וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי ראשל"צ ניצחה את הפועל אילת 90:101

הקבוצה של בירנבוים לא התקשתה והשיגה ניצחון שני. חיפה הביסה את גלבוע/גליל 66:90, חולון דרסה את אשדוד 62:84

המחזור השני בליגת העל יצא הערב (ראשון) לדרך עם ארבעה משחקים כשבמוקד עמדה מכבי חיפה שחזרה ממסע בארצות הברית. הקבוצה של בראד גרינברג ערכה את הבכורה שלה העונה בליגה ושלחה מסר חד וברור, כשדרסה ללא רחמים את גלבוע/גליל האומללה, 66:90. גם הפועל חולון רשמה בכורה העונה, וגם היא השיגה ניצחון קליל, כשהביסה את מכבי אשדוד 62:84. משחק נוסף שנגמר בצורה מעט חד צדדית היה זה שהתקיים בבית מכבי, שם גברה מכבי ראשון לציון על הפועל אילת 90:101.

עודד קטש מאמן הפועל אילת. נמרוד סונדרס
זה לא נראה טוב. קטש/נמרוד סונדרס

מכבי חיפה – גלבוע/גליל 66:90

חמש שנים נמצא ג'ף רוזן במכבי חיפה. חמש שנים בהן נראה שהקבוצה פשוט לא מצליחה לעשות את הקפיצה שלה. אלא שהשנה ישנם סימנים שדברים עשויים להשתנות. זה התחיל מהסגל, המשיך במשחקי ההכנה, והגיע לשיא ראשוני כבר הערב, כשהירוקים פשוט התפוצצו על גלבוע/גליל. מעל כולם ניצב פט קלאיית'ס שהיה ענק וקרוב לטריפל דאבל עם 15 נקודות, 20 ריבאונדים (!) ו-7 אסיסטים, כשגם דונטה סמית' (21 ו-8 אסיסטים), פול סטול ועידו קוז'יקרו מסייעים. וגלבוע? הקבוצה של ליובין ממשיכה להיראות כמו אחת החלשות בליגה, וכשיניב גרין, שמוליק ברנר ודגן יבזורי קולעים יחדיו נקודה אחת בלבד, קשה מאוד לנצח.

האורחים נראו מהוססים בפתיחה, אבל נעזרו בדקות טובות של עמית שמחון. חיפה ניסתה לברוח עם נקודות של קלאיית'ס וסטול שהעלו אותה ל-11:15. פול סטול נכנס לפעולה אצל הירוקים ולהט עם שבע נקודות מהירות, כשהוא מוריד את קבוצתו ביתרון 15:22 בסיום הרבע הראשון. סטול המשיך לעשות כאב ראש למגינים שלו ברבע השני, ושלשה של שגב העלתה את היתרון הירוק ל-10. הייז ניסה לשמור את גלבוע/גליל קרובה, אבל כניסה מוצלחת של עידו קוז'יקרו למשחק ושלשה של סטול קבעה יתרון 26:38. קלאיית'ס הוריד כל ריבאונד באזור, אבל הייז המשיך במטווח שלו מחוץ לקשת, וגלבוע/גליל הגיעה למחצית בפיגור מינימלי, 43:37.

הקבוצה של ליובין ראתה את חיפה מתחילה לברוח ברבע השלישי עם התעוררות התקפית של קלאיית'ס, ושלשה של ראקים סאנדרס יחד עם עבירה בלתי ספורטיבית של המארחים סייעה לגלבוע לצמק ל-62:51 בלבד בסיום הרבע השלישי. אלא שאז הגיע הרבע האחרון, ואיזה רבע זה היה עבור חיפה. דהירת 6:24 עם מטווח שלשות של בריאן כהן, קאר ושגב, כשאחת של סמית' קובעת 58:84 מביך. בדקות שנותרו הספיקה חיפה להגדיל עוד את יתרונה, וקלאיית'ס קינח עם דאנק גדול שהקפיץ את האוהדים, כדי להבטיח ניצחון גדול, 66:90 בסיום.

קלעו למכבי חיפה: דלונטה סמית 21 נקודות (8 אסיסטים, 4 חטיפות), פיט קלאת'יס 15 (ו-20 ריבאונדים, 6 בהתקפה), פול סטול 15, עידו קוז'יקרו 13, ג'יימס תומאס 6 (ו-9 ריבאונדים), קורי קאר 4, בריאן כהן 3, אנטון שוטבין 3.

קלעו לגלבוע/גליל: קני הייז 19 נקודות, ראקים סנדרס 13, יועד בית יוסף 13, עמית שמחון 10 (ו-6 ריבאונדים), ברנדון האנטר 5 (9 ריבאונדים, 7 איבודים), מקסים קיקוס 3, דגן יבזורי 1, יניב גרין 0 נקודות (0 מ-4 מהשדה, 5 ריבאונדים, ב-17 דקות).

ווילי וורן שחקן מכבי ראשון לציון לפני סקוטי הופסון שחקן הפועל אילת. נמרוד סונדרס
השיגו את הבריחה כבר ברבע השני. וורן/נמרוד סונדרס

מכבי ראשון לציון – הפועל אילת 90:101

במשחק הפתיחה שלה בשבוע שעבר, השיגה מכבי ראשון לציון את הניצחון שלה דרך ההגנה. הערב, קיבלו אוהדי ראשון חדשות טובות כשראו את ההתקפה שלהם מתקתקת. לזאריק ג'ונס וג'וליאן רייט המשיכו להוכיח שבניית הסגל של בירנבוים היתה מדוייקת, אבל דווקא אדריאן יוטר וניצן חנוכי הוותיקים היו אלה שלקחו את הכתומים על הכתפיים. 23 נקודות ו-12 ריבאונדים היו ליוטר, שפשוט לא נתקל בהתנגדות מצידה של אילת בעוד חנוכי הניע מצויין את ההתקפה. הקבוצה של עודד קטש ראתה את המשחק בורח לה ברבע השני, ואלמלא התעוררות של אפיק ניסים ברבע האחרון, זה עוד היה נגמר הרבה יותר גרוע עבורה.

לזאריק ג'ונס פתח נהדר את המשחק, ועם שבע נקודות מהירות העלה את קבוצתו ל-15:19. אפיק ניסים ואוסטין פרימן הפציצו מחוץ לקשת וצימקו ל-3 בלבד, אבל אדריאן יוטר החל לעשות צרות בצבע של האורחים, והוריד את ראשון ביתרון 22:29 בסיום הרבע הראשון. חנוכי, סולומון ויוטר הטיסו את המארחים בפתיחת הרבע השני ל-0:11, כשאילת לא מצליחה לקחת ריבאונד, והיתרון תפח עד 18 הפרש. בן שימול וטילמן ניסו לצמק, אבל סולומון וג'ונס הביאו את אילת אל המחצית ביתרון 39:54.

בדומה לרבע השני, גם הפעם עלו הירוקים חדים יותר אל הרבע, כשריצת 7:16 בראשותו של דונטה סמית' החזירו את חיפה ליתרון 18. פרימן ניסה בכוח להחזיר את אילת בזריקות לשלוש אבל הרבה להחטיא, ורק נקודות של אפיק ניסים וסקוטי הופסון מנעו התפרקות מוחלטת, כשראשון הוליכה 64:78 לפני הרבע האחרון. יוטר ורייט המשיכו לחפור בצבע של האורחים, בעוד קטש זעם על השופטים שלטענתו שרקו יותר מדי לרעת קבוצתו. ניסים לא ויתר ועם שמונה נקודות אישיות והרב הלחימה החזיר את אילת עד פיגור 91:84, שלוש דקות לסיום. ווילי וורן לקח אחריות, ועם ארבע נקודות גדולות העיר את קבוצתו. ניסים איבד כדור, רייט הקפיץ את היתרון ל-11, דקה לסיום, ומשם כבר לא הצליח אילת לחזור.

קלעו למכבי ראשון לציון: אדריאן יוטר 23 נקודות ו-12 ריבאונדים, ג'וליאן רייט 16 ו-11 ריבאונדים, ווילי וורן וניצן חנוכי (7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים) 15 נקודות כל אחד, לזאריק ג'ונס 14, אור סולומון 13, עמית בן דוד 3, דניאל איידן 2, שון דאוסן וגל כוהנר שיחקו ולא קלעו.

קלעו להפועל אילת: ג'רום טילמן 25 (7 מ-9 מהשדה) ו-7 ריבאונדים, סקוטי הופסון 21 (9 מ-13 ל-2), 8 אסיסטים ו-5 ריבאונדים, אפיק ניסים 17, אוסטין פרימן ואלי הולמן 10 כל אחד, טוני יאנגר 5, אבי בן שימול 2, 5 אסיסטים ו-5 ריבאונדים, ליאור חכמון, גיא כהן ויחזקאל סקוורר שיחקו ולא קלעו.

פרנק האסל, הפועל חולון. ניב אהרונסון
משחק מפלצתי. האסל/ניב אהרונסון

הפועל חולון – מכבי אשדוד 62:84

קיץ ארוך המתינו אוהדי הפועל חולון לשובם של המשחקים באולם הפחים, ואיזו הופעה נפלאה סיפקה להם הקבוצה שלהם הערב. החבורה של דן שמיר פשוט נצצה מול אשדוד האפורה שהביכה את עצמה ברבע השני, והמארחים לא הביטו לאחור משם. ג'רום דייסון הציג לראווה את היד הנהדרת שלו מחוץ לקשת במשחק אותו סים עם 23 נקודות, פרנק האסל הפך למשאבת ריבאונדים אנושית כשהוריד לא פחות מ-19 (!) כדורים חוזרים, אבל נראה שבאמת הסיפור היה אשדוד. הקבוצה של עופר ברקוביץ' קלעה באחוזים מזעזעים (39% ל-2, 26% ל-3, 56% מהעונשין), ונראה שהיא תנסה לשכוח כמה שיותר מהר את המשחק הנורא הזה.

ג'רום דייסון פתח עם יד לוהטת מחוץ לקשת, כשקלע את כל שלושת הניסיונות הראשונים שלו, בדרך ליתרון 10:17 לחולון. חג'ג' העיר מעט את אשדוד ויחד עם דיימון סימפסון נגס בהפרש, אבל שון דניאל עם שבע נקודות רצופות, שלוש האחרונות בהן על הבאזר, הוריד את חולון ביתרון 15:27 בסיום הרבע הראשון. חולון המשיכה במומנטום שלה, והותירה את אשדוד הרחק מאחור, כשטסה ל-0:8 בפתיחת הרבע השני, בדרך ל-20 הפרש. הקבוצה של עופר ברקוביץ' פשוט לא הצליחה למצוא את הטבעת במשך דקות ארוכות, ורק חסימה אימתנית של גבריאל וסיומת של סימפסון העניקו נקודות נדירות לאורחים. חולון לא נבהלה וירדה ביתרון 23:43 אל המחצית, כשאשדוד קולעת רק 8 נקודות ברבע.

חג'ג' פתח טוב את הרבע השלישי עם חמש נקודות רצופות, וסימפסון עוד הוריד לפיגור 16 בלבד, כדי לתת לאורחים תקווה. אלא שדייסון חשב אחרת, ומטווח שלו ושל היל המשיך את ההתעללות באשדוד והוריד את חולון ביתרון 43:68 בסיום הרבע השלישי. סקין ויזרעאלי עוד ניסו להשיב מעט מהכבוד של אשדוד ברבע האחרון, כשהיתרון ירד אחרי דקות ארוכות את 20 ההפרש, אבל האסל, שפשוט היה בלתי ניתן לעצירה בצבע, אסף עוד ועוד ריבאונדים ואפילו אורי זוהר עלה על הלוח כשצלף שלשה. בסיום 62:84 לחולון.

קלעו להפועל חולון: ג'רום דייסון 23, לורנס היל 15 (9 ריבאונדים), פרנק האסל 12 (19 ריבאונדים, 5 חסימות), שון דניאל 11, אופיר פרחי 8, שלומי הרוש 4, זאק רוזן 4, אורי זוהר 3, אלכס צ'רנוביץ' 2.

קלעו למכבי אשדוד: דיימון סימפסון (16 (9 ריבאונדים), כריס אלן 14, ג'יימי סקין 13, דרור חג'ג' 10 (שבעה ריבאונדים), גוני יזרעאלי 7, דניאל גור אריה 2. ברק חדד וקני גבריאל שותפן אך לא קלעו.

זק רוזן שחקן הפועל חולון (מימין) מול דרור חג'ג' שחקן מכבי אשדוד. ניב אהרונסון
לא היו במשחק בשום שלב. חג'ג' מול רוזן/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully