון שחוצה את גיל 30 ומשיג ניצחון במשחק חמישי בגמר הטורניר. "קשה לי לתאר את מה שאני מרגיש עכשיו", הוסיף הזוכה המאושר. "הגעתי למגרש במחשבה שאני צריך להישאר רגוע, רעב, עם מוטיבציה רבה ומרוכז. שיחקתי בצורה אגרסיבית. רציתי להיות זה שפעיל במשחק וזה ששולט בו, וזה השתלם לי".

ניקולאס אלמגרו טניסאי ספרדי. AP
עוזבים עם הראש מורם. ראדק סטפאנק/AP

המפסיד הגדול של הערב ניקולאס אלמגרו אמר: "אלה רגעים קשים מאוד, אבל אנחנו לא צריכים להחמיר עם עצמנו מכיוון שנלחמנו עד הרגע האחרון. אנחנו הסגנים של גביע הדייויס. זה לא מה שרצינו מכיוון שהגענו לכאן כדי לזכות בתואר, אבל אנחנו עוזבים עם הראש מורם ויודעים שעשינו עבודה טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully