וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופק אזרבייג'אן: המקום האמיתי של נבחרת ישראל באירופה

14.11.2012 / 13:00

בישראל יש עדיין כמה אנשים שבטוחים שאנחנו טובים יותר מנבחרות כמו בלארוס. לכבוד המשחק, ניסינו לבדוק מה באמת מקומנו ביחס לנבחרות האלה מהדרג השלישי והרביעי ומיהן אותן נבחרות בינוניות שעקפו אותנו

דרור פיקלני

אל הגרלת מוקדמות מונדיאל 2014 שנערכה בריו, הגיעה ישראל כנבחרת השנייה בטיבה בדרג ג'. רק שוויץ הקדימה אותנו אז בקבוצה השלישית, כאשר המדד הקובע היה דירוג פיפ"א. כשנה וארבעה חודשים לאחר מכן, כל יתר נבחרות דרג ג' כבר הספיקו לעבור את ישראל. לו ההגרלה הייתה נערכת כעת, ישראל (78 בדירוג פיפ"א) הייתה מדשדשת בשיפולי הדרג הרביעי. אז כל מי שבטוח כי הגדלת טורניר היורו ל-24 נבחרות מקנה לנו מקום של כבוד באליפות אירופה שתיערך בצרפת ב-2016, כדאי לו להביט היטב בנעשה מסביב. בזמן שאצלנו דורכים במקום, נבחרות כמו הונגריה, בוסניה ומונטנגרו מראות לנו את הגב, ואחרות כמו שוויץ או בלגיה - מדינות כדורגל להן נהגנו ללעוג - מתקרבות בצעדי ענק לצמרת האירופית. אפילו בלארוס, יריבת ישראל הערב (רביעי, 20:35, ערוץ 1) מביטה מלמעלה על הנבחרת של אלי גוטמן ופרשניה תוהים מדוע ההתאחדות לא בחרה יריבה חזקה יותר.

אז מה הם עשו נכון? לפני כל משחק מול יריבות מהסוג של בלארוס אנחנו עדיין מרגישים שיש לנו נבחרת טובה יותר. מה באמת מקומנו האמיתי, ביחס לנבחרת האלה. מיהן הנבחרות שעקפו אותו?

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל (מימין) לצד אבי לוזון יו"ר ההתאחדות לכדורגל. ברני ארדוב
הבדיחה על חשבוננו. אלי גוטמן עם אבי לוזון/ברני ארדוב

שוויץ

דירוג פיפ"א נוכחי: 16

הישגי עבר:

שוויץ השתתפה תשע פעמים בגביע העולמי (רבעי גמר ב-1934, 1938 ו-1954). היא נטלה חלק בשני המונדיאלים האחרונים (עברה את שלב הבתים ב-2006, כשלה ב-2010 למרות ניצחון על ספרד) ואירחה יחד עם אוסטריה את אליפות אירופה ב-2008, שהייתה השלישית שלה בסך הכל. בכולן, אגב, לא צלחה את השלב הראשון.

הדורות הבאים:

בעשור האחרון הפכו הנבחרות הצעירות של שוויץ לכוח משמעותי באירופה. גלי ההגירה הגדולים הרחיבו את מבחר השחקנים במדינה, וכך הנבחרת עד גיל 17 זכתה בשתי אליפויות אירופה (2002 ו-2009) והנבחרת עד גיל 21, שכלל לא העפילה לטורנירים גדולים עד שנת 2002, היא סגנית אלופת אירופה הנוכחית שהצמיחה לנבחרת הבוגרת כישרונות כמו גרניט שאקה, שרדאן שאקירי, אדמיר מחמדי ואחרים.

אירופה בידם?

שוויץ שלחה עד היום ארבע קבוצות לליגת האלופות (סך הכל שמונה הופעות) והישג השיא שייך לבאזל שהגיעה לשמינית הגמר בעונה שעברה. העונה יש לשוויץ שתי קבוצות בשלב הבתים של הליגה האירופית, באזל ויאנג בויז, שנמצאות בתמונת העלייה והביאו יחד 11 נקודות, לעומת שלוש בלבד של שתי הישראליות במפעל. כמו כן, הליגיונרים השוויצרים פזורים בקבוצות בכירות כמו באיירן מינכן, ארסנל, יובנטוס ונאפולי.

קמפיינים אחרונים:

זוכרים את מוקדמות מונדיאל 2010? ישראל הוגרלה לבית ב' עם יוון ושוויץ, ואבי לוזון דיבר על ההגרלה הכי נוחה שיכולה להיות. התוצאה? הנבחרת בכחול-לבן סיימה רביעית, בעוד שוויץ העפילה כראש בית למונדיאל עם הפסד בודד. במוקדמות יורו 2012 סיימה שוויץ שלישית בבית ז', אחרי אנגליה ומונטנגרו. הייתה זו הפעם הראשונה מאז יורו 2004 בה שוויץ נותרה מחוץ לטורניר גדול, כשבקמפיין הנוכחי מוליכים השוויצרים את בית ה' ונראים בדרך הבטוחה להעפיל שוב למונדיאל.

מה הם עושים נכון?

אחרי הכישלון ביורו הביתי ב-2008, החליטו בשוויץ להביא מאמן זר. ולא סתם מאמן זר, אלא פיגורה בדמותו של אוטמר היצפלד. מאז הוא בתפקיד, מבלי שאף אחד יערער על מעמדו. גם הכישלון בקמפיין הקודם לא גרם לשוויצרים לשקול פרידה מהמאמן המעוטר. האמונה השלמה הזו צפויה להשתלם בקרוב.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אוטמאר היצפלד מאמן פ.צ. באזל. Alex Grimm, GettyImages
שוויץ בחרה נכון. אוטמר היצפלד/GettyImages, Alex Grimm

אירלנד

דירוג פיפ"א נוכחי: 36

הישגי עבר:

אירלנד הופיעה בשלושה גביעי עולם והישג השיא שלה נקבע ב-1990, אז העפילה לרבע הגמר. באליפות אירופה השתתפו האירים רק פעמיים, כאשר ההופעה ביורו 2012 (סיימו ללא נקודות) הייתה הראשונה שלהם בטורניר גדול מאז מונדיאל 2002.

הדורות הבאים:

בעוד הנבחרת הצעירה מאכזבת, הבשורה באירלנד מגיעה מכיוון הנבחרת עד גיל 19, שב-2011 הגיעה לחצי גמר אליפות אירופה וממנה אמורים לצאת שחקני המפתח העתידיים.

אירופה בידם?

ממש לא. מרבית השחקנים האירים משחקים באנגליה, כך שהקבוצות המקומיות מרכיבות ליגה חלשה ומתקשות לרשום הישגים בזירה האירופית. אף על פי כן, שמרוק רוברס הפכה בעונה שעברה לקבוצה האירית הראשונה שמעפילה לשלב הבתים בליגה האירופית, כשהדהימה את פרטיזן בלגרד עם ניצחון בסרביה ולפני כן גם ציינה ניצחון היסטורי במוקדמות ליגת האלופות.

קמפיינים אחרונים:

ב-2008 נקלעה אירלנד לבית קשה וסיימה אחרי צ'כיה וגרמניה, למרות תיקו ביתי עם שתיהן. במוקדמות 2010 נעצרה אירלנד בשלב הפלייאוף, לאחר אותה נגיעת יד ידועה לשמצה של תיירי הנרי. בקמפיין הקודם הגיע התיקון, עם עוד מקום שני שסידר פלייאוף, בו קיבלה הנבחרת של ג'ובאני טראפטוני הגרלה נוחה הרבה יותר ועלתה ליורו על חשבונה של אסטוניה.

מה הם עושים נכון?

די פשוט: הם באמת אוהבים בכל ליבם את הנבחרת - הן האוהדים והן השחקנים. הצבא הירוק שליווה את השחקנים ליורו ריגש את כל אירופה, וכך גם התמיכה בנבחרת אחרי התבוסה המשפילה 6:1 בבית לגרמניה. פטריוטיות לשמה.

אוהדי אירלנד חוגגים. Christof Koepsel, GettyImages
אותם אף אחד לא יכול לעצור. אוהדי נבחרת אירלנד/GettyImages, Christof Koepsel

בלגיה

דירוג פיפ"א נוכחי: 20

הישגי עבר:

11 השתתפויות בגביע העולמי ועוד ארבע באליפויות אירופה. ימי הזוהר של הכדורגל הבלגי היו בשנות ה-80', כאשר ב-1980 העפילו השדים האדומים לגמר היורו וב-1986 הגיעו לחצי גמר המונדיאל. מאז הם מתרפקים על העבר.

הדורות הבאים:

בניסיון להתעלות על הימים ההם של שנות ה-80', הבלגים מייצרים בשנים האחרונות כישרונות בסיטונות. הנבחרת הצעירה אמנם לא תהיה ביורו הקרוב בישראל, אבל שחקנים מהנבחרת שהגיעה עד חצי הגמר ב-2007 (אקסל ויטסל, יאן ורטונגן, גיום ז'ילה) מפארים כיום את הנבחרת הבוגרת.

אירופה בידם?

לא בידי המועדונים, אלא בידי השחקנים. בעוד אנדרלכט, קלאב ברוז' וכל היתר מתקשות להחזיר עטרה ליושנה ומתבוססות בבינוניות, כבודדים הפכו הבלגים לסחורה החמה באירופה. כמעט כל קבוצה גדולה מתהדרת כיום בבלגי, ויתר רודפות אחר תוצרים שונים של הנבחרת. איך לא? הם צעירים, חזקים, אתלטים ומוכשרים, ופס הייצור הזה עובד ללא הפסקה.

קמפיינים אחרונים:

זה צריך להיות הטורניר של בלגיה. מאז התקדמה לשלב הנוקאאוט במונדיאל 2002, בלגיה לא נטלה חלק בטורניר גדול. הכישלון המתמשך, שכלל מקום שלישי בבית של גרמניה וטורקיה במוקדמות יורו 2012, צפוי להיעצר עם עלייה למונדיאל בברזיל. בלגיה מובילה את בית א' יחד עם קרואטיה ונהנית מאינפלציה של שחקנים נפלאים, כאלה שלא ידעו את משה ולא נולדו כאשר הנבחרת של אנזו שיפו כיכבה במקסיקו 86'. רבים כבר מהמרים עליה כסוס השחור של המונדיאל הבא.

מה הם עושים נכון?

ניצול נכון של הקוסמפוליטיות במדינה. במקום להילחם בתופעה, הבלגים בחרו לחבק את בני המהגרים שמהווים כיום את החלק הארי בנבחרת. אדן הזאר הוא צרפתי, מרואן פלאיני מרוקני, מוסא דמבלה ממאלי, לקפטן וינסנט קומפני שורשים קונגולזים והרשימה עוד ארוכה. מקיבוץ הגלויות הזה הורכבה נבחרת על שצפויה לזנוח את הדרג השלישי לאנחות ולשוב לצמרת האירופית.

בלם נבחרת בלגיה וינסנט קומפני חוגג שער שחקני נבחרתו. רויטרס
קיבוץ גלויות שווה מקום בצמרת האירופית. שחקני נבחרת בלגיה/רויטרס

צ'כיה

דירוג פיפ"א נוכחי: 25

הישגי עבר:

סגנית אלופת אירופה מ-1996 השתתפה מאז בכל אליפויות אירופה, כולל רבע גמר ביורו האחרון, וכנבחרת עצמאית העפילה למונדיאל אחד ב-2006.

הדורות הבאים:

מאז שפטר צ'ך הביא במו ידיו את אליפות אירופה ההיסטורית לנבחרת צעירות ב-2002, צ'כיה הסתפקה במקום הרביעי ב-2011 ונעצרה בשלב הפלייאוף בדרך ליורו בישראל על ידי רוסיה. למרות זאת, הצ'כים ממשיכים לגדל שחקנים ובונים על תוצרים של הנבחרת עד גיל 19, שהגיעה לגמר ב-2011. זה אולי לא הדור של קארל פובורסקי ופאבל נדבד, אך בכל זאת יש לא מעט פוטנציאל שאמור לצוץ בשנים הקרובות.

אירופה בידם?

לא, אבל ישראל כן. ארבעה מפגשים היו בשבועות האחרונים בין הנציגות הישראליות בליגה האירופית לנציגות הצ'כיות, וההבדלים ניכרו בכל משחק. שלושה הפסדים ותיקו - זה המאזן המשותף של הפועל תל אביב וקרית שמונה מול ויקטוריה פלזן וספרטה פראג. למרות ליגה בינונית במקרה הטוב ונטישה המונית של שחקנים לאירופה, הצ'כים קרובים לסגור את הפער מישראל בדירוג הקבוצות ובעימותים הישירים תמיד נמצאים לפנינו.

קמפיינים אחרונים:

צ'כיה הורדה לדרג השלישי בגלל הכישלון במוקדמות מונדיאל 2010, אז האחות סלובקיה היממה אותה וגם סלובניה סיימה לפניה. במוקדמות יורו 2008 הצליחה צ'כיה לסיים לפני גרמניה בזכות הפרש שערים, וב-2012 עלתה ליורו עם ניצחון כפול על מונטנגרו בפלייאוף. בקמפיין הנוכחי מצפה לצ'כיה אתגר גדול, כשהיא עדיין ללא הפסדים אך נאבקת עם בולגריה ודנמרק על המקום השני בבית אותו מוליכה איטליה.

מה הם עושים נכון?

שומרים על השלד. כל הנבחרת בנויה על מה שנקרא "דור הביניים". צ'ך, תומש רוזיצקי, ירוסלב פלאשיל ומילאן בארוש אולי לא התקרבו להישג כמו הנבחרת של 96', אבל הפכו את צ'כיה לנבחרת יציבה וחזקה שיודעת להתאושש ממפלות. הם האליטה של הנבחרת ומושכים אליהם את האש במודע. כך לצעירים קל יותר להתאקלם, ההיררכיה ברורה והנבחרת מתנהלת כמו קבוצה.

פטר צ'ך שוער נבחרת צ'כיה (ימין) עם מילאן בארוש. רויטרס
מושכים אליהם את האש במודע. פטר צ'ך עם מילאן בארוש/רויטרס

בוסניה

דירוג פיפ"א נוכחי: 31

הישגי עבר:

מאז הפכה לחברה בפיפ"א ביולי 1996, בוסניה עדיין לא העפילה לטורניר גדול. הישג השיא שלה היה במוקדמות מונדיאל 2010, אז נעצרה בפלייאוף על ידי פורטוגל שניצחה פעמיים בתוצאה 0:1. אותה פורטוגל הייתה זו שעצרה את בוסניה גם בפלייאוף ליורו 2012, עם ניצחון 2:6 גדול.

הדורות הבאים:

גם מאוכלוסיה של כארבעה מיליון איש, אפשר להצמיח לא מעט שחקני כדורגל מוצלחים. בוסניה אמנם לא שלחה עדיין נבחרת לאליפות אירופה עד גיל 21, אבל במוקדמות היורו הציגו נבחרת מוכשרת שרשמה את הופעתה המוצלחת ביותר אי פעם וסיימה במקום השני אחרי גרמניה החזקה. נבחרות הנוער עדיין לא ברמה מספקת.

אירופה בידם?

ממש לא. הקבוצות הבוסניות נמצאות רחוקות מאוד מהעפלה לשלב הבתים במפעלי אופ"א, מדורגות יחד עם הקבוצות האיריות ויכולות רק לקנא בהישגים של ישראל, במיוחד אחרי התבוסות שספגו בוראץ, שירוקי וז'לייזניצ'אר בארץ הקודש בשנים האחרונות. שוב מדובר בתוצאה של ליגה חלשה, נטולת משאבים או שחקני נבחרת בולטים. ליגיונרים כמו אדין דז'קו מהווים את מקור הגאווה האמיתי.

קמפיינים אחרונים:

בוסניה מתקדמת בעקביות מאז היותה מדינה עצמאית ונחשבת ליריבה שאף אחד לא רוצה לפגוש במוקדמות. מקום רביעי אחרי ישראל במוקדמות מונדיאל 2002, מקום רביעי במוקדמות יורו 2004 (פספסה העפלה בגלל תיקו במשחק האחרון מול דנמרק המוליכה), מקום שלישי במוקדמות 2006 אחרי סרביה וספרד, מקום רביעי במוקדמות 2008, מקום שני ב-2010 וב-2012.

מה הם עושים נכון?

שמו את הפוליטיקה בצד. ב-2008 נקלעה נבחרת בוסניה למשבר חריף, כשהשחקנים פצחו בשביתה בעקבות פיטוריו של מהו קודרו שסירב לקיים משחק ידידות באירן. הפרשה חשפה שחיתות בדרגים הבכירים בהתאחדות ורבים שילמו במשרתם לפני שהשולחן נוקה. מירוסלב בלאזביץ' נקרא כדי לעשות סדר, ומחליפו סאפט סושיץ' המשיך מאותה נקודה.

אדין דז'קו שחקן נבחרת בוסניה (שמאל) חוגג עם האריס מדוניאנין. Michel Euler, AP
מקור הגאווה האמיתי. אדין דז'קו/AP, Michel Euler

בלארוס

דירוג פיפ"א נוכחי: 74

הישגי עבר:

אין. מאז הצטרפותה לפיפ"א ב-1992, בלארוס לא העפילה לטורניר גדול. הניצחונות על הולנד (מוקדמות יורו 1996 ו-2008) וצרפת בחוץ (מוקדמות יורו 2012) נחשבים להישגי השיא של הנבחרת. אנחנו לפחות יכולים להישען על מקסיקו 70'.

הדורות הבאים:

התקווה של בלארוס מגיעה מהנבחרת הצעירה, שהפתיעה ביורו 2011 וסיימה במקום השלישי. כוכבי הנבחרת ההיא הובילו את בלארוס להופעה היסטורית בטורניר הכדורגל האולימפי וכבר הפכו לחלק בלתי נפרד מהנבחרת הבוגרת, שם מצפים מהם לספק רגעי תהילה נוספים.

אירופה בידם?

רק לרגע. באטה בוריסוב, שהדיחה בקושי את עירוני קרית שמונה, הייתה הלהיט של אירופה באוקטובר. אחרי ניצחונות גדולים בליגת האלופות על ליל ובאיירן מינכן, הריצה של באטה נעצרה דווקא על ידי נבחרת ספרד, שהביסה 0:4 את בלארוס שהתבססה באופן כמעט מוחלט על האלופה שלה. בכל מקרה, העונה הזאת נחשבת כבר עכשיו לעונת השיא של קבוצה בלארוסית באירופה.

קמפיינים אחרונים:

בלארוס שומרת על יציבות – בדרך כלל עם 13 נקודות. ב-2002 סיימה שלישית במוקדמות, אבל התקוות הגדולות היו לאחר הפתיחה הפנטסטית בקמפיין הקודם והניצחון בצרפת. בסופו של דבר, גם שם זה הסתיים עם 13 נקודות ומקום רביעי בלבד, אבל בלארוס הפיקה רווח עתידי ולראשונה התקדמה לדרג השלישי, עליו היא צריכה לשמור כעת בבית הבלתי אפשרי עם ספרד וצרפת.

מה הם עושים נכון?

מגשימים את החלום הרטוב של אלי גוטמן - נבחרת המושתתת על קבוצה אחת. במשחק האחרון מול גאורגיה, שמונה מ-11 שחקני ההרכב של בלארוס היו מבאטה בוריסוב. עוד אחד נכנס כמחליף. הם מתואמים להפליא, מחוברים זה לזה ורצים יחד כבר שנים, אז למה להפריד? כשהמגוון גם כך לא רחב, אין סיבה להילחם בקבוצה של המדינה.

שחקני נבחרת בלארוס חוגגים שער עם סרגיי קורנילנקו. רויטרס
חוגגים יחד בבאטה בוריסוב ובנבחרת. שחקני בלארוס/רויטרס

אוקראינה

דירוג פיפ"א נוכחי: 55

הישגי עבר:

הישג השיא של אוקראינה היה ב-2006, אז העפילה לרבע גמר הגביע העולמי, שם נעצרה על ידי איטליה שהמשיכה לזכייה בתואר. זה היה המונדיאל היחיד של האוקראינים, שהשתתפו לראשונה באליפות אירופה כמארחים בקיץ האחרון.

הדורות הבאים:

הנבחרת הצעירה של אוקראינה הגיעה עד לגמר יורו 2006 והשתתפה בשלב הבתים של יורו 2011, אך בקמפיין האחרון כשלה וסיימה במוקדמות אחרי שבדיה (אותה הביסה 0:6) וסלובניה. האכזבה נבעה מן העובדה כי הנבחרת הורכבה בחלקה מהסגל שזכה עם הנבחרת עד גיל 19 באליפות אירופה ההיסטורית ב-2009.

אירופה בידם?

עדיין לא. אוקראינה ציפתה להדהים את אירופה ביורו אותו אירחה, אבל כשלה בשלב הבתים. מקור הגאווה העכשווי של הכדורגל האוקראיני היא שחטאר דונייצק, שמשחקת כדורגל לטיני עם חמישה ברזילאים בחלק הקדמי וכך גם זכתה בגביע אופ"א ב-2009. החלק האוקראיני בה מזערי, וגם היריבה דינמו קייב לא יכולה להתפאר בהישגים גדולים מדי בשנים האחרונות. מהבחינה הזאת, הם דורכים במקום.

קמפיינים אחרונים:

לפני מונדיאל 2006, אוקראינה סיימה שלוש פעמים במקום השני והודחה בשלב הפלייאוף. מאז אותו רבע גמר בגרמניה, היא פשוט מאכזבת במוקדמות. ב-2008 היא סיימה רק במקום הרביעי, וב-2010 הכישרון שלה הספיק לעוד הדחה בפלייאוף, הפעם מול יוון. בקמפיין הנוכחי האוקראינים עם שתי נקודות משלושה משחקים ובפיגור משמעותי מאנגליה ומונטנגרו המוליכות, בדרך לעוד טורניר אותו יראו מהבית. כמה שהם מתגעגעים לאנדריי שבצ'נקו.

מה הם עושים נכון?

מזרימים כספים. הצלחות או כישלונות, זה לא באמת משנה. בכדורגל האוקראיני מושקע הון עתק מדי עונה, וזה כולל גם את הנבחרות. המתקנים בהם הנבחרת מתאמנת הם תאווה לעיניים והתקציב של ההתאחדות הוא בלתי נגמר, עד כדי כך שהיא מממנת טיסות של אנשי התקשורת למשחקי חוץ. פלא שהעיתונאים שם כל כך מתונים בביקורות שלהם?

שחקן נבחרת אוקראינה, אנדריי שבצ'נקו. AP
כסף לא חסר, נשמה כן. אנדריי שבצ'נקו/AP

הונגריה

דירוג פיפ"א נוכחי: 30

הישגי עבר:

סגנית אלופת העולם ב-1938 וב-1954, עם תשע הופעות במונדיאלים. באליפות אירופה השתתפה הונגריה רק פעמיים, ובראשונה הגיעה למקום השלישי (1964).

הדורות הבאים:

הונגריה מצמיחה בשנים האחרונות לא מעט שחקנים, אבל הדבר לא בא לידי ביטוי בהישגים בנבחרות הצעירות, פרט לעלייה למונדיאליטו עד גיל 20 ב-2009.

אירופה בידם?

הייתה לפני עשרות שנים. הונגריה מנסה כעת - בפעם המי יודע כמה - לשקם את מעמדה בכדורגל האירופי. בעוד הנבחרת מחפשת העפלה לטורניר גדול ראשון מאז 1986, האלופה וידאוטון נותנת תקווה עם קמפיין מוצלח בשלב הבתים של הליגה האירופית, במה שכבר נחשב לעונה המוצלחת ביותר של קבוצה הונגרית באירופה בעשור האחרון ומשכיח את ההשפלות של דברצן בליגת האלופות לפני שלוש שנים.

קמפיינים אחרונים:

הונגריה צועדת קדימה באופן הדרגתי. במוקדמות 2008 היא סיימה במקום השישי עם 12 נקודות, ב-2010 שיפרה עם מקום רביעי ו-16 נקודות, וב-2012 סיימה במקום השלישי וצברה 19 נקודות. בקמפיין הנוכחי היא כבר מתחרה עם רומניה על המקום השני בבית אותו מוליכה הולנד. תקופת הבצורת הארוכה יכולה להסתיים בקרוב.

מה הם עושים נכון?

יוצרים את הבסיס. ההונגרים הבינו שהם חייבים להתחיל מלמטה והקימו את אקדמיית שאדנור קארולי, בה איגדו את מיטב הכישרונות הצעירים של המדינה. המערכת המאורגנת הזו, השייכת לקבוצת מ.ט.ק בודפשט ומהווה רק אחת ממספר אקדמיות בהונגריה, הזרימה כמה וכמה שחקנים צעירים לליברפול (כריסטיאן נמת, פיטר גולאצ'י) ולקבוצות אחרות באירופה.

שוער נבחרת ישראל, דודו אוואט, מעל שחקן נבחרת הונגריה, כריסטיאן נמת. רויטרס
תמונה שכבר לא משקפת את המציאות. דודו אוואט מעל כריסטיאן נמת ההונגרי/רויטרס

מבט מדאיג לאחור

לא שכחנו את הנבחרות שהתחילו את מוקדמות המונדיאל מהדרג הרביעי. רומניה, בולגריה ופולין דילגו מעלינו בדירוג ונמצאות בתמונת ההעפלה לברזיל 2014. יחד איתן בקבוצת הדירוג היו גם גאורגיה, אלבניה, אוסטריה וסקוטלנד שהספיקו אף הן לעקוף את ישראל, גם אם הן לא בהכרח מועמדות לעלייה. רק צפון אירלנד וליטא נותרו מאחור. המסקנה ברורה: במקום לפנטז על הדחת פורטוגל ועלייה מהמקום השני, כדאי לדאוג קודם כל לשמירה על המקום השלישי. זהו מקומה הריאלי של ישראל - אי שם בשולי הדרג השלישי, בואכה הדרג הרביעי.

הדירוג שלנו לנבחרות דרג ג' ו-ד':

בלגיה
שוויץ
צ'כיה
בוסניה
פולין
בלארוס
אירלנד
הונגריה
אוקראינה
רומניה
בולגריה
ישראל
אוסטריה
סקוטלנד
גאורגיה
אלבניה
ליטא
צפון אירלנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully