וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד'אנטוני: "כשהלייקרס התקשרו, חשבתי - אתם רציניים?"

המאמן החדש מקבל גב מההנהלה: "הטוב ביותר לתפקיד". התקשורת חלוקה בדעתה, פיל ג'קסון עדיין המום מההתפתחות

לוס אנג'לס נסערת מההתפחויות האחרונות בלייקרס. מינויו של מייק ד'אנטוני למאמן לוס אנג'לס לייקרס לא מתקבל בצורה חלקה ב-LA. כזכור, אוהדי הקבוצה כבר שאגו במשחק הקודם "אנחנו רוצים את פיל", אולם את ההנהלה זה לא עניין. "כשקיבלתי את שיחת הטלפון, התגובה הראשונה שלי היתה - "אתם רציניים?" הודה ד'אנטוני הערב בפני הניו יורק דיילי ניוז. "לפעמים צריך קצת מזל, ואני מרגיש שקיבלתי אותו. אני מסתכל על עצמי ושואל - באמת? אני יכול לחזור ולאמן את הקבוצה הזאת?"

הערב הוציא המועדון המפואר הודעה רשמית לתקשורת, ובו הסביר את הבחירה המפתיעה: "הבעלים ג'ראי באס, סגנו ג'ים באס והג'נרל מנג'ר מיץ' קופצ'אק חשבו פה אחד שמייק הוא המאמן הטוב ביותר עבורנו בנקודת הזמן הזו. בהתחשב בסגנון המשחק שלו ובסגל שלנו, אנחנו מרגישים שמייק יתאים לנו מצוין ומקווים שהוא יעזור לנו להגשים את הפוטנציאל שלנו".

מייק ד'אנטוני מאמן ניו יורק ניקס. Mark J. Terrill, AP
תפס את כל הליגה בהפתעה. ד'אנטוני/AP, Mark J. Terrill

על פי הדיווח, הסיבה שהבעלים לא סגר עסקה עם פיל ג'קסון, היא בגלל שהמאמן ביקש אחוזים מהקבוצה. עוד דווח כי "ג'קסון דרש שליטה מלאה ויכולת הכרעה בכל החלטה של המועדון, כמו שיש לפט ריילי במיאמי".

מנגד, ב-ESPN מדווחים שפיל ג'קסון כבר עמד להגיע ללוס אנג'לס לקדם את המשא ומתן, אבל "נדהם" (לטענת מקורבו) לגלות שהעסקה כבר נחתמה עם ד'אנטוני. "הוא היה תחת הרושם שהג'וב כבר אצלו בידיים", אמר אחד ממקורביו. כמו כן, מקורביו של ג'קסון מכחישים את הטענה לפיה דרש חוזה עתק ("הוא יודע שמאמנים כבר לא מרוויחים כמו שהוא הרוויח בעבר"), ומכחישים שדרש לקצץ בנסיעות שלו למשחקי חוץ: "הוא בא לקחת אליפות. לא עושים את זה דרך כשנשארים בבית".

מקורביו של ד'אנטוני טוענים ש"הפנייה אליו הגיעה משום מקום". המאמן חתם על חוזה לארבע שנים תמורת 12 מיליון דולר, כשללייקרס יש אופציה על השנה האחרונה. קובי בריאנט הבהיר ש"אני אוהב את פיל ג'קסון, אבל מתרגש מאוד מהגעתו של ד'אנטוני". סטיב נאש, ששיחק עם המאמן בפיניקס וזכה תחתיו פעמיים בתואר ה-MVP, אמר ש"כולם יודעים כמה אני אוהב את מייק. זה יהיה נהדר מבחינתי, ואני חושב שעבור הקבוצה כולה".

פיל ג'קסון בימיו כמאמן הלייקרס. AP
נותר בהלם גדול. פיל ג'קסון/AP

בניו יורק ניקס, קבוצתו הקודמת של ד'אנטוני, פרגנו למי שלא הצליח להחיות את הכדורסל במדיסון סקוור גארדן. אפילו כרמלו אנתוני, שלא ממש הסתדר עם המאמן המשופם, אמר: "אני שמח בשבילו. למרות כל מה שעברנו, האמת היא שהיתה לנו מערכת יחסים טובה, בעיקר באימונים. אני מקווה שהוא יביא ללייקרס אנרגיה חיובית. אני יודע שקובי נרגש מזה".

מייק וודסון, ששימש כעוזרו של ד'אנטוני בניקס לפני שהחליפו בתפקיד, הוסיף: "אני מאוד נרגש בשבילו. למדתי הרבה ממייק בתקופה הקצרה שהיינו ביחד. יש לי המון כבוד בשבילו, ואני בטוח שהוא יצליח מאוד בלוס אנג'לס".

ולבסוף, ג'רמי לין, שרשם את פריצתו הגדולה לתודעה הספורטיבית אשתקד תחת ד'אנטוני, החמיא כמובן גם כן: "זה מגיע לו. מייק שינה לי את הקריירה, הוא שינה לי את החיים. הוא נתן לי ביטחון להוביל את ההתקפה. הוא מאמן שנותן כוח לשחקנים שלו, נותן להם ביטחון וחופש".

ג'רמי לין שחקן ניו יורק ניקס עם מאמנו מייק ד'אנטוני. Kathy Willens, AP
גם ג'רמי לין נותן את ברכת הדרך שלו. הרכז עם ד'אנטוני בניו יורק/AP, Kathy Willens

גם הפרשנים חלוקים בדעתם. "מינויו של ד'אנטוני הוא טעות", קראה הכותרת של טור הפרשנות של ביל פלאצ'קי ב-"LA TIMES", "הוא מעולם לא הגיע עם קבוצה לגמר ה-NBA, יש לו מאזן שלילי בפלייאוף, הוא לא מאמן הגנה, ההתקפה המהירה שלו תונהג על ידי שחקנים מתבגרים שכבר לא יכולים לרוץ... הסגנון שלו נוצץ, אבל לא הביא זהב. כמה זמן דווייט הווארד יסכים להישאר פה אם הוא ירגיש שהוא יכול להפוך את הלייקרס לאלופים? ההיגיון היחיד שאפשר למצוא בפיטורים הנמהרים של מייק בראון, זה אם היו מביאים במקומו את פיל ג'קסון".

מאט מור מ-CBS מדבר על "חטא ההיבריס של ג'ים באס", שכידוע, לא אהב במיוחד את פיל ג'קסון. "מאז ומתמיד משפחת באס שמה את עצמה כשליטה הבלעדית על המועדון", הוא כתב, "פיטוריו של ג'קסון מהלייקרס היו בעיקר על מנת לפנות מקום למשפחה ולהתחיל מחדש. לכן כשפיל ג'קסון הגיש רשימת דרישות, זה היה סימן אזהרה מבחינת המשפחה... זה היה המחיר שג'רי באס נדרש לשלם עבור הבלגן שהותיר אחריו, כשפיטר את ג'קסון וכל אנשיו מהמועדון. מנגד, הוא ידע שכניעה לתנאים האלה יהוו הודאה בהפסד, ויעניק את השליטה למישהו אחר. זה לא יכול היה לקרות".

מנגד, קלי דווייר מ-yahoo סבור ש"ד'אנטוני הוא האיש הנכון". לטענתו, "כשקובי בריאנט בריא, לצד התוספת של סטיב נאש ודווייט הווארד יחד עם שובו של פאו גאסול, הגישה של 'פחות זה יותר' עשויה להתגלות כמושלמת. למזלה של הנהלת הלייקרס, ד'אנטוני מוכן לעבוד בהרבה פחות מהדרישות של ג'קסון... הגישה לפיה ההתקפה של הלייקרס תסתדר מעצמה, ושהקבוצה צריכה מאמן שייצב קודם את ההגנה, לא ממש צודקת לטענתי.... ד'אנטוני יהיה חייב קודם כל לשפר את ההתקפה של הקבוצה כדי להפוך אותה לקונטנדורית, ויש לו את הכלים".

* מג'יק ג'ונסון הכחיש את השמועות בלוס אנג'לס לפיהן הוא מעורב בפיטורים של מייק בראון. "לא שוחחתי עם אף אחד ממשפחת באס", הוא כתב בטוויטר, "אני לא מעורב בלייקרס באופן יום יומי. אם הייתי מעורב בפיטורים, הייתי לוקח על זה אחריות, כמו שעשיתי בזמנו עם פול ווסטהד" (מאמן הלייקרס בשנות ה-80, שלא הסתדר עם מג'יק וקארים).

הבעלים של לוס אנג'לס לייקרס ג'רי באס. GettyImages
עוד החלטה אמיצה. ג'רי באס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully