וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק דג'מבה דג'מבה: "קראו לטוטו כושי, זרקו לו בננות"

קשר הפועל ת"א על התנהגות אוהדי בית"ר כלפי טוטו תמוז. האדומים שלחו מכתב תלונה, בבירה הגיבו: "שירסנו את טוטו"

צילום ועריכה: קובי אליהו

הנהלת הפועל תל אביב שיגרה הבוקר (שלישי) מכתב ליו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, וליור" איגוד השופטים, בן ציון סלמן ובו היא מותחת ביקורת חריפה על הכרטיס הצהוב השני שספג טוטו תמוז במשחק ההפסד 3:2 לבית"ר ירושלים אתמול בטדי. כזכור, תמוז ספג כרטיס אחרי שסימן תנועת "שקט" שכוונה לאוהדי בית"ר ירושלים.

בעקבות דו"ח השיפוט של אוראל גרינפלד, חלוץ הפועל תל אביב יעמוד לדין בהתאחדות. אם הוא יורחק ליותר ממשחק אחד, הוא יחמיץ את הדרבי התל אביבי. בדו"ח ציין גרינפלד שהחלוץ אמר לו: "אין לך מושג, אתה בושה וחרפה".

יש לציין שבית"ר ירושלים לא תעמוד לדין על קריאות גזעניות מכיוון שצוות השיפוט טען בסיום כי הנהמות לכיוון תמוז לא היו על רקע גזעני, אלא בגלל שנאת הקהל אליו אישית. בצוות הסבירו כי לעבר השחקנים שחומי העור האחרים של הפועל לא נשמעו נהמות כלל ולכן לא מדובר בקריאות גזעניות.

שחקן הפועל תל אביב, טוטו תמוז. קובי אליהו
בהפועל טוענים: "טוטו עמד בפני התקפה גזענית"/קובי אליהו

נוסח המכתב של הפועל תל אביב:

"הפועל תל אביב ניצבת מאחורי טוטו תמוז, שעמד אתמול מתחילת המשחק בפני פרובוקציה בדמות מתקפה גזענית מכוערת מצד אוהדי בית"ר ירושלים, שנהמו לעברו, השליכו לעברו בננות וקיללו אותו באופן פוגעני שאי אפשר לעבור עליו בשתיקה. גזענות היא דבר בלתי נסבל ובלתי נסלח ואנו נילחם בכל גילוי גזענות כלפי שחקני המועדון בכל האמצעים שעומדים לרשותנו.

"המועדון מצפה מההתאחדות הישראלית ומאיגוד השופטים לפעול בהתאם להנחיות הברורות והמחמירות מאופ"א ומפיפ"א ולהפעיל נגד הקבוצות והאוהדים הגזעניים את הסנקציות החמורות שקבועות בחוקים ובתקנונים.

"למיותר לציין כי ההרחקה של טוטו תמוז, מעבר לעובדה שהיא נוגדת את המגמה הברורה בכדורגל העולמי, בו שחקנים אינם מורחקים בגין אירועים דומים, בגינה מתן פרס לגזענות ומהווה צידוק מעוות לתופעה המסוכנת.

"יש לציין כי האירועים המכוערים גרמו לסערה בקרב שחקני הפועל תל אביב, הישראלים וכמובן הזרים שטרם הורגלו לצערנו לתופעה שחוזרת על עצמה במספר מגרשים בישראל.

"אחד מהשחקנים, אריק דג'מבה דג'מבה, ששיחק בעבר במנצ'סטר יונייטד, היה המום וכעוס מאוד בסיום כשאמר להנהלת הקבוצה: 'לא ידעתי שיש דברים כאלו בישראל, חשבתי שזה נעלם מהעולם. הייתי בשוק שזרקו על טוטו ועלינו בננות, אמרו לנו 'כושי כושי' ונהמו כאילו היינו קופים. אלו דברים שנעלמו מהכדורגל בעולם מזמן, ואם הם קורים אז קבוצות יורדות ליגה בגלל זה. ישראל היא מקום נפלא וחופשי והאנשים פה מדהימים, ואסור לתת לזה לקרות'".

דג'מבה דג'מבה הוסיף באימון הקבוצה היום: "אני יודע שזה כדורגל, לפעמים האוהדים משתמשים בכל סוג של דרך כדי להסיח את דעתו של שחקן יריב. אני יודע שישראל היא מדינה מאוד טובה וידידותית, אבל אתמול היה קשה לקבל שקוראים לטוטו כושי. טוטו היה מתוסכל מאוד, היה לו קשה לקבל את הקריאות והבננות של האוהדים. אני חושב שהמגרש בטדי הוא נפלא אבל האוהדים חייבים להפסיק להתנהג בצורה הזו".

על התגובה של תמוז, אמר הקמרוני הוותיק: "הוא היה מתוסכל. כל המשחקים צועקים לעברו כושי, זה קשה מאוד. כדורגל זה לא צבע, זה ספורט. שיחקתי נגד רמת גן, מכבי וכל הקבוצות ולא ראיתי את ההתנהגות הזו. אני יכול להתמודד עם זה אבל טוטו הוא שחקן צעיר ולא רגיל לדברים האלה. אני אוהב את המדינה הזו, אבל זה כדורגל ולא צריך לקשר את הכדורגל לצבע עור".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
בבית"ר השיבו: "אם היו נשמעות נהמות, הן היו מצוינות בדו"ח השיפוט"/ברני ארדוב

בבית"ר ירושלים מיהרו להגיב:

"טענות הפועל תל אביב על נהמות וגזענות כלפי טוטו תמוז הן ניסיון לא מוצלח לתרץ את ההפסד ולהטיל דופי בקהל של בית?ר ירושלים שדחף את הקבוצה אתמול לניצחון על ידי תצוגת עידוד יוצאת מן הכלל.

"אנו בטוחים שאם היו נשמעות נהמות הדבר היה מצוין בדו"ח השופט או המשקיף, כפי שנעשה אשתקד במשחק מול הפועל תל אביב, אך העובדה היא שנושא זה כלל לא צוין ולא התרחש. נבקש להדגיש כי הטענות לגבי זריקת בננות וכו’, הן טענות שיקריות, דמיוניות ומהוות ספין מצידה של הפועל תל אביב.

"מוטב שבהפועל תל אביב ילמדו לרסן את טוטו תמוז שבכל משחק מול בית?ר ירושלים מתגרה בקהל שלנו ומייצר פרובוקציות מיותרות. הגיע הזמן שטוטו תמוז יקבל את העונש הראוי על ההתנהגות הפרויקטיבית שלו. זוהי לא הפעם הראשונה שטוטו תמוז יורק לבאר ממנה הוא שותה, הוא עשה זאת בעבר בבית"ר ירושלים ועשה זאת בתום העונה שעברה לבעלים של הפועל תל אביב, אלי טביב.

"שחקני כדורגל צריכים להוות דוגמא ומופת לקהל אשר מגיע למגרש ולמאות אלפי הצופים בבית ולא ללבות את היצרים".

(עדכון ראשון: 11:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully