וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "לא התכוננו בצורה הנכונה"

10.10.2012 / 21:05

מאמן מכבי ת"א חושש מפתיחת היורוליג עם מלאגה (ה', 20:45, ערוץ 10). אליהו: "מרגש". רפשה: "מכבי מועמדת לפיינל פור"

צילום ועריכת וידיאו: קובי אליהו

בניית הקבוצה הסתיימה, משחקי האימון חלפו, ואפילו תואר ראשוני כבר נלקח (גביע ווינר), אבל מחר (חמישי, 20:45, שידור ישיר בערוץ 10) תתחיל מכבי תל אביב באופן רשמי את עונת 2012/13, כשתפתח את הופעותיה ביורוליג עם משחק חוץ לא פשוט בכלל מול מלאגה. הצהובים מגיעים למשחק כשהם יודעים היטב שהקבוצה לא מחוברת מספיק וכשברור לכל שהמאמן, דיוויד בלאט, עדיין לא הצליח להנחיל לשחקניו החדשים את השיטה לפיה הוא רוצה לשחק העונה. האם תצליח האלופה הישראלית לפתוח את העונה האירופאית שלה ברגל ימין, ותצבור ביטחון לקראת ההמשך?

עומרי כספי שחקן מכבי תל אביב מול רוברט ארצ'יבלד שחקן מלאגה. ברני ארדוב
בפעם האחרונה שמכבי תל אביב פגשה את מלאגה, זה היה עם עומרי כספי, ב-2008/ברני ארדוב

הסטטיסטיקה ממנה בלאט ושחקניו צריכים לחשוש

במכבי תל אביב מבהירים כי הסגל עדיין נמצא בעיצומו של תהליך התחברות וטרם מרגישים במלוא המוכנות, אך בקבוצה רוצים לפתוח ברגל ימין, כשהמאמן דיוויד בלאט כהרגלו דורש מהשחקנים "אינטנסיביות בהגנה לכל אורך המשחק". אגב, בשבע השנים האחרונות, הצהובים הפסידו את כל משחקי החוץ הראשון שלהם ביורוליג.

"מלאגה בנתה את עצמה מחדש העונה ושואפת להגיע גבוה", אמר בלאט לקראת ההתמודדות. על רמת המוכנות של קבוצתו הוסיף המאמן: "אנחנו לא מוכנים לגמרי, היינו חייבים לעבור סדרה של משחקים, שמונה משחקים ב-14 יום. ככה לא מתכוננים בצורה נכונה, אבל לא היה מה לעשות. הקבוצה שלנו לא היתה מושלמת מבחינת הסגל ובאיזשהו מקום זה גרם לעייפות מסוימת אצל שחקנים, אבל אנחנו עם שלושה ימי אימון טובים לקראת מלאגה".

אחד השינויים הגדולים של מכבי תל אביב החדשה היא שבניגוד לשנתיים האחרונות, כעת היא חסרה שחקן מטרה של ממש בצבע לאחר עזיבתו של סופוקליס שחורציאניטיס. בלאט התייחס גם לכך ואמר: "השנה נצטרך לשחק בסגנון קצת שונה בהתקפה, בגלל שאין לנו שחקן מאסיבי כמו סופו. במקום ללכת דרך הקיר, נצטרך ללכת מעל הקיר על מנת להשיג את המטרה".

ליאור אליהו נרגש גם הוא לקראת פתיחת היורוליג: "זה תמיד מרגש, בטח משחק במלאגה, עם 11 אלף צופים. נצטרך לשחק יותר טוב מאשר בגביע ווינר בכדי לנצח שם. ניסיוני למדתי כי תקופת ההכנה היא חשובה - אך אין כמו זמן האמת. כל מה שעשינו לא שלא נחשב. כשנעלה לשחק מחר לא נזכור את כל מה שהיה עד עכשיו. נצטרך לשחק משחק טוב לכל אורכו בכדי לנצח שם".

הקבוצה תחסר גם מחר את דווין סמית' הפצוע, ואליהו מבין כי הוא וחבריו ייאלצו להסתדר עם מצב לא אופטימלי: "דווין סמית' יצטרף בהמשך, מלקום תומאס הגיע רק לאחרונה ואי אפשר לצפות ממנו שיבוא וייתן עכשיו את ה- 100 אחוז שלו. זו הסיטואציה כרגע ואני מקווה שנגיע לזמן אמת ב-100 אחוז שלנו". לשאלה מה המטרה של מכבי העונה ביורוליג השיב אליהו: "אני לא אוהב לדבר על מטרות, אבל המטרה של מכבי היא תמיד להגיע לפיינל פור. נצטרך לעבור שלב-שלב. העונה היורוליג בנוי טיפה שונה, הטופ 16 ארוך יותר. זוהי שיטה ששונה לנו מאשר בשנים האחרונות. המטרה שלנו כרגע היא לעלות לטופ 16 בכדי להמשיך הלאה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"השנה נצטרך לשחק בסגנון קצת שונה בהתקפה, בגלל שאין לנו שחקן מאסיבי כמו סופו. במקום ללכת דרך הקיר, נצטרך ללכת מעל הקיר על מנת להשיג את המטרה". בלאט/ברני ארדוב

מהפכה גם במלאגה: עשרה שחקנים חדשים בסגל

בדומה למכבי תל אביב, גם מלאגה עברה מהפכה של ממש במהלך הקיץ החולף, ובקבוצה החדשה של יסמין רפשה ניתן למצוא לא פחות מעשרה פרצופים חדשים, וביניהם ארל קאלוויי, מרכוס וויליאמס, סרג'י וידאל, קוסטה פרוביץ', ג'יימס גיסט, פראן ואסקס, זוראן דראגיץ' ואחרים, והציפיות גבוהות מתמיד. בליגה הספרדית פתחה מלאגה את העונה עם הפסד ב-15 הפרש לריאל מדריד, ולאחר מכן עם ניצחון על בדאלונה.

"מכבי תל אביב היא קבוצה מנוסה מאוד, היא הופיעה לא מעט ביורוליג ואף זכתה בגביע לא אחת", אמר רפשה. "מכבי היא אחת הקבוצות שיכולה לסיים במקום הראשון בבית ומועמדת להיות בפיינל פור, אבל זה משחק ביתי שלנו ויש לנו קבוצה שרעבה להצליח. אני מצפה למשחק מעניין מאוד".

גם קוסטה פרוביץ' נותן הרבה כבוד לאלופה הישראלית: "מכבי תל אביב היא קבוצה חזקה עם מסורת ארוכת שנים ביורוליג, עם הרבה שחקנים שזכו בתארים. יש לנו צ'אנס מצוין לפתוח טוב את היורוליג בבית. עבדנו קשה מאוד כל השבוע ונעשה את המקסימום. אנחנו יודעים שמכבי אוהבת לרוץ ולעשות הרבה חילופים בהגנה בין אזורית לאישית. אנחנו צריכים להיות מאוד מוכנים למצבים האלה בהתקפה, ככה שנראה הרבה וידאו לקראת ההתמודדות ונגיע מוכנים".

שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון מול שחקן ברצלונה קוסטה פרוביץ'. ברני ארדוב
כבר פגש את מכבי תל אביב אשתקד. פרוביץ' שומר על יוגב אוחיון/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully