וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: ברצלונה ניצחה 2:3 את סביליה

טרוכובסקי (27) ונגרדו (48) כבשו, אך פברגאס איזן (53 ו-89) ו-וייה השלים מהפך (90), במשחק שהוכרע בטעויות שיפוט

זה היה קשה, הכי קשה שהיה השנה, אבל בסופו של דבר ברצלונה הצליחה לשמור הערב (שבת) על מאזן מושלם אחרי ניצחון 2:3 מול סביליה בחוץ. סגנית אלופת פיגרה 2:1 עד הדקה ה-89, אבל נעזרה בפברגאס ולא פחות מכך בשופט וחזרה למשחק. שבוע לפני הקלאסיקו, יש לטיטו וילאנובה 18 נקודות מ-18 אפשריות, 11 יותר מריאל מדריד, שתשחק מחר מול דפורטיבו לה קורוניה. עוד לפני כן, ולנסיה השיגה 0:2 על סראגוסה, בעוד מלאגה המצוינת הביסה 0:4 את בטיס וסוסיאדד ובילבאו נפגשות לדרבי ענק.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה (אמצע) מול אלברטו בוטיה שחקן סביליה. Angel Fernandez, AP
משחק נהדר שהוכרע בשל טעויות שיפוט. מסי מול בוטיה/AP, Angel Fernandez

סביליה - ברצלונה 3:2

שמונה חודשים לא הצליח ססק פברגאס לכבוש שער ליגה בברצלונה, הערב הוא הצליח לכבוש שניים ולהוביל את הקבוצה שלו לקאמבק ולניצחון 2:3 מרשים מאוד בחוץ מול סביליה, שכבר הובילה 1:2 עד הדקה ה-89. דויד וייה המחליף השלים מהפך בדקה ה-90 והשאיר את בארסה עם מאזן מושלם גם אחרי שישה מחזורים. עם כל הכבוד לקאמבק הנהדר הזה ולצמד של פברגאס, חשוב לציין שהמשחק הוכרע הרבה בשל טעויות שיפוט חמורות. גארי מדל הורחק לאחר הצגה של פברגאס, במה שעזר לקטאלנים לחזור למשחק. גם שער השוויון של פברגאס הושג לאחר נגיעת יד ברורה של טיאגו אלקנטרה. מצד שני, מי יזכור את זה בסוף העונה? מי יזכור את זה לפני הקלאסיקו במחזור הבא בעצם?

בדקה ה-13 הגיעה סביליה להזדמנות לא רעה כשאיבן ראקיטיץ' שלח כדור עומק טוב לאלבארו נגרדו, שבעט מ-18 מטר החוצה. דקה חלפה ובארסה הגיעה למצב הכי טוב שלה לאחר דאבל פס בין פברגאס למסי, האחרון בעט מ-10 מטר, פאלופ הדף. האנדלוסים עלו ליתרון מפתיע בדקה ה-27 לאחר מתפרצת מצוינת שבסיומה נותר פיוטר טרוכובסקי חופשי מרחק 12 מטר מהעשר זווית אלכסונית ובעט כדור חזק לפינה הרחוקה, ואלדס נגע אבל זה חדר פנימה וזה 0:1. הקשר הגרמני ממוצא פולני משלים "דאבל" עם שערים מול ריאל ובארסה. נגרדו בעט כדור מסוכן מ-18 מטר בדקה ה-37, אבל זה הלך החוצה.

הקבוצה המקומית פתחה את המחצית השנייה בצורה חלומית כשבדקה ה-48 גארי מדל חטף כדור אחרי מסירה רעה של סרחיו בוסקטס, והכניס מסירת עומק לנגרדו, שעבר בקלות את אלכס סונג והקפיץ מעל ואלדס, 0:2 לסביליה. בדקה ה-53 הצליחה בארסה לחזור למשחק לאחר שמסירת עומק של מסי מצאה את פדרו, שהשאיר עם העקב לפברגאס, שבעט מ-18 מטר פנימה את ה-1:2. בדקה ה-61 מסי בעט כדור חופשי מצוין מ-25 מטר, פאלופ הדף. בדקה ה-72 נותרה סביליה ב-10 שחקנים אחרי עימות בין פברגאס למדל, בסיומו קשר בארסה עשה הצגה וסחט אדום לא מוצדק לחובת סביליה. בדקה ה-89 הצליחה ברצלונה לאזן לאחר שכדור עומק מצוין של מסי מצא את פברגאס, שנותר לבד מול פאלופ והכניע אותו בדרך ל-2:2. בתחילת המהלך טיאגו נגע ביד בבירור והמשחק היה צריך להיפסק. טעות שיפוט נוספת שעלתה למיצ'ל בהרחקה. בדקה ה-90 הצליחה ברצלונה להשלים את המהפך לאחר דאבל פס בין וייה למסי, שנגמר עם הראשון שנותר לבד מול השוער ובעט פנימה את ה-2:3 המדהים.

שחקני ברצלונה ליאונל מסי, ססק פברגאס המומים. רויטרס
איזה קאמבק. שחקני ברצלונה/רויטרס

ולנסיה - סראגוסה 0:2

פתיחת העונה המזעזעת של העטלפים נעצרה מעט עם ניצחון שני העונה, מול הקבוצה עליה לא גברה במסטאייה מאז נובמבר 2009. סופיאן פגולי האלגי'ראי עמד במרכז העניינים במשחק, כשהבקיע את הראשון בדקה ה-12 והורחק בדקה ה-61, שתי דקות לאחר השער השני של ג'ונתן ויירה הצעיר. ויסנטה גואיטה, שחזר אל בין הקורות במקום דייגו אלבס, שמר על שער נקי למרות הנחיתות המספרית ולחץ האורחים בחצי השעה האחרונה.

ריאל סוסיאדד - אתלטיק בילבאו 0:2

שתי הקבוצות פתחו רע את העונה, אבל בעוד שבילבאו ממשיכה לצלול, סוסיאדד יצאה עם ידה על העליונה מהדרבי הבאסקי הרותח הזה ואולי היא עלתה על דרך המלך. לאחר ששלושת הדרבים האחרונים הלכו לבילבאו, הפעם אנטוני גריזמן, עם שער בדקה ה-62 וקרלוס ולה, עם פנדל מוצלח כעבור עשר דקות, סידרו את שלוש הנקודות לסוסיאדד. פרננדו אמורביאטה ראה אדום בבילבאו.

מלאגה - בטיס 0:4

מנואל פלגריני איבד בקיץ את סנטי קאסורלה והיה נראה שהקבוצה שלו בדרך לתקופה קשה מאוד, אבל בינתיים יש להם תכניות אחרות לחלוטין. מלאגה רשמה ניצחון שלישי בארבעת המחזורים האחרונים ורביעי בשישה משחקים מתחילת העונה, עם 0:4 ענק על בטיס, שרושמת הפסד שני ברציפות ורביעייה שנייה ברציפות שהיא סופגת. שני הפסדים שמגיעים אחרי שהצליחה לנצח פעמיים ברציפות ושלוש פעמים בארבעת המחזורים הראשונים של העונה.

בטיס נותרה ב-10 שחקנים כבר בדקה ה-10 אחרי שקסטרו אספינוסה ספג כרטיס אדום. שלוש דקות בלבד חלפו וחואקין המנוסה והטוב העניש עם שער ו-0:1. חאבייר סביולה, שחוזר לעניינים בספרד אחרי כמה שנים בבנפיקה, כבש את השני בדקה ה-28. אנטוניו אמאיה ואיסקו המצוין השלימו את החגיגה עם שערים בדקות ה-72 ו-74.

כדורגל ספרדי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully