וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: 52:88 מדהים למכבי חיפה על הפועל תל אביב

החיפאים סיפקו הצגה נהדרת והביסו ללא תנאי את האדומים בבית מכבי. נתניה עדיין מושלמת לאחר 62:70 על ראשון לציון

המחזור החמישי בליגת העל ננעל הערב (שני) עם שני משחקי צמרת מעניינים. במשחק המרכזי שנערך בנתניה, גברו המקומיים 62:70 על מכבי ראשון לציון ושמרו על מאזן מושלם ועל המקום הראשון והמפתיע בטבלה. אלא שלאחר מכן מכבי חיפה הגיעה לבית מכבי וסיפקה את התוצאה של המחזור, עם תצוגה נהדרת, כשהביסה ללא תנאי את הפועל תל אביב הלוהטת, 52:88.

אייל שולמן שחקן ברק נתניה. מגד גוזני
הצטיין בניצחון נוסף של נתניה. אייל שולמן/מגד גוזני

ברק נתניה - מכבי ראשון לציון 62:70

הקבוצה של דני פרנקו לאט לאט מקבלת חותמת רשמית על היותה ההפתעה המרעננת של ליגת העל, לפחות בפתיחת העונה. הקבוצה מהשרון נראתה לא טוב לאורך כל תקופת ההכנה שלה העונה, אך לאחר חמישה מחזורים היא מוליכה את הטבלה בגאון וטרם הפסידה. זה לא היה יפה במיוחד, בלשון המעטה, אך הנתנייתים הצליחו לגרד ניצחון, בעיקר הודות לאייל שולמן, שכיכב מול האקסית ובזכות מרקו קיליגנסוורת' ודרון וושינגטון. ראשון לציון, מנגד, מדגימה היטב את אפקט הדומינו המוכר שמגיע אחרי ניצחון על מכבי תל אביב. מאז התבוסה שהנחילה לאלופה, היא עומדת כבר על שני ההפסדים, לאחר שהובסה מול הפועל תל אביב במחזור הקודם.

מרקו קילינגסוורת' פתח עם ארבע נקודות מהירות לנתניה. נתניה נראתה טוב בפתיחה, אך שון דאוסן הצעיר עלה מהספסל וקלע שתיים יפות במתפרצת. אייל שולמן, אקס ראשון לציון, פתח טוב עם חמש נקודות ונתניה שמרה על יתרונה בסיום רבע חלש, שהסתיים ב- 10:15 לביתיים.

אור סולומון שחקן מכבי ראשון לציון. קובי אליהו
מחצית ראשונה טובה שלו לא הספיקה. אור סולומון/קובי אליהו

אור סולומון פתח את הרבע השני עם שלשה מתרגיל חוץ יפה של הכתומים, חנוכי השווה בחדירה מוצלחת ו-וורן השלים ריצת 0:8 לראשון עם שלשה שהעלתה אותה ליתרון. ההתקפה של נתניה נתקעה פעם אחר פעם, וג'וליאן רייט עם שני דאנקים קלים השלים ריצת 0:15 לכתומים. נתניה עברה להגנה איזורית ועצרה את השטף ההתקפי של ראשון לציון, ולזאריק ג'ונס, שפתח את המשחק לא טוב, קיבל עבירה בלתי ספורטיבית לאחר מרפק לשולמן. בכך עזר לביתיים לחזור לעניינים לקראת המחצית, לאחר סל של דרון וושינגטון בריבאונד התקפה. רק 30:31 לכתומים במחצית.

נתניה פתחה טוב יותר את המחצית השנייה עם שמונה נקודות רצופות ללא מענה ועלתה ליתרון שבע, 31:38. יוטר קלע נקודה ראשונה ברבע לזכות ראשון לציון, אך במשך 12 דקות שלמות היא לא קלעה אף לו סל שדה אחד. וושיגנטון קלע שלשה וסל נוסף שהעלו את נתניה ליתרון 35:47, וגואטה עם סל בריבאונד התקפה קבע את תוצאת הרבע, 36:49 לנתניה. חמש נקודות בלבד לראשון לציון ברבע השלישי.

הרבע הרביעי נפתח עם אופטימיות זהירה בקרב ראשון לציון, שנהנתה משלשה של סולומון, שהורידה את ההפרש לשמונה בלבד. יוטר כירסם בהפרש עוד קצת, אך שלשה של ראמל בראדלי, שעלה ללוח לראשונה, החזירה את ההפרש לשבע. חנוכי סוף סוף קלע שלשה חופשית, אך בראדלי המשיך להתעלות וקלע חמש נקודות רצופות. ג'וליאן רייט עם שתי שלשות מפתיעות קירב את האורחים לפיגור שש בלבד, חצי דקה לסיום. אך יהוא אורלנד לא התבלבל כשנשלח לקו העונשין והבטיח ניצחון, 62:70 לנתניה בסיום.

קלעו לנתניה: דרון וושינגטון 16 (3 מ-9 ל-2, 11 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 4 איבודים), מרקו קילינגסוורת' 16 (12 ריבאונדים), איל שולמן 13, יהוא אורלנד 9 (1 מ-5 ל-2), ראמל בראדלי 8 (1 מ-5 ל-2), ג'ונתן מיטשל 4 (4 איבודים), אלירן גואטה 4, טמיר אריאלי שותף ולא קלע.

קלעו לראשון לציון: ג'וליאן רייט 15 (4 מ-10 ל-2, 7 ריבאונדים, 3 חטיפות, 3 אסיסטים, 4 איבודים), ווילי וורן 12 (2 מ-8, 2 מ-7 ל-3), אור סולומון 10, אדריאן יוטר 9 (13 ריבאונדים), ניצן חנוכי 9 (3 מ-8 ל-2, 1 מ-4 ל-3, 4 חטיפות), לזאריק ג'ונס 5, שון דאוסן 2, עמית בן דוד שותף ולא קלע.

שחקן מכבי חיפה פט קלאת'ס מול שחקן הפועל תל אביב מתן נאור. ברני ארדוב
חיפה הראתה סוף סוף את הפוטנציאל הטמון בה. מתן נאור לא מצליח לעצור את פט קלאת'ס/ברני ארדוב

הפועל תל אביב – מכבי חיפה 88:52

הפועל תל אביב נראתה נהדר בשלושת המחזורים האחרונים, ורשמה שלושה ניצחונות רצופים שהוכיחו כי מדובר באחת הקבוצות היותר מאומנות וכיפיות בליגת העל. אלא שהערב היא נתקלה במכבי חיפה, קבוצה בעלת תקציב גבוה ממנה בהרבה, שהייתה בשיאה בכל הפרמטרים והחזירה את הקבוצה של ארז אדלשטיין לגודל טבעי. חיפה, שהובסה בשני המשחקים האחרונים מול הפועל אילת ומכבי תל אביב, הראתה מעט מהפוטנציאל הגדול שטמון בסגל שלה, כשהזרים שלה, בעיקר ג'יימס תומאס ופט קלאת'ס, רושמים יכולת יוצאת מהכלל. אם יש משהו שיוכל להדאיג את ארז אדלשטיין הוא סף השבירה הנמוך של שחקניו, שנקלעו לפיגור מוקדם ולא התקרבו אפילו לאחר מכן. למרות התבוסה הכואבת, מגיעה גם מילה טובה לאוהדי הפועל תל אביב, שבפיגור עצום לא הפסיקו לעודד ולתמוך בקבוצתם.

האווירה המצוינת בבית מכבי לא הפריעה לחיפאים לפתוח הרבה יותר טוב, הודות לנקודות מוקדמות של דונטה סמית' ופאט קלאת'ס, שהעלו אותה ל-2:10 מהיר. הפתיחה המוחצת של חיפה נמשכה, וסלים של קאר וקוז'יקרו העלו אותה האורחת ל-2:19. שולדברנד וסטיט התעוררו מעט וצימקו ל-9:22. אנטון שוטבין עלה טוב מהספסל לחיפה וקלע ארבע נקודות, אך ג'אמפ טוב של גל איתן קבע 26:11 לחיפה בתום הרבע הראשון.

חיפה המשיכה לשלוט גם בפתיחת הרבע השני, כשגם ג'יימס תומאס ופול סטול נכנסו לעניינים והעלו את החיפאים ל-17:32. שולדברנד עם מספר פעולות חיוביות ניסה לצמק את ההפרש, אך ההגנה של קבוצתו הוסיפה להיות חדירה. ג'יימס תומאס שלט מתחת לסלים, כשהפעם, בניגוד למשחקים הקודמים, הוא גם דייק באחוזים מספקים מקו העונשין. שוטבין המשיך להראות נהדר וקלע סל מצוין שהעלה את מאזנו האישי לשמונה נקודות, ובסך הכול ליתרון 30:48. סל נוסף של דונטה סמית' הוריד את חיפה ביתרון 30:50 במחצית.

שחקן הפועל תל אביב דמונטז סטיט מול שחקן מכבי חיפה פול סטול. ברני ארדוב
הפועל תל אביב חזרה לגודל טבעי. דמונטז סטיט/ברני ארדוב
פול סטול שחקן מכבי חיפה (אמצע) עם קורי קאר, דונטה סמית'. ברני ארדוב
תצוגה נהדרת של הזרים של חיפה. סטול, קאר וסמית'/ברני ארדוב

גם פתיחת המחצית השנייה לא בישרה טובות להפועל תל אביב, כאשר קלאת'ס וסמית' המשיכו לעשות ככל העולה על רוחם ושמרו על יתרון של 20 נקודות. קרטיס קלי עם כמה מהלכים טובים ניסה לצמק, אך קלאת'ס, שכבר פלירטט עם דאבל דאבל, הותיר את ההפרש על כנו. האדומים הידקו מעט את ההגנה, אבל המשיכו להחטיא בהתקפה, ובתום הרבע ההפרש נותר זהה לזה שהיה במחצית, עם 44:64 לחיפה.

ג'יימס תומאס הגיע לדאבל דאבל משל עצמו (בנקודות ובריבאונדים) והעלה את חיפה ליתרון 21 נקודות בפתיחת הרבע הרביעי, עם 49:70. מקבץ שלשות של הירוקים בפתיחת הרבע הרביעי הביא להפרש שיא מדהים, עם 51:79. חיפה לא עצרה, כשגם שגב הצטרף לחגיגה עם שלשה, ובסיום 52:88 מדהים לחיפה.

קלעו למכבי חיפה: ג'יימס תומאס 19 (6 מ-8 מהשדה, 12 ריבאונדים), פול סטול 16 (3 מ-6 ל-3, 4 אסיסטים, 4 איבודים), דונטה סמית' 14 (6 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 4 חסימות, 4 איבודים), קורי קאר 11, אנטון שוטבין 10, פט קלאת'ס 8 (9 ריבאונדים), עידו קוז'יקרו 6, ליאור שגב 3, אלכס צ'וברביץ' 1. בריאן כהן, שון לבנובסקי וטל אזולאי שותפו ולא קלעו.

קלעו להפועל תל אביב: קרטיס קלי 13 (3 מ-10 מהשדה, 7 ריבאונדים), דמונטז סטיט 11 (4 איבודים), יונתן שולדברנד 8 (4 מ-13 מהשדה), גל איתן 8, יותם שירן 6, בר טימור 2, ג'ף אלן 2, מתן נאור 2 (1 מ-7 מהשדה), יוני ניר וראמון מור שותפו ולא קלעו.

ג'יימס תומאס מכבי חיפה מול קרטיס קלי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
סגר ערב עם דאבל דאבל. ג'יימס תומאס/ברני ארדוב
שחקן מכבי חיפה דונטה סמית' מול שחקן הפועל תל אביב קרטיס קלי. ברני ארדוב
חגיגה בירוק. דונטה סמית' מול קרטיס קלי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully