וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו להם כבוד

1.10.2012 / 8:00

סוארס הוא קורבן השופטים, מיקולי נעלב ממאמנים. שניהם חזרו עם תצוגת ענק ומככבים לצד בייל ורונאלדו בנבחרת המחזור

ספורט 2

הקיץ חלף, גם החגים עוד מעט מאחורינו. הליגות באירופה מעלות הילוך וכבר לא מדובר בפתיחת עונה. חודש אוקטובר זה בדיוק הזמן להיכנס לקצב, וזה מה שעשו השבוע לואיס סוארס ופבריציו מיקולי, שהתעוררו משנתם וסחפו את הקבוצות שלהם לניצחון בכורה העונה עם שלושער מרהיב. כל אחד בסגנונו הייחודי. יחד עם שני המשכימים חזר לנבחרת המחזור של וואלה! ספורט גם כריסטיאנו רונאלדו שמחק את הפרצוף העצוב לקראת הקלאסיקו, ומאחוריהם הגיבור של טוטנהאם, הרולס רויס של דורטמונד והחומה של יובנטוס. בפינת הכוכב האורח: הילד שעשה היסטוריה בהולנד.

שחקן ריאל מדריד, כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
מוכן ומזומן לקלאסיקו. כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

שוער

רנה אדלר - המבורג

שנה שלמה בילה רנה אדלר מחוץ למגרשים. הפציעה הקשה, ממש בשיאה של הקריירה וכאשר נאבק עם מנואל נוייר על המקום בשער נבחרת גרמניה, עלתה לו במקום בהרכב של לברקוזן. ברנד לנו השתלט לו על העמדה, ויחד עם מארק אנדרה טר סטגן ורון רוברט צילר הציג את הדור החדש של שוערי גרמניה. אדלר בן ה-27 בחר בקיץ להצטרף בהעברה חופשית להמבורג, ואחרי פתיחת עונה חלשה של הקבוצה הוא מסייע לה לעלות על דרך המלך. בשבת, כשמן העבר השני עומד צילר בשערה של האנובר, אדלר סיפק מפגן הצלות מרהיב מול לארס שטינדל ומוחמד עבדלואי, והביא להמבורג שלוש נקודות חגיגיות לרגל ציון 125 שנה להיווסדו של המועדון. "ניסינו הכל, אבל הוא פשוט היה בלתי ניתן להכנעה", ציין המאמן המפסיד מירקו סלומקה. החזרה לנבחרת קרובה מתמיד.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
רנה אדלר שוער המבורג. Martin Rose, GettyImages
עונת הקאמבק בעיצומה. רנה אדלר/GettyImages, Martin Rose

הגנה

מגן ימני: חואנפראן - אתלטיקו מדריד

האם זו העונה בה אתלטיקו מדריד תחזור להיות הצלע השלישית במאבק האליפות בספרד? לפחות על פי ששת המחזורים הראשונים, בהחלט יכול להיות. הקולצ'ונרוס הבלתי מנוצחים הגיעו לקורנייה אל פראט, מגרש בו איבדו נקודות ונחלו תבוסות בשנים האחרונות, ויצאו ממנו עם ניצחון יוקרתי שהושג ללא הכוכב הענק רדאמל פלקאו. החבורה הממושמעת של דייגו סימאונה עבדה נהדר מבחינה טקטית, והבליטה את המגן הימני חואנפראן. שחקן סגל נבחרת ספרד, שבכלל גדל בריאל מדריד והתחרה על מקום בהרכב שלנו עם אקס אחר של הבלאנקוס, דניאל קרבחאל מלברקוזן, שוב הצטיין באגף שלו וגם בישל את שער הניצחון לראול גרסיה. בקצב הזה, הזדמנות אמיתית בהרכב של אלופת העולם ניצבת בפתח.

בלם: אנדראה ברצאלי - יובנטוס

45 משחקי ליגה ללא הפסד - זה הרצף אותו מציגה האלופה האיטלקית, שלא נראית כמי שמתכוונת לוותר על התואר שלה העונה. הגעתו של האויב זדנק זמאן לטורינו רק דרבנה את יובנטוס לחסל את המשחק מול רומא כמה שיותר מהר, וזה אכן מה שקרה. אחרי 19 דקות לוח התוצאות כבר הראה 0:3 מהמם ליובה, שבהמשך הורידה הילוך ונתנה לרומא להיתקל בקיר העונה לשם אנדראה ברצאלי. שחקן נבחרת איטליה הציג עוד משחק נפלא במרכז ההגנה והוכיח פעם נוספת מדוע רבים מהקולגות שלו טוענים כי הוא הבלם הטוב ביותר בליגה. הניגוד המוחלט לחלק האחורי המגוחך של הג'אלורוסי. לקינוח, ברצאלי דהר קדימה לפני שריקת הסיום כאילו מדובר בדקה הראשונה, ובישל כמו טרקוארטיסטה אמיתי לסבסטיאן ג'ובינקו את השער הרביעי. יובנטוס עובדת כמו מכונה.

אנדראה ברצאלי שחקן יובנטוס. Claudio Villa, GettyImages
לא לחינם רבים משחקני הליגה האיטלקית טוענים כי הוא הבלם הטוב ביותר. אנדראה ברצאלי/GettyImages, Claudio Villa

בלם: פיל ג'אגיילקה - אברטון

במקום השני בטבלת הפרמיירליג, גאה ומאושרת, ניצבת אברטון החביבה של דייויד מויס. הטופיז שוב כבשו שלישייה, אך הפעם הבליטו את האופי שלהם כשידעו לחזור מפיגור ביתי מול סאות'המפטון. מויס אמר בשבוע שעבר שפיל ג'אגיילקה הוא האיש המתאים לתפוס את מקומו של ג'ון טרי הפורש בהרכב הנבחרת. הבלם שלו מיהר להצדיק את הקביעה עם תצוגת מנהיגות והקרבה שדחפה את אברטון לניצחון 1:3. ג'אגיילקה בן ה-30 עצר את ריקי למברט המסוכן ושיחק עם ביטחון רב שסייע לו לחפות על כמה טעויות שביצע שותפו ג'ון הייטינחה. רוי הודג'סון בהחלט יצטרך לקחת את "הבוס של הגנת אברטון" בחשבון כשיבחר את הרכב הנבחרת.

מגן שמאלי: בנואה טרמולינאס - בורדו

מאז עונת האליפות של בורדו ב-2008/9, בנואה טרמולינאס מועמד מדי קיץ לעבור לאחת הקבוצות באנגליה או ספרד ובסופו של דבר נשאר בצרפת. על פי יכולתו משלהי העונה שעברה ופתיחת העונה הנוכחית, הסיפור הזה לא יחזור על עצמו בקיץ הבא, גם אם חוזהו לבסוף יחודש. טרמולינאס היה הרוח החיה מאחורי הניצחון המרשים של בורדו 0:2 בליון, כשהצטרף ללא הרף ללודוביק אוברניאק באגף השמאלי וגם כבש את השער הראשון והכין את השני שהובילו להפסד הבכורה של ליון בליגה. בורדו, אגב, נותרה ללא הפסד ועם חמישה שערי חובה בלבד בשבעת המחזורים הראשונים. טרמולינאס וחבריו להגנה שיפרו בצורה ניכרת את התיאום שהיה בעוכריהם בפתיחת העונה הקודמת. בשבוע הבא יש לו מפגש עם עדן בן בסט.

שחקן נבחרת אנגליה, פיל ג'אגיילקה. Michael Regan, GettyImages
יתנו לו הזדמנות כמחליף של ג'ון טרי? פיל ג'אגיילקה/GettyImages, Michael Regan

קישור

גארת' בייל - טוטנהאם

בפעם הקודמת בה טוטנהאם יצאה מאולד טראפורד עם ניצחון, גארת' בייל היה בן חמישה חודשים בלבד. אוהדי התרנגולים שבעו אכזבות מהביקורים במנצ'סטר, אבל הפעם סוף כל סוף קיבלו הצגה של קבוצתם בתיאטרון החלומות, עם 2:3 מטורף על יונייטד. אנדרה וילאש בואש הבטיח שטוטנהאם תגיע לתקוף, והיא עשתה זאת בעיקר בעזרת מתפרצות מהאגף השמאלי של בייל ויאן ורטונגן. הוולשי בישל לשחקן ההגנה הבלגי את השער הראשון, פתח מבערים בדרך להבקעת השער השני (ריו פרדיננד עדיין רודף אחריו) וסיפק את הבעיטה בעקבותיה הרשית קלינט דמפסי את השלישי. מנצ'סטר יונייטד, למרות שליטה מוחלטת בשדה, לא מצאה תשובה למהירות של בייל. הוא, מצידו, ניצל את השטחים הפנויים והגיח מהאפלה כמו באטמן. כנראה שפרגוסון לא סתם קרא לו כריסטיאן בייל בראיון לפני המשחק.

אוסקר גונסאלס - ויאדוליד

עם כל הכבוד לריאל מדריד וברצלונה, על הניצחון הגבוה ביותר עד כה בליגה הספרדית חתומה בכלל ויאדוליד הצנועה. הקבוצה של מירוסלב ג'וקיץ' הגיעה אחרי שלושה הפסדים רצופים ועם מאזן דל של ארבעה שערי זכות, אך התפוצצה על ראיו וייקאנו וחגגה לעיני אוהדיה את הניצחון הגדול ביותר שלה בליגה הבכירה מאז ה-2:6 על טנריפה ב-1990/1. המאסטרו בקונצרט היה אוסקר גונסאלס, שבעונה שעברה היה גיבור העלייה של ויאדוליד ונחשב לאליל מקומי מאז חזר מיוון לקבוצת נעוריו. הפליימייקר הוותיק הפך לשחקן הראשון העונה בלה ליגה שכובש פעמיים ומבשל פעמיים באותו משחק, כשניהל את משחק המסירות המהפנט של ויאדוליד ויצר עוד מספר מצבים לחבריו. עמיתו מאנוצ'ו הספיק לחזור על ההישג הזה עד לשריקת הסיום.

מרקו רויס - דורטמונד

לפני משחק החוץ של בורוסיה מנשנגלדבאך נגד האלופה, ניסה המאמן לוסיאן פאברה להסביר מה חסר לקבוצתו ולא ממש הצליח. החמישייה שספג מדורטמונד ב-90 הדקות המסויטות בסינגל אידונה פארק, הציגה לראווה את ההבדל הגדול. קוראים לו מרקו רויס. הכוכב הצעיר סחף את גלדבאך לעונה נהדרת אשתקד, אך לא זכר לה חסד נעורים והציג את משחקו הטוב ביותר מאז המעבר בקיץ לדורטמונד. 'רולס רויס' הבקיע צמד במבצעים אישיים, השפיל את חבריו לשעבר משמאל ומימין ולא היה רחוק משלושער, לפני שזכה לתשואות רמות מ-80 אלף הצופים כשהוחלף רבע שעה לסיום. כל הצרות ההגנתיות של דורטמונד נשכחו הודות לערב המופלא של שחקן הרכש המרכזי. בתום המשחק, גם לפאברה נפל האסימון והוא הודה: "רויס בלתי ניתן להחלפה".

מרקו רויס שחקן דורטמונד (שמאל) עם יוליאן שיבר. Dennis Grombkowski, GettyImages
לא חגג נגד האקסית. מרקו רויס/GettyImages, Dennis Grombkowski

התקפה

כריסטיאנו רונאלדו - ריאל מדריד

הבשורה הטובה ביותר שיכול היה ז'וזה מוריניו לבקש לקראת הקלאסיקו בשבוע הבא. כריסטיאנו רונאלדו לא רק כבש משחק שלישי ברציפות וחגג שלושער ראשון מאז הדרבי בוויסנטה קלדרון באפריל האחרון (ו-16 בקריירה במדי ריאל מדריד), אלא בעיקר חייך. "העצוב" נכנס לעניינים, חזר לשחק את הכדורגל שלו והתרגילים במחצית השנייה יחד עם אנחל די מריה המצוין מול מגני דפורטיבו לה קורוניה האומללים, כבר העידו כי הוא נינוח מאי פעם. רונאלדו אמנם הבקיע שני שערים מהנקודה הלבנה ובתווך נגח בקלות מקרוב, אבל ההתנהלות שלו היא זו שעשתה את ההבדל משבועות קודמים וצריכה להדאיג את ברצלונה. ריאל ורונאלדו שוב אפקטיביים כבעונה שעברה.

לואיס סוארס - ליברפול

זה לקח לא מעט זמן, אבל לברנדן רודג'רס יש סוף כל סוף ניצחון ראשון בליברפול. על כך הוא צריך להודות קודם כל ללואיס סוארס, שפשוט התאהב בקרואו רואד. החלוץ האורוגוואי חזר למגרש בנוריץ', בו כיכב עם שלושער לפני כחמישה חודשים, וחזר בדיוק על אותו הישג כשהוביל את המרסיסיידרס ל-2:5 מוחץ. שישה שערים בקרואו רואד - כמות זהה לזו שכבש בכל משחקי הליגה הביתיים בשנה וחצי שלו באנגליה. סוארס הבקיע שערים אלגנטיים שהזכירו את ימיו באייאקס, הוסיף בישול לנורי שאהין וגם היה ראוי לפנדל שלא נשרק אך ורק בגלל תדמית הצוללן אותה קיבל בצדק בממלכה. עד שירוויח בחזרה את הכבוד מהשופטים, סוארס צריך לספק שערים בתדירות גבוהה יותר. הרי בנוריץ' הוא יבקר שוב (אם בכלל) רק בעונה הבאה.

פבריציו מיקולי - פאלרמו

שני משחקים היו לג'אן פיירו גאספריני על כסא הנידונים למוות של מאוריציו זמפאריני בפאלרמו. בשניהם, משום מה, החליט המאמן להשאיר את פבריציו מיקולי מחוץ להרכב, והפסיד. לפני המשחק הביתי מול קייבו מישהו כנראה הזכיר לו שהכוכב הבלתי מעורער של הקבוצה יושב אצלו על הספסל, והתמורה לא איחרה לבוא. מיקולי, שנוהג מדי עונה לייצר כמה הופעות ספקטוקלריות, לקח על עצמו את המשחק והוביל את פאלרמו ל-1:4 גדול שהיה הניצחון הראשון של קבוצתו העונה וזיכה אותו בציון 10 במספר כלי תקשורת באיטליה. הקפטן התחיל עם כדור חופשי מסובב לחיבורים, הוסיף שער במבצע סולו והשלים שלושער שני מול קייבו תוך ארבעה חודשים, עם גולאסו מרהיב מהאוויר מ-45 (!) מטרים. מי שעדיין לא ראה, זה בדיוק הזמן לחפש את הביצוע הזה ברשת. בסיציליה, בינתיים, ייהנו משבוע נדיר של שקט.

פבריציו מיקולי שחקן פאלרמו. Alessandro Fucarini, AP
עוד הצגה לפנתיאון. פבריציו מיקולי/AP, Alessandro Fucarini

שווים אזכור

טוניו (גרנאדה) - נישא על גלי קאמפ נואו

אלסיו צ'רצ'י (טורינו) - הצגה גם בצד השני של העיר

גאל דאניק (ולנסיין) - פירק את מארסיי

אלכסנדר מאייר (פרנקפורט) - זו כבר לא הפתעה

ססק פברגאס (ברצלונה) - ההתחזות קלקלה

פיטר קראוץ' (סטוק סיטי) - במקום הנכון

אלברטו ג'ילארדינו (בולוניה) - התעורר לחיים

אלברטו ג'ילארדינו שחקן בולוניה. רויטרס
קיבל החלטה נכונה כשהצטרף לבולוניה. אלברטו ג'ילארדינו/רויטרס

כוכב אורח

יורגן לוקאדיה - פ.ס.וו איינדהובן

בדקה ה-68, במצב של 0:2 במשחק החוץ מול ונלו, שלח דיק אדבוקאט את יורגן לוקאדיה להופעת בכורה בליגה, אחרי שכבש בגביע וגם בנבחרת הנוער של הולנד. הילד בן ה-18, שהיה בסגל המאולתר למשחק מול הפועל תל אביב בליגה האירופית אשתקד, נזקק לשבע דקות של התרגשות, לפני שחגג את הראשון שלו בקריירה המקצוענית. ארבע דקות לסיום המשחק הוא כבר השלים את השלושער המהיר בליגה וגם הספיק לבשל לבלגי דריס מרטנס את השלישי שלו במשחק, שהסתיים ב-0:6 מוחץ לזכות המדורגת שלישית בהולנד. "אמרתי בתחילת העונה שהוא חלוץ טוב מאוד", אמר בסיום אדבוקאט הגאה. "זה פנטסטי מבחינת הילד הזה להבקיע שלושער בבכורה". לוקאדיה הפך לראשון מאז הראלד ברג שכובש שלושה שערים במשחק הבכורה. השיא הזה החזיק מעמד יותר מ-43 שנים, עד ליום החלומי של החלוץ הצעיר. עוד כוכב נולד באיינדהובן?

יורגן לוקאדיה שחקן פ.ס.וו איינדהובן. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
חי בחלום. יורגן לוקאדיה/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully