וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיבות טובות?

29.10.2012 / 15:05

הוא אוהב לחגוג ולעשות שמח ולא אותו השחקן שהיה בקדנציה הקודמת. אז למה הפועל תל אביב החזירה את ג'ון פיינטסיל?

"זה לא סוד שהוא מעבר לשיא", אומר שחקן הפועל תל אביב על חברו ג'ון פיינטסיל, "אבל עזבו את זה. תראו איך הוא מתלבש – זו בושה וחרפה. נעליים עם פרווה לא ברורה, נעליים עם איור של רגל יחפה, ולאירוע המשפחתי של יוסי אבוקסיס הוא בא עם חליפה מוגזמת כאילו הוא מתחתן בעצמו. כל השחקנים באו אליו ואמרו 'מזל טוב ג'וני'. אין לו חוש אופנה בגרוש".

ג'ון פיינטסיל שחקן הפועל תל אביב מול אתלטיקו מדריד. ברני ארדוב
מעבר לשיא וגם "אין לו חוש אופנה בגרוש". פיינטסיל/ברני ארדוב

***

שיהיה ברור כבר מעכשיו: בהפועל תל אביב – חברתית - משוגעים על ג'ון פיינטסיל. בשבילם זה לא משנה שהבחור שחזר מאנגליה – מקצועית – זה ממש לא אותו בחור שיצא לשם. פיינטסיל, בקדנציה השנייה באדום, הוא שחקן הרבה פחות מהיר, פחות מבריק ופחות מאיים ממה שהיה אז. תוסיפו לכך את הגיל (בתעודת הזהות 31) ואת החודשים מחוץ לדשא, ותבינו את הסטטוס. ולמרות זאת, לאורך כל הקריירה של פיינטסיל, וכל מי שתשאלו, יגיד את אותו הדבר: עדיף להיות איתו מאשר בלעדיו.

"הוא אחד השחקנים הכי אחראיים שפגשתי", מתענג העיתונאי הגנאי אמודו שאדו. "לא אשכח איך כשגאנה הודחה בחצי גמר אליפות אפריקה 2012, נכנסתי לחדר ההלבשה של הנבחרת ופיינטסיל היה היחיד שממש בכה. אמרתי לו 'קח את זה בקלות, זה יעבור', והוא לא נרגע. הוא אמר: 'אני בחיים לא לוקח דברים כאלה בקלות'. וזה מה שיפה בו. כמה שהוא תמיד עושה צחוקים, הוא זה שלוקח את הכדורגל הכי ברצינות. אין הרבה אנשים כאלה".

בהפועל מאשרים את ההנחה הגנאית, ומחזיקים את הבטן (גם על האיחור שלו לחזור ממשחק הנבחרת האחרון כנראה כבר סלחו לו). ג'וני, קוראים לו, והשם רק מוסיף לתדמית. "הוא כל הזמן מתבדח", אומר גורם במועדון, "אבל הוא גם הכי חרוץ. כל הזמן עובד, מבקש לראות קטעי וידאו שלו, לתקן טעויות". שחקן בקבוצה מוסיף: "הוא חולה קהל, אבל עובד הכי קשה ותמיד מדרבן את כולם, גם כשהוא לא משחק".

מרטין ליפטון מה"דיילי מירור" זוכר בדיוק את אותם דברים מהקמפיין האנגלי של פיינטסיל. "כמה פופולרי הוא היה בפולהאם", הוא אומר. "נראה היה שהוא תמיד מחכה לשריקה האחרונה אחרי ניצחון. לרוץ לקהל, לחגוג עם חולצה או דגל. האוהדים אהבו אותו בגלל זה. הוא עשה את הקבוצה שלו מעניינת יותר". והרמה? "שחקן פרמיירליג ראוי. לא בטופ, אבל סביר, סולידי, עקבי. לא וואו. בעיני תמיד היה נראה שהוא נהנה מהחיים".

אמרתם מגן ימני שנהנה מהחיים, אמרתם פליקס חלפון, והוא מתחיל דווקא בהבהרה. "אנשים קוראים לאנשים כמונו ליצנים", אומר פליקס. "אני לא אוהב את זה. ליצן זו תחפושת. אנחנו חברמנים, בדרנים, דומיננטיים. זה גורם לשחקנים לאהוב אותנו, ולנו לשחרר אנרגיות חיוביות על שאר הקבוצה".

בעונה שעברה נעלמו כנראה האנרגיות של פיינטסיל. גם הוא כמעט נעלם.

שחקן פולהאם בשנת 2009, ג'ון פיינטסיל. Christopher Lee, GettyImages
העיתונאי מרטין ליפטון נזכר: "נראה היה שפיינטסיל תמיד מחכה לשריקה האחרונה אחרי ניצחון. לרוץ לקהל, לחגוג עם חולצה או דגל"/GettyImages, Christopher Lee

***

- "הגעתם למערכת הספורט של ה'לסטרשייר', מדבר רכז המערכת, איך אפשר לעזור?"

- זה בקשר לכתבה על ג'ון פיינטסיל. אפשר בבקשה לדבר עם העיתונאי שסיקר את לסטר סיטי בעונה שעברה?

- "הוא בחופש, אבל גם אני יכול לעזור לך בזה: פיינטסיל בקושי שיחק שם".

***

ארבע פעמים בלבד פתח פיינטסיל בהרכב לסטר סיטי מהצ'מפיונשיפ. בקיץ, כשהוא מלא רצון וחלודה, הגיעה השיחה מהפועל. "הבנו שעמרי קנדה לא ימשיך, ושצריך ללכת על מגן ימני", מספר גורם בקבוצה. "לא היו יותר מדי אופציות, ופיינטסיל התאים למציאות הכלכלית. ידענו שהוא יהיה סביר, למרות שהוא מבוגר. בעיקר ידענו מה מקבלים, הוא הרי כבר היה פה".

שייע פייגנבוים זוכר שהוא היה פה. פיינטסיל שיחק אצלו ב-2005, ואף חווה אז את הרגע החשוב ביותר שלו באדום (הבישול לאוגבונה במשחק ההישארות נגד הפועל באר שבע). "אני הצלתי לו את הקריירה", מתרברב שייע. "הוא היה גמור במכבי תל אביב, אף אחד לא רצה אותו. נפגשנו, דיברנו ונתתי לו את עונת החיים שלו. אני הוצאתי אותו לאנגליה".

ועכשיו, טוען שייע, לא מדובר באותו שחקן. "לעומת אז, הוא כלום. אולי 10 אחוז ממה שהיה איתי. רצון נשאר לו, אבל לא יותר מזה. מה שראינו עד עכשיו, זה לדעתי מה שהוא שווה. אבל הוא לפחות ראוי, יותר טוב מכל הגרוטאות האחרות האלה – דג'מבה, קוטיניו, הבלם ההוא. פטקוביץ', ששקוביץ'. עזוב אותך. מכל שחקני השדה הזרים, פיינטסיל הוא היחיד שנורמלי".

מאמן עירוני רמת השרון שייע פייגנבוים. קובי אליהו
"אני הצלתי לפיינטסיל את הקריירה. לעומת אז, היום הוא כלום. אולי 10 אחוז ממה שהיה איתי". שייע/קובי אליהו

בגלל הדעיכה של המגן, בעונה שעברה בלסטר ובזו שעברה בפולהאם, גם הקריירה הבינלאומית העשירה (81 הופעות בנבחרת גאנה) חטפה מכה. אבל כשפיינטסיל חתם בהפועל, לא רק האוהדים האדומים היו שמחים. גם ג'יימס קווסי אפייה, מאמן הכוכבים השחורים, היה בעננים.

"היה נראה שהוא מחפש סיבה כדי להחזיר את ג'וני", אומר שאדו. "אצל שחקן כזה לא חשובה רק היכולת. זו גם האישיות, וג'וני הוא איש אדיר. בכל בעיה שיש, אנשים באים אליו. בנבחרת לא רק כושר חשוב, חשובה ההנהגה, הניסיון שיש לכל שחקן. הוא הדבר הכי בריא שיכול להיות בקבוצת כדורגל. כולם מכבדים אותו. הוא מאוד פופולרי. תמיד מדבר עם האוהדים, תמיד עושה כבוד לתקשורת. אף פעם לא מתחבא. הוא הג'וקר - כולם נמשכים אליו, וכל מי שלידו יצחק. בכל פעם שאני צריך לעשות ראיון טוב אני מחפש אותו. הוא תמיד יספק את הסחורה".

לגבי הסחורה במגרש, גם שאדו שם לב לשינוי, במשחק העלייה של גאנה לאליפות אפריקה מול מלאווי לפני כשבועיים (פיינטסיל נבחר לקפטן ובחר להעניק את הכבוד לאסמואה גיאן, 'כדי להעלות לו את המוראל'). "ג'וני היה יעיל מאוד", טוען שאדו, "אבל ראו שהוא לא מה שהיה. הוא תקף פחות, ניסה רק לא לטעות. הוא נהיה איטי יותר, אין לו את הסיבולת שהיתה לו. לא יודע אם זה קשור להוראות של המאמן, אבל הוא נהיה יותר הגנתי".

אייל לחמן, מאמן הפועל ראשון לציון עם עבר בהארטס אוף אוק הגנאית, מנמק את הסיבה: "כמובן שזה קשור גם לגיל, אבל הוא גם עבר שינוי באנגליה. במקום לתקוף 10 פעמים במחצית, הוא היה תוקף פעמיים. התפקיד שלו היה לסגור שחקנים, לעצור התקפות. בהפועל הוא חייב להתקיף יותר, אחרת היה כבר שווה להשאיר את עמרי קנדה".

אייל לחמן מאמן הפועל ראשון לציון. מגד גוזני
"באנגליה במקום לתקוף 10 פעמים במחצית, הוא היה תוקף פעמיים. התפקיד שלו היה לסגור שחקנים", לחמן/מגד גוזני

***

הערב הפועל תל אביב עולה לטדי ומאמן בית"ר ירושלים, אלי כהן, כבר סימן את נקודת התורפה. "תתקפו דרך האגפים", אמר לעמית בן שושן וחבריו. "קחו את פיינטסיל באחד על אחד. יש למגנים של הפועל עבודת רגליים חלשה עם הגב לשער". באימון של הפועל, אתמול, אבוקסיס הבהיר לפיינטסיל שהוא סומך עליו. ההתמקדות, כמה הדדי, היתה בבן שושן. הקואץ' הבהיר לחניך כמה חשוב לעצור את הטאלנט הירושלמי לפני שהוא מתחיל בשלו.

בין כל התלונות בנושא המקצועי, חשוב לציין שבארבעת משחקי הליגה שפיינטסיל שיחק העונה, הפועל לא ספגה. "הוא משתפר, גם בתחום הפיזי", אומרים בהפועל. "קשה לו, הוא כבר לא שורף את הקו אלא שומר כוחות, אבל הוא ממש משתדל. במצבים האלה חייבים לתת זמן. הנה, גם את אלברמן קטלו בעונה שעברה, אמרו שהוא גמור, ותראו אותו השנה. ככה זה עם שחקנים שלא שיחקו כמעט שנה. צריך להיות סבלניים איתם".

עמרי אפק, פעם שחקן בהפועל, פעם מגן ימני והפעם פרשן ערוץ הספורט, מסכים, אבל עם דדליין: "זה תהליך. כרגע לפחות, האישיות זה פלוס גדול שלו. אבל אני עדיין מצפה שהוא יעזור יותר מבחינה התקפית, יאיים יותר, וזה כרגע לא קורה. הגנתית הוא בסדר, אבל כשהביאו אותו בטוח קיוו ליכולת התקפית טובה יותר. יש לו חודשיים להראות מה הוא יודע. אם יישאר ביכולת הזו עד ינואר, עדיף להפועל לסמוך על נעאל חוטבא ולשחרר מקום לזר. אם פיינטסיל יביא את הערך המוסף בהתקפה אז עדיף להשאיר אותו. כרגע הם מייצרים בערך את אותו הדבר".

לא יהיה קשה להמר על מה פיינטסיל מפנטז. טדי, שריקת הסיום, ספרינט ליציע. כי אם יש דבר אחד שפיינטסיל עושה בדיוק אותו דבר כמו פעם, זה לרוץ לאוהדים שלו. ואם אפשר, שזה יהיה עם דגל.

לטוויטר של אורן יוסיפוביץ

מייל: orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully