וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומר חמד: "הצעד הבא הוא לשחק במועדון גדול יותר"

28.10.2012 / 8:00

תומר חמד רק מתחיל לעכל את הטירוף סביבו. רגע לפני ריאל מדריד, הוא מדבר על פתיחת העונה המדהימה, על נבחרת ישראל והתכניות לעתיד ויודע: "משחק טוב יחזק את השם שלי באירופה". ראיון

תומר חמד הוא הדבר הכי חם ומעודד בכדורגל הישראלי כרגע. יש לו שישה שערים בשמונה מחזורים בליגה הספרדית, הוא חולק את המקום הרביעי בטבלת המבקיעים יחד עם חלוצי על כמו אלברו נגרדו ואריץ אדוריץ כשלמעלה רק שלושת החלוצים הטובים בעולם: ליאונל מסי, כריסטיאנו רונאלדו ורדאמל פלקאו. מתי בפעם האחרונה היה לכדורגל שלנו נציד בכיר ודומיננטי באחת הליגות הבכירות ביבשת? רוני רוזנטל בתקופות מסוימות, חיים רביבו, איל ברקוביץ' ויוסי בניון בשיאם וכעת תורו של חמד שנראה בדרך הנכונה להיכנס לרשימת שגרירי העל של הכדורגל הישראלי.

לא קשה להבין את הטירוף סביב חמד. בגיל 25, הוא נמצא בעיצומה של פריצה מסחררת שעדיין לא ברור היכן תיעצר. אל תלכו אחורה עד אחי נצרת וחצי העונה המופלאה במכבי חיפה. חמד של העונה הרבה יותר טוב מחמד של העונה שעברה במאיורקה. הקבוצה בנויה סביבו, הוא מעורב יותר במשחק ומציג לראווה את יכולת הכיבוש המגוונת שלו עם שערים נהדרים וכל זאת בקבוצה צנועה ללא כוכבים או קישור יצירתי ומבריק. בעונה שעברה היו לו 11 שערים בכל המסגרות (חמישה פנדלים). העונה הוא הגיע למספר הזה תוך פחות משלושה חודשים, כשלוקחים בחשבון את חמשת השערים שכבש במדי הנבחרת ומעמידים אותו בראש טבלת המבקיעים של קמפיין מוקדמות המונדיאל. כל אלה הופכים את חמד לחלוץ חם ומבוקש.

"אני יודע שאני בתקופה טובה", מסביר חמד בראיון לוואלה! ספורט. "אני מרגיש טוב ויודע שאני בכושר טוב. פתחתי את העונה בצורה מצוינת. מתחילת העונה בליגה אני משחק בהרכב והפכתי לשחקן חשוב ודומיננטי בקבוצה, שזה בעצם מה שהיה חשוב לי להשיג העונה. תמיד אמרתי לעצמי שהשנה הראשונה היא שנת התחשלות וזה מה שהיה. אני מרגיש בתקופה האחרונה שהעבודה משתלמת. בשנה שעברה ובכלל בקריירה השקעתי המון, עבדתי כמו שצריך ועבדתי על הרבה דברים שהייתי צריך לשפר. בפתיחת העונה אני קוטף את הפירות לכל ההשקעה הזאת".

תומר חמד באימון נבחרת ישראל לקראת לוקסמבורג. ברני ארדוב
לא קשה להבין את הטירוף סביבו. חמד/ברני ארדוב

השערים של חמד הפכו אותו למלפפון חם. באנגליה נטען שסקאוטים של ליברפול עקבו אחריו ורשמו אותו בפנקס לקראת מעבר אפשרי בינואר. גם המבורג הגרמנית ופיורנטינה האיטלקית הוזכרו כאופציות המעוניינות בחלוץ. מאיורקה היא קבוצה עם אמצעים דלים ולפיכך לא מן הנמנע שלא תסרב להצעה שתהלום את מעמדו החדש של החלוץ – 5-7 מיליון יורו על פי הערכות שונות – רווח נקי על שחקן שהגיע בהעברה חופשית. הברזל, כרגע, חם מאוד. חמד לוהט ואם הוא ימשיך לשמור על המספרים, הוא ישחק בקרוב מאוד בקבוצה גדולה יותר ביבשת.

"אני שומע כל יום על קבוצות שמתעניינות בי מהרבה ליגות", מודה חמד. "עדיין לא קיבלתי אף הצעה רשמית משום קבוצה, אבל טבעי שיגיעו פניות. השם שלי עלה לכותרות באירופה אז טבעי שמתעניינות קבוצות כבר לינואר הקרוב, אבל לא הגעתי לשלב שאני חושב כבר לאן ואם בכלל אני צריך לעבור. אני תמיד אוהב להתקדם צעד אחר צעד והצעד הבא הוא ללא ספק לשחק במועדון גדול יותר. אם זה יהיה בספרד או במקום אחר אני עוד לא יודע. האמת שגם עוד לא החלטתי אם אני צריך לעבור בינואר או אחר כך. כרגע ממש טוב לי במאיורקה ואני רוצה להמשיך ולתרום לה".

הדילמה העומדת בפני חמד לא פשוטה. האם להישאר בספרד בליגה שהוא מכיר או לליגה בכירה אחרת ביבשת? לעזוב כבר בינואר ולוותר על מעמד העל שיש לו במאיורקה או להמתין עד הקיץ בתקווה שהשם שלו עדיין יהיה חזק בכותרות. עד אז, יש לו משימה קרובה יותר. הערב (ראשון, 22:30) הוא יארח עם מאיורקה את ריאל מדריד הגדולה, נגדה כבש אשתקד את שער השדה הראשון שלו בלה ליגה.

"עדיין מרגש אותי לשחק מול קבוצות כמו ברצלונה וריאל מדריד. בכלל, בכל משחק מול הגדולות של ספרד אני מתרגש כי זה משחק הרבה יותר מסקרן. ברצלונה וריאל הן הקבוצות הכי מתוקשרות וזה משחק עם חשיפה מאוד גדולה. אני יודע שאם אעשה משחק טוב זה יחזק עוד יותר את השם שלי בספרד ובכלל בכל מקום שיצפו במשחק. מבחינתי, אני בא ורוצה להיות טוב כמו בכל משחק כי בסך הכל כל משחק מבחינתי העונה הוא חשוב. גם מול קבוצה ממרכז הטבלה".

תומר חמד שחקן מאיורקה. Denis Doyle, GettyImages
"משחק הרבה יותר מסקרן". חמד מול ריאל/GettyImages, Denis Doyle

חמד ודודו אוואט ייפגשו במדי ריאל שני יריבים שיגיעו לישראל עם נבחרת פורטוגל בחודש מרץ למשחק קריטי שייקבע את עתיד הנבחרת בקמפיין. בעוד אוואט ישבור את הראש כיצד לעצור את רונאלדו, לחמד צפויים מאבקים עיקשים עם הבלם פפה. חמד כבר מתכונן: "יש בריאל כמה פורטוגלים שאולי דודו ואני נוכל ללמוד אותם. אבל אם להיות רציניים, יש עוד הרבה זמן עד למשחק מול פורטוגל. אני בטוח שנהיה מוכנים עד אז כמו שצריך להתמודד מול נבחרת שהיא מהטובות בעולם".

"מותר לשמוח על הניצחונות ומותר ליהנות ממה שעשינו מול לוקסמבורג", ממשי החלוץ לדבר על נבחרת ישראל, "אבל צריך לקחת הכל בפרופורציה. אחרי המשחק הראשון כבר גמרו את הסיפור ועכשיו שוב מדברים שאפשר לעלות. יש סיכוי לעלות וצריך להאמין שאפשר לעשות את זה, אבל הפעם עדיף שלא לדבר יותר מדי".

ובזמן שחמד עושה חיל בנבחרת ובמאיורקה, קבוצת נעוריו מכבי חיפה הולכת מדחי אל דחי ונראה כי היא כל כך חסרה שחקן התקפה בדמותו שיודע להבקיע שערים: "אני עוקב אחרי מכבי חיפה כל הזמן, ותמיד רוצה שהם יצליחו. יש שם חומר טוב וחבל לי שלא מצליח. אחרי הניצחון מול הפועל רמת גן חשבתי שהדברים יתחברו שם ואני עדיין מאמין מאוד בקבוצה הזו. ברגע שדברים קצת יתחברו ויהיה ביטחון תראו מהם הרבה דברים יפים".

שחקן מאיורקה, תומר חמד, מול שחקן ולנסיה, טינו קוסטה. רויטרס
פורטוגל? יש עוד זמן. חמד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully