וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א-מכבי חיפה: משומר עשוי לפתוח, פיינטסיל בספסל

עטר לא ערך אסיפה מסכמת, ורד בתמונה. אבוקסיס הזהיר מפני קטן. דמארי, ממן וחוטבא בהרכב הפועל (ב', 20:50, ע' 1)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* הפועל תל אביב ומכבי חיפה נפגשו 124 פעמים בעבר. המאזן: 38 ניצחונות אדומים, 51 ניצחונות ירוקים ו-35 תוצאות תיקו. יחס השערים: 150:154 למכבי חיפה.

* המשחק בבלומפילד יהיה ה-61 בו הפועל תל אביב מארחת את מכבי חיפה. כאן המאזן דווקא נוטה לזכות האדומים: 26 ניצחונות לעומת 18 של הקבוצה מהכרמל ועוד 16 תוצאות תיקו.

* אביחי ידין ישחק נגד הקבוצה שאת מדיה הוא לבש בארבע השנים האחרונות. הקשר האחורי זכה עם הפועל תל אביב באליפות אחת ושלושה גביעים.

* ראובן עטר ויוסי אבוקסיס נפגשו שלוש פעמים בעונה שעברה, כשהראשון אימן את מכבי נתניה והשני עמד על הקווים של בני יהודה. המאזן: 1:2 לעטר, שניצח 1:2 ו-0:1, והפסיד בפלייאוף העליון 1:0.

* הפועל תל אביב ספגה את מספר השערים הנמוך ביותר העונה בליגה, שער אחד בלבד. יחד עם זאת, היא כבשה רק שישה שערי זכות, מה שמציב אותה עמוק בתחתית בקטגוריה הזו.

*האדומים ניצחו בחמישה מתוך שבעת המשחקים האחרונים מול מכבי חיפה. ניצחון אחד משמונה בלבד רשמו הירוקים.

*בכל אחד מארבעת המשחקים האחרונים בהם חיפה לא הפסידה להפועל תל אביב ונכבשו שערים במשחק, יניב קטן כבש (שלושה) או בישל (שניים).

*חיפה רשמה לפני כשנה וחצי את הניצחון ה-50 בתולדותיה על הפועל תל אביב. מאז, היא לא מצליחה לנצח.

אביחי ידין שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
מפגש טעון מול האקסית. אביחי ידין/אדריאן הרבשטיין

מפתחות והכנות

הפועל תל אביב:

בהפועל מודעים היטב לחשיבות המשחק, ומבינים שאיבוד נקודות ירחיק אותם מהצמרת ואף עלול לפגוע במומנטום לקראת המשחקים המאתגרים השבוע. עומר דמארי וחנן ממן אמורים לחזור להרכב, כשיוסי אבוקסיס צפוי לשנות מעט את המערך ולשחק 4-3-3.

טוטו תמוז יהיה חלוץ השפיץ ואילו עומר דמארי וטל בן חיים ישחקו בצדדים. אריק דג'מבה יהיה הקשר האחורי שמלפניו רועי גורדנה וממן ישמשו כמעין 50:50, כאשר גורדנה יהיה האחראי על הצד השמאלי ואילו ממן על הצד הימני. נעאל חוטבא יפתח במקומו של ג'ון פיינטסיל, שחזר באיחור ממשחקי נבחרת גאנה במוקדמות אליפות אפריקה ורק אתמול שב להתאמן עם הקבוצה. כידוע, האדומים יחסרו את גילי ורמוט הפצוע ואת אלרואי כהן המורחק

באסיפת השחקנים הערב הזהיר המאמן אבוקסיס מיניב קטן וביקש להפעיל עליו לחץ כשהוא מקבל את הכדור וכמובן לראות לחץ אינטנסבי במרכז המגרש. בכלל, בהפועל העלו הילוך לקראת השבוע הקשה שעומד בפניהם, בו יפגשו מחר את חיפה, בחמישי את ויקטוריה פילזן הצ'כית במסגרת הליגה האירופית ואילו בשבוע הבא יעלו האדומים יפגשו עם בית"ר ירושלים לעוד משחק טעון. "ניצחון מחר ייתן לנו הרבה ביטחון למשחקים הקשים שיש לנו בהמשך השבוע. חשוב לנו לא רק לא לנצח אלא גם להראות טוב", אמר אחד השחקנים לאחר האימון.

מכבי חיפה:

24 שעות לפני המשחק המסקרן מול הפועל תל אביב בבלומפילד, ערכה מכבי חיפה את האימון המסכם. המאמן ראובן עטר החליט בצעד יוצא דופן לפני משחק חשוב, שלא לקיים אסיפה מסכמת וכלל לא שוחח עם השחקנים במהלך האימון ולאחריו. המאמן הסתפק בהקרנת תקצירי המשחקים האחרונים של האדומים (0:1 על סכנין ו-1:1 בפורטוגל מול אקדמיקה) ושמר את הקלפים קרוב לחזה גם בנוגע להרכב, כשתרגל לא מעט הרכבים וערבב בין השחקנים.

ההפתעה היחידה שעשויה להתרחש היא החזרתו להרכב של אייל משומר, שתורגל זמן ארוך יותר מאוראל דגני ועשוי לפתוח. מסדר הפצועים שהיה מעוטר בכמה שמות בתחילת השבוע, נותר ריק. אייל גולסה, דינו אנדלובו וטאלב טואטחה יהיו כשירים למחר, כשהשניים האחרונים צפויים לפתוח בהרכב ואילו גולסה יתחיל את המשחק על הספסל. אביחי ידין ערך אימון מלא וצפוי לפתוח במרכז השדה לצד חן עזרא, כאשר השניים יצטרכו לחפות על ג'ואל דמאו. יניב קטן ואלון תורג'מן או עידן ורד שתורגל בחלקים מהאימון, ישלימו את חוליית ההתקפה שכאמור תכלול את אנדלובו בחוד. גם שלומי אזולאי תורגל לסירוגין, אך לא בטוח שעטר ימהר לבצע שינוי בהתקפה.

המאמן לא פרסם את הסגל והשחקנים קיבלו הודעה על המוזמנים מהמנהל אדורם קייסי, כאשר גוסטבו בוקולי שוב לא נכלל בין ה-18, בפעם השלישית ברציפות. גם עודד אלקיים ודלה ימפולסקי יבלו שוב ביציע, בעוד לירוי צעירי שמפגין יכולת טובה באימונים ימתין להזדמנות על הספסל.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אמיר אדרי שוער מכבי חיפה (שמאל) עם אייל משומר. אדריאן הרבשטיין
חוזרים לשתף פעולה בהגנה. אייל משומר עם אמיר אדרי/אדריאן הרבשטיין

יעמדו למבחן

הפועל תל אביב - חנן ממן

בהיעדרם של גילי ורמוט ואלרואי כהן, קשר הרכש מהפועל חיפה יחזור להרכב ויצטרך להיות אמון על החלק היצירתי במרכז השדה של האדומים. רבים בכרמל רצו לראות את ממן ג'וניור ממשיך את דרכו של אביו ברוך ועובר לצד הירוק של העיר, אך חנן בחר בהפועל תל אביב ובמפגש מול מכבי חיפה יוכל להראות ליעקב שחר מה הפסיד.

מכבי חיפה - אביחי ידין

אחד השחקנים במכבי חיפה אמר השבוע, ספק ברצינות: "תספרו את כמות הגליצ'ים של אביחי במשחק ליגה ותכפילו אותו לקראת המשחק מול הפועל תל אביב". ידין ששמע את חברו לקבוצה צחק, ואפשר להבין גם למה. לידין אין מה להוכיח להפועל תל אביב, אבל יש לו הרבה משקעים, תביעות וסיפור מלוכלך שאפשר להסיר רק בעזרת ניצחון בבלומפילד. המשחק הקרוב הוא קרב, ראש בראש. לא נגד האוהדים, לא נגד השחקנים, אלא נגד ההנהלה של הפועל תל אביב, שרוצה לנצח אותו הרבה יותר מאשר את מכבי חיפה. יאללה, תתחילו לספור.

חנן ממן שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
בשבילו זה דרבי. חנן ממן/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

הפועל תל אביב: אפולה אדל, נאעל חוטבא, זאב חיימוביץ', וואליד באדיר, יגאל אנטבי, אריק דג'מבה דג'מבה, רועי גורדנה, חנן ממן, טל בן חיים, עומר דמארי, טוטו תמוז.

מכבי חיפה: אמיר אדרי, אייל משומר, דקל קינן, אדין צוצאליץ', טאלב טוואטחה, ג'ואל דמאו, אביחי ידין, חן עזרא, יניב קטן, אלון תורג'מן (עידן ורד), דינו אנדלובו (עידן ורד).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully