וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלך החדש של בית"ר ירושלים

יוסיפוביץ ראה את טביב גוזל את תשומת הלב בטדי אפילו מאולמרט ולא שוכח את המפלה שבית"ר נחלה בארגון האירוע

one

ועדת ביקורת

דרכי גישה וחניות: גועל נפש. עולם רביעי. ירושלים התחפשה למיין בזאר בדלהי. שיפוצים בטדי, החניון היה סגור, וברדיוס קילומטר מהאיצטדיון אנשים פשוט נתנו ברקס, העבירו לפארקינג ויצאו מהרכב. מי שאחראי על הכאוס אתמול, מהעלייה לירושלים ועד לכיסא בטדי, צריך לשלם במשרה. לא פחות. ללכת הביתה. אדוני, גברתי, אתם לא טובים בזה, שלום. בצמתים השונים ראינו "שוטרות" מנסות להכווין עשרות רכבים לתוך אותו הנתיב. אף אחד לא ספר אותן. זה היה נורא. אם מתל אביב לירושלים תזמנו שלוש שעות, מה יגידו אוהדי בית"ר מעפולה, מהנגב, מנהריה? יש כאלה, ולא מעט, וממש לא מגיע להם יומיים של סיוט ברפסודה רק כי עיריית ירושלים והגורמים הרלוונטיים בבית"ר חסרי כל מושג בסיסי על איך מנהלים אירוע רב משתתפים.

אנשים רבים החמיצו את פתיחת המשחק, אוהדים הפסידו שער של הקבוצה שלהם למרות ששילמו כסף ויצאו מהבית שעות מראש. אוהדים חברי עמותה בבית"ר, ששילמו מכיסם כדי לעזור לקיים את המועדון הזה, עברו אתמול מסע פרך של כניסה למגרש דרך פחונים, דילוג מעל גדרות והתחמקות מבורות. ואז הם עוד גילו שמעבירים אותם יציע. נכון להיום, אי אפשר לקיים משחק כדורגל גדול באיצטדיון טדי. וחבל, כי זה המגרש הכי יפה בארץ. האבסורד – עוד מגדילים אותו. תשתיות? דרכי הגעה? אוהדים? למי אכפת מכם, העיקר שהכסף מגיע בזמן.

קופות: 35 לילד/חייל, 70 למבוגר.

כמה המשחק שווה באמת: המשחק הכי טוב שתראו השנה בליגה. אדיר, אדיר, אדיר. גם על כרטיס של 120 שקל לא היינו מתלוננים לשנייה.

קהל בית"ר ירושלים: החוליגנים עדיין כאן, כמה מהם ירקו, כמה נהמו, כמה פשעו. אבל לפי התצוגה של רוב הבית"רים אמש, לא מגיע לבודדים לקבל קרדיט נרחב. הירושלמים הרעידו את טדי אמש, באופן הכי חיובי שיש. שירה אדירה, אחידה, מפחידה. אגב, איפה מורידים את השיר "גם בתקופות הכי קשות?" יש אותו ב-Itunes? ציון: 9.

קהל הפועל ת"א: טדי מוציא את הטוב מכל גוש מעודד של קבוצה בכירה בארץ. האדומים, כרגיל, במעלה הסקאלה. גם אחרי ה-0:1 של בן שושן העידוד נמשך, וגם ברגע ההתפרקות היה עוד ניסיון. כשהפועל עולה לטדי, האדומים נשארים ביציע עד אחרי שאוהדי בית"ר מתפזרים. בניצחונות, זה נראה סביל. אתמול, רחמים. ציון: 8.

הרגע של המשחק: דקה 57. טוטו תמוז מתקל שחקן יריב ומקבל כרטיס צהוב גבולי מאוראל גרינפלד הגבולי. ההרחקה שבאה לאחר מכן הסיטה קצת את האש מהעובדה שגרינפלד איבד את המשחק הרבה קודם. 11 צהובים במשחק לא אלים, שלל עצירות וים התחשבנויות. כמו תמוז, בטוח שגרינפלד יכול היה להתנהג קצת אחרת.

המספר הנוסף: 3. זוהי העונה ה-3 ברציפות שהפועל תל אביב מנצחת את מכבי חיפה בבלומפילד בהפרש של 3 שערים ומפסידה בשבוע שלאחר מכן במשחק חוץ בהפרש של שער אחד.

2010/11: 1:4 על מכבי חיפה; 1:0 לבית"ר בטדי (גם אז אבוקסיס היה על הקווים).
2011/12: 0:3 על מכבי חיפה; 1:0 בקרית שמונה.
2012/13: 0:3 על מכבי חיפה; 3:2 לבית"ר בטדי.

אצטדיון טדי הריק. מגד גוזני
בצורה שבה הדברים מתנהלים כרגע, אי אפשר לקיים משחק גדול בטדי/מגד גוזני

מעשה שהיה, כך היה

ואחרי הכל, זה ממש לא קשור לטוטו תמוז. האירוע הנדיר במחצית השנייה היה דווקא השער המרשים של החלוץ, ולא הרחקתו. לא ידוע מה אלי כהן נתן לחבר'ה שלו בהפסקה, אבל גם אני רוצה כזה. ה-11 שלו נתנו 45 דקות שיכולות למלא קלטת היילייטס של עונה שלמה. סגירות, תיקולים, מסירות, הגבהות, נגיחות, הפגזות. זה היה אמבוש, סופה, אופוריה. ערן לוי אפילו עשה משהו שלא נראה במגרשי הכדורגל – הוא נתן סרב עם הרגל. רפאל נדאל מיהר להתקשר, רטן שזו הפרה בוטה של זכויות יוצרים.

אז לוי יצא, וחן עזריאל נכנס. הרי ההרחקה של תמוז חייבה תגובה. של אבוקסיס, לא של אלי כהן. אבל אבוקסיס מצמץ, והשריף ירה בדפיוטי. לקובי מויאל, לפחות, הכל היה ידוע מראש. "לא שמתי לב בכלל שהרחיקו את טוטו", הוא אמר בסיום המשחק, "אבל ברגע שהוא הורחק זה היה ברור לי – אנחנו מנצחים את המשחק הזה". הקשר עבר שחקן שחקן, נתן סטירה והכריח לסמן 1 בווינר. "היינו מעולים. הפועל לא עברו את החצי במחצית השנייה. אמרתי לעצמי שאין מצב שאני נותן ל-18 אלף אוהדים לחזור עצובים הביתה. אין קהל כזה בארץ. אין".

חן. החילוף של אלי כהן עוד לא הספיק לסדר את מגני העצם ומצא עצמו בקרב אווירי מול ג'ון פיינטסיל. הגנאי תיווך בין הכדור לרשת של אדל אפולה, השער נרשם על שם עזריאל. לא עברו חמש דקות, ומויאל הבין שהנבואה התגשמה. עזריאל קיבל כדור מול פיינטסיל, שכפי שנכתב פה אתמול, כנראה כבר מעבר לשיא. אם תשאלו את עזריאל, הוא אפילו לא ראה שפיינטסיל שם. אף אחד בעולם לא הפריע לו. החלוץ שמע רק שקט, הניף ימנית והפך לשחקן הראשון העונה שמכניע את אדל בבעיטה במשחק ליגה. טיל שיוט, אפולה אקספרס.

טדי. האיצטדיון, מזמן לא ידע רגע כזה. הבום היה חסר תקדים - תשאלו את מויאל. "טירוף", הוא התלהב, "יש לי המון הופעות בליגה. שיחקתי הרבה פעמים מול הפועל תל אביב. הרגשה ואווירה כמו שהיו הלילה, אני לא זוכר. לא היה דבר כזה". זה מובן. במסגרת התקציב הנוכחית, הליגה של בית"ר מורכבת ממשחק אחד – הפועל תל אביב בטדי. במסגרת התקציב הנוכחית, בית"ר ירושלים עשתה את זה. אתמול היא זכתה באליפות.

שחקני בית"ר לא שיחקו אתמול על יכולת, לא על סיבולת ולא על חמצן. הם שיחקו על שנאה. אין פה ביקורת, רק ציון עובדה. עכשיו הירושלמים - השחקנים והאוהדים – יצטרכו להוכיח שהם יודעים לעשות זאת גם נגד קבוצות נחמדות כמו רמת השרון, במשחקים שיגררו רק 5,000 אוהדים; נגד קבוצות שאין להם שום דבר נגדן, אפילו מכבי חיפה או מכבי תל אביב. הימור? את שתי האחרונות בית"ר לא תנצח בטדי. תבדקו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חן עזריאל שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
אף אחד בעולם לא הפריע לו להקפיץ את הקהל בטדי. עזריאל/ברני ארדוב

***

הוא יצא אתמול מחדר ההלבשה עם טריינינג כחול וקפוצ'ון כה חונק שאי אפשר היה לזהות מי בפנים. עד שזווית מסוימת הסגירה שזה טוטו תמוז. הוא היה כעוס, עצבני, גמור. שער כה חשוב, הכל התפוצץ בפנים, והמשחק התפוצץ איתו. הוא כל כך רצה לחגוג מולם, מול בית"ר, וגם בשער הראשון של טל בן חיים הוא שמח יותר מכולם. תמוז היה שבור, אבל הוא לא השחקן הכי שבור בהפועל. אתמול זה היה פיינטסיל.

אלי כהן ידע את זה, המליץ ללכת עליו אחד על אחד, וזה עבד. רק שני גולים הגיעו על מספר 44, אבל לפחות עוד שלושה היו רשומים על חשבונו (ותודה לשוער הטוב בליגה, שמנע ברוך גדול יותר). אחרי השער המבריק של עזריאל, אבוקסיס עשה חילוף כמו שעושים בנוער, והטיס את ג'וני למקלחת. זה היה מאוחר מדי. אחרי המשחק, לפי דיבורים של שחקנים באדום, נעאל חוטבא יכול להתחיל לחייך מתחת לשפם. מזל טוב, אתה שחקן הרכב.

חלוץ הפועל תל אביב טוטו תמוז. קובי אליהו
הכל התפוצץ בפנים והמשחק איתו. תמוז/קובי אליהו

***

"אין דברים כאלה", אמר בסיום אלי טביב, והפנים אמרו הכל. "איזו אווירה", הוא הוסיף, ויצא מחדר ה-VIP כדי לקבל תשואות ששמורות לקיסרים מטרויה. הוא הרים יד, הבליט גומת חן, שחרר תודה ביישנית. הוא בטח לא האמין שזה קורה לו. שהאיש שהרס שתי קבוצות כדורגל מקבל כל כך הרבה אהבה וקרדיט לקנות קבוצה שלישית. "משחק מדהים, מחצית שנייה אדירה", אמר לסובביו. בטדי נכחו שרים, חברי כנסת, גיבורי מיתולוגיה בית"רית, אפילו אהוד אולמרט קפץ לביקור. ועדיין, כל הזרקורים התמקדו בטביב. אביגיל, סלב ירושלמית, הדביקה בוסה לבוס העתידי, ואוהד אחר הסתכל לו בתוך העיניים. "אלי", הוא נשבע ועטה פני פודל, "מבטיחים לך שלא תתחרט".

שעה לפני המשחק, טביב יצא מהמנהרה לקול תשואות הקהל. "אלי טביב, תבוא לפה", קרא ההמון. בערב מדהים של תקדימים, נקבע התקדים המדהים מכולם: אוהדי בית"ר ירושלים מריעים לבעלי הפועל תל אביב.


לטוויטר של אורן יוסיפוביץ

מייל: orenjos@walla.co.il

איש העסקים אלי טביב מגיע לאצטדיון טדי. קובי אליהו
"אלי, מבטיחים לך שלא תתחרט". טביב/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully