וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פט קלאיית'ס: "לא זוכר מתי לקחתי 20 ריבאונדים"

21.10.2012 / 21:35

המצטיין של חיפה היה נרגש לאחר הניצחון על גלבוע/גליל. בירנבוים זעם: "השחקנים עוד ישמעו ממני על ההגנה שלהם"

למרות שמדובר במחזור השני, שתי קבוצות פתחו רק הערב (ראשון) את העונה בליגת העל בכדורסל ורשמו ניצחון בכורה מרשים. מכבי חיפה עשתה זאת כשהביסה 66:90 את גלבוע/גליל עליון, ואילו הפועל חולון טיילה ל-62:84 על מכבי אשדוד. מי ששמרה על מאזן מושלם אחרי שני משחקים היא מכבי ראשון לציון, שגברה באולמה הביתי 90:101 על הפועל אילת של עודד קטש.

ג'וליאן רייט שחקן מכבי ראשון לציון מטביע. נמרוד סונדרס
ראשון לציון עדיין מושלמת. ג'וליאן רייט/נמרוד סונדרס

מאמנה האמריקאי של מכבי חיפה, בראד גרינברג, אמר בסיום משחקו הראשון בליגה: "הם לא קלעו טוב במחצית השנייה וזה נתן לנו הזדמנות לרוץ ולברוח. כפינו עליהם איבודי כדור ויצרנו מומנטום. יש לנו פוטנציאל ליצור איזון בסגל ואני מקווה שהנקודות שלנו תמיד יתחלקו בין השחקנים בצורה כזו. אני רוצה לראות איזון בין הקלעים שלנו ככל האפשר. סוף סוף שיחקנו בליגה, החבר'ה אוהבים לשחק. בטח יותר מאשר להתאמן".

פט קלאיית'ס, שהצטיין עם 15 נקודות ו-20 ריבאונדים, סיכם: "לא זוכר מתי לקחתי 20 ריבאונדים במשחק, אולי בקולג'. ההרגשה נפלאה. מה שחשוב זה הניצחון שלנו. הקבוצה שיחקה נהדר במחצית השנייה ויחד עם התמיכה של הקהל - עשינו ניצחון גדול. במחצית הראשונה הרגשנו את הג'ט לג, אבל במחצית השנייה רצנו ויישמנו את מה שתרגלנו באימונים. אני אוהב את העיר, האוהדים והאולם. יש כאן אווירה נהדרת ואני שמח להיות כאן".

פט קלאיית'ס שחקן מכבי חיפה. קובי אליהו
מרגיש בבית בחיפה. פט קלאיית'ס/קובי אליהו

גם מכבי ראשון לציון רשמה הערב ניצחון גדול, אם כי ההפרש לא ממש מספר זאת. הכתומים ניצחו את הפועל אילת 90:101, במשחק שהיה יכול להסתיים בהפרש גדול יותר אלמלא קאמבק בדקות הסיום של האורחים. "לא הספקתי לדבר עם השחקנים אבל מחר הם ישמעו ממני", התייחס מאמן ראשון לציון, אפי בירנבוים, להגנה הנרפית של הקבוצה בדקות הסיום. "לזכותו של עודד יאמר שהוא הבין שהוא מפסיד והוא פירק את המשחק למשחק של גארדים. לא ידענו לענות על זה בתבונה, והם הפכו את המשחק לצורה של ריצה לזריקות מהירות ולחץ אגרסיבי בהגנה והיה לנו קשה".

"אני שמח שכמה חבר'ה ידעו לקחת את העניינים לידיים", המשיך בירנבוים. "שחקנים צעירים צריכים ללמוד מזה, אדריאן וחנוכי ידעו לעשות את זה טוב. אני מאוד מרוצה מהחבר'ה שלנו שיודעים לפרגן אחד לשני, והיו לנו שישה שחקנים שקלעו בספרות כפולות ונתנו את מה שיש להם. זה דבר מאוד חשוב לקבוצת כדורסל". המאמן אף החמיא לאור סולומון, שנהנה ממשחק מוצלח: "הוא מתפתח מול העיניים לשחקן, הוא עובד כמו שחקן שרוצה להיות ברמה הכי גבוהה". על המשחק הבא, מול מכבי תל אביב, אמר המאמן: "היא קבוצת יורוליג עם 6 זרים, עם ישראלים הכי טובים בשוק כמו מורן רוט ולנדסברג, אבל אנחנו צריכים לעבוד ולהסתכל על עצמנו, זה פאזה אחרת לבוא ליד אליהו ולשחק מול קבוצת יורוליג".

אור סולומון עצמו אמר בסיום: "היום קלענו מעל 100 נקודות ולא כל משחק נגיע לתוצאות כאלה בהתקפה. קבוצות אחרות יענישו אותנו על ההגנה שלנו. הבאנו אנרגיות וזה חלק חשוב מהניצחון. זה ליגה ארוכה, וכל ניצחון חשוב, צריכים להמשיך ולהשתפר". על היכולת שלו הערב אמר השחקן: "אני מחכה להזדמנויות שלי, עשיתי את העבודה על הצד הטוב ביותר. השנה עשיתי התקדמות. אפי ומתן נותנים לי ביטחון בשיחות אישיות, ביטחון מהמאמנים זה לא בעיה". כשנשאל האם הוא רוצה להגיע לנבחרת ישראל אמר סולומון: "תן לי לסיים את העונה, אחרי זה יש לי את המטרות של נבחרת העתודה, לא חושב מעל זה".

מאמן הפועל אילת, עודד קטש הודה בסיום: "בשום שלב של המשחק לא היינו ברמת אגרסיביות הגנתית. פה ושם קצת לחצנו אבל זה היה יותר חוסר ריכוז של ראשון מאשר הגנה שלנו. זה קרה לנו גם במשחקי ההכנה. אנחנו מתחילים משחקים לא טוב. אנחנו במצב שאנחנו לא מביאים למשחק אפילו 50 אחוז ממה שאנחנו עובדים עליו באימונים. גם שבוע שעבר לא הייתי מרוצה מאיך ששיחקנו, יש דברים שאין מה לעשות איתם. אני רוצה להאמין שכמה שיותר מהר נהיה יותר קשוחים. יש לנו יכולות, גם הגנתיות, ואני מאמין במחויבות, ברגע שאנחנו נצליח להשריש מחויבות לשחקנים".

אפי בירנבוים מאמן מכבי ראשון לציון. קובי אליהו
השחקנים שלו עוד ישלמו על זה. בירנבוים/קובי אליהו

גם בהפועל חולון היו מרוצים מאוד מפתיחת העונה שלהם, כשדרסו את מכבי אשדוד 62:84. "כמובן שכיף להתחיל ככה", אמר מאמן חולון, דן שמיר, "אבל המבחן שלנו יהיה להשתפר לכל אורך העונה. לקחנו על עצמנו אתגר גדול וזה לשחק באירופה כחלק ממה שאנחנו רוצים לעשות כאן בחולון בשביל המועדון הקהל והליגה. זה לא יהיה קל כי אנחנו קבוצה שחיה על אנרגיות ונצטרך לעשות את זה כל משחק".

ג'רום דייסון, שהיה המצטיין של חולון הערב, אמר: "היה לנו שבוע אימונים מצוין והבאנו את אותה אינטנסיביות גם הערב. אני מאוד שמח על התצוגה האישית והקבוצתית שלנו. אהבתי כל רגע של הקהל שלנו. ציפיתי לזה. אמרו לי שיש לנו את הקהל הטוב ביותר וזה בדיוק מה שהם הראו. מאמין שנצליח להביא את אותה אנרגיה ליום רביעי בחיפה, כי יש לנו קבוצה מצויינת שקשה מאוד לעצור אותה גם בהגנה וגם בהתקפה ואני מקווה שנגיע לשם אגרסיביים בדיוק כמו היום".

עופר ברקוביץ' לא ניסה לתרץ בסיום: "זה היה נוק אאוט מהיר, לא הצלחנו לחזור או לפתח את המשחק בדרך שרצינו או ציפינו. צריך ללמוד מהמשחק הזה הרבה על עצמנו מה צריכים לעשות כי הדרך ששיחקנו היום לא ראויה לדרישות של הליגה או לציפיות שלנו. מקווה שמהסטירה הזו נקום. מאמין שעד שבוע הבא נעשה התאמות כי בלשון עדינה לא היינו דומים היום לקבוצת ליגת על. כל הכבוד לחולון השיגו את הניצחון בקלות ובצדק".

פרנק האסל שחקן הפועל חולון. ניב אהרונסון
ככה פותחים עונה. האסל/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully