וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא האיגוד הרוסי: "בלאט החיה את המסורת שלנו"

אלכסנדר קרסננקוב נפרד מהמאמן הישראלי: "המדליה בלונדון היא סיומת ראויה. הוא לא נח שבע שנים, מבין את ההחלטה שלו"

אחרי שבע שנים מצוינות כמאמן נבחרת רוסיה, דיוויד בלאט פורש מתפקידו ויתרכז מעתה במשרתו כמאמן מכבי תל אביב, כך נודע היום (שלישי). בלאט, שנכנס לתפקיד בחודש מרץ 2006, רשם באולימפיאדת לונדון בקיץ האחרון את ההישג הבולט שלו עם הנבחרת, כשהוליך אותה לזכייה במדלית ארד היסטורית. עוד קודם לכן הדהים כשהוביל אותה לזכייה באליפות אירופה ב-2007 בספרד.

גם בכדורסל הרוסי הגיבו לידיעה. נשיא איגוד הכדורסל הרוסי, אלכסנדר קרסננקוב, הודה למאמן הישראלי על השנים היפות: "אנחנו מודים לדיוויד על העבודה שלו. תחת המנהיגות שלו, הנבחרת הרוסית ביצעה התקדמות גדולה והרוויחה מחדש את המעמד שלה בכדורסל האירופאי והעולמי. ההישגים הללו החזירו אותנו לימים מהעבר והחיו מחדש את המסורת של הכדורסל שלנו".

מאמן נבחרת רוסיה דיוויד בלאט חוגג ניצחון דרמטי. רויטרס
החיה מחדש את מסורת הניצחונות. בלאט/רויטרס

"זו טעות לשפוט את בלאט אך ורק על סמך ההישגים הרבים שהשיג", הוסיף. "לצד ההישגים הללו, התוכנית של דיוויד לקדם שחקנים צעירים הוכיחה את עצמה. לא זו בלבד שהכישרונות המרכזיים התקדמו, אלא גם שחקנים מקצה הספסל".

"יש לנו הערכה עצומה לגבי התרומה של בלאט להתקדמות הכדורסל הרוסי. הוא פשוט התעייף. הוא עבד במקביל גם בנבחרת וגם במכבי תל אביב במשך שנה שלמה. אני מבין את זה לגמרי. היו לו שבע שנים בלי מנוחה. מדליית הארד בלונדון הייתה סיומת ראויה לעבודה שלו".

קרסננקוב התייחס גם לשאלת המאמן הבא שיירש את בלאט בתפקיד: "לא אזכיר שמות עדיין. עוד לפני השנה החדשה המאמן ייקבע. חשוב שלנבחרת יהיה מאמן טוב, אבל אנחנו לא ממהרים. ניקח בחשבון את דעתם של המומחים ברוסיה.

נבחרת רוסיה חוגגת זכיה במדליית ארד. By: Streeter Lecka, GettyImages
גם ברוסיה יודעים שיהיה קשה לשחזר את ההישגים של בלאט. שחקני הנבחרת חוגגים זכייה בארד/GettyImages, By: Streeter Lecka

שחקן העבר האגדי סרגיי טרקאנוב סיפק את הזווית שלו לזעזוע בנבחרת: "בלאט לא רוצה לשנות את התדמית שלו שהגיע לשיא אחרי הזכייה בארד בלונדון. הגישה של דיוויד עם שחקני הנבחרת הייתה טובה מאוד. אני חושב שהמחליף שלו צריך לחשוש מזה שהוא מגיע אחרי מאמן כמוהו, שזכה באליפות אירופה. יהיה למאמן הבא קשה מאוד להגיע לאותה רמה של בלאט. בכל מקרה, אני חושב שהמועמד הטוב ביותר מבחינת האנשים ברוסיה הוא ייבגני פאשוטין (מאמן לוקומוטיב קובאן וצסק"א בעבר)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully