וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט התפטר מנבחרת רוסיה

30.10.2012 / 16:28

מאמן מכבי תל אביב הודיע רשמית על פרישה: "עוזב גאה ובראש מורם". תגובת האלופה: "מגיעות לו כל המחמאות שבעולם"

ערוץ 1 - אולימפיאדה

צפו במשחקו האחרון של בלאט כמאמן רוסיה

דיוויד בלאט הודיע היום על התפטרותו מאימון נבחרת רוסיה. בהודעה רשמית שהוציא המאמן נכתב: "ברגשות מעורבים אני מודיע היום על פרישתי מאימון נבחרתה הלאומית של רוסיה. נבחרת רוסיה הייתה חלק גדול מאוד מחיי המקצועיים. ההישגים המשותפים שלנו היו יוצאי דופן והיסטוריים והשפעתם על צמיחת הכדורסל הרוסי היתה אדירה.

"אני אסיר תודה לאיגוד הכדורסל הרוסי ולאנשים העומדים הראשו, שהזמינו אותי להצטרף לתוכנית הזו ונתנו לי את ההזדמנות לעבוד עם הכישרונות האדירים שקיימים בכדורסל הרוסי. אני רוצה להודות לשחקנים שעבדו כל כך קשה עבורי והקריבו המון כדי להגיע להישגים ולמדליות שלנו. תודה לכל אנשי הצוות שעבדו איתי בנבחרת – מאמנים, מנהלים וכל העובדים שתרמו המון להצלחה של הנבחרת בצורה מעוררת כבוד.

"אני רוצה להודות לעם הרוסי, שקיבל אותי בזרועות פתוחות כאילו הייתי אחד משלהם. אני אזכור לנצח את כל הדברים האלה ועוד המון חוויות בלתי נשכחות.

"אלה היו שבע שנים יפות ומדהימות. אני פורש היום מנבחרת רוסיה גאה ובראש מורם, יודע שהכדורסל הרוסי נמצא בנקודת שיא ושכל העולם מסתכל עליו ביראת כבוד ואני בטוח שצפוי לכדורסל הרוסי עתיד מזהיר. אתגעגע לכולכם, היה לי לכבוד לעבוד אתכם ולשרת אתכם".

דיוויד בלאט, מאמן נבחרת רוסיה בכדורסל. Christian Petersen, GettyImages
"היו שבע שנים יפות ומדהימות". בלאט אומר שלום לרוסיה/GettyImages, Christian Petersen

בלאט, 53, מונה במרץ 2006 למאמן נבחרת רוסיה כשלפניו עמדו אליפות אירופה 2007 ואולימפיאדת בייג'ינג. ואכן ההצלחות ברוסיה הגיעו כשבלאט הוביל את רוסיה לזכייה באליפות אירופה כבר ב-2007 אחרי 59:60 על אלופת העולם ספרד בגמר. בכך הפך בלאט למאמן הישראלי היחיד, נכון להיום וכנראה גם לתקופה הקרובה, שזוכה בתואר הזה. ב-2011 זכה עם רוסיה במקום השלישי באליפות אירופה. בנוסף, הוביל את הנבחרת שלו למדליית הארד באולימפיאדת לונדון 2012 בקיץ האחרון.

מכבי תל אביב פרסמה אף היא תגובה: "דיוויד בלאט הגיע להישגים מרשימים והיסטוריים בשבע השנים האחרונות כמאמן נבחרת רוסיה ומגיעות לו על כך כל המחמאות שבעולם. אנו שמחים שהוא ממשיך איתנו כמאמנה הראשי של מכבי תל אביב, יודעים שכמו תמיד ייתן את כל כולו למועדון ובטוחים שיצעיד את קבוצתנו להצלחות רבות הן בזירה המקומית והן בזירה הבינלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully