וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: פארמר סחף את אפס לניצחון על אולימפיאקוס

אקס מכבי ת"א כיכב עם 25 נקודות ב-72:98 הגדול של הטורקים על אלופת אירופה. ניצחון דרמטי לחימקי על ריאל

המחזור השני ביורוליג נסגר הערב (שישי) עם חמישה משחקים, כאשר במוקד עמדה הצהרת הכוונות של אנדולו אפס, שמחצה 72:98 את אלופת אירופה המכהנת אולימפיאקוס בזכות הצגה של ג'ורדן פארמר, עם 25 נקודות וכמעט טריפל דאבל. המשחק הראשון של הערב סיפק דרמה אדירה, כאשר חימקי מוסקבה ניצחה 85:86 את ריאל מדריד, שהחמיצה ניצחון עם החטאה בשניות האחרונות. ארמאני מילאנו נותרה מושלמת עם 71:83 בזאגרב על צדביטה. פנרבחצ'ה אולקר חזרה עם ניצחון 75:81 מלובליאנה, בעוד קאחה לבוראל שוב הפסידה, הפעם בבית 77:71 לז'לגיריס המושלמת.

שחקן פנאתינייקוס רומיין סאטו. רויטרס
המקרה המוזר בשעה לילה בלובליאנה. רומיין סאטו/רויטרס

בית א'

חימקי מוסקבה - ריאל מדריד 85:86

יופי של דרמה קיבלנו במוסקבה, כאשר בסופו של דבר מחזיקת היורוקאפ הצליחה לזכות במשחק בו שלטה כמעט לחלוטין וחגגה ניצחון ראשון העונה ביורוליג דווקא על חשבון ריאל מדריד שהגיעה בכושר מצוין. הספרדים חסרו את סרחיו יול והציגו הגנה אדישה במרבית שלבי המשחק, אבל קאמבק נהדר לקראת הסיום כמעט הספיק להם כדי לחלץ ניצחון חוץ יקר. רודי פרננדס החטיא שתי שניות לסיום ונתן את האות לחגיגות של חימקי.

הרוסים הוליכו כבר ב-18 הפרש במהלך הרבע השלישי, בעיקר הודות ליכולת ההנהגה של זוראן פלאניניץ', אבל אז הגיע ריפיון בלתי מוסבר וריאל חזרה עם נקודות רצופות של ג'ייסי קארול (14 בסך הכל) בריצת 2:21 ואף עלתה ליתרון עם סל ועבירה של פליפה רייס. חימקי שקלעה ב-65 אחוזים מהשדה, התעשתה והשיבה לעצמה את ההובלה, ובסיום כאמור נהנתה מהרבה מזל עם ההחטאה של פרננדס שדווקא התעורר ברבע הרביעי וסיים עם 15 נקודות, כמו רייס. קרסימיר לונצ'אר הוביל את חימקי עם 16 נקודות, פול דייויס תרם 15 ופלאניניץ' הוסיף 12 ושבעה אסיסטים.

אולימפיה לובליאנה - פנרבחצ'ה אולקר 81:75

הטורקים צלחו את המבחן בסטוז'יצה ארינה המפואר של לובליאנה, למרות פרשת הדרכון המזויף של רומיין סאטו. הפורוורד שהצטרף לפנרבחצ'ה עוכב ארוכות בשדה התעופה בסלובניה ולא יכול היה ליטול חלק במשחק, אך החברים נקמו בשמו כשחזרו מפיגור במחצית השנייה. בו מקאלב הוביל את רשימת הקלעים עם 17 נקודות ונעזר ב-13 של עומר עונאן ומייק באטיסט. ארון ביינס קלע 14 למארחים.

רודי פרננדס שחקן ריאל מדריד מול פרטיזן בלגרד. Darko Vojinovic, AP
יכול היה להכריע את המשחק. רודי פרננדס/AP, Darko Vojinovic

בית ג'

צדביטה זאגרב - ארמאני מילאנו 83:71

הקרואטים החביבים החזיקו מעמד שלושה רבעים במגרשם הביתי על שם דראזן פטרוביץ', לפני שנכנעו למילאנו העדיפה. אולי עכשיו הדיווחים על מעמדו המעורער של סרג'יו סקאריולו יירגעו מעט, אחרי הניצחון השני ברציפות ביורוליג. צדביטה הייתה קרובה במשך 30 דקות ואף הוליכה לפרקים, אך קית' לנגפורד, אקס מכבי תל אביב הוביל את מילאנו עם 17 נקודות (וארבעה אסיסטים) והיה שם כדי לספק את הסחורה במאני טיים. ריצקרד הנדריקס תרם רק שש, בעוד עומאר קוק קלע 15 ואנטוניס פוטסיס 12. מיקאל ז'לאבל החזיק את המארחים בתמונה עם 20 נקודות ושמונה ריבאונדים.

קאחה לבוראל - ז'לגיריס 77:71

ז'ואן פלאסה, מאמנה הקטלאני של ז'לגיריס, הגיע לבאסקוניה ויצא עם ניצחון חוץ נאה שהותיר את קאחה לבוראל ללא ניצחון. איבי ג'אבר אמנם ערך בכורה במדי האורחים, אבל טרמל דארדן עם 17 נקודות ורימאס קאוקינאס המצוין עם 15 נתנו את הטון אצל ז'לגיריס בדרך לניצחון. 13 של ברד אולסון ואנדרס נוצ'יוני הארגנטינאי ו-12 של אקס מכבי מאצ'יי לאמפה לא הספיקו לקאחה לבוראל.

סרג'יו סקאריולו מאמן מילאנו. AP
הרוחות נרגעו. סרג'יו סקאריולו/AP

אנדולו אפס - אולימפיאקוס פיראוס 72:98

איזו הצהרת כוונות מרשימה סיפקה המארחת הטורקית, שהיממה את אלופת אירופה עם תצוגה נפלאה במחצית הראשונה והנחילו לאולימפיאקוס הפסד בכורה כואב למדי. ג'ורדן פארמר להט עם 25 נקודות, כולל 4 מ-4 מחוץ לקשת, חילק תשעה אסיסטים והוסיף גם שמונה ריבאונדים ושלוש חטיפות. ללא ספק איש המשחק של אפס במחצית אדירה שהסתיימה ב-32:54.

אולימפיאקוס הצליחה לצמק מעט ברבע השלישי, אבל לא באמת דגדגה את הטורקים שנהנו גם מ-15 נקודות של סשה וויאצ'יץ' ו-13 של דושקו סבאנוביץ' וסמיח ארדן שגם הוסיף שמונה ריבאונדים. ואסיליס ספנוליס הוביל את קלעי אולימפיאקוס עם 14, קייל היינס הוסיף 13.

ג'ורדן פארמר שחקן מכבי תל אביב בכדורסל. ברני ארדוב
הצגה פנטסטית. ג'ורדן פארמר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully