וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון דרוקר: "לא זכורה לי התחלה כזאת כמאמן"

מאמן הפועל ירושלים היה בהלם אחרי שקבוצתו שוב נותרה ללא ניצחון וירה: "מי שלא יילחם, לא ישחק". פרנקו: "אני מאושר"

אם אחרי צמד ההפסדים למכבי והפועל תל אביב בשני המחזורים הראשונים של העונה, אף אחד בהפועל ירושלים סירב להתרגש מהפתיחה הרעה, הרי שהערב (שני), אחרי ההפסד 77:74 לברק נתניה, לבטח הבינו בקבוצה מהבירה שהמצב גרוע במיוחד. לא מדובר רק בפתיחה רעה, במאזן נורא, או בעובדה המדהימה שהקבוצה של שרון דרוקר עדיין ללא ניצחון: ירושלים פשוט נראית כמו קבוצה ללא דרך, ללא זהות, ללא מנהיג, ולא ברור לאן העונה שלהם, שרק החלה, הולכת.

מאמן הפועל ירושלים שרון דרוקר. מגד גוזני
הוא בנה את הקבוצה, ויש לו חלק משמעותי במצב. דרוקר/מגד גוזני

"לא זכורה לי התחלה כזאת כמאמן", אמר שרון דרוקר, "וגם לא להפועל ירושלים. אפשר לקחת את החצי השני בו חזרנו, אבל השאלה היא למה הגענו לזה. לא הצלחנו לעשות עצירות של משחק לקראת הסיום". על המשך העונה אמר המאמן: "אנחנו צריכים עכשיו להילחם על החיים שלנו כל משחק, ורק מי שיילחם ישחק". כשנשאל מה היה תפקידו בהפסד, אמר דרוקר: "יש לי חלק מרכזי בזה. אני בניתי את הקבוצה. עכשיו צריך שקט, סבלנות, עוד פעם להסביר, עוד פעם להראות, והרבה לב ונשמה".

קפטן הפועל ירושלים, מאיר טפירו, ניסה להסביר את המצב הנוראי: "כרגע אנחנו מנסים להיות קבוצה טובה. שחקנים טובים לבד זה לא מספיק, צריך לפתח משחק הגנתי והתקפי ברמה הרבה יותר גבוהה כדי להיות קבוצה טובה ואני מקווה שנגיע לשם. החבר'ה טובים. אנחנו עובדים קשה באימונים, אבל זה לא נראה במשחק. משהו מתקלקל בין האימונים ובין המשחק, אבל נצטרך ללמוד מזה. קל להתפזר בלחץ שיש בירושלים, חשוב להיות חזק מנטלי ולהפוך את הקערה. יש פה הרכב מאוד מוכשר. נעבוד קשה, אני מבטיח, ברגע שנמצא את הדרך לנצח".

מנגד, בברק נתניה כבר סופרים שלושה ניצחונות רצופים ומאזן מושלם בפסגה, ומאמן הקבוצה, דני פרנקו אמר בסיום: "היתה לנו ירידה בחצי השני. קצת איבדנו את הקצב, את החדות. לירושלים יש כלים מפה ועד הודעה חדשה, זו קבוצה עם עומק, אבל אני מאושר. גם כשהיה קשה וירושלים חזרה היינו ביחד. ביטלנו את היתרון במשחק הפנים שלהם. היתה כאן אווירה מדהימה, אם היה אולם של 3,000 גם הוא היה מלא".

שחקן הפועל ירושלים מאיר טפירו מול שחקן ברק נתניה טמיר אריאלי. מגד גוזני
כישרון לא מספיק, משהו מתקלקל בין האימונים למשחק. טפירו/מגד גוזני

במשחק המקביל של הערב, השיגה בני הרצליה ניצחון חוץ מרשים באשדוד, כשניצחה את הקבוצה המקומית 74:88, אחרי הצגה נפלאה של ג'ומיין ג'ונס. "אני שמח על הניצחון שלנו", אמר בסיום מאמן בני הרצליה, אריאל בית הלחמי. "זה ניצחון חשוב, ובטח אחרי המפח נפש שעברנו בשבוע שעבר, ידענו לעבוד השבוע כמו שצריך ולצאת מזה. בסך הכל הקבוצה שיחקה טוב גם בצד ההתקפי, ואנחנו עם הפנים קדימה לחולון".

על הכוכב של המשחק, ג'ומיין ג'ונס, שקלע 25 נקודות ב-6 מ-7 לשלוש, אמר המאמן: "ג'ומיין הוא לא שחקן של סקורינג גבוה, האיכויות שלו כשחקן מורכבות מזה שהוא עושה הכל. היום הוא קלע יותר כי זה מה שהלך במשחק, אבל אפשר לראות את התרומה שלו בכל האספקטים, ואנחנו מרוצים שהוא בצד שלנו".

באשדוד לעומת זאת עדיין לא טעמו את טעם הניצחון העונה, ובקבוצה פשוט נותרו ללא תשובות. "אין לי את הסיבה בשלוף למה אנחנו נראים ככה ברבע האחרון", אמר מאמן הקבוצה, עופר ברקוביץ'. "נתקענו וקיבלנו כמה שלשות מג'ונס שפתחו פער ולא ידענו לייצר מספיק נקודות מצד אחד, וכל סל שלהם הכניס אותנו מאוד ללחץ. אנחנו צריכים להשתפר מאוד בהרבה דברים. הקבוצה קצת לחוצה, אבל היא לא חסרת חיים, זה לא מה שאנחנו צריכים לשפר". כשנשאל האם הוא מתכוון לשנות דברים, אמר ברקוביץ': "אני לא יכול כרגע לחשוב בכיוון של שינויים פרסונאליים. אני לא מסתובב עם חרב באוויר, מה שייעשה, ייעשה בשיקול דעת".

גם שחקנה של אשדוד, דרור חג'ג' ניסה להסביר מה הסיבה שקבוצתו שוב הפסידה: "אין לזה הסבר ספציפי אבל אין ספק שלא היינו מרוכזים בדברים הקטנים. נתנו להם לעשות דברים שנוח להם, וכשאתה מפספס בדברים הקטנים אתה משלם ביוקר בסוף. חזרנו פעמיים למשחק מפיגור 11, ובפעם השלישית התפרקנו וצריך לטפל בנושא הזה. כולם חיים בקבוצה הזאת, אנחנו צריכים לעבוד קשה ולגרום לזה שכמה יותר שחקנים יהיו במשחק. אני משחק הרבה שנים כדורסל, ועברתי הרבה שנים קשות, ואני לא מכיר שום דבר חוץ מלבוא לאימון הבא ולעבוד קשה, ואם יש בקבוצה הזאת חבר'ה עם אופי אז נהיה בסדר".

עופר ברקוביץ' מאמן מכבי אשדוד. ניב אהרונסון
לא מסתובב עם חרב באוויר. ברקוביץ'/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully