וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודו אוואט: "לעצור את רונאלדו זה תמיד נוצץ יותר"

שוער מאיורקה מוכן לקרב עם הפורטוגלי, שהבקיע מולו את השלושער הראשון בספרד, וחשף: "הכי קשה? מול אטו והיגואין"

ריאל מדריד אוספת את השברים לאחר ההפסד 2:1 לדורטמונד בליגת האלופות, ולצד הביקורות על תפקוד ההגנה ובעיקר הבעייתיות בהצבתו של מייקל אסיין כמגן שמאלי, כבר נערכים בבירה למפגש מול מאיורקה ביום ראשון (22:30, ספורט 5) ולעימות החוזר בין כריסטיאנו רונאלדו לשוער מולו כבש את השלושער הראשון שלו בליגה הספרדית - דודו אוואט.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד מול דודו אוואט שוער מאיורקה. רויטרס
השלושער הראשון במדי ריאל. כריסטיאנו רונאלדו מכניע את דודו אוואט במאי 2010/רויטרס

זה קרה ב-5 במאי 2010, כאשר שני מחזורים לסיום התארחו הבלאנקוס (עם מנואל פלגריני על הקווים) באונו אסטדי והביסו 1:4 את מאיורקה שעוד הוליכה משער של אריץ אדוריץ. רונאלדו כבש באותו משחק לראשונה שלושה שערים ומאז שחזר את ההישג עוד 14 פעמים. את אוואט, כידוע, יפגוש הפורטוגלי גם ב-22 במרץ 2012, אז נבחרתו תתארח בישראל במסגרת מוקדמות המונדיאל.

"כריסטיאנו הוא שחקן מאוד יצירתי שתמיד מפתיע ויכול לעשות מהלך גדול", אמר הערב (שישי) אוואט לקראת המשחק. "הוא השחקן הכי טוב בעולם ביחד עם מסי. יש כמה שחקנים פחות מפורסמים ממנו שבועטים חזק בכדור, אבל לעצור את רונאלדו זה יותר נוצץ". השוער הישראלי נשאל מי החלוץ מולו היה לו הכי קשה בקריירה, והשיב: "גונסאלו היגואין וסמואל אטו".

עוד מספר שיהיה לכריסטיאנו מול העיניים, קשור לשבעת המשחקים הרצופים שבהם הבקיע הפורטוגלי, בכל המסגרות. רונאלדו מעולם לא כבש בשמונה משחקים רצופים - ואוואט ינסה להשאיר את השיא על כנו.

גונזלו היגואין, ריאל מדריד, מעל דודו אוואט, מאיורקה. Manu Mielniezuk, AP
אחד משני החלוצים שגרמו לאוואט הכי הרבה בעיות בקריירה. היגואין מול הישראלי/AP, Manu Mielniezuk

אלא שלא רק לרונאלדו יש סטטיסטיקה לשמור עליה ביום ראשון, גם לאוואט. השוער הישראלי רשם עד כה 38 עצירות ומחזיק בממוצע של עצירה לכל 19 דקות בליגה. רק גורקה איראיסוס מאתלטיק בילבאו מקדים אותו עם עצירה אחת יותר. למרות זאת, במשחק האחרון ספג אוואט שלושה שערים בהפסד 3:2 לסביליה, ומבחינת מאיורקה מדובר בתקופה הגרועה ביותר מאז מונה חואקין קפארוס למאמן, שכן היא סופרת שלושה הפסדים רצופים.

"ההפסד לדורטמונד לא ישפיע על ריאל, הם יעלו שוב כדי לנצח ואנחנו חייבים לעצור את הרצף השלילי שלנו", אמר השוער, ונשאל על הביקורת הגדולה שמקבל איקר קסיאס בשבועות האחרונים: "אני מבין את הביקורות, אבל לא מסכים איתן. איקר הוא השוער הטוב בעולם, הוא מהווה דוגמא לכולם".

אוואט, אגב, שמר רק פעם אחת על שער נקי במשחקיו כשוער מאיורקה מול ריאל מדריד, וזה קרה ב-29 באוגוסט 2008. מרונאלדו הוא ספג עוד פעם אחת בלבד, ב-1:4 של ריאל במאי האחרון, במפגש הקודם בין הקבוצות. בעונה שעברה, כזכור, תומר חמד הכניע את איקר קסיאס בנגיחה במשחק הביתי מול ריאל, אך האלופה הפכה ל-1:2. אולי הוא בכלל יהיה זה שיהלום פעם נוספת?

כמו כן, נשאל אוואט על כך שסייע לתומר חמד לחתום במאיורקה והודה: "הדבר היחיד שעשיתי היה להגיד שהוא יכול להיות מתאים. הוא התחיל מצוין את העונה, אבל גם הוא יודע בלי הקבוצה כולה אי אפשר להבקיע".

תומר חמד, נבחרת ישראל, חוגג שער מול לוקסמבורג. Yves Logghe, AP
מקבל מחמאות מהשוער הוותיק. חמד/AP, Yves Logghe

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully