וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו: יוהאן קרויף ישנה בצ'יבאס מסורת של 100 שנה?

הקבוצה שמעולם לא החתימה זרים עשויה לעשות מהפך היסטורי תחת קרויף: "אם הוא מוכשר, הוא ישחק, ולא משנה איפה נולד"

האם יוהאן קרויף יצליח לשנות מסורת של למעלה מ-100 שנה במקסיקו? קרויף, שמשמש כיועץ טכני בצ'יבאס גוודלחארה מהליגה המקסיקנית, עשוי לעשות מהפך היסטורי בקבוצתו, ולהחתים החל מהשנה הבאה שחקנים זרים במועדון.

צ'יבאס, הקבוצה שבין השאר גדל בשורותיה חאבייר (צ'יצ'ריטו) הרננדס, לא שיתפה שחקנים זרים ב-105 שנות קיומה. הקבוצה תמיד התגאתה במחלקת הנוער שלה, אך גם במאפיינים לאומניים מובהקים וקיצוניים. ההמנון הרשמי של המועדון קורא "מקסיקנים טהורים, טוהר מקסיקני, בצ'יבאס כולנו ממש כמו אחים".

יוהאן קרויף מאמן נבחרת קטלוניה. רויטרס
"ייעשו פה הרבה שינויים, ולא רק בסגל". קרויף/רויטרס

יש לציין שהשינוי של קרויף הוא לא קיצוני כפי שנדמה, מאחר שלעת עתה, לא מדובר בזרים במלוא מובן המילה, אלא רק בשיתוף של מתאזרחים - דבר שגם הוא לא נהוג על פי המסורת של המועדון.

קרויף מונה לתפקיד בחודש פברואר על ידי הבעלים חורחה ורגארה, בתקווה לקדם את המועדון המדשדש. אתמול הצהיר קרויף שהמועדון יפתח את דלתותיו לשחקנים שנולדו מחוץ למקסיקו, אבל הפכו לאזרחים במדינה.

"אם הוא מקסיקני והוא מוכשר, הוא יכול לשחק בצ'יבאס, ולא משנה איפה הוא נולד", אמר קרויף, "אם אנחנו מחליטים לעשות השקעה כספית גדולה, נקנה את השחקנים שאנחנו צריכים. ייעשו פה הרבה שינויים, ולא רק בסגל".

אוהד של צ'יבאס גוודלחרה. GettyImages
"צ'יבאס היא הלב, צ'יבאס היא הדת". אוהד של הקבוצה/GettyImages

"פרויקט קרויף" קיבל מכה גדולה ביום חמישי האחרון, כשהקבוצה מגוודלחארה הודחה בשמינית גמר גביע קונקאק"ף. כרגע הקבוצה גם מחוץ לשמונה הראשונות בליגת האפרטורה, והלחץ על ההולנדי גובר.

קרויף אומנם מתעקש לשינוי, אבל קולות רבים במועדון לא מקבלים את ההחלטה הזו. "זה בלתי מתקבל על הדעת שקבוצה עם המסורת של צ'יבאס לא תהיה בשלבי הנוקאאוט של העונה", אמר קרויף, "אנחנו רוצים לייצר בסיס חזק, כך שהחל מעוד שנתיים נעלה לפלייאוף בכל עונה ועונה".

וסתם בשביל האווירה, קצת מריאצ'י

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully