וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטטיסטיקה של עטר מוכיחה: יש בעיה בהגנה

מאזן הספיגות של מכבי חיפה העונה ממשיך מגמה: הקבוצות של ראובן עטר לא מצטיינות בהגנה. בהפועל ת"א: המצב בדיוק הפוך

one

רק היום (שלישי) נכתב באתר זה על כך שיהיה נחמד לשקול את הבאת איל ברקוביץ' לראש הפירמידה המקצועית במכבי חיפה. בין אם מדובר בשילוב מנצח או בפנטזיה רחוקה, ולמרות העליהום שיצר ברקוביץ' באותה מסיבת עיתונאים שבה הריץ עצמו לנבחרת, הוא בכל זאת נתן שם גם חומר למחשבה. זה היה כשהוא הוציא דף, שרטט עיגולים והבטיח שהוא יביא אנשי מקצוע תחתיו. "מאמן הגנה" היה אחד מהם. ברקוביץ' או לא ברקוביץ', צירוף מאמן הגנה יכול להיות טוב עבור כמה אנשי מקצוע בכדורגל שלנו. ראובן עטר הוא כנראה אחד מהם.

אחרי השלישייה אתמול, מכבי חיפה של עטר ספגה העונה כבר עשרה שערי ליגה. רק שלוש קבוצות – סכנין, הפועל חיפה וקרית שמונה – ספגו יותר. ההגנה הירוקה (בראשות דקל קינן, שבטח מתפלל שבבריטניה לא תפסו שידור של המשחק) נראית רע מאוד, ולא רק אתמול. ההגנה של עטר נראית רע, ולא רק העונה. להלן הנתונים.

מאמן מכבי חיפה ראובן עטר. ברני ארדוב
לפחות פעם בכל עונה, קבוצה שלו מתמוטטת מול הפועל תל אביב. עטר/ברני ארדוב

2011/12 - מכבי נתניה של עטר סיימה במקום הרביעי המכובד. אבל טור שערי החובה, שעמד על 48, לא היה כזה. רק חמש קבוצות מתוך 16 ספגו יותר שערים מנתניה באותה עונה.

2010/11 - מכבי נתניה סיימה במקום השישי, וספגה 47 שערים - מקום 10 מתוך 16 בממוצע ספיגות למשחק.

2009/10 - מכבי נתניה סיימה עם 47 שערי חובה ב-33 משחקים. 1.42 ממוצע למשחק, מקום 11 בספיגות.

ב-2008/09, עם בית"ר ירושלים, טור הספיגות של עטר נראה דווקא סביר. אבל באותה עונה, בפברואר, התחיל להתגלות אצלו סימפטום אחר: חוסר היכולת לעמוד מול הפועל תל אביב. אז זו היתה הפועל של גוטמן, בעונתו הראשונה המלאה כמאמן ראשי בחודורוב. משמע – עדיין לא הפועל הדורסת. באותה עונה האדומים כבשו רביעייה רק במשחק אחד. מול בית"ר ירושלים של ראובן עטר.

מאז, לפחות פעם בכל עונה, קבוצה של ראובן עטר מתמוטטת מול הפועל תל אביב. ב-2009/10 זה נגמר עם שלישייה ברשת, ב-2010/11 גם שלישייה, בעונה שעברה ה-7:3 המפורסם (עוד יום במשרד של מנשה משיח) ואתמול כולם זוכרים מה קרה. חמישה משחקים, חמש התפרקויות, מול אותה קבוצה. יציבות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שחקני מכבי חיפה אייל משומר, דקל קינן מאוכזבים. ברני ארדוב
קינן וידין/ברני ארדוב

***

מה שמביא אותנו לצד השני של אותו צד: ההגנה של הפועל תל אביב. בכל מקום, גם פה, ראו ואמרו עד כמה מחזיקת הגביע נבנתה בצורה לא מאוזנת. בהגנת האדומים אתמול פתחו חוטבא, באדיר, חיימוביץ' ואנטבי. עם כל המחמאות לקוורטט, לא מדובר בהגנה חלומית, וכל חניך בקורס מאמנים כנראה יסכים לתזה. כמובן שביציע (אם בכלל) יושבים שני שחקני החיזוק, בן יוסף ופטקוביץ', שרק מחכים להזדמנות לשחק פיפ"א בפלייסטיישן.

ועדיין, באופן מוזר, האדומים ספגו רק שער חובה אחד בשישה משחקים. אמנם למעט אתמול הפועל תל אביב לא פגשה באף אריה ממשי עד עתה, אבל במבחן התוצאה היא עומדת גם עומדת. כדי למצוא מאזן הגנתי טוב יותר בפתיחת עונה, צריך לחזור 13 שנה לאחור. 1998/99, הפועל חיפה (נכון, של גוטמן), שישה משחקים בלי ספיגה. רק במחזור השביעי המכונה האדומה ההיא ספגה שער, כשנסים כהן הצעיר של מכבי יפו שם לאפס סוף. הפועל תל אביב, אגב, משחזרת הישג מועדון מ-1997/98, אז תחת אלי כהן האדומים גם נהנו משישה מחזורי פתיחה עם שער חובה אחד (סהר מזרחי של בני יהודה).

יוסי אבוקסיס מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
נתוני העבר צריכים להדאיג אותו? אבוקסיס מתכונן לטדי/ברני ארדוב

***

ואם כבר תקדימים, ביום שני הקרוב הפועל תל אביב תצא לטדי, ותקווה שלפחות תקדים אחד לא יחזור. בפברואר 2011, כשאבוקסיס החליף את גוטמן שלקה בלבו, הפועל תל אביב פירקה את מכבי חיפה 1:4. בשבוע שלאחר מכן יצאה הפועל לטדי, ובית"ר ירושלים חגגה על האקס עם ניצחון 0:1. העונה, שוב אבוקסיס תופס פיקוד על האדומים לאחר שהחליף מאמן בגלל מצב בריאותי, שוב הוא מביס את מכבי חיפה, שוב הוא יוצא לטדי בשבוע שלאחר מכן. ועכשיו, ההגנה נחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully