וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'כיה זכתה בגביע הדייויס לשנת 2012

סטפאנק ואלמגרו עלו למשחק חמישי בגמר בין צ’כיה לספרד, הצ’כי ניצח 1:3 והעניק תואר שני בהיסטוריה לנבחרת שלו

גמר גביע הדייויס ה-100 היה הכי מותח שיש וסיפק את כל הקבלות לאירוע פנטסטי. בפעם השנייה בתולדותיה נבחרת צ'כיה זוכה להניף את התואר והיא עושה את זה אחרי ניצחון 2:3 אדיר על חשבונה של ספרד, מי שנחשבת לנבחרת הכי מעוטרת מאז תחילת המילניום. בהופעתה הרביעית בגמר (ב-2009 זה הסתיים עם הפסד כואב לאותה ספרד 5:0), צ'כיה חוגגת אחרי ניצחון גדול במשחק החמישי של ראדק סטפאנק על חשבון ניקולאס אלמגרו. בכך צ'כיה משלימה דאבל אחרי שרק לפני שבועיים נבחרת הפדרציה זכתה בטורניר המקביל לנשים עם ניצחון על סרביה.

שחקני נבחרת הדייויס של צ'כיה חוגגים את הזכייה. רויטרס
השלימו דאבל תוך שבועיים. סטפאנק/רויטרס

המפגש החל כזכור כבר ביום שישי עם ניצחון של דויד פרר על סטפאנק בשלוש מערכות, אבל תומאס ברדיך הצ'כי איזן ל-1:1 אחרי ניצחון על אלמגרו. במשחק הזוגות ברדיך וסטפאנק שיתפו פעולה וגברו על מרסל גראנולרס ומארק לופז כדי לטפס ל-1:2, אבל ביום המשחקים המכריע פרר פגש את ברדיך והכניע אותו בשלוש מערכות כדי לשלוח את ההכרעה למשחק חמישי ואחרון. סטפאנק ואלמגרו על המגרש בפראג וסיפקו משחק באמת גדול. סטפאנק ניצח בשתי המערכות הראשונות, אלמגרו צימק, והצ'כי סגר את הסיפור במערכה הרביעית כדי להוציא את החגיגות לדרך.

ראדק סטפאנק שחקן נבחרת הדייויס של צ'כיה. רויטרס
אלמגרו נתן את כל מה שהוא יכול, זה לא הספיק מולו. סטפאנק/רויטרס

תומאס ברדיך - דויד פרר 6:2, 6:3, 7:5

ברדיך היה שותף לשתי הנקודות שהצ'כים השיגו עד עכשיו. הוא ניצח את ניקולאס אלמגרו ביום שישי בתום מותחן של חמש מערכות ואתמול העניק לנבחרת הביתית 1:2 ביחד עם ראדק סטפאנק במשחק הזוגות, אבל הפעם לא היווה יריב למדורג חמישי באולם, על אף שעצם העובדה שהמשחק התקיים באולם הייתה אמורה להעניק לו יתרון משמעותי.

פרר שסיים את עונת השיא בקריירה שלו, במסגרתה הגיע לחצאי הגמר ברולאן גארוס ובאליפות ארה"ב הפתוחה ולרבעי הגמר באליפות אוסטרליה הפתוחה ובווימבלדון, ניצח במערכה הראשונה 2:6, המשיך ל-3:6 בסט השני וכבר הוליך 2:4 במערכה השלישית לפני שהצ'כי חזר וניצח בשלושה משחקונים ברציפות. זו, כך מסתבר, הייתה שירת הברבור של ברדיך. פרר שבר, השתלט בחזרה על המשחק וניצח 5:7.

דויד פרר טניסאי ספרדי. AP
השאיר את הספרדים בתמונה. דויד פרר/AP

ראדק סטפאנק - ניקולאס אלמגרו 4:6, 6:7, 6:3, 3:6

אל המשחק המכריע בגמר עלו ראדק סטפאנק וניקולאס אלמגרו, שני הטניסאים שהפסידו ביום המשחקים הראשון, כדי לקבוע מי תזכה בטורניר. סטפאנק היה נחוש יותר במערכה הראשונה וניצח 4:6. המערכה השנייה כללה שתי שבירות, אחד מצד כל אחד, ובמצב של 5:5 סטפאנק הגיש ועלה ל-5:6, אבל גם כשהוא עם הגב אל הקיר, אלמגרו הצליח לחזור, להשוות ל-6:6 ולכפות שובר שוויון. מתח? עצבים? שום דבר מזה כי סטפאנק לקח את שובר השוויון על האפס בדרך ל-6:7 במערכה ול-0:2 במשחק.

אבל דווקא אז כשסטפאנק אמור היה לנצל את הדחיפה האדירה שהוא קיבל, במצב של 2:2 אלמגרו זכה במשחקון נוסף והשיג שבירה ראשונה במערכה כדי לטפס ל-2:4. מכאן הספרדי המשיך במומנטום, דהר ל-3:6 וצימק ל-2:1 במערכות. המערכה הרביעית נפתחה בצורה רעה מבחינתו של אלמגרו, שנשבר כבר במשחקון השני ונפל ל-2:0. סטפאנק ניצל זאת עד תום והשיג יתרון של 1:4. השניים שמרו כל אחד על ההגשות שלהם בהמשך, וסטפאנק סגר את הסיפור במשחקון ההגשות שלו, ניצח 3:6 וצ'כיה החלה בחגיגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully