וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיטו וילאנובה: "יותר לא יגידו שאנחנו משעממים"

ברצלונה חגגה ניצחון בזמן פציעות על סלטיק, וילאנובה: "מזל? אולי חוסר מזל". פרגוסון מודה שליונייטד יש בעיה בהגנה: "אסור לפחד לדבר על זה. הבעיה מדאיגה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

איזה מתח סיפק לנו אתמול (שלישי) ערב המשחקים הראשון של המחזור השלישי בשלב הבתים של ליגת האלופות. אם על הנייר היה מדובר בקרבות שנראו שהולכים להתפתח באופן חד צדדי, הקביעה הזאת התערערה מהר מאוד. ברצלונה נזקקה לשער של ג'ורדי אלבה בדקה ה-90 כדי לנצח 1:2 את סלטיק ובירם כיאל (נכנס כמחליף בדקה ה-75) בקאמפ נואו.

בראגה היתה קרובה לסנסציה באולד טראפורד, אך צמד של צ'יצ'ריטו קבע בכל זאת ניצחון 2:3 לשדים האדומים. צ'לסי נראתה רע ורשמה הפסד מפתיע 2:1 לשחטאר, וגם יובנטוס התקשתה ושבה לטורינו עם נקודה בלבד, לאחר שסיימה בתיקו 1:1 מול נורשלנד, הקבוצה הקטנה מדנמרק. באיירן מינכן שרדה את משחק החוץ בליל עם 0:1 לא קל בכלל, ואילו ולנסיה הביסה בקלות 0:3 את באטה בוריסוב.

שחקני סלטיק מאוכזבים. Manu Fernandez, AP
רק עוד כמה שניות. שחקני סלטיק שבורים/AP, Manu Fernandez

סלטיק גאה: "דחיפה גדולה למועדון ולמדינה"

לא מעט דרמות היו לנו במחזור השלישי בליגת האלופות, אולם הגדולה שבהן הייתה בקאמפ נואו. למשך 93 דקות נדמה היה כי ברצלונה בדרך לאבד שתי נקודות יקרות מול סלטיק, אולם אז, עמוק בתוך תוספת הזמן, ג'ורדי אלבה הכניע את פרייז'ר פורסטר (שעד אז נתן ערב פשוט עצום), וסידר לקטלאנים 1:2 דרמטי.

טיטו וילאנובה אמר ש"הניצחון הזה אומר הרבה על הקבוצה זאת. השחקנים האלה נלחמים עד הסוף. הם כבר זכו בהכל בחייהם, אבל ממשיכים להילחם עד הרגע האחרון. האם היה לנו מזל? אני חושב שיותר חוסר מזל, שלא כבשנו קודם. הייתה קורה, החמצות, החזקנו בלי סוף בכדור. לפני כן אנשים אמרו שהמשחק שלנו משעמם. אני לא חושב שיגידו את זה יותר".

גיבור הערב, ג'ורדי אלבה, אמר בסיום: "זה היה מהלך קבוצתי, ואני פשוט הייתי בר מזל להיות במקום הנכון", הודה ג'ורדי אלבה בסיום. "השער הזה היה חשוב לקבוצה. לא פשוט להשיג שלושה נצחונות בליגה האלופות. אני לא יודע מה השחקנים של סלטיק אוכלים, אבל הם קבוצה מאוד חזקה באוויר, גם בהגנה וגם בהתקפה. הם לא השאירו לנו כמעט אף מרווח. היו לנו הזדמנויות, וניסינו לנצח את המשחק לכל אורך 90 הדקות".

מארק בארטרה הצעיר, שקיבל מטיטו וילאנובה את חולצת ההרכב לראשונה בקריירה שלו בליגת האלופות, אמר בסיום: "דיברתי עם המאמן שעה לפני המשחק ואני מאושר מהעצות שהוא וכל החברים שלי נתנו לי. זה הפך את המשחק להרבה יותר קל. עבדתי בשביל היום הזה והוא סוף סוף הגיע, זהו אחד הימים המאושרים בחיי. ידענו שסלטיק קבוצה טובה, אבל עשינו היום צעד ענק לשלב הבא".

מאמן האלופה הסקוטית ניל לנון אמר בסיום: "אף אחד לא נתן לנו סיכוי, אבל אני חושב שקנינו לעצמנו הרבה אוהדים היום. הקבוצה שלי הייתה גדולה. זה חמוץ-מתוק, אני גאה בשחקנים שלי, הם נתנו למועדון ולמדינה דחיפה ענקית. השחקנים כואבים, הם כועסים, אבל הם שיחקו ברמה הגבוהה ביותר של ליגת האלופות והיו מצוינים. אני מקווה שהם יקחו מהמשחק הזה משהו".

איש המשחק ככל הנראה היה פורסטר, כאמור, שסיפק ערב פשוט ענק שהסתיים במפח נפש. "זה נחמד שהיו לי הרבה הצלות יפות היום, אבל הייתי מחליף את כולן בנקודה", הודה השוער האנגלי בן ה-24 בסיום. "היינו במשחק כפי שמעט מאוד קבוצות שמגיעות לכאן יכולות לעשות, ואין הרבה דברים גרועים יותר מלהפסיד בדקה ה-94. למרות זאת, אני מאמין שאנחנו יכולים לכפר על כך במשחק הבית שלנו מולם". שחקן ההגנה קווין ווילסון הוסיף: "השוער שלנו היה מדהים, ההצגה שלו היתה פשוט יוצאת דופן ולדעתי הוא ברמה של ג'ו הארט. היינו במשחק מהרגע הראשון ועד האחרון ואנחנו יכולים להרגיש גאווה גדולה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ניל לנון מאמן סלטיק. רויטרס
מלא גאווה. לנון/רויטרס

כאב הראש החיובי (מאוד) של אלכס פרגוסון

גיבור הערב באולד טראפורד היה ללא ספק צ'יצ'אריטו, הלוא הוא חאבייר הרננדס, שהציל את מנצ'סטר יונייטד מול בראגה. החלוץ המקסיקני הבקיע בדקה ה-25 שער שצימק את התוצאה 1:2, והשלים צמד בדקה ה-75 שקבע מהפך וניצחון חשוב לשדים האדומים, 2:3, אחרי שכבר פיגרו 2:0 אחרי 20 דקות. צ'יצ'ריטו אמר בסיום: "אני נהנה לבלות את הזמן שלי כאן. כשאני מקבל הזדמנות אני חייב לשחק טוב ולהוכיח את עצמי, כך שלהבקיע צמד זה טוב מאוד עבורי".

אלכס פרגוסון, שצריך להתמודד עם כאב ראש חיובי בדמות כושר מצוין כמעט של כל החלוצים שלו - צ'יצ'ריטו, ווין רוני, רובין ואן פרסי ודני וולבק - הודה בסיום: "אני לא יודע מה לעשות איתם, למען האמת. צ'יצ'ריטו משתפר כל הזמן ויש לו תשוקה ענקית למשחק. הוא מתאים פשוט יוצא מהכלל, ואני חייב להודות - הוא גרם לי לחשוב על החוד שלנו".

סר אלכס אף שיבח את מייקל קאריק, ששוב תורגל כבלם על חשבון ריו פרדיננד, ואמר: "הוא לא היה אשם בשער הראשון, הוא עשה עבודה טובה. הוא יכול לקחת את הכדור מהחלק האחורי, והמסירות שלו היו מעולות. זו אולי לא האופציה הכי טובה, אבל הוא עשה עבודה טובה היום".

על המשחק עצמו באופן כללי יותר אמר פרגוסון: "זה הסיפור של העונה שלנו בבית - מתחילים לא טוב, מפגרים, ואז נאלצים להילחם בחזרה ולהציל את המשחקים. חלק מהכדורגל שלנו היה פנטסטי היום, אבל זה בהחלט מדאיג".

פרגוסון גם הודה שלקבוצתו יש בעיה בהגנה, אחרי ששוב ספגה צמד קליל: "זה מדהים. אני לא מבין את זה. אסור לנו לפחד לגעת בזה, כי אז לא אוכל לרדת לעומק הבעיה. השערים שאנחנו סופגים מגיעים מזריקות חוץ, כדורי רוחב, הגבהות, מהכל. השחקנים חופשיים ברחבה. קשה לשים על זה את האצבע, וזה מדאיג, כי זה מקשה עלינו מאוד. מזל שהחלוצים הוציאו אותנו מהבור".

חאבייר הרננדס שחקן מנצ'סטר יונייטד. Richard Heathcote, GettyImages
גרם לפרגי לחשוב. צ'יצ'ריטו/GettyImages, Richard Heathcote

די מתאו מודה במציאות

בדונייצק נכנעה אלופת אירופה צ'לסי לשחטאר הלוהטת, שניצחה 1:2 אחרי תצוגה מרשימה מול מוליכת הפרמיירליג. "שחטאר היא קבוצה חזקה מאוד", אמר רוברטו די מתאו אחרי ההפסד. "והיא הראתה את זה הערב. אנחנו בבית קשה , וליגת האלופות היא תמיד תחרותית, כפי שאפשר לראות מהתוצאה השנייה בבית שלנו הערב".

"אני חושב שיש לנו עדיין סיכוי טוב להגיע לשלב הבא", המשיך די מתאו. "עכשיו אנחנו רק צריכים לנצח את המשחק הבא. כשנשאל לגבי מצבו של ג'ון טרי, שפתח למרות הסערה סביבו, אמר המנג'ר האיטלקי: "לכל השחקנים שלנו יש מחויבות של 100 אחוז, והוא היה בסדר. אני לא חושב שהדברים מסביב השפיעו עליו".

רוברטו די מתאו מאמן צ'לסי. Efrem Lukatsky, AP
"הדברים מסביב לא השפיעו על ג'ון טרי". די מתאו/AP, Efrem Lukatsky

הסנסציה הדנית

יובנטוס ירדה לקרקע לאחר הניצחון הנהדר 0:2 על נאפולי בליגה האיטלקית באמצע השבוע, כשסיימה רק בתיקו 1:1 מול אלופת דנמרק נורשלנד. הדנים עלו ליתרון מדהים בדקה ה-50 אך מירקו וויצ'יניץ' הציל את הגברת הזקנה ממבוכה, כשכבש בבעיטה מהאוויר בדקה ה-81. אנג'לו אלסיו, עוזר מאמן יובה, שמשמש כמאמן עקב השעייתו של אנטוניו קונטה, אמר בסיום: "כשאתה מגיע לכל כך הרבה הזדמנויות, זה מאכזב מאוד לא לנצח. במחצית הראשונה לא שיחקנו עם הגישה הנכונה, אבל לשנייה הגענו עם רוח לחימה והגענו להרבה מצבים".

הסנסציה של הערב הגיעה מכיוונה של נורשלנד הפצפונת, כאמור, שחגגה נקודות ראשונה בתולדותיה בליגת האלופות. מאמנה, קספר יולמאנד, היה פשוט מאושר בסיום ואמר: "זהו הישג ענק, אבל היינו יכולים להוציא תוצאה טובה יותר". הקשר אנדראס לאודרופ הוסיף: "למדנו משני ההפסדים הקודמים שלנו. היינו חכמים עם הכדור ועשינו דברים נכונים כשהכדור היה אצל היריבה".

אנדראס לאודרופ שחקן נורדסלנד מול אנדראה פירלו שחקן יובנטוס. רויטרס
חלוקת נקודות היסטורית. פירלו מול לאודרופ/רויטרס

היינקס מודה: "לא שיחקנו טוב"

גדולה אחרת שדווקא ניצחה היא באיירן מינכן, שהצליחה להשיג ניצחון שני על ליל, 0:1 בבית ו' ולהיצמד לולנסיה ובוריסוב, שעומדות אף הן על שש נקודות. תומאס מולר, שכבש את שער הניצחון של הבווארים בפנדל, אמר בסיום: "היינו תחת לחץ היום. היה לא נעים אם היינו יורדים מנוצחים או בתיקו. מפתיע שליל לא הצליחה לזכות באף נקודה עד עכשיו בקמפיין הזה. ממש לא קל לנצחם אותם בבית שלהם".

מאמן באיירן יופ היינקס הוסיף: "להוביל 0:1 זה תמיד מסוכן, וליל עשתה הכול על מנת להשוות. לא שיחקו כל כך טוב, אבל אני שמח שהצלחנו לצאת עם הניצחון".

מנגד, מאמן ליל רודי גרסיה הודה כי קבוצתו פשוט לא מתאימה לרמות הגבוהות של היבשת, אך בו בזמן היה מתוסכל מהפנדל המפוקפק שקיבלו הבווארים, שבדיעבד הכריע את המשחק: "ברור לגמרי שאנחנו לא ברמה הזאת. אני רק יכול לברך את השחקנים שלי על הלחימה שלהם היום. חבל שהשיפוט עזר לבאיירן היום, כי הם לא היו צריכים את זה".

תומאס מולר, באיירן מינכן חוגג שער מול ליל. רויטרס
קשה, אבל חשוב. מולר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully