וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת”א: ”מה שטוטו עבר היה גיהינום”

אבוקסיס הזהיר מהקהל והשופט, אבל החלוץ נכנע לנהמות. חיימוביץ’: ”שופטים רוצים להמציא את הגלגל”. אכזבה מפיינטסיל

one

בהפועל תל אביב נרשמה אכזבה גדולה מההפסד אמש (שני) לבית"ר ירושלים וכן מההתרחשויות במשחק ואחריו. באסיפה לפני המשחק הזהיר המאמן יוסי אבוקסיס את השחקנים מפרובוקציות וביקש מהם להימנע מלהתעסק בדברים שלא קשורים למשחק, כולל בקהל של היריבה, זאת בשל חוסר הניסיון של השופט אוראל גרינפלד. בקבוצה בפירוש חששו עוד לפני תחילת המשחק שההתמודדות תוכרע על ידי טעויות שיפוט.

כשהשחקנים האדומים עלו לכר הדשא בטדי הם זכו לקבלת פנים חמה. סלים טועמה טועמה ספג מטח קללות ושמע בעיקר את המילה "מחבל" נקראת לעברו, ואילו לטוטו תמוז חיכו נהמות ובננות מפלסטיק. לפיכך נראה שעל ההזהרות של אבוקסיס לפני המשחק, השחקנים באדום כן הושפעו מהאווירה וטוטו תמוז ספג כרטיס צהוב שנוי במחלוקת אחרי שסימן לקהל להיות בשקט בעקבות השער שכבש.

"אלו דברים שאף שחקן לא היה עובר עליהם בשקט", אמר אחד מחבריהם של טועמה ותמוז לאחר המשחק. "אי אפשר להישאר אדישים. יכול להיות ששחקן אחר בקבוצה היה מתפוצץ מזה הרבה לפני. פשוט גועל נפש מה היה שם. לאנשים האלה אין טיפת כבוד לבני אדם".

אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
קבלת הפנים הוציאה את תמוז משלוותו. אוהדי בית"ר ירושלים/ברני ארדוב

למרות העצבים הרבים אחרי המשחק, גורמים בהפועל ציינו שבדיעבד ייתכן שההפסד היה ידוע מראש: "ידענו שהאמוציות יכולות לשבש את התכניות שלנו ובגלל זה ניסינו להרגיע את השחקנים כמה שיותר לפני המשחק. מה שטוטו עבר היה גיהינום, אי אפשר שלא להבין אותו ומה שיותר מעצבן זה שהוא בסך הכל השתיק את הקהל ולא עשה איזה דבר שערורייתי".

אגב, בית"ר ככל הנראה לא תעמוד לדין על קריאות גזעניות מכיוון שצוות השיפוט טען בסיום כי הנהמות לכיוון תמוז לא היו על רקע גזעני, אלא בגלל שנאת הקהל אליו אישית. בצוות הסבירו כי לעבר השחקנים שחומי העור האחרים של הפועל לא נשמעו נהמות כלל ולכן לא מדובר בקריאות גזעניות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
השופט אוראל גרינפלד שולף כרטיס אדום לשחקן הפועל תל אביב טוטו תמוז. ברני ארדוב
גורמים בהפועל ציינו: "ניסינו להרגיע, אבל אפשר להבין את טוטו"/ברני ארדוב

עצבים לא היו רק מנת חלקו של טוטו תמוז, שבעקבות ההתפרצות שלו כלפי השופט אחרי ההרחקה יעמוד לדין בהתאחדות. הקפטן וואליד באדיר השתולל בצורה יוצאת דופן ובנוסף למריבה עם ויקטור מרעי, שחקנים סיפרו שהקפטן חבט בקיר וצרח בחדר ההלבשה. המראה הזה של באדיר כבר מוכר השנה לשחקני הקבוצה שנראה שגם להם נמאס מכך. "במקום להאשים שחקנים אחרים שיסתכל על עצמו", אמר אחד האדומים. "כבר אי אפשר לראות את זה והיה ברור שזה ייגמר במריבות. הגול השני הייתה באשמתו הישירה".

בקבוצה נשמעה ביקורת גם על הצוות המקצועי. "בשביל מה יש סגל כך גדול אם לא עושים רוטציה?", עקץ אחד מהשחקנים. "ראו שבמחצית השנייה שחקנים לא עמדו כמעט על הרגליים ובמקום להשתמש בשחקנים טריים שלא שיחקו בשני המשחקים האחרונים כמו טועמה ואלרואי כהן, נתנו לשחקנים עייפים לשחק". בכלל בהפועל תוהים על הכושר הגופני של חלק גדול מהשחקנים ומסמנים זאת כאחת הבעיות הגדולות בקבוצה.

מאמן הפועל תל אביב, יוסי אבוקסיס. קובי אליהו
איפה הרוטציה? אבוקסיס/קובי אליהו

"לא היינו צריכים להפסיד את המשחק", אמר בסיום זאב חיימוביץ', "נרים את הראש. הם קיבלו תנופה מהשוויון ולצערנו לא עברו כמה דקות וקיבלנו את הגול השלישי. זה משהו שלא היה צריך לקרות וחבל". הבלם המנוסה ניסה להסביר את התפרקות בחדר ההלבשה בסיום: "אם לא נתעצבן אז מקומנו לא בכדורגל. אנחנו ספורטאים שרוצים לנצח בכל משחק, בטח במשחק שהובלנו בו 1:2".

"כולנו כועסים", הוסיף חיימוביץ' על ההחלטה להרחיק את תמוז ועל השיפוט. "גם אם הוא סימן 'שקט'. בכל העולם רואים את רונאלדו עושה את זה ושחקנים נוספים שאפילו לא מקבלים על זה צהוב. בסוף מגיעים שופטים מישראל ורוצים להמציא את הגלגל מחדש, ויכול מאוד להיות שזה מה שגמר לנו את המשחק".

זאב חיימוביץ' שחקן הפועל תל אביב שומר על ערן לוי שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"בכל העולם שחקנים מסמנים 'שקט' ולא מקבלים כרטיסים". חיימוביץ'/ברני ארדוב

גם בחלק המקצועי לא שקט ועיקר האכזבה היא משני הזרים, ג'ון פיינטסיל ואריק דג'מבה דג'מבה. ביטויים כמו "שחקן גמור" נשמעו אתמול יותר מפעם אחת בנוגע למגן הימני שהציג משחק חלש מאוד וגם מדג'מבה דג'מבה ישנה כאמור אכזבה. כרגע אומרים במועדון כי מוקדם מידי לדבר על שינויים בינואר, אך כרגע נראה שיהיו כאלו.

בהפועל מקווים שהעצבים יירגעו עד המשחק ביום ראשון נגד מכבי נתניה, כשבכל מקרה אבוקסיס יצטרך לערוך שינויים בהרכב. פיינטסיל המאכזב וכנראה שגם יגאל אנטבי, צפויים לחזור לספסל ועל חשבונם יעלו שוב נעאל חוטבא ואלירן דנין. המאמן האדום גם יצטרך לקבל החלטה אם להמשיך באותו מערך ולתפקד את ויקטור מרעי או את עומר דמארי בעמדת חלוץ החוד במקומו של תמוז, או לעבור לשחק עם ארבעה קשרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully