וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם אסור לו להחמיץ

22.10.2012 / 14:44

מהרגע שהעברת טוטו תמוז למונאקו טורפדה הכל התחיל להידרדר, עד לפיצוץ הגדול עם אלי טביב. לאחר שנדמה היה שהוא מחוץ להפועל תל אביב, החלוץ מצא את עצמו שוב בהרכב. עכשיו הוא שוב מכוון לאירופה, אולי כבר בינואר. הצגה מול מכבי חיפה יכולה להיות צעד ראשון בדרך לשם

ברני ארדוב

צפו בעימות בין טביב לטוטו תמוז, 11:30 דקות בתוך הוידאו (באדיבות ערוץ הספורט)

לקראת תום העונה שעברה, כאשר חלק לא מבוטל משחקני הפועל תל אביב היה מסוכסך עם אלי טביב ואף יצא נגדו תקשורתית, שוחח המאמן ניצן שירזי עם כמה מהם, ביניהם טוטו תמוז. המאמן אמר להם: "טביב לא יהיה כאן בשנה הבאה, אתם אלה שתיפגעו מהגועל נפש הזה. ההנהלה הבאה תזכור לכם את זה, הקהל יזכור לכם את זה והתקשורת תזכור לכם את זה. תיקחו את עצמכם בידיים, כי אתם גורמים נזק אדיר".

שירזי ידע מה יקרה כאשר העשן יתפזר. הנזק התדמיתי השליך גם על השחקנים. כשתמוז הגיע לקיץ הוא לא היה רק שחקן שמועמד למכירה אחרי עונה בינונית, אלא גם אישיות לא ממש רצויה במועדון. אחרי קיץ מתיש תמוז נשאר בסופו של דבר בהפועל תל אביב, כאשר בתום העונה יהפוך לשחקן חופשי עם רצון להשיג חוזה טוב באירופה. איזה תמוז הפועל תקבל, האם הוא באמת שווה אירופה ואם כן, לאן יילך ומה העיתוי הנכון לעשות זאת?

טוטו תמוז שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
טביב הלך, הנזק התדמיתי נשאר. טוטו תמוז/ברני ארדוב

לא סולח על מונאקו

האירוע בו תקף תמוז מילולית את אלי טביב בשידור חי לאחר הזכייה בגביע המדינה (ראו את הוידאו למעלה) היה אחד מרגעי השפל של הפועל תל אביב ושל השחקן עצמו. כאשר תמוז ירד לחדר ההלבשה והסבירו לו שהטעו אותו וטביב לא לכלך עליו, הוא ענה: "לא משנה מה, לא רוצה שיזכיר את השם שלי". התגובה הזאת של תמוז אומרת הכל. תמוז לא באמת תקף את טביב על דבריו, הוא פשוט היה טעון וחיפש את הרגע הנכון להוציא את האגרסיות שהצטברו אצלו. הוא שמר ושמר והגיע לקצה לאחר אותה עסקה עם מונאקו שלא יצאה לפועל, עסקה בה האשימו תמוז ונציגיו את אלי טביב בטרפודה. בהמשך הדרך גורמים בהפועל גם ניסו לכוון את תמוז לכך שדווקא הנציגים שלו הם שעשו טעויות במו"מ, אך בשורה התחתונה נותר שחקן שראה כיצד חוזה חלומי של 3.5-4 מיליון יורו בחמש שנים יורד לטמיון. הוא היה בטוח שלטביב חלק משמעותי בכך.

את התקופה לאחר נפילת העסקה תמוז ירצה לשכוח. ניצן שירזי ניסה לגרום לו להתרכז בכדורגל, אבל מאחורי הקלעים ובחדר ההלבשה תמוז לא יכול היה לשמור בבטן. אחד משחקני הפועל תל אביב סיפר: "הוא ניסה לשדר שהוא בסדר, אבל יצא ממנו הטירוף. באחת הפעמים הוא אמר על טביב: 'האפס הזה, אני אראה לו מה זה. בקיץ אני לא יוצא לשום מקום ולא משנה כמה יציעו לי, אני נשאר פה עד סוף העונה הבאה והוא לא רואה עליי שקל. מעכשיו זו נקמה". אם שחקנים אחרים, שי אבוטבול למשל, כעסו על טביב, אצל תמוז זו הייתה דרגה אחרת של זעם. הוא הרגיש שגמרו לו חוזה של החיים. תכלס, באמת מדובר במספרים שישראלי לא מקבל בחו"ל ולכל אחד זה היה אוכל את הלב".

אלי אוחנה חושב שתמוז הרחיק לכת בהתנהגות שלו: "הוא גרם לעצמו נזק גדול בתהליך. זה מכלול של כל ההתנהגות המתנשאת והלא מכובדת שהתחילה מכך שעבר מבית"ר להפועל. הוא התנהג מכוער לאוהדי בית"ר, המועדון שהרים לו את הקריירה. אחר כך הוא המשיך עם ההתנהגות הזו בהפועל תל אביב, והשיא היה הקללות לטביב לעיני כל המדינה. עובדתית, כל זה השפיע עליו מאוד גם בהיבט המקצועי. הוא הפך משחקן ששלושת רבעי אירופה רצתה אותו, כביכול, לשחקן שאין לו הצעות משמעותיות. אלה שיש לו הן כנראה בקנה מידה כזה שלא שווה לצאת בשבילן לחו"ל, כאשר אפילו בהפועל תל אביב המקום שלו בהרכב כבר אינו מובטח".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אלי טביב בעלי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"האפס הזה, אני אראה לו מה זה. בקיץ אני לא יוצא לשום מקום ולא משנה כמה יציעו לי, אני נשאר פה עד סוף העונה הבאה והוא לא רואה עליי שקל. מעכשיו זו נקמה". טביב/ברני ארדוב

"ההצעה הייתה מפעל הפיס"

ב-16 ביולי הודיעה הפועל תל אביב שתמוז, יחד עם אביחי ידין ועמרי קנדה, לא ייצאו למחנה האימונים. בקבוצה הסבירו כלפי חוץ כי מדובר בשחקנים שזאת השנה האחרונה בחוזיהם ויש רצון של שני הצדדים שייצאו לחו"ל, אך לא לייחוס נאמרו עליהם דברים קשים - שמדובר בשחקנים רעילים לחדר ההלבשה שבמועדון לא רוצים. בסביבה של תמוז כעסו על הדברים והבהירו לקבוצה: "לגיטימי שאתם רוצים להיפטר משחקן שנה לפני סיום החוזה שלו ולהרוויח כסף, אבל לדחוף אותו החוצה עם לכלוכים זה הכי שפל וכדאי שזה ייפסק". לאחר מתיחות של מספר שבועות העניינים בין הצדדים נרגעו, כשהמטרה של כולם הייתה זהה - שתמוז יעבור ליבשת הישנה והפועל תל אביב תהיה מוכנה להתפשר בסכום המכירה שלו, אפילו ב"הנחה" של מאות אלפי יורו.

הסוכן רונן קצב קיבל הצעות על תמוז, אבל לא מליגות בכירות ובחוזים שלא עברו את ה-200-250 אלף יורו לעונה. מספרים שאחרי מונאקו ההצעות האלה אפילו לא דגדגו לתמוז והוא ויתר עליהן די מהר. בקבוצה אמרו על כך: "קצב וטוטו חיפשו בחו"ל הצעה שלא קיימת. מה שהוא קיבל ממונאקו זה מפעל הפיס. סביר להניח שהוא לא יקבל את החוזה הזה גם כשחקן חופשי, במקרה הטוב הוא יקבל חצי מזה. השם של השחקן הישראלי לא משהו ביבשת, והעובדה שקבוצות היו צריכות לשלם עליו להפועל הפכו את ההצעות ללא אטרקטיביות".

ואז הגיעה האופציה של מכבי תל אביב. הצהובים היו מוכנים להציע לתמוז חוזה ארוך טווח בסכום של 350-400 אלף יורו לעונה עם סעיף יציאה גמיש לאירופה. באיזשהו שלב הפועל כבר הסכימה למכור את תמוז בחצי מיליון יורו ליריבה העירונית, אך לחץ הקהל לא לחזק אותה גרמו להנהלה לקבל החלטה אמוציונלית ולהשאיר אותו באדום עד תום העונה. בהפועל תל אביב עדיין יקוו למכור את השחקן בינואר ולהרוויח עליו משהו, אבל ייתכן שהקבוצה תהיה חזק במאבק האליפות ותתקשה לוותר עליו, אם כי סירוב נוסף להצעה אטרקטיבית עלול לגמור את השחקן. שחקן בקבוצה סיכם את הטלנובלה: "כל אחד שהיה עובר את מה שטוטו עובר בהפועל היה גמור מזה, אבל טוטו הוא אחד שלא שם זין. הוא עובר מבית"ר להפועל, יכול לעבור מהפועל למכבי ולחזור ממכבי להפועל, חינכו אותו להתרכז בקריירה בצורה קרה ולא לערב רגשות, וזה הדבר הכי נכון והכי חכם לשחקן. לא מזיז לו כל מה שהיה, הוא מתרכז בלתת שנה טובה עם מספרים מצויינים ולצאת בינואר או בשנה הבאה לחוזה טוב בחו"ל. הוא לא מכיר משהו אחר".

טוטו תמוז שחקן הפועל תל אביב (ימין) מול דור מלול שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
כמעט עבר את הכביש, אבל לחץ הקהל השאיר אותו באדום. תמוז בדרבי/ברני ארדוב

יש לו את זה?

כחלק מהסקת המסקנות של אלי גוטמן מנבחרת ישראל בשני המשחקים הראשונים, אפשר להניח שחלוצים מסוגו של תמוז לא צפויים לדקות משחק משמעותיות, במיוחד לא מול הנבחרות הבכירות בבית. גוטמן בחר מעתה ללכת קודם כל על השחקנים שיתנו הכל ויירקו דם עם המגרש, וטוטו לא נמנה עם שחקנים מהסוג הזה. גם בהפועל תל אביב, על אף המספרים הגבוהים תחת גוטמן, תמוז לא היה מהשחקנים המועדפים על המאמן וההחלטה לצרפו הייתה בעיקר של טביב ופחות של המאמן.

ההשתייכות לנבחרת היא בעלת השפעה משמעותית מאוד על הסיכויים לצאת לקבוצה איכותית. הסקאוט הגרמני ג'ראלד מאייר מבהיר: "באירופה הצורה בה מסתכלים על שחקן ישראלי היא בעייתית. הליגה חלשה שחקנים לא מביאים קבלות. שחקן שלא משחק בנבחרת ישראל או משתייך אליה מדליק נורה אדומה לקבוצות איכותיות, ובליגות הבכירות קשה להאמין שקבוצות ישימו עליו את היד".

אוחנה מסכים עם הקביעה, ולא רק בגלל הנבחרת: "טוטו שחקן טוב, בוודאי לליגה שלנו, שבה הוא יכול להיות בה מאוד משמעותי. אירופה היא כבר סיפור אחר. זו רמה אחרת של השקעה ומהירות ויהיה לו קשה לבוא לידי ביטוי ברמות הגבוהות. כל שנה שהוא לא יוצא פוגעת בסיכויים האלה, כי הוא לא בדיוק הולך קדימה מבחינה מקצועית. על הליגות הבכירות ביבשת לא רציני לדבר, גם בגלל הרמה הכללית וגם, כמובן, משום שהצעה כזאת תגיע מקבוצה קטנה יחסית, כזו שמתמקדת בהתקפות מתפרצות ומהירות. טוטו הוא שחקן שבעיקר משחק על כח".

אפשר לסכם את העתיד האירופי בפסימיות? אלון מזרחי משאיר פתח לאופטימיות: "טוטו הוא גולר. שלא ידברו איתי על פרגון, כי חלוץ אמיתי צריך לדעת לקבל את הכדור באיזור ה-16 ובשנייה אחת לייצר מצב בעיטה לשער ולהיות משוכנע שזה הסיכוי הכי גדול לגול. את זה טוטו עושה הכי טוב בישראל ויש לו גם מה למכור באירופה. הוא צריך למצוא את הקבוצה בסיטואציה הנכונה, בעיקר בליגות כמו הולנד או בלגיה, קבוצות שיעבדו בשבילו. הוא כבר ייתן את התוצרת".

הערב (20:50, ערוץ 1 ו-511HD): הפועל תל אביב - מכבי חיפה

האם בוקולי יעזוב את מכבי חיפה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully